Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert mange innfeite her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morteresa, å kalle meg en skam for samfunnet og idiotisk samtidig som du kritiserer meg for å være ufin sier vel en del om deg.

Heldigvis ser jeg at det er andre her som har forstått hensikten med innlegget mitt, takk til dere. At fedme er et ømtåelig tema er lett å forstå når man leser manges svar her, tror nok ei lenger oppe her har rett når hun lurer på om det treffer et ømt punkt hos mange.

Er også rett at jeg faktisk bryr meg om folks helse, og som ei nevner er det ikke helsemessig bra å spise drittmat selv om det ikke legger seg som fett på utsiden, innsiden blir også tilstoppet av fett. Er mange tynne mennesker som har eleding kondis og fysisk form, er trøtte og mangler energi pga dårlige matvaner.

Det er heller ikke mange som lider av lavt stoffskifte eller har arvelig fedme, selvfølgelig gjelder det noen, men kun et fåtall. De fleste blir feite for egen maskin og selv om det er behagelig å legge skylda på andre ting er det stort sett deres kosthold som er årsaken.

Skrevet

Enig med deg HI!

Graviditet er ingen unnskyldning for å dytte i seg alskens søtsaker. Man skal ikke spise for to men dobbelt så sunt!!! En normalvektig legger på seg mellom 10-12 kilo som følge av etsvangerskap. Ekstra kilo skyldes som regel latskap og dårlig selvbeherskelse i forhold til mat. Er man overvektig bør man legge på seg MINDRE enn 10-12 kilo, og undervektige selvfølgelig mer.

Og arvelig fedme?? HAHAHA!!! Det er ingenting som heter det: det er arvelig med dårlig forbrenning og stoffskifte ja, men hvis man vet at man er arvelig belastet der bør man FOR ALL DEL PASSE PÅ HVA MAN PUTTER I KJEFTEN! Fedme er ingen sykdom.

Skrevet

Du legger frem saken din på en helt utrolig hjernedød måte, og dermed får du svar deretter. Du trenger altså ikke skryte på deg at du har truffet noe ømt punkt hos meg, i hvert fall.

Skrevet

Takk skal du ha! Jeg har gått opp snart 15 kg, har to mnd igjen, og kommer nok til å gå opp mer. Spiser ikke søtsaker, har generelt sett dårlig matlyst, men går fremdeles opp. Hvorfor det? JO, jeg har slitt med bekkenløsning siden jul, og kan ikke gå hvis jeg ikke har krykker. Til og med dørstokker er vanskelig å forsere. Folk er forskjellige, noen går opp mye, andre lite. Tok meg nær av tråden din, for jeg ønsker ikke å gå opp så mye, men har ikke noe valg.

Skrevet

Forstår ikke hvorfor du tar deg nær av innlegget siden du ikke spiser usunn mat og snop, var jo dem dette var rettet mot. Om du legger på deg fordi du har vanskelig for å komme deg rundt er jo det en helt annen sak som du ikke kan gjøre stort med. Det jeg ble provosert av er de som ukritisk dytter i seg, egentlig uansett om de er gravide eller ikke.

Lykke til med fødsel, håper du blir kvitt bekkenplagene dine fort så du kan nyte vognturer i sommervarmen.

Skrevet

Men når man kaller folk "tjukkeboller", kan du vel ikke vente å bli tatt så veldig seriøst..

Skrevet

Å bli tatt seriøst på dette forumet er vel en umulighet i utgangspunktet. De fleste er vel her for provosere litt. Lenge siden jeg har sett en diskusjon her som har forløpt på en seriøs måte uten drittslenging og ufine komentarer.

Om man er redd for å føle seg dum eller lett blir såret vil jeg fraråde folk å være her inne.

Skrevet

Du... knøtta... jeg er helt enig med deg jeg... jeg er vel en av tjukkebollene, rent bortsett fra at jeg foreløpig bare har gått opp fire kg, og er i uke 27. MEN, likevel, jeg putter i meg alt for mye sukker og søtt som ikke er bra for verken meg eller babyen... men det er så vanvittig vanskelig å sette seg ned og gnage på salatbladene i stedenfor. Men jeg har ingen andre å skylde på enn meg, for at jeg er ei tjukkebolle :-)

Skrevet

ler litt, men bare for å slenge meg med i diskusjonen. Noen har faktisk veldig dårlig forbrenning og går fort opp når man ikke beveger seg. Selv skal jeg prise meg lykkelig for at jeg har høy forbrenning vanligvis, men det virker ikke sånn nå. Jeg er 3 mnd på vei og folk tror jeg er 5-6 mnd på vei. Jeg spiser ikke sååå mye mer og usunnere nå enn jeg gjorde før, men jeg beveger meg mye mindre. Jeg ser litt blubbete ut (som du kaller det), men jeg spiser ikke usunt ;)

Skrevet

Lykkelita, om ikke du er kraftig i utgangspunktet ville jeg nok ikke kalle deg tjukkebolle. Alle gravide, meg selv inkludert spiser litt mer usunn mat mens ruginga pågår. At det er mange fristelser i butikkhyllene gjør det jo ikke lettere å velge et grønt alternativ, vi mennesker er jo rimelig svake når vi passerer sjokoladereolene.

Poengterer igjen at det er de som stapper i seg daglig og som eser unormalt mye ut som burde tenke på egen og barnets helse.

