Gå til innhold

TROMSØJENTENE 20.05.08 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Junibaby: Gratulere som høygravid :-))) Skjønner godt at du dro innom føden vest du va bekymra! Man blir jo d vest man ikje kjenner liv..

 

Kjenne dåkker mest spark, eller e d mere som at han/ho driv å snur og vende på sæ dær inne?

 

AS: Hehe.. Veit du vi har tænkt å kalle han før Elias Alexander.. Så at du hadde hadd Elias som favoritt navn ei stund :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at at det er andre som tenker som meg.

Da er jeg altså ikke så hysterisk :-)

 

Hadde håpet å få en ekstra ultralyd, men de målte bare pulsen over et tidsrom på ca. en halvtime. Og den var visst jevn og fin. Heldigvis!

Har funnet ut at det er bedre å spør en gang for mye enn en gang for lite.

Er så kjipt å gå å bekymre seg unødvendig. Bortkastet bruk av energi egentlig.

 

Godt å høre at det er flere som liker navnet Liam. Vi kommer til å uttale det på den norsk måten. Men synes det er veldig greit at det også funker på andre språk :-)

 

Synes dere andre også har flotte navnalternativer. Blir gøy å høre ha dere ender opp med til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravide Julibaby å AS!! =) Heheh! E en liten milepæl da... =)

 

Vi, dvs æ, har funne flere navn som æ har likt godt, men gubben e litt verre å få ut av ka han like.. Men no når det nærma sæ så e det jo på tide å mas litt så han får sparka igang de små grå om det.. Bli nok å gjøre som med Sigurd, å ha flere navn klar når vi drar på sykehuset, å så se ka vi syns e passe te den lille! Å passe ingenting så får vi nok finne et anna ja! Syns det e litt greit at det ska passe æ da... =)

 

Sola har vært utroli god her i dag, vi satt ute på platten me flere av naboan på visitt i ettermiddag, å det va så kos! No e æ solbrent i ansiktet å kjennes ut som æ brenn, men godt va det!

 

Heheh! No driv gubben å ska støvsug å har vaska kjøkkenet her.. Etterpå må han legge på nytt sengetøy, så tenker det bli ganske tidlig kveld på han ja!!

 

Ses på treff i mårra damer!!! =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som eg skjønner er dette bare en forsmak på den sommeren vi har i vnete... JIPPI!!!

Ja tenk om det hadde blitt sånn. Da kunne vi virkelig ha kosa oss!

 

Ser det er flere som har kosa seg i sola i dag.

Jeg var å møtte noen tidligere arbeidskollega, og det var kjempekoselig :)

 

Vi har kun klart guttenavn, og det er Ivar, etter bestefaren til mannen.

Har ikke bestemt noe jentenavn, og det er nok fordi vi tror det blir en gutt. Vi ville jo ikke vite noe på UL eller hos JM, men vi har no troen på at det blir en med tut :)

 

Hvis jeg ikke drar til Finnsnes i morra, kommer jeg på treff på Polarsenteret kl 1200 :) Sees

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å lese at det er flere som tenker kraftig på dette med navn i disse dager, ja=) Det nærmer seg jo faderlig fort.. Og, jeg er av de som er redd for at ungen skal være navneløs til den er flere mnd. Ikke at det gjør noe i seg selv, men vet at det hadde plaget meg=)

 

Mzme: Elias er fortsatt favoritt da=) hehe.. men, får se hva vi ender opp med. Har jo maset om det navnet lenge før vi tenkte å slutte med prevensjon, så sambo har jo fått det inn med t-skje, pinsett og det som værre er=) hehe.. flott navn=)

 

Vi må nok vri de små grå litt, slik at vi finner noen alternativer som vi har klare på guttefronten. Jeg er gira på å ha et kort navn, siden barnet får to etternavn. Får se hva vi finner ut=) Er litt morsomt da, at Kjetil også har grublet litt på guttenavn. Han som var OVERBEVIST om at det ble jente, er vel fortsatt overbevist, men den lille usikkerheten har vel gjort seg gjeldene.. hehe=)

 

Sees på treff i morgen, jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Okei.. :-) Vi har tænkt på 2 guttenavn da, begge me dobbeltnavn og bindestrek. Men ska prøve å se om vi finner på et til, så har vi 3 guttenavn!

 

Vi ska også bruke 2 etternavn på ungen!

Spennende d hær...

 

Hmm lure e d nån av dåkker som veit om kor lurt d e at man tar rtg når man e gravid? f.eks av handa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vil nok beskytte resten a dæ mot rønkenstrålan, så hvis de tilbyr dæ det så vet dem nok ka dem prate om. Æ måtte jo i rønken me førstemann pga seteleie! Å de tok maaaaaange bilda... De anbefale jo ikke rønken te gravide sånn i det vide å det brede, men no når vi nærma oss slutten så trur æ d e nå anna.. Kanskje nån andre her har hørt nå??

