Gå til innhold

TROMSØJENTENE 20.05.08 =)

Anbefalte innlegg

Godt å høre at det går bra med pappaen din Nættemor =)

Skummelt å få sånne beskjeder....

Mzme83

Ang baggen så må du jo nesten se hva du føler deg konfortabel med ;-)

Er det veldig viktig at du får pakka den selv, så begynner det kanskje å bli på tide....?

Jeg tenker ikke pakke den før det skjer ting. Men det er vel mest for at jeg bruker mye av det som skal med til daglig. Trenger jo stort sett bare toalettmappa, og noen kosebukser, sjorter og slipperser. Og eventuelt noe snaks....

Men som regel har man ganske mange timer på seg før man trenger å dra til sykehuset. Blir det stress og full fart dit, så klarer sambo å få med seg det som trengs =)

Flere som skal se på 'grandpri' (eller hva det nå heter=P) I dag? Har aldri vært noe fan av det, men sambo insisterer på at vi må se det, hehe...

Fortsetter under...

Kent-Rune masa også fælt om den bagen, så den e pakka :) Men mangle å vask helseteppet og litt sånn forskjellig småting vi tenkte å ta med te babyen da, så det pakke æ bare seinere.

Æ tenkte å se Grand Prix ja, spennende =) Ser det no sånn av og til når æ har mulighet, men e ikke nåkka fan akkurat.

Gry-Hege prøvde modningsakupunktur noen dager over termin og var veldig fornøyd, fødselen startet samme kveld. Men det kan jo være tilfeldig... om æ går mye over termin bli æ kanskje å prøve det.

Sees på treff da jenter, enten imårra, fredag eller mandag =)

Så trist å høre om faren din Anette, godt at han er på bedringens vei iallefall.

Det e kjempebra at babyen hikke, betyr at den drikk mye fostervann og trene lungan sine:)

Koselig treff på peletten idag, deilig å sitte ute i sola! Mulig æ tar mæ en tur på kveldstreff i mårra, og åsså på fredag.

Slik jeg har fortstått det er modningsakupunktur og igangsettingsakupunktur to forskjellige ting. Gry-Hege tok slik jeg forsto det igangsettingsakupunktur. Modningsakupuktur tar du flere ganger og går på å modne og sette kroppen iberedskap til fødsel( mener jeg leste en kan begynne uke 36 hvis hodet har festa seg). Igangsettingsakupunktur går på å forsøke å starte fødsel. Jordmødrene på føden gir i utgangspunktet bare smertelindrende akupunktur. Hvis en velger å bruke akupunktur i byen bør en gå til en som er godkjent.

Jeg satser i utgangspunkt på at kroppen skal sette igang selv, men akupunktur er spennende!

Nættemor:

Godt å høre at pappa´n din er bedre!!! Ikke no greit når de man er glad i ikke har det no greit. Disse mannfolka trenger ofte en liten advarsel før de begynner å ta vare på seg selv. Der har de litt å lære av oss jenter :)

Petrine med gutt i magen:

Gleder meg til bæretreff!!! Kjempe koselig initiativ.

Tar med meg penn og papir til fredag, så kan jeg noter ned veibeskrivelsen :)

Jeg blir visst helt døgnvill nå som det er så lyst ute, men ser på klokka at det virkelig er på tide å komme seg i seng...

Natta jenter!

Annonse

Takk takk=)

Ja, de eksamenan de eksamenan.. Har egentlig ikke siste før 23 eller 24 juni, og det e jo under ei uke til termin da.. Merke at æ e sliten og klar for permisjon, så regne med at den 9 timers eksamen den 6 juni, blir min siste iår. Vil ha permisjon og få slappa av før den store begivenheten=)

pusi85: korsn ligg dine eksamena i forhold til termin?

Vi har ikke montert kommoden enda. Når vi gjør det og har vasket den, så står den vel og lufter ei lita stund.. =)

åyy har du en så seint? da skjønne æ gått at du ikke årke å ta den:)

har siste 9 juni, å da e d akkorat 40 daga ijæn t termin så trur d ska gå ganske så fint før min del da.. men e skit lei av å hålle på me de eksamenan... ska bli gått å bare koinne sleppe å ha dem liggans i bakhode hele tia!:)

Hei igjen å takk igjen for alle gode tanka!!

Ja bæretreff på mandag bli flott, å trur faktisk æ ska klar å finn veien dit å! Hehehe!

