Gå til innhold

TROMSØJENTENE 20.05.08 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Tråd for alle gravide med termin i sommer i Tromsø! Den forrige ble så lang (igjen, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og som vanlig skulle jeg bare inn å se hva som sto i den gamle tråden før jeg skulle poste svar her... Men glemte det jo, og posta svar der =P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpa dokk kosa dokk på paletten damer!! Her ute i Vågen e det helt nydelig klestørk, så no får vaskemaskina kjørt sæ... =)

 

Håpe det dukke opp nån på fredag, å hvis det e nån som ska te Jekta/polar i mårra formiddag å ønske nån å ta en liten kaffekopp med,så ska æ dit en tur! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor å katti d e treff på fredag? å e d bare før åss juli jenten eller..? tenkte å kåmme mæ en tur.. viss æ greie å kåmme mæ bort fra bøkern..har jo eksamen neste onsdag... iiik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e treff på Polarsenteret kl. 12 på fredag! Ligg ute på BIM-treffsiden, så kan hende det dukke opp andre enn junli-jente. Lykke te med eksamen alle! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldi få andre som har vært på dagtreff før da, så e mest junli-jenter..

 

Men no fikk æ beskjed om at pappa e lagt inn på sykehuset i bodø. Har nok hatt infarkt. Så vet ikke helt ka som skjer fremover... Han har det bra no, å de vet ikke når nøyaktig han hadde det, for mannen e sta som et esel å sterk som en bjørn så han har jo ikke vært hos lege før i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, guri, håpe det går bra med pappen din... kor bra at han e sta som et esel og sterk som en bjørn i sånne situasjona da :) Eller kanskje ikke! Håpe no å se dæ på fredag, men skjønne om du ikke kjæm. Du kan vel ikke legge ut på tur te Bodø no? Må du, så må du jo selvfølgelig da... Håpe han klare sæ te barnebarnet har kommet ut så du kan reise dit da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh.. Nættemor, krysser fingre og tær for pappaen din! Typisk mannfolk, som ikke går til legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda Nættemor!!

Ikke noe hyggelig beskjed å få....... Håper det går bra med han!

 

Jeg blir å ta meg en tur på polarsenteret på fredag. Men skal jobbe i kollokvie gruppe til i 12 tiden på Uni, så jeg busser ned etter det. Kommer litt seinere, men dere blir jo som regel sittende ei stund, så regner jeg finner noen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm nån som veit om d e farlig å farge håret no som man e gravid?

 

Ka e årsaken bak at fostre hikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Nættemor, håpe det går bra med pappaen din. Vet nøyaktig kordan du har det, opplevde det sjøl flere gang med min pappa. Han va også sta som et esel og mente at han ikke hadde nåkka hos legen å gjøre. Desverre endte ikkje det så bra til slutt... Men, så lenge pappaen din no e på sykehuset får han jo all god og nødvendig hjelp der. Så får vi bare håpe han lære når han kommer ut fra sykehuset og tar hensyn til helsa si... De mannfolkan, de mannfolkan sir no bare æ!!

 

Tenkte mæ kanskje på bim-treff i morra ettermiddag. Hadde vært koselig fredags formiddag også, men må jobbe da... Skal jobbe fra lunsj og ut på fredagen... Fant ut det va best siden vi skal ha jobbfest på ettermiddagen. For øvrig va det deilig å trappe ned til 50% jobb :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Takk damer, for all støtta!!

 

Har snakka med pappa, å han har det helt fint. No bli han jo fulgt opp å skal spis medisin. Så bli han muligens sendt til Tromsø for å finn ut om det e flere blodåra som slit... Han trur sjøl dette skjedde for flere måneda sia, på jobb, men har ikke hatt vondt etterpå, bare vært plaga me dårlig pust.. Men no bli d no iallefall fulgt opp!! Å godt e det, for han bestefar døde da han va bare 58 (æ va to år) å pappa e 55!!

Nei æ bli nok ikke å ta turen nedover, hadde det vært for en måned sia så hadde æ jo det, men bli litt mye knot... Å sia han kanskje kommer hit likevel så får vi se han! E ikke fare for livet no altså, det e jo godt..

 

Så med mindre det skjer andre ting no da så ska det gå godt dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jippi, nå har vi ikke mere snø på plenen!! :-D

 

Nættemor: Håper det går bra med pappaen din. Trasig når foreldre blir syk :( Heldigvis har helsevesenet høy kompetanse når det gjelder hjertelidelser.