 

Deili me sol i dag å! Ikke verst altså! Håpa det bli ok vær i helga, iallefall oppholdsvær, for det e så kjekt å kunne vær ute litt me knotten...

 

Æ har no bestilt fødsel natt te første juni, så da regna æ me at babyen kommer natt te første juli! Hehehe! Lov å prøve!! =) 0)

 

Har hatt ei crappy natt, så æ e en smule gåen, men glede mæ te treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Røngen skal bare tas om det er helt nødvendig, som f.eks p sjekke leie til barnet eller måle om bekkenet er stort nok til at barnet kan fødes vaginalt. Undersøkelser som ikke må tas med en gang pleier man å utsette til etter fødsel. Jeg skal til MR av hodet etter jeg har født.

 

For en deilig dag!! Akkurat som i går. Vi var ute i hele går og hadde en kjempefin tur til bukta på ettermiddagen. De holdt på å lage sandstrand der nå, det kommer til å bli kjempebra! Jeg kommer til å prioritere solveggen forann treff i dag, kan jo ikke sitte inne i dette været :-) Pia: Du kan få nummeret mitt hos May Helen eller Tone, så ringer du bare om du trenger veibeskrivelse :)

 

Har dere dilla på noe? Jeg må ha isbiter, stimorol tyggis og grønne, greske, økologiske oliven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, skal æ ta mæ ri t å kåmme på treff eller ikke.... greie ikke å bestemme mæ helt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Okei ang rtg, va bare snakk i å ta av lillefingern.. va litt uheldig å skade den, så va litt usikker på om d kanskje kunne være et lite brudd.. Men trur d går greit me den no, så treng vell ingen rtg.. Hehe etter min egen mening :-)

 

Hehe fått dilla på eple da, klarte d ikje før ei stund sia, da æ syns d smakte forferdelig når æ va så kvalm... Ellers så e jo is så godt :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble nåkk ikke treff på mæ. sto å sku gjøre mæ klar t å fære på treff da æ fikk tlf'n om at gufarn min døde i mårrest:( så følte ikke før nåkka treff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi85: Kor trasig dag

Håpe det går bra med deg!

 

Alltid like hyggelig å treffe dere jentene!!

Kjempetrivelig i dag :)

 

Ang akupunktur:

Han heter Dr Sjang og er hos akupunktør Bruno Aamo

Ligger i samme bygg som sjarmtrollet (dokk veit kor det e....... :) )

Har erfaring med han, og han er veldig flink

 

Ønske dokk alle en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm...

 

Jeg kom meg jo ikke på treff likevell i dag =(

Har hatt noe sinsykt med nedpress (om det er det jeg har da), hard mage, og press alleveier egentlig kjennes det ut som. Samtidig som det føles ut som hun er på vei ut nede. Og har vært kjempe kvalm.

Var på skolen fra halv 8 til 12, men fikk ikke utretta så mye. Hodet mitt var nok ikke helt der det skulle....

 

Nå har jeg sovet 2 timer, og det presser fortsatt i magen... Og vi skal ut på langtur snart. I,5 timer med humpete landevei, sikkert ikke så kjempe smart da, men det er liksom siste sjangs nå før lillingen skal komme. Og vi har utsatt det så lenge pga sykdom osv... Men men.. får bare kjøre pent, og ta tiden til hjelp =)

 

 

Vi hadde delvis funnet jente navn, men jeg har vært litt usikker... Og nå er sambo og usikker =P Så nå må vi finne på noe nytt, og det er håpløst jo!!! Seriøst, enten så er det for vanlig, eller så er det brukt av nære og kjære =/

Gutte navn er lettere, det har jeg flere alternativer på ;-) Hadde foresten samme problemet sist. Da hadde jeg klart gutte navn og sleit max for å finne jentenavn.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke anbefalt for gravide å ta røntgen, men det må veies opp mot hensikten. Va snakk om at æ skal ta røntgen i forhold te nyrestein, og da sa de at de kom te å sette røntgenstrålinga på det laveste siden æ va gravid og da va det like farlig som å gå gjennom den kontrollen på flyplasser og som å ta røntgen te tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så artig at du har dilla på helt spesifikke oliven :) Æ har ikke dilla på noe spesielt, har hørt flere som har dilla på isbiter, sikkert godt å kjøle ned med noe kaldt. Er veldig glad i jordbær og appelsin da, men sikkert fordi æ ikke kan spis nå med sukker i. Har tenkt å kjøpe mæ en softis en av dagene og se koss det slår ut på blodsukkeret.

 

Skjønne godt at du prioriterer solveggen idag fremfor treff, man må nyte været når det er så fint ute! Blir helt svett av å sitte inne, men var veldig koselig på treff idag da =)

 

Hvorfor skal du ta MR av hodet? Glede mæ te bæretreff på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Tove, håpe det går bra me dæ! Skjønne godt at du ikke kom på treff idag da...

 

Å, ka hete dattera di igjen Elise? Glemme det hele tida! Huske jo at det e fint og litt spesielt... God tur i helga! :)

 

Mannen har no vært flink mens æ va på treff og vaske huset og henge opp bilder - no begynne vi endelig å komme i orden etter å ha bodd her et år, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for kondoleringa... går no bra me mæ.. e d noen som vet om man kan fære i begravelse når man e gravid? tenke på om d blir før mye stress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om Gudfaren din Puse. Når deg gjelder begravelse tror jeg bare du selv må kjenne etter hva du klarer.

 

Jeg skal til MR av hodet for å utelukke at det ikke er noen annen årsak til hodepinen min enn migrene. Ren rutineundersøkelse :) Men, jeg liker meg ikke inni den maskinen der..

 

Jordbær er jo nyydelig. Jeg passer på å spise mens jeg enda kan. Jeg må jo holde meg unna i jordbærsesongen siden jeg ammer da. Johanne tåler ikke jordbær og jeg vil ikke provoserer allergi hos lillemann. Vi skal spise jordbær i kveld :-) Etter litt indisk mat, det er godt!

 

Gleder meg til å få dere på besøk på mandag. Tenkte å lage litt fruktsalat og kanskje noe annet godt til dere kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tove! Så trist da!!!! Ikke nå god beskjed å få...

Det vil nok gå greit å gå i begravelse, e jo enda såpass lenge te du har termin. Men det e det egentli bare du som kan kjenne på, for det e du som kjenne din kropp å vet ka du reagere på... Men e kanskje litt trist å ikke dra å ikke få si skikkeli adjø?? Ta en telefon te jordmødrene på mandag å hør me dem hvis du e bekymra, de har nok sikkert vært borti problemstillinga før...

 

 

 

Ikke greit me press alle veia da Nurk! Får håpe det går greit på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine; skal vi ta me litt te fellesskapet vi å?? I så fall ka?? =) Så slipp du å styre me alt som e den som får huset fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint å dra i begravelsen Tove, tror ikke det er farlig for babyen. Du e jo trist uansett... men selvfølgelig må du kjenne sjøl ka du vil og ikke. Vil jo være en tøff opplevelse. E det langt å reise?

 

Petrine: Greit å få sjekket hodet da ja! Har aldri vært i sånn røntgenmaskin heldigvis, håpe æ slipp også! Sitt også å spis jordbær no =) Vi har grilla idag. Rakk det akkurat før Kent-Rune ble henta te utdrikningslaget sitt... Hehe, så no sitt æ her heime aleina! Skal i utdrikningslag te søsteren hans imårra da, det bli artig! Også e det jo my artig på tv ikveld.

 

Støtte Annette Helen i at vi godt kan ta med nåkka te fellesskapet ja! Bare si fra =) Treng ikke å ordne nåkka for min del da, men fruktsalat hørtes godt ut... Vi får bytte på å ha treff hjemme hos oss fremover når babyene kommer, kan være koselig og praktisk det og ikke bare møtes på kafè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få ei oppdatering ang. bæretreffet dåkker skal ha på mandag. Har veldig løst å være med, men har desverre jobb da. Vurdere å kjøpe bæretøy til pia i magen, men vet ikke helt ka æ skal satse på. Har jo skjønt at det finnes så mye forskjellig.

Snakka forresten med ei som har en nettbutikk som selg bæretøy, dem skulle åpne et showroom her i byen no i mai en gang. I tillegg til å vise fram produktan dem hadde skulle dem visst også arrangere kurs i kordan knyte f.eks. elastisk sjal og mei tai. Tenkte å ta kontakt med ho igjen førr å høre om dem hadde åpna.

 

Ønske dåkker ei god helg, sol eller ei... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Kordan nettbutikk? Æ kan godt ta med et elastisk sjal på treff å vise kordan man knyte om du vil. De andre bæretøyan e igrunn lettere å få til uten å ha prøvd tidligere. Slynge og sjal kreve litt øving :) Mei tai syns æ e lettere å knyte enn sjal. Anbefale Moby Wrap sjalan, de e kjempegod! Men ikke kjøp på sjarmtroll, man får dem mye billigere på nettet.

 

Ellers e det ingen problem å slenge ihop en fruktsalat før mæ :-) Det går så fint at. E jo bare hjemme om dagan, så da e det bra med tid :) Ja, babytreff hos hverandre må vi ha etter at babyan e født. E ofte lettere det enn å møtes på kafe, selv om det også e veldig trivelig, spesielt enda mens de e små.

 

Æ e bedt i utrikkingslag i slutten av Juni, men æ trur æ må stå over da. Det foregår i en anna by og det e litt for tett opp mot termin til at æ tørr. Går både glipp av utdrikkingslag og bryllup :( Men sånn e det når man får baby. Har din forlover arrangert for dæ Tone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...