Gå til innhold

MELODI GRAND PRIX FINALE 2008 - skravletråd

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hahaha...ser at dere har kommet med mange av kommentarene vi sa her. F.eks. at Charlotte så ut som en katt (og transe), og at dama fra Portugal så skummel ut, at Frankrikes bidrag var syre-aktig og selvsagt solbrillene på hun fra Georgia!:P Jeg får vel kommentere jeg også da:

Jeg holdt på å lage pizza i begynnelsen av showet (feilberegna tida litt), men hadde jo sett alle innslaga i seminfinalene, så det var jo ikke noe nytt. Men så kom jo Tyskland, og jeg bare: Å, herregud! Så falskt er det lenge siden jeg har hørt noen synge. Jeg ga terningkast til nesten alle sangene, og de dårlige fikk terningkast 2 bare for at Tyskland skulle ha 1-eren sin aleine, for makan til en dårligere sang har jeg ikke hørt.

Blei mye snakk om Albania og den bare magen, men hun fikk til slutt poeng fra 4 av oss. Hun var den kvinnelige sangeren jeg likte best. (Og ja, jeg elsket bakgrunnen på scenen...vil ha sånn selv!)

Bosnia er jo digg da...blei masse heiarop her da. Terningkast 6 for sceneshowet, men selve sange var jo ikke helt bra. Fikk en 12-er av ei av gjestene og 7 fra meg...endte på 8. plass samla!:P

Israel...fantastisk stemme, men det som gjorde at de ikke kom på toppen var at refrenget kunne ha vært bedre.

Finland fikk 8 poeng fra meg, og vant jo konkurransen her...men det var jo ikke sååå overraskende mtp at jeg og venninne mine liker sånn musikk, langhåra gutter og finsk!:P

Polen: Tror faktisk ikke jeg fikk hørt sangen skikkelig fordi alle kommenterte hvor skrekkelig hun så ut...

Island: To av venninne mine elsket denne sangen og ga den 10 og 12 poeng...jeg derimot ga bare 3 (og det bare fordi de var fra Island!:P) Endte på delt 4. plass med Sverige (men med 12-eren så var Island over Sverige)

Jeg elsket Tyrkia, og selv jeg på forhånd hatte satt Israel som favoritt måtte jeg rett og slett ombestemme meg!:P

Latvia var tragisk, og jeg som jo digger Latvia og pirater, men det her blei bare jævlig.

Engleoperaen fra Aserbajdsjan vekte opp hun ene som ikke var så inni MGP...hun bare: 12 poeng!:P Så Aserbajdsjan kom på delt andreplass med Danmark og den 12-eren gjorde at de var sånn over Danmark. Jeg ga forresten ingen poeng til Danmark. Likte ikke sangen. Ga heller ingen poeng til Sverige, og husker ikke en gang sangen...men det kan være forhåndsdømming siden jeg misliker Charlotte siden jeg er islandsk (dårlige minner fra 1999)

Vi likte absolutt ikke Hellas...uffa oss da det så ut som hun skulle vinne, og tenkte å sende brev til Britney for å fortelle henne at hun har blitt plagiert. Takk og pris vant ikke dette...et hån at de kom så høyt. Ingen her som ga poeng til henne.

Og det var heller ingen som ga poeng til Russland...eller, hun ene ante ikke hvem hun skulle gi 1 poeng til, så det blei Russland til slutt fordi hun var imponert over at han greide å synge liggende (hun er selv sanger og vet at dette er vanskelig). Men vi digga Plushenko da...han er jo kul!:P

Da Norge endelig kom så var vi veldig skuffa over koreografien...den var jo ikke noe særlig. Så egentlig imponerende at Norge kom så høyt. Vi ga ikke poeng til Norge så aner ikke hvor den ville ha vært...tror faktisk den hadde kommet dårligst ut av norden.

Kan ikke akkurat si at vi ikke var partiske her...av de 5 øverste er de 4 fra Norden som vi kunne stemme på...så Aserbajdsjan var heldige med 2. plassen! Sånn sett så var jo jeg den som var minst partisk siden jeg ikke ga poeng til Danmark og Sverige selv om Island fikk litt!:P

Så da hadde jeg oppsummert det hele. Er glad at det så ut som Hellas vant, for da blei det en lettelse at de ikke gjorde det selv om den teite sangen fra Russland vant. Og kvelden endte jo helt strålende for meg, for Danmark, som var sist ute med å gi poeng, ga sine 12 til Island!:-) Da jubla jeg faktisk, for når enden er god er alt ting godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...