 

Så var det bæretreff. Tenkte å invitere dere på mandag og håper det passer for de fleste. De det ikke passer for må gjerne komme en annen dag :) Jeg er mye hjemme :-) Har sendt noen av dere pm, og sender flere når jeg vet om dere kan komme. Pia: Du har ikke profil og jeg kan derfor ikke sende deg melding, men si i fra om du trenger adresse og tlf nummer av meg :) Jeg kommer på treff på fredag mest sannsynlig, så vi kan jo utveklse nummer da.

 

Nå har jeg bakt 4 brød og 35 rundstykker og er riktig så fornøyd med innsatsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette: Ikke farlig å farge håret i følge min frisør hvertfall! Men er vel litt delte meninger om dette, er jo sterke stoffer i hårfarge som gjør at det kan være lurt å vente om man ikke må farge håret nå. Det trekker jo inn i hodebunnen.

 

Nei, koffor hikke vi? E vel sammentrekninge i mellomgulvet te babyen, øve sæ på å puste når den kommer ut?

 

Æ e klar for bæretreff på mandag :) Når? Har fri fra jobb så kan hele dagen. Bil har æ også! Skal jeg ta med min bæresele?

 

Så flink du har vært å bake Kari Anne og så bra å høre at det går bra med pappen din Annette Helen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte dåkker kunne komme i 12 tida. Ja, ta med bæreselen din. Artig å se forskjellige bæretøy :-)

 

Trur babyen ofte må hikke når den har svelgt mye fostervann. Den gjør visst det når den øve på å puste som Tone skriv :)

 

Har farga håret et par ganga mens æ har vært gravid, men e ikke helt fortrolig med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei..

 

Min kar i magen e begynt å hikke en del i d siste, litt artig da før kjente d ikje så mye i begynnelsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nei, aldri gøy når noen en er glad i blir syk, og hverfall ikke når en ikke er i nærheten... Lykke til videre Anette!

 

Bæretreff på mandag passer fint for meg og! Er noe annet å se i virkeligheten enn å sitte på nett og prøve å orintere seg i jungelen av bæreutsyr.. Supert at du vil øse av din kompetanse;)

 

Jeg har vært flink jente idag og vaska vinduer, nå følger jeg Kari Annes eksempel og har satt rundstykker på hevingen..

 

Dere får ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei=)

 

Flott at faren din er utenfor livsfare, Anette. Han blir nok tatt godt vare på på sykehuset, og godt er det=)

 

Når det kommer til bæretreff, så hadde jeg veldig lyst til å være med. Men, får hjemmeeksamen på mandag når dere har treffet, så må derfor melde avbud. Får ta det en anna gang=) har kjøpt bæretøy, så får det nok til med litt øving=) gleder meg til å bære babyen i bæretøy, for er overbevist om at det er både koselig og praktisk=)

 

Driver å rydder jeg. Merker at det går tregere enn noen gang, men slik blir det når en skal rydde høyt og lavt.. hehe.. Kjetil maser fææælt om denne sykehusbagen, så skal pakke den i kveld. Overraskelse til han kommer hjem fra jobb kl 23. Ikke for det, han har meldt meg for å minne meg på det, så er vel ikke noe overraskelse.. hehe.. Jaja.. får være glad han maser, slik at jeg må pakke den selv=) hører folk ender opp med mye rart i den bagen, når mennene pakker.. hehe=)

 

høygravid i morgen.. owwwiiii, dagene suser avgårde=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. gjort dere opp noen meninger om dette med modningsakupunktur? Eventuelle erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh va trasi å høre om faren din anette! men e jo veldi bra at han e uten for faren no!:) no blir han nok passa på gått å får medisin til å holde sæ frisk:)

 

kansje æ kommer mæ på treff en tur på fredag...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når e d tidsnok å pakke veska som ska være me te sykehuset?

Når tænkte dåkker hær å pakke den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme : Det må du nok føle på selv, vil jeg si=) Går jo som regel en tid fra ting skjer til en drar til sykehuset. Vi som bor 10 min gange fra sykehuset, trenger jo nødvendigvis ikke stresse med å pakke. Men, jeg gjør det for samboeren min sin del. Han maser fælt, og jeg gidder ikke gå å høre på det. Om han blir mer fortrolig med det hele og rolig av at jeg pakker sakene mine, så gjør jeg det=) Har 41 dager igjen, så stresser ikke, men skader ikke å gjøre det, når jeg vet hva det betyr for han=)

 

Går nok ikke ann å gi noe fasitsvar på når det er tidsnok å pakke. Feks, så er det for tidlig å pakke i uke 34 for de som går til uke 42. Og, så kan det være for sent å pakke for andre, om de plutselig føder mye for tidlig=)

Finn ut hva som passer for dere, du=) blir bra uansett=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Okei.. Hørte snakk i at d va tidsnok å pakk i uke 38, men va ikje d litt seint?

 

Får tænke litt på d dær, også pakke når magefølelsen sir d :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...