May-juli07+mai09 Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 her får ALLE lov til å si sin mening om abort-tema!!!!! man skal alltid diskutere sak, man skal aldri person!! dette er et sitat som de fleste oppegående mennesker kan og følger!!! nå har det kommet en siden ang dette temaet så nå kan alle som slenger drit til Yrha skrive meningene sine her istedenfor. La Yrha være i fred!!!!!
May-juli07+mai09 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 1. juni 2008 skulle stå :aldri diskutere person
Hildeks Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Har ikke noe imot det Yrha har gjort(stakkar, føler med henne) men er generelt mot abort, så lenge det ikke er snakk om voldtekt eller andre ekstreme saker.
brummemamma- Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Håper dette gir Yrrha litt fred ja, enig med deg May og Mads, men er redd enkelte er mest interessert i å slenge dritt. Om abort synes jeg personlig at det er litt rart med de som sier det er greit i noen tilfeller, og ikke i andre (nå holder jeg utenfor tilfeller der mors liv er i fare eller forsteret ikke er levedyktig, svært sterkt funksjonshemmet) Jeg tenker at enten ser en ikke på det som "drap" og ikke på fosteret som det samme som et barn, og da er det vel greit- ellers så er det galt omtrent uansett. At det er greit når man er 17 men ikke 30 , eller greit viss man har lite penger eller er singel, men ikke ellers -det synes jeg er rart, da tar man bare utgangspunkt i mor og ikke i barnet.
:)venter jente nr 2 Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 jeg er for abort. alle er forskjellige, ingen kan si noe om hva som er dårlige valg eller ikke, det er opp til den det gjelder.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 har ikke følgt med helt på Yhra,men jeg mener at man må se ann situasjonen litt. Er hovedsakelig imot,men noen ganger er kanskje abort det beste feks hvis man blir voldtatt, for ung, utrolig dårlig økonomi ol, men det er ikke mitt valg hva andre gjør. Hadde ei venninne av meg som tok abort for 2 år siden og jeg støttet henne i sitt valg. Hun og typen hadde nettopp blitt sammen og de var rett og slett ikke klar for en baby enda. Jeg hadde nok aldri klart det,men jeg er igjen ingen av det ovennenvte.
Labambie Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Imot... Når folk kommer å sier det er fordi det passer så dårlig nå blir jeg helt kvalm....
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Ja, nå kan dere gjette hva jeg er... Utenom ond da, hehe... Jeg er mot barnedrap, og SPESIELT når man har en dårlig grunn og man ikke har gjort noe for å forhindre at man skulle bli gravid. Det er uforståelig at noen kan i det hele tatt få seg til å stoppe et hjerte som slår, når dette livet er til pga deg. Mammaen er jo den som ungen kan (burde) stole på, den som burde hjelpe den frem og elske den. For å drepe sitt eget kjøtt og blod, må man være rimelig SYK mener jeg!
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er I MOT abort så lenge det ikke er ekstreme årsaker som ligger til grunne for det. Tenker da på voldtekt, incest, mors liv står i fare osv... Jeg har tre venninner som har tatt abort, den ene av de har gjort det to ganger å. Jeg respekterer jo selfølgelig de, å støtter de uansett. De er jo vennene mine, men jeg er i mot det. Synes det er helt forferdelig å bare suge ut et bankende lite mini hjerte, som er en mini-meg.
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er imot abort for min egen del, men dømmer ikke de som gjør det. Synes grunner som at det ikke passer hvis man er i et fast forhold er syltynn. Men dere som er så bastante: hadde dere tenkt det samme hvis det viste seg at barnet/fosteret deres hadde en alvorlig skade eller hadde en kromosomfeil som f.eks. Downs?
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Enig med deg Ludderet. Får sikkert mange imot meg nå men jeg synes ikke du er så værst jeg! Er enig i det meste du sier men noen ting kan man holde inni seg da, er ikke gøy å såre folk, men enig med deg!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 Verken for eller imot. Det er meneskers eget valg og de som skal leve med det. Jeg kunne aldri ha gjort det med mindere noe fryktelig hadde hendt meg. Jeg har altid trodd om meg selv at dersom jeg hadde tatt abort hadde jeg mistet meg selv,derfor vil jeg aldri utsette meg selv for det.
FrøkenKnallkul Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er for abort. Tror det ville ha vært til det beste for mange barn om de hadde sluppet å bli født - det er dessverre ikke alle barn som har foreldre som setter barnas ve og vel foran egne behov... Men abort som prevensjon - det er jeg veldig imot.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. juni 2008 #14 Skrevet 1. juni 2008 Jeg hadde IKKE tatt abort om det viste seg at barnet hadde Downs. Hadde elsket ungen like høyt uansett. Det er mitt eget kjøtt å blod. De med downs har stort sett et meget godt liv.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 1. juni 2008 #15 Skrevet 1. juni 2008 Enig med ludderet å. Jeg hadde aldri klart å ta livet at babyen min! Ser jo på den nydelige gutten jeg har nå og kunne aldri, aldri gjort noe sånt! Håper jeg aldri kommer oppi en situasjon der det vil bli vurdert, evt hvis barnet ikke er levedyktig ol...
:)venter jente nr 2 Skrevet 1. juni 2008 #17 Skrevet 1. juni 2008 til dere som er HELT IMOT, og ikke synes det er en god grunn i verden til å ta abort . hva om man har blitt utsatt for incest, blitt voldtatt av sin egen far feks og så blitt gravid? hadde dere klart å bære fram det barnet?
Marolla Skrevet 1. juni 2008 #18 Skrevet 1. juni 2008 Med mindre det er snakk om at noen kan dø eller at barnet ikke er levedyktig, så er jeg imot.
CB-BabyBoy Skrevet 1. juni 2008 #19 Skrevet 1. juni 2008 For min del så skal ingen andre få bestemme over min kropp, så et grunnleggende ja. Jeg har ikke tro på at noen kan gjøre noe sånt med lett hjerte, det er noe av det tyngste et menneske kan gå gjennom. Og om det er noen som bruker det som et prevensjonsmiddel, så da bør man kanskje ikke ha barn... Tror ikke det barnet hadde kommet til et godt hjem da. Det er så mange nyanser her, så dermed blir det utrolig vanskelig. Selv om man har mange rettigheter som forelder til et barn med en funksjonshemming, så betyr ikke det at du får disse tingene. Man må ofte slåss og kjempe for den minste ting, det tærer så enormt på forholdet mellom mor/far og søsken. Tenk på det andre barnet som blir så tilsidesatt; uansett hvor mye man forsøker, så vil det barnet som krever hjelp få mer. Man er helt og holdent avhengig av å ha et nettverk rundt seg med familie og venner og bo i en kommune som kan gi familien det de trenger. I tillegg så må man se på graden av skader som et barn evt blir født med. For meg har det faktisk også med livskvalitet å gjøre. Et barn som blir født til et kort liv i smerte og som må gjennom store prosedyrer, få føde gjennom slanger osv osv - er det virkelig et verdig liv? Om man får vite dette på forhånd, er det kanskje bedre å få en avslutning tidlig enn å måtte gå og knytte seg til det gjennom 9 mnd, så en fødsel for deretter å bare vente på døden. Uansett hva man gjør og på hvilken bakgrunn en slik beslutning blir tatt, så har ikke jeg rett til å dømme et annet menneske for det.
tonehuni Skrevet 1. juni 2008 #21 Skrevet 1. juni 2008 Synes abort er noe som er opp til hver enkelt som blir gravid. Er mange forskjellige faktorer som spiller inn.
Labambie Skrevet 1. juni 2008 #22 Skrevet 1. juni 2008 Det er vel en viss forskjell på barn unnfanget av incest og det faktum at man bare ikke ville ha det lille barnet akkurat nå? Det passer dårlig, vi har lite penger,jeg skal tenke på karrieren osv osv DET er ikke gode nok grunner til å ha ihjel et lite barn!!!
sannamin* Skrevet 1. juni 2008 #23 Skrevet 1. juni 2008 MOT abort. Det er et liv man bærer på mener jeg. Er ikke et ferdig utviklet barn men jeg har sett et foster og man ser at det er et lite lite menneske- ribbbein, føtter, hender og har ikke hjertet begynt å slå også? Jeg hadde fått store psykiske problemer hvis jeg hadde gjort det. Såpass kjenner jeg meg. Det er et liv som man tar fra retten i å få utvikle seg og leve. Det er min mening. Hva andre mener og har gjort er dems sak. Alle skal stå til regnskap for sine handlinger vil jeg tro. Men det finner tilgivelse og man skal absolutt ikke dømme. Tror det er et sykt tøft valg. Men føler noen kanskje "lett" gjør det.Aner ikke egentlig.
tonehuni Skrevet 1. juni 2008 #24 Skrevet 1. juni 2008 Synes abort er noe som er opp til hver enkelt som blir gravid. Er mange forskjellige faktorer som spiller inn.
malingus Skrevet 1. juni 2008 #25 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er absolutt imot abort! Klart det finnes ekstreme situasjoner hvor abort er eneste rette utvei (og ja, det er drap fordet! Og nei, det er ikke greit!), men jeg mener folk må ta konsekvensene av handlingene sine. Og selv om man bruker prevensjon, så vet man at sjansen for å bli gravid likevel er der. Ta ansvar! Ikke la dine feil gå utover uskyldige barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå