Cat.68 Skrevet 16. mai 2008 #51 Skrevet 16. mai 2008 Hvis du har en familie, og du har en jobb, så får du beskjed om fra kroppen og legen din at du ikke greier begge deler. Hadde du da valgt jobben?? Nå vet ikke jeg med deg da, men familieliv dreier seg vel om ganske mye mer en vasking av hus? Lære å jobbe trenger jeg ikke heller siden jeg vært yrkesaktiv siden jeg var 15 år og frem til for ca 3 år siden (fyller 40 i år). Vært en del studier imellom da.SÅ har det krøllet seg da ,og kroppen streiket. Betyr det at jeg vil være hjemme med vond kropp? Neppe!! Jeg ønsker å være frisk og i arbeide. Og forhåpenligvis kommer jeg dit igjen. Om ikke frisk ,så kanskje i arbeide, litt ihvertfall. Men veien dit er lenger en jg trudde og tålmodighet en dyd. Imøtekommende og fordomsfri omgivels er ikke heller å forakte.;o))
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #52 Skrevet 16. mai 2008 Så lenge en får til alt annet SMERTEFRITT(psykisk og fysisk), så kan en også jobbe, mener du vel? HI har bare et forklaringsproblem, damer... tror det er psykisk...
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #53 Skrevet 16. mai 2008 Jeg holder ikke kjeft om mine meninger! Tror nokk heller at folk blir flau i stedet for såret når de oppdager at de ikke er så syke som de skal ha det til! Eller den dagen de oppdager at de virkelig er late, det som er så synd er at de sjeldent oppdager det!! Har ikke sagt at alle er friske nokk til å jobbe, men mange er det JA!!
Cat.68 Skrevet 16. mai 2008 #55 Skrevet 16. mai 2008 Men hvis legen sier til de om diagnosen deres , at du kan få til alt annet hvis du ikke jobber i tilegg fordi det blir for mye. Da støtter du de ikke lenger da?
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #56 Skrevet 16. mai 2008 hmm..Hva med å ha barna i barnehagen og jobbe 50% da?
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #58 Skrevet 16. mai 2008 Jeg er imponert *tørt* Nei, får henge i her og gjøre noe nyttig som HI her tydeligvis mener jeg slett ikke burde gjort siden jeg ER altså pr.dags dato fortsatt trygdet ;-))))) Nemlig vaske gulva mine og stryke skjorter.... *gap skratt*
Cat.68 Skrevet 16. mai 2008 #59 Skrevet 16. mai 2008 Kan du ikke gi et eksempel da, En reell situasjon som du har kunnskap om hvor vedkommende har uførtrygd på feil grunnlag? Da mener jeg basert på kunnskap og kjnnskap om diagnos og evne og ikke pga "trur,at ,om" teorier
Gjest Mylian *2pp* Skrevet 16. mai 2008 #60 Skrevet 16. mai 2008 Hvorfor er du så opptatt av dette? Dårlig erfaring med NAV? Tjener du så dårlig at du tror uføretrygd er mange penger? Haha. STakkars deg, da bør du virkelig søke andre jobber.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #61 Skrevet 16. mai 2008 Haha!!) Ja, vask gulvene det klarer du, men en liten stilling som vaskedame blir for hardt! hohohohoho:)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #62 Skrevet 16. mai 2008 HI tror nok at hennes skattepenger dekker trygda til folk....en sannheten er nok heler at det toppen dekker en liten veibit, eller KANSJE en barnehageplass eller to.... Ler meg snart i filler...
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #63 Skrevet 16. mai 2008 Så, Stine, det viktigste i livet er jobben? Du ville altså valgt å jobbe, si 30% som er din restarbeidsevne, for å betale hushjelp og barnehage. Noe som øker din sykdomsfrekvens betraktelig, i steden for å være hjemme med barna, i en situasjon hvor sykdommen bedres!?
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #64 Skrevet 16. mai 2008 Er ikke spesielt opptatt av dette jeg.. Sier bare mine meninger.. Har ingen erfaring fra NAV... Og om jeg tror uføretrygde får mye penger? haha, etter alle innleggene jeg har lest så har jeg snart fått med meg hvilken dato de etterlengte trygderuskene kommer!
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #65 Skrevet 16. mai 2008 Meg du sikter til? Slapp av, jeg skal gå skole jeg og om endel år så er jeg trolig utdannet sykepleier eller jordmor ;-) Ingen planer om å sitte å krafse til meg "dine skattepenger" ;-))))
Cat.68 Skrevet 16. mai 2008 #66 Skrevet 16. mai 2008 Helt klart misbruk. Men trur du dette gjelder flestparten? Flere her inne har forklart Stine "lille" sine sitausjoner , allikvel forblir hun ufin og fordømende over lag. Det beviser at hun er fordomsfull og ikke ønsker å se lenger en nestippen rekker. (eller min teori, ønsket om å provosere;o))) Er vel ingen her inne som er uenig at det finnes folk som misbruker systemet. Er egentlig enig i mye av det du sier krapylet, untatt den biten at om man greier husarbeide og å shoppe greier man å jobbe. Det kan ligge mye smerte i det husarbeidet og den shoppingrunden.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #67 Skrevet 16. mai 2008 Jeg tror det er fåtallet av kronisk syke med smerter som har barna hjemme...utover det første året i hvertfall, vel og merke hvis de FÅR en barnehageplass når barne er 10-12mnd gamle. Vet de som venter på plass. Og ja, jeg synes det er mere SLITSOMT å være hjemme med barn enn det er å gå skole/ jobbe og ha barna i barnehagen...helt klart.
