~Endorfina~ Skrevet 19. mai 2008 #51 Skrevet 19. mai 2008 På hvilken dag i syklusen har dere hatt EL denne gangen? Lurer på om det kan være veldig stor variasjon, eller om de fleste har el sånn ca 14 dager etter TRs 1.dag. Er redd for at jeg hadde sen EL, for da blir det ikke noe klaff denne måneden, for etter dag 15 har det ikke blitt noen runde i høyet (mannen på jobb i utlandet). Hmm...
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #52 Skrevet 19. mai 2008 Denne syklusen slo testen positivt ut på dag 15 og 16! Tidligere har det vært dag 17. (Har syklus på 30-31 dager) Det betyr vel at IKM kanskje er et par dager tidligere også...i så fall kan jeg kanskje "småteste" litt i slutten av denne uken! Hihi..
~Endorfina~ Skrevet 20. mai 2008 #53 Skrevet 20. mai 2008 Jeg telte feil, vi hoppet i høyet siste gang på dag 17. Hvor lenge lever sædcellene VANLIGVIS etter at de har svømt inn? Jeg vet de kan leve opp mot 6 dager, men hva er mest normalt? 3 dager? Er det ikke fra 6-14 dager etter befruktning at man kan teste positivt? Dvs det er en liten sjans for at man kan teste positivt en liten uke etter befruktning? Spørs om det blir test før helga her
lykkeliten<3 *med spire* Skrevet 20. mai 2008 #54 Skrevet 20. mai 2008 Nå har jeg hatt vondt i magen siden min EL, og ømme nippler har jeg også. Gleder meg nå bare til å få et svar om jeg er gravid eller ikke..=)
Tuni♥ Skrevet 21. mai 2008 #56 Skrevet 21. mai 2008 Jeg kjenner fint lite symptomer jeg.. Trur nok ikke vi har fått det til å klaffe denne måneden, har nok vært for mye stress. Og testene jeg bestile i forrige uke er enda ikke kommet, så det må vel være et tegn! Men er jo enda ei stund til IKM (31.mai, EL ca 14.mai ), så satser på at det kommer haugevis av symptomer sånn over natta snart.. :-) *krysser det vi har* Er det noen andre som merker noe?
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 21. mai 2008 #57 Skrevet 21. mai 2008 Jeg kjenner meg veldig rar denne syklusen, det veit jeg. Om det er tegn på graviditet eller ei det veit jeg virkelig ikke. Vet ikke helt hvordan mine "normale" sykluser egentlig utarter seg. Det er så lenge siden ettersom jeg "akkurat" sluttet på pillen. (Sluttet etter jul). Men jeg har hatt en merkelig kropp fra omtrent rett etter el. Stikking i nedre del av magen, sliten og vondt i korsryggen, kvalm hele tiden og halsbrann. Dette er ting jeg sjelden har ellers.. Men om det er sånn kroppen min takler p-pilleslutt eller om det er tidlige tegn på graviditet, det veit jeg ikke. Jeg hadde el rundt 12-13, så etter regning så har jeg vel ikm/tr den 26-27. Flere som skal teste/venter tanta rundt mandag/tirsdag?
~Endorfina~ Skrevet 22. mai 2008 #58 Skrevet 22. mai 2008 Nå begynner det å nærme seg IKM-dag. Du kan vel nesten teste straks, Snart_Mamma? Jeg er også veldig rar i mage og kropp, synes det er veldig merkelig og VELDIG irriterende hvis jeg har alle disse tegnene og det ikke er noe som skjer der inne i magen. En rar og ubeskrivelig følelse i magen, ekstra trøtt om dagen, må tisse ofte, ulvehunger. Litt tidlig å føle alle disse tingene, men nå er det sånn det er om dagen da. Hmmm...
~Endorfina~ Skrevet 23. mai 2008 #59 Skrevet 23. mai 2008 Dagens form, jenter??? Jeg er litt småuggen og dårlig smak i munnen, men ikke så mye at jeg tør tro at jeg har blitt gravid. Noen som har testet allerede?
Tuni♥ Skrevet 23. mai 2008 #60 Skrevet 23. mai 2008 Her er alt som før, ingenting nytt å melde. Tok en test i går, skulle ut og spise og drikke vin, så tok en bare sånn i tilfelle.. Den var jo selvfølgelig negativ, for det er jo alt for tidlig å teste! Så jeg drakk mitt glass med rødvin med (nesten) god samvittighet.
lille_luna Skrevet 23. mai 2008 #61 Skrevet 23. mai 2008 Jeg slenger meg på her, jeg ;-) IKM rundt 31. mai, men håper selvfølgelig på at den ikke kommer!!! Testet i dag jeg å, negativ... Er litt kvalm om dagen og har mye vondt i mage og rygg, så jeg håper :-) Men det er neste for godt til å være sant hvis det er en spire i magen, i og med at dette er første pp. Krysser fingrene for at den sitter, damer ;-)
Mayken Skrevet 23. mai 2008 #62 Skrevet 23. mai 2008 Her kommer jeg også. Er ikke helt sikker på når jeg har IKM, trodde kanskje det var i løpet av denne uken, men kan se ut som om det ikke er før etter helgen. Har akkurat sluttet på pillen, så kjenner ikke syklusen min ennå. Skal i hvertfall teste igjen på mandag, hvis ingenting skjer i løpet av helgen.
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 23. mai 2008 #63 Skrevet 23. mai 2008 Jeg testet veldig, veldig svakt positivt til morgen idag Så skal nok teste igjen på mandag Håper det lyser to sterke streker mot meg da
*TROLLE* Skrevet 23. mai 2008 #64 Skrevet 23. mai 2008 Ingenting uvanlig her.Så tror nok ikke det har klaffet denne gangen. Har IKM på onsdag, så kan jo håpe for det om:)
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 24. mai 2008 #65 Skrevet 24. mai 2008 Heisann. Jeg har ikm 31 mai, men skal til gyn 28 for å sjekke hva som skjer med el min. Eller skal vi si min manglende sådanne. Hadde ma i jan og har ikke funnet noen tegn på el etter det. Ingen positive tester, el-slim eller "magevondter". Hadde svake utslag på el- tester både denne og forrige mnd, men de skal jo være mye sterkere for å regnes som positive. Håper vi får det til snart jenter. Lykke til!
vil ha en til=) Skrevet 25. mai 2008 #66 Skrevet 25. mai 2008 Tjohei!henger meg på tråden...skiftet nick og holdt meg langt unna BIM ei stund nå...etter 3 MA og utredning for dette ser det endelig ut som jeg er tilbake i 28 dagers syklus.Første gang i forrige pp men satser på at det ordnet seg. Etter nyttår har jeg hatt masse tull med sinnsyk mensen og økende sykluslengder. Har lagt dette bak meg nå og har fått klar beskjed fra IVF klinikken om at alt er normalt og vi får en bebi snart!godt å vite..Defor er IKM 30.mai hvis det er som jeg tror.Kæmboømme pupper da,slik de har vært siste 2 pp etter EL.Satser på at de fortsetter sånn:) Kjenner ikke så mange andre symptomer...håpe håpe håpe.....
lykkeliten<3 *med spire* Skrevet 25. mai 2008 #67 Skrevet 25. mai 2008 Tror nok ikke jeg er gravid.. Har sånn humørsvinginger som bare det. Klikker jo helt hvis jeg kommer borti et lite hinder. Har ikke hatt det før, men er nok bare et tegn på mensen... Blir ikke så veldig motivert heller når jeg prøver å være positiv og tenke på at jeg kanskje kan være gravid når kjæresten min alltid minner meg på at nå er mensen rett rundt hjørnet.
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 25. mai 2008 #68 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har det veldig sånn jeg også nå :/ Dritsur for alt mulig rart Er ganske så fortvilende både for meg og samboer igrunn.. Jeg har hatt en merkelig syklus denne syklusen, og håper vel egentlig heller at det er tegn på graviditet og ikke "vanlige" tegn på el/tante. Det er ikke lenge siden jeg sluttet på pillen, så vet jo egentlig ikke hvordan min "vanlige" syklus er lenger.. Hadde det jo ikke sånn før pillen, men det er jo også mange år siden. Jeg har vært veldig oppblåst, hatt stikkinger i nederste del av magen, vært kvalm og hatt halsbrann i snart to uker. Det er mildt sagt ganske dritt Også har jeg nå rundt ikm-tider vært helt ufordragelig å ha med å gjøre! Lurer veldig på den testen i morgen tidlig, ja.. Håper det er en grunn til denne oppførselen min
Engodmagefølelse Skrevet 25. mai 2008 #69 Skrevet 25. mai 2008 Er i samme situasjon.. Slutta på pilla til påske. Trodde fredag var IKM dagen, men testet negativt da. Ikke blødd noe ennå så alt håp er vel ikke ute.
~Endorfina~ Skrevet 26. mai 2008 #70 Skrevet 26. mai 2008 Nå venter jeg spent på om mensen kommer en av de neste dagene. Håper for guds skyld den ikke gjør det da! Testet negativt lørdag, men det var egentlig litt for tidlig... Ble så nedfor av å se kun en strek at jeg lovet meg selv å ikke teste igjen før tidligst onsdag (dvs IKM-dag hvis jeg har 30 dg syklus denne mnd). Andre som er VELDIG spente nå eller???
Tuni♥ Skrevet 28. mai 2008 #71 Skrevet 28. mai 2008 Her er formen dårlig for tiden. Hele kroppen verker, men vet ikke om det skyldes graviditet eller at jeg rett og slett er fryktelig sliten. Puppene er noe ømme, men det kommer og går. Testene mine som jeg bestilte fra billigtester forsvant i posten, men de var greie og sendte meg nye. Kommer forhåpentligvis i dag eller i morgen. IKM på lørdag. Endorfina- du er vel testeklar snart? Spennende dette her! :-)
~Endorfina~ Skrevet 28. mai 2008 #72 Skrevet 28. mai 2008 Puh, jeg får ikke sove om nettene, er så spent! Ikke sett snurten av mensen, så i morgen tidlig tar jeg en test! Livredd hver gang jeg går på do om det er noe rødt i trusa Klarer du å la være å gå på apoteket, Tuniversa?
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 28. mai 2008 #73 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har ikm på fredag, men tror nok ikke jeg klarer å vente lengre i morgen tidlig. Så da får jeg teste. Burde jo slå ut dagen før ikm om jeg er gravid. Kjempespennende. Puppene er ømme, men det går litt opp og ned. Har ømme pupper til vanlig ikm også, men føler at de er mer ømme nå enn tidligere. Får bare vente og se. Er ikke så lett å vente da, vi er jo så spente. Krysser fingrene for oss! Vi ønsker ikke ikm!!!
lykkeliten<3 *med spire* Skrevet 28. mai 2008 #74 Skrevet 28. mai 2008 ÅÅÅÅ..... Testet tidligere i dag når jeg våknet, å den var jo selvfølgelig negativ. Er enda 2 dager igjen til IKM, men føler på meg at mensen er rett rundt hjørnet. Har jo hadd en del vondt i magen den siste uken, men har litt mer vondt i dag. Vet det enda er noen dager til at det er mer sikkert at det vil slå positivt ut, men etter testen i dag så mistet jeg rett og slett troa. Får vel bare vente til helgen å teste hvis jeg ikke har fått mensen.
~Endorfina~ Skrevet 28. mai 2008 #75 Skrevet 28. mai 2008 så kjedelig da, lykkeliten! Men som du sier, det er ikke sikkert håpet er ute! Du får ta en test til om et par dager, hvis ikke tanta har kommet til da! Hvem er med på teste-date med meg i morgen da???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå