Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

At folk blir provosert av gravide røykere er et faktum, men noe som jeg mener er direkte kvalmende er gravide damer som propper i seg bakevarer, søtsaker og sjokolade nærmest døgnet rundt, blir jo seende ut som strandede hvaler!. Samtidig klager de over at de går opp i vekt og de forstår ikke hvorfor, jøsses. Når fødselen er over kan de ikke forstå hvorfor de er blitt så dvaske og fettet sitter som heia. Hvor dum er det mulig å bli. Er ingen som blir feite av selve graviditeten, men det er jo en superduper unnskyldning for å dytte alt man kommer over i kjeften. At det er usunt å røyke både med og uten barn i magen er udiskutabelt, men sukker og fett er ikke akkurat helsebringende det heller så finn frem salatbladene fettsnoker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det din medisinske bakgrunn som gjør at du sitter på slik verdifull informasjon om hva man legger på seg av og ikke, og hvordan det faktisk er med graviditet og vektøkning?

Er det INGEN som legger på seg bare av graviditeten? Kan jeg få en link av deg til studien som ligger til grunn for en slik uttallelse?

VELDIG interressant lesing vil jeg si :P

Skrevet

Tror du folk blir feite av å være gravide. Har du ikke lest at man ikke trenger å spise for to, trenger kun noen få kalorier ekstra pr dag tilsvarende to skiver brød og ett glass melk.

Selvfølgelig øker man i vekt, men fettet på kroppen har ingenting med graviditeten å gjøre, det er de gravide selv som sørger for flesket med et uhorvelig inntak av usunne saker.

Skrevet

Hmmm...Knøtta? Da må du nok ringe min lege altså. For han var ganske bekymret over at jeg ikke hadde gått opp mer enn 0,5kg i dette svangerskapet. Ring og si at han ikke trenger å bekymre seg for noe, for man skal jo ikke gå opp i vekt i en graviditet. Tror han da blir myyyye roligere. Han leker sikkert bare lege han....

Skrevet

Jeg snakker om fettvekt jenter, ikke den vektøkningen som fostervann, unge, økt blodmengde, vann i kroppen osv medfører. Snakker om de som går opp 25 kilo og ikke forstår hvorfor. Tror ingen her vil påstå at 25 kilo kun kommer av en graviditet, da er det snakk om det som puttes i gapet.

Skrevet

Skjønner at du prøver å provosere knøtta. Synd det er så latterlig det du kommer med....

Skrevet

Overvekt er jo et veldig latterlig tema i verden for tiden, flott at du har så seriøse tanker omkring det, skikkelig oppegående, NOT.

Skrevet

Undervektig hjerne må da være minst like usunt. Men det er kanskje litt vanskeligere å gjøre noe med det. Hva sier du, knøtta?

Skrevet

Undervektig hjerne er helt toppen, da slipper man å gå rundt med hodet studd langt ned mellom skuldrene. Med det er vel det du gjør som har en mening og svar på alt, overvektig hjerne må jo tynge no jæslig.

Dere får kose dere, nå skal jeg ut på tur og bevege kroppen litt så kan dere dvaskinger bare sitte passive her og glo.

Skrevet

"Tror ingen her vil påstå at 25 kilo kun kommer av en graviditet, da er det snakk om det som puttes i gapet."

Tror det er akkurat det jeg påstår. Hadde man ikke vært gravid, hadde man ikke gått opp de 25 kg du prater om.

Skrevet

Ha ha! Ja, kom igjen, sleng fram "uff, du har så mange meninger"-kortet. Kostelig! Måten du stadig gjødsler leggene dine på minner meg litt om en slags komisk ballett.

Skrevet

er faktisk ikke unaturlig å legge på seg litt fett under graviditeten. man får som oftests dårligere kondis, og derfor beveger seg mindre. og mange har også bekkenløsning eller bekkensmerter. man er mindre aktiv som gravid, og derfor er det ikke rart om man legger på seg litt fett, som man ikke hadde gjort om man ikke var gravid/nedsatt aktivitetsnivå.

Skrevet

signerer den!

Skrevet

Under en graviditet bruker kroppen lengre tid på å fordøye mat, for å kunne klare å trekke ut ALT av næring i maten vi gravide spiser. Det gjelder også fett!! Derfor er det faktisk graviditeten som gjør at vi legger på oss mer enn hva ungen, livmoren, fostervannet og morkaken veier!

Kansje du skal lese litt før du kommer med uttalelser om akkurat dette?

Skrevet

Knøtta, du er vel perfekt du da? Ikke gått opp et gram mer enn unge, fostervann og slikt?? Man har ike vondt av å gå opp litt i fett når man er gravid heller skjønner du, for det tærer MYE på kroppen å føde og å amme, og mange sliter også med å spise noe særlig den første tia etter pga at de blir utslitt av våkennetter o.l.

Jeg orket ikke mat i det hele tatt i starten av svangerskapet, så når jeg først fgikk lyst på noe så spiste jeg det, uansett hva det var (så lenge det ikke var skadelig for baby selvsagt) og jeg har kun gått opp 11- 12 kg og er i uke 34....

Tåpelig å komme med et slikt innlegg, for mange sliter virkelig med å spise under svangerskapet og takker matlyst velkommen selvom det er sjokkis man får lyst på, er jo mye verre for barnet at mor ikke får i seg nærig!!

Skrevet

Jøss, da må jeg klage på Partogrammene fra fødslene mine... Det bare MÅ være feil med de- for der står det hvor lang navlestrengen var (altså, den VAR noe...) og ikke minst VEKTEN på morkaka???

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette ikke var noe jeg dytta i trynet som gravid....

Skrevet

Herregud jeg har da ikke skrevet at gravide ikke går opp i vekt, er jo en selvfølge at man gjør det. Gikk selv opp flere kilo, men ikke pga overspising som jeg mener mange gravide gjør. Er det virkelig bare meg som ser gravide som er langt feitere enn dem burde være. Noen er jo blubbete i utgangspunktet og da er det nok fett lagret på kroppen, trenger ikke legge på seg enda mer som blir vanskelig¨å bli kvitt når fødselen er over.

Tror egentlig ikke noen gidder å lese innlegget skikkelig for da hadde nok noen av dere forstått hva jeg mener, men er jo et vanlig fenomen her på krangle.

Skrevet

Grunnen til at jeg reagerte var slett ikke det at jeg er uenig i at man skal tenke på hva man putter i munnen. Grunnen var at det du skrev var så utrolig idiotisk. Det er faktisk flere kvinner som legger på seg vannvittig mye mer enn det barn, morkake, livmor osv veier uten å putte i seg så utrolig mye.

Det er da heller ikke sånn at du kan sitte med noen fasit på at grunnen til at noen kvinner får mye ekstra fett under svangerskap er det hun puttet i munnen. Du vet åpenbart over hodet ikke hva du snakker om, du bare prøver å provosere og det hele blir bare mer og mer latterlig jo flere svar du poster.

Vil anbefale at du leser deg littopp på temaet, evt gjør en studie på de som går opp 25-30 kg i svangerskap også kommer tilbake med formaningene dine!

Skrevet

Men å skrive til "tjukkebollene" så appellerer kanskje ikke overskriften din til gravide først og fremst uansett??

Skrevet

Alt med måte, såklart. Men skulle gjerne levd i troen på alle de titalls kiloene som har hoppet på meg de siste månedene kom pga alle søtsakene jeg ikke har spist.

Skrevet

Det er dumt å tro at de som spiser søtsaker legger på seg mye. Jeg kjenner mange som spiser veldig usunt og er veldig tynne. Hvorfor bry seg hvordan andre ser ut i det hele tatt? Hvis noen er fornøyd med sin kropp så vær happy og nyt det, hva er grunnen at noen blir irritert på at andre legger på seg mer enn andre?....Blir du HI irritert når en tynn kvinne spiser hamburger med cola og godteri?

Skrevet

Hmm,hva med dem som putter ALT i munnen og som da IKKE legger på seg 25 kg?Jeg kan spise stort sett det jeg vil,uten å legge på meg....Har lagt på meg max 10 kg i mine svangerskap og spiste alt jeg hadde lyst på.Men der igjen,blir aldri noen store pupper på meg.For når melken er borte,er de like liten som før graviditeten,om ikke mindre;-)

Skikkelig urettferdig at noen får store pupper og noen ikke ;-)

Skrevet

"Er det virkelig bare meg som ser gravide som er langt feitere enn dem burde være. Noen er jo blubbete i utgangspunktet og da er det nok fett lagret på kroppen, trenger ikke legge på seg enda mer som blir vanskelig¨å bli kvitt når fødselen er over."

Du har virkelig en fin måte å snakke om mennesker på! I must say..

Er man overvektig før man blir gravid så forsvinner ikke problemet av seg selv da om det er det du tror. Mange overvektige eller "blubber" som du så respektfullt kaller det har arvet fedme av foreldre eller har en lav forbrenning eller sykdom. Men sånne IDIOTISKE folk som deg tenker vel ikke på det???

Du er en skam for samfunnet!

Skrevet

Man blir jo som man spiser. Jeg tror ikke det er helt enkelt for alle dette med kostholdet. Når man har lyst på alle disse godsakene. Hadde det vært det, ville vel de fleste vært naturlig slanke. Årsakene kan være så mangt.

Syns HI setter ting på spissen, og ser ikke noe galt med det. Det er en skrivemåte, for å frem meninger og synspunkt. Alle kan ikke være enige i alt.

Kosthold er viktig i svangerskapet. Søtsaker og sukker er gift for kroppen. Har ingen nytteverdi. Hvis noen blir sinte på det, versegod. Når HI er opptatt av dette, vil jeg tro hun tenker på andre. Hadde hun ikke gjort det, ville hun drite i hva andre spiste.

Dere som blir så sinte, følte dere truffet. Et sårt punkt kanskje?

Skrevet

Til dere som ikke legger på dere i kg. Det legger seg uansett i årene. BLir til PLAKK eller atereosklerose i årene. Etter en tid selvfølgelig, om en bare spiser usunt. Helt fri går man ikke.

De fleste er vel enige om at et sunt kosthold er det beste for barnet. Og de fleste mødre ønsker vel det beste for sine barn. FOr mange kg kan også øke komplikasjoner i svangerskapet. Så jeg syns ikke det er rart at HI syns det er kvalmende med gravide som putter i seg alt det usunne.

Jeg oppfatter at denne debatten handler om gravide som spiser altfor mye usunt. Og det har jo ingen ting å si om det vises eller ikke. Det er uansett ikke bra. Mange negative konsekvenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...