Gå til innhold

TROMSØJENTENE 20.05.08 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Så spennende Mallis! :-) Jeg lakk også å lite at jeg ikke trodde det var fostervann, men prøven var positiv, så da ble det fødsel på meg 24 timer etter jeg var på sjekk på føden. Hos meg startet ikke riene selv om fostervannet hadde lekket, så jeg ble satt igang med slike vagitorer. Husker godt den spenningen i kroppen når jeg visste det ble fødsel og vi snart skulle få møte babyen :-)

 

Pia: Jeg sender deg pm :)

 

Vi har ikke starta innkjøpene av de store tingene enda. Skal snart bestille vugge og kjøpe stellebord samt en ny madrass. Men jeg har kjøpt tøybleier, sjal, vaskekluter og babycall. Må vel investere i noen nye ammebher også og kanskje noen ammevennlige topper. Ny pumpe skal jeg også ha. Har bestemt meg for hvilke merker jeg skal ha av de forskjellinge tingene, så det mangler bare å dra å kjøpe.

 

Nå skal jeg slenge meg på soffaen mens de andre to er på sykkeltur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååh... så utrolig spennende at noen av oss " er igang" =) Owwwiii, kjenner det kribler skikkelig i magen. Blir liksom mer virkelig når noen på denne tråden kjenner tegn til fødsel =)

 

Mallis: Flott at du ringte. JM sa til meg at så lenge en mistenkte at fostervannet hadde gått/ lakk, så skulle vi ringe uansett. Så, tar de situasjonen derfra, utfra hva vi forklarer. Og, det har de jo gjort med deg=) SPENNENDE=) Ønsker jeg deg lykke til på sjekken=)

 

Hvordan er det med søvnbehovet til dere andre da? Jeg sa det vel til noen på treffet på fredag. Jeg er så trøtt så trøtt, enda jeg sover godt om natten. Feks, har jeg nå nettopp stått opp fra en " før- middags-hvil", som egentlig bare skulle vare en time, men som har vart i nesten to timer. Virker som om kroppen virkelig trenger hvile nå som babyen er større og sparkene hardere. Mulig det bare er noe jeg innbille meg, men tror det er derfor jeg er mer sliten og har mer behov for søvn. Skal bli spennende kommende uke, når jeg skal skrive eksamen mer eller mindre døgnet rundt. Jaja.. får bare høre på skrotten, sove når det er behov for det.. hehe=)

 

Ellers.. føler jeg meg plutselig mye mer gravid enn ellers. Tyngre å bøye seg, kle på seg buksen osv. Akkurat som jeg ble " akutt" høygravid..hehe=) Snille samboeren min, hjelper og er så omtenksom=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker også at æ e ganske så trøtt, sjøl om æ sover godt på natta.. Så d blir no en middagshvil på ettermiddagen..

 

E jo sikkert mere trøtt også pga den jernmangeln da, men den sku vell ha blitt bedre no! Blodprosenten hos jm va fin da, men va jo jernlagret mett som va lavt.. Men som sagt d tar si tid før d går opp..

 

Merker også at d e tyngre å kle på sæ, hehe :P

 

Men samboern min e så snill han og, hjelper til som bare d :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Mallis!! Bli jo utrolig spennanes det her da!!!! =) =) :0)

 

Har no baka fire brød å vaska bakebollen etterpå, å e helt SKUTT!! Jada, så no ska æ legg mæ i vater her å se om det bli bedre... Men kjenne æ flaksen min rett så dukke gutta boys opp her inne tre sekunda etterpå, å da bli d så som så me avslapping!! heheh!

 

Gubben har ENDELI fått flytta kommoden fra badet inn på Sigurd sitt rom, å æ har tømt bokhylla på soverommet så den e klar til flytting. Sprinkelsenga skal stå der... =) Ute heng sengekantbeskyttern te tørk å nån sengetøysett te sprinkelsenga, å i maskinen ligg det nån pledd å litt mer sengetøy.. =) :0) Glede mæ no ja! Fikk jo en liten støkk i mæ før i dag så vil ha ting litt mer på plass no kjenne æ...

 

Så deili et vær da!!! Helt utroli!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har åsså merka at e tøngre no å bøye sæ. mista penna på gålve igår va jo helt umuli nesten å sku få den opp der i fra ijæn...:) så kan skjønne at dåkker har d tonkt som e blitt mye større...:)

 

men e ikke så plaga av å være trøtt... føle mæ trøtt men kroppen vil ikke såve... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Da va æ tilbake fra sykehuset.

Falsk alarm: prøvan viste ingen tegn til fostervann, men tynn utflod.