I dag skal æ å kjøp madrass tenkt æ, å må en tur innom obs, så sitt no å lada batterian... GRUE!! Men men!

Nån andre som skal på jekta/polar idag??

Flott vær e fint, har masse babytøy å kluta som heng ute til tørk, å det e jo bare supert å få frisk luft i dem!

Kommoden sto å lufta sæ et par daga her, så vaska æ over skuffen med litt grønnsåpa å lot det tørk! Å no trur æ den lukte helt greit! =)

Hei Hei Jenter...

AS: Gratulere som høygravid :-)

Nættemor: Kordan madrass kjøpte du?

ååå må være kos å se de småe klærna heggende ute til tørk :-) Glede mæ te vi ska begynne å vaske vårs :-)

Ha en fin dag jenter, i d nydelige været :-)

Annonse

Åhh... e bra lei av å være på jobb no! Sukk... men bare noen få dager igjen før permisjonen starte da =) Merke æ bli sliten etter å ha vært en hel dag på jobb, bli godt å få slappet av og sovet lenge før baby kommer. Tenk om vi ikke hadde hatt permisjon de siste tre ukene, rett på fødsel og babytid... tror vi trenger de tre ukene...

No e det magedans og BIM-treff som står for tur! Har heldigvis bilen så slipp å ta buss og gå heim etterpå.

Kjøpte den te 499 på sjarmtroll!! No ligg den ute å lufta sæ.. =) Så si Gubben at han ska ta å finn fram sprinkelsenga i dag så Sigurd ser at lillebrøster har egen seng!

Ja e arti me alle de små klean! Men kjenne at vi må få tak i tørketrommel snart.... =)

Hei alle gravide tromsøjenter:)

Æ lurer på om det er noen av dokker som har hørt at fødeavdelingen og barselen på unn skal slåes sammen i juni? Veit dokker nåkka om det? koffør skal dæm gjøre det?

Litt om mæ: æ har termin 12 juli. Bor i Malangen og er ganske engstelig for ikke å nå sykeshuset når fødselen starter. Dettan er min 3. jente og fødsel nr 2 ble unnagjort på 4 timer. Men da bodde æ i byen. Har ikke vært på noen Bim treff enda. Kansje etterhvert,,,jobber fullt i tillegg til eksamen. Håper å treffe dokker på sykehuset i sommer...

Stå på jenter.

Hei!

Føden og barsel er samlokalisert nå mens de bygger om. Det er åpnet en ny post der føden lå før og derfor må føden og barsel dele lokaler til ombyggingen er ferdig til høsten. Føden skal inn på en helt ny korridor ved siden av barsel etter hva jeg forstår på de som jobber der. Naboen min som jobber der sier at det eneste minuset som det er nå er at det blir endel mer støy på avdelinga enn ellers. Uansett har de jo felles personalet, så jeg tror det går ganske greit.

Skjønner godt du er engstelig for å ikke nå frem i tide. Dere får starte til sykehuset med en gang du kjenner noe :-) Lykke til!

Hei Novva! :) Fødeavdelingen skal flyttes til der barsel er nå som jeg forstår, men det er utsatt til høsten. De holder på å lage/bygge en ny avdeling, men de ble ikke ferdig før sommeren som planlagt (blir bestandig sånn). Så det blir nok som det har vært for vår del, den gamle fødeavdelingen. Vet ikke om barselavdelingen skal flytte en annen plass igjen eller om de blir sammenslått sånn som du skriv. Uansett gjelder det ikke oss da. Æ hadde no gleda mæ te å kunne føde på ei ny avdeling, men men.... Hvorfor de gjør det vet jeg ikke, men regner med det blir finere og nyoppusset i den nye avdelingen og kanskje flere badekar og sånt? Et bedre tilbud til oss fødende. Ellers er det kanskje økonomi og omorganisering...?

Skjønne at du e engstelig for ikke å rekke frem te sykehuset i tide ja, e vel lurt om du kjøre med en gang du kjenne nåkka siden det gikk så fort sist! Høres ut som du har nok å gjøre med full jobb og eksamen ja, masse lykke te! =) Vært hyggelig om du kom på et BIM-treff eller to da! Ellers kan det hende vi ses på sykehuset ja... spennende spennende!

Bestemt dere for navn på den lille?

Ja, tenker ikke at dere skal legge dem ut her om de er hemmelige. Bare spør for at jeg er nysgjerrig om dere nærmer dere valget;)

Vi har jo fått spådd av JM at vi venter ei jenta, så har to jentenavn det står mellom. Jeg derimot, er vel den eneste av meg og mine som tenker tanken på at lillingen i magen kan være en gutt. Og, er det en gutt, har vi ikke peiling på hva vi skal kalle han.. hehe..

