Gå til innhold

TROMSØJENTENE 20.05.08 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Butikken hete sweetlittlemonkey.com, dem hold til her i Tromsø. Ta gjerne med et sjal på treff en dag, så får æ se kordan det fungere. Tenke i allefall at det e en genial måte å bære barnet sitt på, spesielt siden man får frigjort begge arman til andre gjøremål :-)

blant annet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei..

 

Får heller ikje me mæ bæretreffet på mandag, e på jobb..

 

Tone: Hmm har æ godt glipp av nåkka eller?! Ska du gifte dæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magenfølelsen kan man nok stole på, tenker jeg....er kommet til uke 37,5 og pakker inn en ting om gangen når jeg kommer på det - så nå blir det vel noen klær til barnet, teppe etc. og så må faren komme med ønsker om hva han vil ha med... vi stresser ikke uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei =)

 

Takk for hyggelig treff idag, jenter=)

Gleder meg stor til vi kan treffes med de små nurkene våre..

 

Ang bæresele, så har vi kjøpt Moby sjal hos www.sweetlittlemonkey.com. Kjøpte bellyhugger der også = ) Sjalet virker veldig handy, så håper og tror vi blir fornøyd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette Helen: nu har de super Novaen på tilbud på reflex ifølge annonse i foreldre og barn. Nedsatt til 1198,.

 

Takk for hyggelig treff idag jente. Artig me masse store maga!

 

fredagsklæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk for tipset MH!! Kjekt! =)

 

No driv Sigurd å Ulf her me å montere sprinkelseng! Sigurd e flink å hjelpe, han "mala" den!! Hehhe!! Han kom i dag igjen å va så bekymra for om lillebrøster sku sov i hannes seng, at montering a seng va det første som bei gjort i dag!! (Etter frokost selvfølgelig!!!)

 

Har fått innmari med vann i fingran i natt.. Nesten så det gjør vondt.. Så håpa det bli me det!!

 

Ja utrolig trivelig me treff!! Dokk e en flott gjeng med damer altså!!! =)

 

Kor det gikk me han som sku drikkes ut Tone??? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

e d noen som veit:

kossn e d me modningsakkupunktur i tromsø? tar dem d noen plass her? ka d koste? å kor stikk dem de nålen? å katti e d vanli å bynne å ta d?

 

mange spm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Her er det laid back grand prix kveld mens vi leser i navneboka.. Vanskelig med navn;)

 

Ang modningsakupunktur, pusi,begynte jeg med det på fredag. Du bør starte i uke 36. Poenget er å sette kroppen i beredskap til fødsel, blandt annet smøre sener og bånd og rette opp i ubalanse så som opphoping av væske. Hos Akupunkturklinikken Bruno Aamo tlf 77636495 koster det 400 kr pr gang og så skal en gå to ganger i uka.( ikke billig, nei...) Du får nåler på lilletærne, leggene og hendene. Etter termin setter de nåler også på magen.

 

Jeg synes akupunktur er veldig spennende! Så er det bare å håpe det er verdt pengene....

 

Gleder meg til bæretreff på mandag. Ønsker dere en fin helg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så masse før en time der?? ska du fære mange ganga?

 

vi va bra flink på melodi grand pri igår:)

 

æ vaske dem bare på 30 grader... trur no d ska holde... men viss d e klær som e arva å logge nepakka lenge så trur æ at æ vaske d værtfall på 40 grader...

 

vet dåkker katti dem har ringeti på jordmorsentere? begravelsen havne sansynlivis på timen min t jordmora..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stort sett vaska det meste på 40 grader. Men det som har vært lagra blir jeg å vaske på 60. Men så tenkte jeg på trekk til bilsol og vogn... de tåler kanskje bare 30?

Men finner vel ut =)

 

I dag har vi foresten 3 års dagen vår! Vi ble kjærester OG flytta sammen for 3 år siden... Eller det var vel ikke planlagt at vi skulle flytte sammen =P Men han flytta inn på min lugar etter en hyggelig natt, og siden har vi bodd sammen....

 

Pusi...