Skrevet

Er nok litt kraftig i utgangspunktet også, men har ikke est ut sånn veldig, heldigvis, men det er ikke nødvendigvis fordi jeg har vært flink med hva jeg putter i meg.. hehe... og ja... jeg er fryktelig svak... sukk, men det er jo så godt... :-D

Skrevet

Synes igrunn at hva enkelte "dytter" i seg, får være dems egen sak.

Har gått opp 8 kg etter jeg først gikk ned 9 kg.

Uansett, synes ingen har rett til å "fornærme" andre gravide på den måten. Hva andre legger på seg eller ikke, får være dems egen sak. Ikke din.

Skrevet

Poenget mitt; Enkelte legger på seg mer enn andre, uansett hva de spiser eller ikke.

Skrevet

Skjønner heller ikke at lillefot skulle bli fornmærmet av innlegget. Om du derimot er lei deg for at du går opp i kg fordi du ikke får beveget deg som du pleier, da ville jeg skjønt deg veldig godt.

Skrevet

Man kan faktisk gå opp 25-30 kg når man er gravid uten å spise så mye usunt.Jeg har gått opp 25 kg ved vært svangerskap,men har gått ned ca 17 etter 2 uker.så forsvinner de andre etter hvert.Så mye av de kiloene jeg legger på meg har kun med svangerskapet mitt å gjøre.Masse vann i kroppen på slutten:)

Skrevet

knøtta! det er ikke så rart jeg sier det skjønner du..

Måten du legger frem ting på er helt uakseptabel, deretter får du feedbacken din! Den må du regne med!

Du kan ikke regne med å sitte å kalle folk blubber og fettsnoker dvaske og feite UTEN å få reaksjoner.

At du "bryr deg" om andre mennesker bør du kanskje legge frem på en LITT annen måte.. Smart ass

Skrevet

Litt dumt sagt det der mammamia89.... Beklager assa, men hvis du spiser ett kilo mat i løpet av dagen legger du ikke på deg to kilo. Det er umulig. Så matinntaket har mye å si. Legger man på seg mer enn andre betyr det at kroppen tar opp næringen bedre og at man kanskje i tillegg forbrenner mindre. En slik person kan ikke spise like mye som en med høy forbrenning....

Skrevet

Hei! Nå må du huske at Knøtta har en velutviklet politisk sans, og hun er ikke irritert på tjukkebollene. Hun er bare bekymret.

Hun har faktisk sagt det selv, så da må det jo stemme...

Skrevet

Haha. Ja, det er sant! Holdt nesten på å glemme det jeg ;-)

Skrevet

Hvorfor skal man være irritert på tjukkebollene?, er jo synd på dem som går rundt og ikke trives i sin egen kropp. Sier ikke at alle runde skulle ønske de var slanke, men tror ikke der er mange som ville ha beholdt kiloene sine om de kunne blitt kvitt dem på en enkel måte.

Skrevet

Er du ikke litt selvmotsigende nå?

Var du ikke irritert på tjukkebollene som propper i seg søtsaker og fete burgere og ikke skjønner hvorfor de er feite?

Er selv irritert på de som tror de legger på seg pga dårlig forbrenning og at fedme er en arvelig sykdom.. .som om man legger på seg to kilo av å spise ett kilo... HALLOO!

De det er synd på er tjukkebollene som har så dårlig selvdisiplin at de ikke klarer å begrense inntaket samme hvor sterkt de enn ønsker å gå ned i vekt. Ingen forblir feite bare fordi mora eller onkelen er feit - det er ikke smittsomt.

Skrevet

Innsikt er heller ikke smittsomt, men det burde nok være det.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det å være gravid ikke bør være et påskudd til å spise usunt.. Man bør selvfølgelig være nøye med hva man putter i seg, og spise sunt og variert kosthold. Men det som er et problem for enkelte av oss er at mange sliter med kvalme, nedsatt matlyst, og trøtthet de første 12 ukene. Jeg er straks 12+0, og disse første 12 ukene har vært veldig spesielle når det gjelder koshold for meg ihvertfall. Jeg er en av dem som har noen kilo for mye i utgangspunktet (la på meg litt etter en ex.u før jul, som medførte mye stillesitting og trøstespising i den perioden jeg var sykmeldt) Og under svangerskapet har jeg slitt med nedsatt matlyst, samtidig som jeg er blitt veldig kvalm når jeg ikke har fått i meg noe. Så jeg har rett og slett måttet spise det som har fristet, og det har desverre ikke blitt det som er mest sunt.. Kjenner at dette holder på å gi seg litt nå, så nå er det sunnere kosthold og mosjon som gjelder for meg fremover.. Har allerede gått opp 3 kg, og skal prøve å begrense det så det ikke blir så mye å ta av etterpå. Men man er jo forskjellig, noen går opp 15 kg med sunt kosthold og mye trening, mens andre kanskje ikke legger på seg mer enn 6 kg:)

Skrevet

Da skal jeg sjokkere deg med å si at søskenbarnet mitt gikk opp ca 25 kg da hun gikk gravid og hun fikk totalt avsmak for alt søtt. Hun fikk dilla på agurk (tror nok hun konsumerte mer agurk på de 9 månedene enn det et vanlig menneske gjør i løpet av en 10 års periode), hjertesalat og tomater.

Forklar den om du kan, for det er det nemlig ingen andre som klarer. Vel... hun var jo gravid og fikk en ganske stor jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...