Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om ........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere hadde hatt en datter og hun hadde kommet hjem og sagt,Mamma jeg er gravid.

Jeg hadde sørget for at hun hadde tatt abort enten om hun vill eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel heeelt an på hvor gammel datteren er da :)

Skrevet

Når hun var 14 år (glemte og skrive det)

Skrevet

Aner ikke hva jeg ville gjort.Men ville hvertfall prøvd å være til støttefor henne istede for å bli rasende.

Skrevet

Du høres jo ut som en støttende mor...

Jeg hadde gjort henne oppmerksom på alt det negative med å få barn så tidlig (når man faktisk er barn selv), men jeg hadde også sagt i fra at jeg støtter henne 100% uansett hvilket valg hun tar.

Skrevet

Kommer vel helt an på alderen til datteren det vel...

Skrevet

Aner ikke, men håper jeg hadde hatt vett nok til å være en støtte for henne uansett valg, i stedet for å motarbeide henne og gjøre livet hennes enda mer vanskelig.

Skrevet

Jeg hadde ikke krevd det så bastant nei. Hadde nok tatt en alvorsprat med datteren min, gutten som var med på det, og foreldrene hans. Det er klart at det er uønskelig med barn i så ung alder, men det er ikke verdens undergang. Hvis dattera mi var fast bestemt på å ville beholde, og gutten og foreldrene hans også var villige til å være med å støtte opp, så hadde jeg gjort alt i min makt for å hjelpe datteren min.

Skrevet

Jeg hadde gitt henne en stor klem fordi hun går gjennom en vanskelig tid. Så skulle hun fått velge selv hva hun vil gjøre.

Skrevet

Hadde støttet henne uansett hva hun hadde valgt.

Å stille noen til doms og "sørget for at hun hadde tatt abort enten om hun ville eller ikke" hører i mine ører ut som et grovt overtramp evt. direkte lovbrudd - for det er vel det som ligger implisitt i ytringen, noe jeg overhodet ikke kunne gjort mot mitt eget barn.

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Tror faktisk ikke du har lov til å tvinge henne til abort....

Jeg hadde fortalt henne om muligheten til abort og selvsagt snakket positivt om det. Hadde hun beholdt hadde det blitt veldig vanskelig men jeg hadde ikke vært sint på henne. Kanskje litt skuffet og lei meg på hennes vegne. Selv om barn er veldig hyggelig og det beste som fins er det feil å få barn når man fortsatt er barn...

Skrevet

Tro meg, denne tanken streifer meg titt og ofte. Jeg har en datter på 14 år nå, og blei selv gravid som 16 åring.

Jeg ville ikke presset henne til noe, men lyttet til det hun hadde hatt å fortelle. Vanskelig å forutsi egentlig. Huff... håper jeg slipper.

Skrevet

Hadde latt henne få velge selv.Men ville tatt en inngående samtale for å gjøre henne oppmerksom på de konsekvensene de forskjellige valgene har. Men er ikke sikker på om en 14-åring eri stand til å forstå det. Ville nok sikkert presse henne til det rette valget, som er abort etter mitt syn.

Skrevet

Jeg kom hjem da jeg var 14 og var gravid. Mamma sa hun ville støtte meg uansett hva jeg valgte. Først ville jeg beholde barnet, men etter en del tanker kom jeg frem til at jeg ville ta abort. Jeg var ikke klar for og bli mor så tidlig. Mamma støtta meg veldig, selvom jeg sa jeg ville beholde barnet. Hun var så snill og grei! Da jeg sa jeg ville ta abort snakka hun veldig alvorlig med meg, og sa jeg måtte være helt sikker. Hun sto ved siden av meg hele tiden og var så god mot meg.

Jeg VET at jeg kommer til og gjøre akkurat det samme som min mor gjorde med meg. Støtte barnet mitt, skyver ikke sine egene barn unna når de trenger mye støtte! Det er faktisk veldig mange tanker man får når man blir gravid så tidlig og man kan trenge og snakke om tankene og hva man selv vil. Ikke tvinge til abort!

Skrevet

Jeg mener at man ikke er klar for og få barn når man er 14 år og jeg mener jeg ville ha gjort det beste for henne i det lange løp ved og velge abort .Slippe og være tenåringsmor med dårlig råd,og miste ungdomstiden .

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig fortvilet! Hadde lakt frem hvordan det er å være mor og støttet henne uansett. Dersom hun var 14 år antar jeg at mye av ansvaret med barnet hadde falt på meg som bestemor.

Skrevet

Hadde nok syns at det hadde vært veldig tøft.. At ho skulle bli mamma i en så tidlig alder..

Men jeg ville stilt opp for henne samme hva ho valgte.. Ville ho beholdt barnet så hadde jeg stilt opp og hjulpet henne det jeg kunne!

Skrevet

jeg hadde støttet henne så godt jeg kunne og fått henne til å ta valget helt selv uten innspill. det er ikke bare bare å ta en abort, og hvis hun hadde følt seg klar så hadde jeg vært der for henne hele veien og hjulpet henne. det er ikke så mye man kan gjøre med det hvis uhellet først er ute. men min datter skal vite at jeg ikke kritiserer henne og jeg vil fortelle henne at når den tid kommer at hun vil ha sex vil jeg at hun skal komme til meg slik at vi kan ta ut prevensjon om ikke hun er gammel nok til å hente ut selv. der har min mor vært veldg flink med oss og jeg har aldri vært redd for å snakke med henne om sex.

Skrevet

Jeg hadde nok alle først fått sjokk, og så hadde jeg nok spurt litt om hva tanker hun hadde om det og aller helst fokusert veldig på at det ikke alltid er like greit å få barn så tidlig. Hadde hun bestemt seg for å få barnet er det jo ingenting annet å gjøre enn å støtte henner fullt ut!

Fikk selv barn som 17-åring og på en måte angrer jeg jo på det. Ødela jo hele ungdomstiden min, så jeg skulle så absolutt ventet! Men alt i alt tror jeg nok jeg har blitt en sterkere person og har opplevd SÅ mye mer enn mine jevnaldrede, på godt og vondt.

Skrevet

Dette har jeg tenkt på mange ganger men har aldri funnet noe svar på hva jeg hadde sakt/gjort...

Det spørs MYE på hvordan datteren min hadde vært...

Noen tilfeller hadde jeg nok sakt at det beste er kanskje å ta en abort...

Men først og frems hadde jeg gitt henne en klem, å sakt at dette sakt vi gjøre sammen, at jeg vil være der for henne uansett hva hun hadde gjort...

Av erfaring så er en sint mor som som skaper den største usikkerheten...

Ikke for å gå imot noen, emn å kjefte og smelle er det VÆRSTE man gjør når det dukker opp en sånn situasjon...

Skrevet

Hadde hun vært 17 år så hadde det vært greit ,men jeg syns det er stor forskjell på en på 17 og en på 14.En på 14 er ikke i stand til og se for seg livet som mor .Og hva har hun og tilby det barnet bortsett fra masse kjærlighet .ingenting mener jeg,hun har ikke livserfaring nok.

Jeg vill ikke at min datter skal få en så tøff start på voksenlivet ..Og jeg vil ikke at hun skal bli voksen i den alderen ,det fortjener ingen barn..

Skrevet

Selv om jeg hadde blitt bunnløst fortvilet og følt at jeg hadde mislykkes totalt som mor, så hadde jeg jo prøvd å ikke buse ut med at hun skulle ta abort.

Hadde vel satt meg ned og sagt at nå er det en gang sånn, og da må vi finne ut av hva du/vi skal gjøre, tror at de fleste 14-åringer ville ha valgt abort uansett.

Skrevet

Bare for og si det ,jeg hadde ikke blitt sint på datteren min ,eller kjeftet på henne.

Skrevet

jeg mener ihvertfall at den LAAAAAANGE samtalen burde vært gjort LEEEEEEENGE før hun i det hele tatt ble gravid. 14 år å miste jomfrudommen syns nå jeg er alt for tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...