Telefon tiden er på morran, lurer på om det er en time eller 30 min før Jordmortimene starter for dagen.. Men husker ikke eksakt. Har du ikke den lappen hvor det står om jm og timene vi skal ha?? Er på landet så får ikke sjekka nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Når det gjelder nyinnkjøpte klær, så har jeg vasket litt. Vasker de på 30 grader lettstelt, men det er bare nå når de er ubrukte. Ellers, ser jeg for meg at iallefall bodyer, strømpebukser og slike klær som er helt inntil huden får en mer real vask.. Vaskekluter, gulpekluter, handduker, sengtøy osv får nok også virkelig gjennomgå med høye temperaturer i vaskemaskinen, minimum 60, ja=)

 

Tove : Kondolerer så mye!! Tror du kan ringe jm- senteret i den vanlige arbeidstiden for å avlyse time. Da kommer du jo til de i resepsjonen, vil jeg tro=) ellers, så har jm ringetid på morgenen en gang. Mener det er fra kl 0815-09. Ikke helt 100% sikker på ringetiden, da jeg kan ha tatt feil med et kvarter før eller senere=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jente...

Hjelp!!

Merka i går kveld at trusa blei våt, akkurat som om jeg tissa på meg. Det var tyntflytende og blankt, luktai kkje urin( litt ekkelt beskreve..sorry). Det her fortsatte i natt, en tre-fire ganga, ikkje mye om gangen + med mensenlignanes murring nedentil og rygg. No på mårran er fargen blitt litt rosa, fortsatt ikke mye om gangen,med mensenmurring. Blir litt nervøs her.. Lekke æ fostervann eller?

Går inn i uke 38 i morgen.

Er det andre som opplever det her/ har opplevd det før?

Blir kjempeglad for råd/høre andres erfaringer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åyy! æ trur æ ville ha ringt t føden, høres ut som om d kan være fostervann... ikke at æ veit nåkka om d da.... men når du i tilegg har ont så trur æ nåkk kansje nåkka e på gang... din heldigris;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh.. spennende Mallis=) Ring føden du, hør hva de sier=) Kan jo hende fødselen er like rundt hjørnet. Spennende=) Owwwiii =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på den måten starta min første fødsel :-) Ring føden, så ber de deg om å komme i løpet av dagen. De har en test de tar for å finne ut om det er fostervann. Er det det blir du satt igang i løpet av de to neste dagene om fødselen ikke starter av seg selv. Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Trur ringetia te JM e fra 0815 til 0830, vist æ huske rett..

 

Mallis: Åj så spennende, trur nok æ ville ringt føden ja..

 

Takk for tipsan ang klesvasken :P

 

Ja dåkker no e d ikje mange uke igjæn.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende Mallis - lykke til!!

 

Når det gjelder akupunktur Pusi, går en to ganger i uka til en føder. Visstnok ikke noe poeng å gå bare en gang. S¨å da er det bare å håpe at det ikke drøyer ut;) Jeg har hatt all verdens tid hele veien, men nå merker jeg at jeg også begynner å bli litt utolmodig...

 

Ringetid hos jordmor er ifølge lappen 8.15 til 9 tlf 77604947/ 77604946

 

Her er det dugnad i sameiet idag. Føler meg totalt ubrukelig. Ikke egnet til verken maling av tak eller raking eller vasking eller noe som helst;) Ikke tenkt til å forsøke på rydding i skap en gang. Får heller tilby de andre kaffe om en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff... kor skummelt! Kan liksom ikkje tru at d e d... Har ikkje nåkka særli ont nemlig, bare mensen-ont liksom... Å no virke d som "lekkasjen" har stoppa opp..

Dåkker har nok rett i at burde ringe føden, men så e d jo d at man ikkje vil virke overhysterisk heller. E helt teit som tenke sånn, ikkje sant?

Det e så vanskeli når man ikkje vet ka man skal kjenne etter...! D starte kanskje me mensen-smerta eller ka Petrine, du som har gjort d her før? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Mallis!!

Æ måtte faktisk ringe føden tidligere i dag fordi æ va redd vannet gikk!! Å fikk da beskjed om å ta på bind for da sku det kom mer.. Å det har det jo gjort te dæ, så æ ville absolutt ringt dem å fått kommet til en sjekk!! For har vannet begynt å gå så e det greit å være under litt "oppsyn" sia det ikke skal gå så lang tid fra vannet e gått å te barnet e ute.. Altså, med lang tid så e det snak om daga, ikke tima.. Men høres unektelig ut som det e fostervann ja! Utrolig spennanes, å du bør ringe!!!!!!!!!!!!!!!!! Va veldig hyggelig jordmor æ snakka med å det va slettes ikke skummelt!

Æ har ikke lekt nå mer så te mæ va det nok nå anna, å gla e æ for det for e enda alt for tidlig te at ting skjer..

 

LYKKE TIL!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallis:

Så utrolig spennende!!! Jeg hadde ikke nølt med å ta kontakt med føden.

Jeg ringte dem på torsdag pga lite aktivitet i magen. De var så hyggelige og hjelpsomme og vi ble så godt tatt i mot.

Alt var heldigvis fint og de sa det var helt riktig å ta kontakt med dem bare for å få en avklaring på ting. Er så dumt å gå å bekymre seg unødvendig. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

 

Lykke til!!!

 

Petrine:

Jeg er kjempe klar for bæretreff i morgen og sier som Annette og Tone at jeg gjerne tar med noe om det trengs. Viktig at det ikke blir noe unødig stress for deg. Tror jeg kan mottat pm nå, så hvis du har bry er det supert om du sender meg en melding med adressen din :-) Tror jeg kommer med bil.

 

Ha en fin søndag jenter!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiiii Mallis!!

 

Så spenende! Da var vi i gang, vi junli jentene =)

 

Det er nok fostervann, og da skal man som Nættemor sier ta kontakt med føden! Så de får følge litt med på ting, og får satt deg i gang dersom det ikke skjer noe mer i løpet av dagen/morra dagen.

 

Guuu.. så spennende!!

 

Venter veldig spent på oppdatering etter at du har fått prata med føden Mallis.....

 

 

Her merker jeg foresten at det er masse nytt som skjer. Det strekker, stikker og presser nedover. Tydelig at det er modning på gang =) Sånn at det nesten gjør riktig vondt til tider.. Men jeg tar i mot all modninga som kommer med glede, siden jeg aldri ble moden sist =)

 

 

Nættemor, hva sa JM om igangsetting foresten??

Også lekker du fostervann?? Kanskje du slipper å gå så mye lenger da =)

Håper du og er i gang snart, så du slipper å ha det så vondt noe særlig lenger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har æ ringt føden, å skal innom der i ettermiddag for en sjekk. Jordmora på tlf sa det hørtes ut som fostervann ja når æ forklarte d til ho.. Blir spennanes d her.... Men, kanskje d ikkje e nåkka heller.

Men, som dåkker sir, d e no bedre å være på den sikre sia! :-)

 

Æ oppdatere dåkker etterhvert! ;-) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E neste fredag æ ska te jordmor å har tenkt å høre om det med igangsettelse, så e veldig spent ja..

Nei i formiddag va æ på do en snartur, å så litt seinar bei det rett å slett vondt i magen å æ skynda mæ på do igjen. Å hjelp som det rant!! Bei jo aldri ferdig, å har ikke tissa så mye sia æ drakk masssssse øl en gang for læænge sia! Hehehe!

Men æ har ikke lekt nå mer da, å ifølge jordmor så sku æ det hvis det va fostervann, så da tar æ det med ro her! =) E for tidlig for mæ no, så kan vente ei ukes tid ja.

 

Utrolig spennanes ja Mallis! Håpe alt e bra me dæ å at du har "huta" dæ te å ringe no da! Heheh!! =)

 

Bra du modnes Nurk, kjenne det samme her å te tider, veldi snodig følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E dåkker færdi me all innkjøpning av ting jenter? Kjøpe dåkker slaver o.l og el?

 

Mallis: Blir spennende å høre ka som skjer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...