Men, d va tegn til rier/sammentrekninger, så d virke som om nåkka e på gang. JM turde ikkje anslå katti ting kunne begynne å skje, alt fra i natt til en 3-4 døgn, å kanskje lenger. Så, vi får se ;-)

 

Morsomt, gikk på do rett etter æ kom hjem, å der gikk slimproppen gitt!!

Ingen tvil! Alt som står/vi kan lese om slimproppen va der! ;-)

 

Arti, arti..

Men, æ må si når æ kom inn på føden å trodde at no va fødselen rundt hjørnet... da blei æ nervøs å litt kvalm faktisk. Har ingen fødselsangst eller nåkka sånn, men det kom så utroli tett innpå mæ; skitt no skjer d, liksom!!

 

Men, no får æ bare vente å se.. litt deili å vite at ting skjer..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallis: så utrolig spennende, du gjorde det enseste riktige med å kontakte føden! Kanskje vi møtes der, he,he.

Er plutselig blitt litt utolmodig iløpet av helga. Trodde det var igang i natt, mensmurringer i noen timer i natt, men ikke kjent noe siden. Var jo slik det startet forrige gang (pluss at slimproppen gikk), så jeg ble litt skuffa når det stoppa opp.

 

Ble en rolig kveld igår med mgp, det gikk jo ganske bra med Norge, gøy.

 

Dere må kose dere på bæretreff i morgen. Mamma kommer en snartur i morgen, så jeg må prioritere henne (hvis jeg ikke er en annen plass da..). Hun tar med seg lillegutt på flyet på kvelden. Blir kjekt for han å være en stund hos besteforeldrene. Så blir det jo enklere for oss også hvis fødselen startet. Hadde vært fint å ha me mannen på barselhotellet.)

 

Fortsatt fin søndag, spesielt masse lykke til til deg Mallis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi Mallis!! Tenk at slimproppen for!! Så arti!! Å at du hadde sammentrekninge å i det hele tatt.. Ikke verst! Kanskje greit å få dra hjem igjen å få litt tid før det bryt laus??

 

Å MH, håpa jo for din del at det starte snart, hadde jo vært knall!!! =)

 

Ja glede mæ te bæretreff!! Det e koseli å treff dokk damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallis : Spennende å høre oppdatering=) Supert at du fikk komme til undersøkelse og bekreftet hva som er i gjære. Spennende å se nå da, når lillingen deres kommer til verden=)

 

Mh : Håper det setter igang for deg snart=) Spennende=)

 

Her har jeg akkurat kommet hjem fra en bekjent. Stilte magen til disp, for en medisinstudent som er kommet opp i gynekologi. Så, blir det spennende å se om eksamen består av gravid pasient eller ikke. Koselig å være til hjelp =)

 

Kos dere på bæretreff i morgen da, jenter=) Her får jeg eksamen utlevert kl 09, så da er det bare å sette igang med helvettesuka..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooi... trykket på anonym-knappen. hehe.. Sånn er det, med noen andres data.. hehe.. var meg iallefall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallis: Åjj så spennanes... :-) Artig at nån av "gjengen" hær kanskje e snart i gang! Blir artig å se framover no..

 

Hær har æ kjent litt stikking dær nede igår og idag, sikkert bare modninga som e i gang?!

 

Idag e kommoden vaska etter å ha stått ute et par daga til lufting. Så snart begynne vaskinga av klærna :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennanes at ting begynne å skje førr dæ Mallis, blir arti å følge med videre. Det nærme sæ jo termin førr flere av oss, så etter hvert e det vel flere som legg ut lignende innlegg. Æ har akkurat fire uke igjen til termin, så e nok litt tidlig å begynne å kjenne etter signalan. Sjøl om man aldri vet da.... Uansett e det jo vanskelig å vite ka man skal kjenne etter når man aldri har vært gjennom detta før. E vel best å lytte til magefølelsen og ringe føden om man lure eller e bekymra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det er flere som er i gang nå!

 

AS=)

Lykke til under helvetes uka!!

Har du hele uka foresten?

Misunner deg ikke... Har siste lese dag i morra, og så eksamen på tirsdag. Grugleder meg.. For tviler på det blir noen behagelig opplevelse og sitte 6 timer pg skrive, men guuu' kor deilig det skal bli å være færdig med det!

 

Når eksamen er overstått, SÅ kan jeg begynne å få ting i orden =P Begynne å vaske klær, rydde plass i skap og stellebord... Sy hengevugge, kjøpe inn lamullsfell og madrass.

Så for min del passer det fint om babyen venter et par tre uker før den kommer... Men så er jeg klar!!

Jeg har nå ennå 5 uker til termin, så det er vel liten fare for at den kommer i løpet av de første ukene uansett;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...