Hvordan ligger dere ann? Vet det er mange som tenker at de skal se om navnet passer på babyen. Vi bestemmer oss uansett ikke før vi ser ungen=)

Åååå, det e så fint vær ute :) Har sittet ute i sola etter jobb, grilla laks og spist salat og ris til pluss grilla maiskolbe! Va nydelig... Tenk så fint om været holder seg sånn i hele sommer da jenter?!

Hvis vi får jente skal ho hete Mia og hvis vi får gutt skal han hete Noa-Nikolai! Skal veldig mye til for at vi forandrer på det. Alternative jentenavn er Julie, Ida og Michelle. Vi har ikke nå alternativt guttenavn, men det er tradisjon at i familien te Kent-Rune har alle guttene to fornavn med bindestrek imellom og jentene har ett fornavn. Hvis vi får en gutt til senere og gutt nå skal den siste hete noe med Ole tror vi etter bestefaren te Kent-Rune =)

Jippiii! Da kan jeg også kalle meg høygravid :-)

Nå begynner det virkelig å nærme seg!

Begynte faktisk dagen med en visitt på føden i dag...

Krabaten i magen ville tydelig skremme meg litt med å ligge helt musestille noe som er svært ulikt ham. Har til nå omtrent kunne stille klokka etter når han begynner å bevege seg om morgenen og plutselig var det stille. Fikk litt panikk og følte meg litt som en hysterisk førstegangsfødene, men etter å ha bekymret meg et par timer ringte jeg føden og fikk komme inn til kontroll.

Ble mottatt av en svært hyggelig jordmor som mente vi hadde gjort det eneste riktige ved å komme innom en tur.

Veldig godt å få en slik tilbakemelding. Alt stod heldigvis bra til, så han ville nok bare skremme oss litt :-)

Nå vet vi i hvertfall hvor vi skal gå når det er tid for fødsel. I tillegg var det godt å se at det var så mange hyggelige og hjelpsomme jordmødre der :-)

Ellers er det fantastisk å kjenne sola varme! Håper finværet holder seg til over helga :-) Deilig å få litt farge i fjeset!

Som sagt så venter vi en gutt og slik det ser ut så skal han hete Liam :-) Er det eneste navnealternativet vi har hatt, så det er bra det blir en liten guttemann :-)

Julibaby : Gratulerer som høygravid=) Owwwiii, nå nærmer det seg med stormskritt!! Flott at du dro innom føden! Gjorde det samme av lik grunn som deg rundt uke 27/28. Tenkte også at jeg var ei slik " overnervøs førstegangsfødene", men men.. Fikk også beskjed på føden at det var bra jeg kom innom. En skal jo kjenne liv hver dag og flere ganger hver dag, så.. vi skal reagere når det ikke skjer! Flott du fikk sjekket ut at alt står bra til med lillegutt da=) En lettelse, helt klart=) Er slitsomt å gå og bekymre seg, for da er en så opphengt i at en ikke har kjent bevegelse at en blir ordentlig stressa. Nei, disse smårollingene i magene våre skal være glade for at vi sørger for at de har det bra=)

Liam er faktisk et navn sambo har nevnt.. Ellers, så hadde vi Kasper, Noah og Elias på guttefronten. Greia er bare at jeg har hatt Elias som favoritt så lenge at jeg har blitt lei av det! Synes ikke det passer til oss lengre.. hehe.. får se da, om jordmor har rett og lillingen er ei jente=)

Æ hadde også en dag idag der æ ikke kjente liv imorges, men æ kjenne stort sett ikke så masse liv så e ikke så veldig bekymra. Har kjent liv senere idag så =) Men jordmor sier jo at man bare skal ta kontakt om det er noe, bra at man blir godt mottatt da! Hva gjorde de på sykehuset da? Lyttet etter hjertelyden? Du fikk ikke se på ultralyd? Man skal ta kontakt når man e bekymra!

Glede mæ te fødselen starter! Og blir artig når den første i "gjengen" får babyen sin! Gleder meg te å høre om hvordan fødslene er og sånt. Liam var fint navn! Det er jo internasjonalt også, skal det uttales på engelsk eller norsk måte?

Gratulerer som høygravide Ann Silje og Pia forresten! Artig artig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...