najs Skrevet 16. mai 2008 #68 Skrevet 16. mai 2008 For det første ja det er missbruk men hvordan i helvete kunne han jobbe 150% som servitør og i tillegg ta utdanning? Så den tror jeg ikke noe på. Hvis den manne klarte alt det fortjener lottogevinst!
najs Skrevet 16. mai 2008 #69 Skrevet 16. mai 2008 HI må jo være litt kort i toppen for å si det pent. Da kan jo jeg fortelle deg at jeg ikke har lyst til å dekke din andel ved legetimer. Ønsker ikke å betale ditt barns barnehageplass og hvertfall ikke din fødselspermisjon. Jeg skatter jævlig mye for å si det enkelt men man kan ikke velge hvem og hva pengerne går til. Og kunne jeg valgt ser jeg heller at de går til en attført enn en som deg.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #70 Skrevet 16. mai 2008 Hvordan får du den kabalen til å gå opp? I forhold til til til barna? Får du lest nok? Jeg skal trolig starte på sykepleien til høsten, deltid. Har tre barn og en som jobber endel lokalt fra neste uke av heldigvis), jeg slipper å jobbe første året i hvertfall. Men det er veldig viktig at jeg får toppkarakterer også slik at jeg kommer meg videre og inn på Jordmor studiet når den tid kommer. Regner med at man må virkelig ha mange poeng for å komme inn der.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 16. mai 2008 #71 Skrevet 16. mai 2008 Det sjeldent jeg lar meg provosere av slike innlegg, men denne gangen bare må jeg svare.. Du viser uvitenhet.. Det er ikke slik det henger sammen. Jeg jobber fullt nå, og har gjort det hele tiden. Jeg har mange men etter en kreftsykdom.. Sliter mye med smerter grunnet dette. Har presset meg til jobb i årevis på tross av dette. Nå må jeg innse at jeg ikke makter¨å arbeide fullt og skal ned i 60% stilling med velsignelse fra leger og nav og hele bunten. Jeg klarer fint å ta meg av hus, hjem og barn. Det er ikke det som er problemet. Jeg synes ikke det er rettferdig å bruke meg selv opp på jobb slik at jeg ikke har noe igjen å gi hjemme. Det er tross alt dem som er viktigst...Jeg synes ikke dette er er kjekt og skulle gjerne vært erfaringene mine foruten. Det som er trist er at du som er så heldig å være frisk og rask og kan arbeide, dømmer andre nord og ned av grunner du viser lite innsikt i..' Jeg kan prate i tlf, jeg kan kjøre bil, men jeg er utdannet lærer og har lyst å arbeide som det . Ikke driver jeg med mye kaffe eller sull, heller...
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #72 Skrevet 16. mai 2008 Gjesp.. For min del har jeg i grunnen diskutert dette ferdig.. Du leser jo ikke hva jeg skriver uansett.. Si er ikke ALLE her, men en god del JA!! (som ikke jobber men fint har klart det,osv!!!) Men uansett, trygdesnyltere eller ikke.. Late eller ikke,, Noe må det jo være for at en ikke jobber!! PUNKTUM!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 16. mai 2008 #73 Skrevet 16. mai 2008 Ja, det er NOE som gjør at en ikke alltids klarer å arbeide... Tenk heller på hvor heldig du er som er frisk og kan jobbe!! Jeg skal være enig med deg at det finnes mennesker som snylter og er late. Det vil det alltid være, men oppegående folk flest vil jeg tro ønsker å arbeide...
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #74 Skrevet 16. mai 2008 Sykdom kanskje... Fryktelig dårlig norsk i innlegget ditt, men jeg tolker det dithen at du undres hvorfor noen ikke jobber. Har du tenkt over at de kan være syke?! Noen har kanskje en snikende sykdom som utvikler seg over tid, og etter noen års pause fra arbeidslivet kan de heldige ut i arbeid igjen. Ingen med vettet i behold er misunnelig på uføretrygdede!
M by M Skrevet 16. mai 2008 #75 Skrevet 16. mai 2008 Hihi...må bare svare på den... Jeg er sykmeldt nå på 2 mnd på grunn av bekkenløsning. Klarer rent fysisk å vaske huset, men da er jeg sengeliggende etterpå, så det unngår jeg. Eneste jeg vil, må og ønsker er å ta meg av barnet mitt og konsentrer all energi jeg har til å gjøre det. Men det tar på og er mer enn nok. Så slik er mitt liv akkurat nå som sykepenger-mottaker i 2,5 mnd til. Men så har jeg nå betalt skatt siden jeg var 18 år og har ca 40 år igjen i arbeidslivet og da også som bidragsyter til statskassa, så dette lille "avbrekket" er nå ikke så galt. Er stortsett ingen som blir sykmeldt eller trygdet i dag uten god grunn. Synd at du er så trangsynt, HI, selv om hensikten din antakelig er oppnådd med dette innlegget. (har ikke giddet å lese svarene du har fått)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå