Gå til innhold

TROMSØJENTENE 1.MAI 2008 :)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Æ bli å komme klokka tre på torsdag på Polarsenteret :) Skal på manuell terapi klokka to så tar bare bussen bort etterpå! Håpe mange kan komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hej piger

Håber I havde hyggeligt træf idag?! Jeg havde tænkt at komme og så endte jeg med at vaske hus og nu har jeg selvfølgelig ondt i ryggen. Ikke så lurt at kaste rundt med gulvkluden på nuværende tidspunkt åbenbart. Ligger her i sofaen og nyder regnvejret :-). Ja faktisk syntes jeg det er lidt hyggeligt at sidde og se ud på vejret... Sneen forsvinder i øvrigt hurtigere m regn og det gør det der iriterende støv også.

 

MHT træthed så kan middagslur anbefales på det varmeste. Jeg står op syv hver dag og sover to timer midt på dagen næsten hver dag... Det er narkotika for kroppen efterhånden. Og jeg føler mig pigg resten af tiden: Herlig...

 

Jeg har lyst til at komme på torsdag kl tre, men er en lille bitte smule usikker. Skal måske på et møde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Susanne :) Så bra at du fikk vasket huset da! Tror du skal delegere det bort no ei stund ja, gjør nok ikke så godt for kroppen! Vi hadde det hyggelig på treff, synd du ikke kom! Vi var tre stykker, jeg, Minda (minihj) og Annette Helen (Nættemor - juni).

 

Fint at snøen forsvinner no når det regne ja, æ synes også det e litt koselig med regn! Men håpe sola kjæm tebake etterhvert selvfølgelig. Var sinnsykt trøtt imorges på jobb, sovnet under en film vi så på et møte! Så middagslur hørtes fint ut. Kanskje vi ses på torsdag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter...

 

Merker at hånda nån ganger "dovner" bort på natta.. Ikje kvær natt da, men hender nok!

 

Så nån snakka ang kontroll hos JM, no begynne æ å gå annen hver gang! Va i går, og da va d 3 uker siden æ sist va hos ho!

 

Kjipt me regn ute no, men trur æ fikk me mæ at d skulle bli regn hele uka! :(

 

Så e bare å vente å se ka d blir te :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLotters! Satse på at dokk damerne e frisk å rask å klar te treff på torsdag da!! :-) Æ e der nok fra før 1500, så da kan vi jo vente ilag på resten! :)

 

Da må krykken fram igjen, beskjed fra fysio i dag.. Æ har så mye vondt å e så lite i bevegelse at krykken kan hjelpe mæ te å røre litt mer på mæ.. Ho brukte vanligvis ikke å anbefale det, men æ e no litt sånn dær ekstrem.. Så hvis krykken kan hjelpe mæ te å kunne gå litt mer rundt og bevege mæ så e d fint!

 

Hoi så mye kynnera æ har igjen! Utrolig altså!! Sku bare rydde av bordet etter middag no å måtte gi opp pga kynnera!!! Jaja! E jo fint at det øves... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jenter=)

 

Ja, der regner det i dag også. Synes faktisk det er bra, jeg da. Er mye lettere å sitte inne og lese når det er regn, framfor når solen skinner fra skyfri himmel.. hehe..

Satser på å komme på treff i morgen i 16 tiden=) Ja, så lenge bekkenet er samarbeidsvillig..hehe.. Var ikke særlig velvillig igår nemlig, men kommer nok av at jeg stresset rundt mye. Skjerpings idag.

Kynnere ja.. her også=)

Nættemor : Ikke så dumt med de krykkene. Håper det går fint med deg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja plage mæ lite at d regna så lenge d ikke e s kaldt å blås! For hver time som går så ser æ mer å mer bar mark som kommer fram rundt her!! Å det e jo bare godt! Såklart forsvinn snøen me sola å, men æ vil heller ha det varmt å godt i sommer!!

 

Vær flink pia da AS å ta vare på kroppen din! Ikke så mange ukene igjen no, så viktig å ikke bruk sæ opp... :-)

 

Ha en ellers strålende dag damer!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melka har kommet........................

Trodde ikke jeg skulle ha bruk for ammeinnlegg allerede =/

Sist kom den 3 dager før fødselen, og syntes det var plagsomt nok. Er jo livredd for å få betennelse!! Så nå må jeg vel bare pakke inn puppa i ull.........................

 

På en måte så er det vel greit at det er så grått ute... Så slipper jeg å ha så dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å gå ut =P

 

Fortsatt ikke helt i form, og har små tendenser til øyekatar.. Var ganske rød i går, men ser ut som det har blitt bedre, så håper jeg slipper inn til lege, og få resept på sånn salve.. Snuppa hadde hele forrige uke, men hun ble ikke rød på øya da. Og hun ble frisk uten salve!

Tror ikke jeg kommer på treff i morra.. Bli hjemme på sofaen noen dager til, så jeg får bli skikkelig frisk! Nå er jeg lei av snørr, tårer og vond hals!!

 

Nå er pastaen ferdig, så er det back to booksa når den er spist....

Flere som har dilla på noe mat? Har må jeg ha en posjon pasta med ost og grill krydder hver dag;-) Og gjerne et par grønne epler, hehe...

 

 

And By The way...

 

AS=) Jeg er inponert over kustusen du har på deg selv når det gjelder lesinga! Skulle ønske jeg var halvparten så strukturert!!

 

Nættemor!

Du er flink til å holde deg positiv, til tross for bekkenplagene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, æ e glad æ ikke har fått melk enda! =) Men håpe no at den kjæm etter fødselen, at æ ikke har tette melkeganga. Men veldig praktisk å slippe å bruke ammeinnlegg fra allerede no synes æ ja. Men har no kjøpt inn så æ har når den tid kjæm. Kjenne det skjer nåkka i puppan og dæm e ofte kald på natta, så det kan hende det e nå produksjon på gang her også. Dæm e ganske øm hvertfall.

 

Æ har veldig lyst på finvær igjen æ da, va så fint å sitte ute på verandaen og grille og sånt!

 

Huff, Elise, håpe du bli frisk snart! Ikke nå særlig å være syk... har en samboer som e syk og hjemme fra jobb idag, han fikk no litt pleie før æ bussa te jobben. Hjelpe veldig å ikke komme på jobb kl. 7. Skal heller ta bussen og komme litt seinere fremover, så slipp æ å bli så svimmel, kvalm og trøtt på morran! Har ingenting å gjøre på jobb heller for tida, så e bortkasta å kom tidlig. Lure på om æ skal lese litt idag om det ikke kommer noen på mottak.

 

Har ikke nå mat som æ har dilla på. Lyst på litt forskjellige greier fra dag til dag. Men pasta med ost og grillkrydder hørtes veldig godt ut! :) Synd æ ikke kan spise det.

 

Glede mæ te magedans etter jobb idag og treff imårra! Har dåkk lyst og mulighet te et kveldstreff onsdag te uka kl. 18? Kor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter...

 

Ingen melk kommet hær :/ Søv litt dårlig på natta da, våkne midt på natta å føle mæ ganske så kvil! Men når æ da ska stå opp på mårran, e æ svin trøtt :(

 

Nurk: Uff håpe du blir frisk snart, e ikje særlig koselig å være sjuk :(

 

Nættemor: Fint at du e så positiv, sjøl om du plages me bekkenet!

 

Huff hørte nån snakka om at d va meldt sludd til hælga.. Brrr da blir d sikkert ikje mange grader ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har fått brev fra JM Elvemo?

Sånn undersøkelse??

Skal dere svare i så fall?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk : Melk i puppene? åååh.. Det var litt tidlig, sant? Tro om det er slik at dere andregangs får tidligere enn oss førstegangs? Ikke godt å si.. Her synes sambo det er spennende å se når melken kommer. Ønsker ikke det enda, jeg. Særlig siden jeg ikke kan bruke bh pga smerter under puppene..Så lenge den kommer til like etter fødselen, så er jeg fornøyd :D

Opplever det samme som Tone da, ømme pupper. Ikke like ømme som i begynnelsen av graviditeten, men øm likevel..

 

Synd å høre at du er syk enda. Sender deg god-bedrings-tanker=) Ang lesingen, så vet jeg ikke helt hvor flink jeg er=) hehe.. men, prøver=) Merker at det er på tide å trappe ned, for nå begynner det å bli veldig tungt. Skal lese hjemme i morgen, er sliten. Snart er vel du ferdig med eksamenene?

Jeg har den viktigste 6 juni, så ser formen ann. Klarer jeg den, så er jeg storfornøyd. Tar kanskje permisjon etter det=) Får se få se=)

 

Nættemor : Beundrer ditt pågangsmot hva angår bekkenplagene. Hvordan er det å komme seg opp av sengen og slikt? Jeg stivner helt på kvelden, klarer nesten ikke snu meg. Kommer seg til jeg går på do på natten. Er vel på tide å stresse ned, ja..

 

Hvem kommer i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei...

 

Ja dåkker e dyktig dåkker studentan hær :-)

Gjeesp e så trøtt... :P

 

Samme hær som me AS, e tungt å snu sæ! Har "strekt" mæ et par ganga, e ikje no særlig d..

 

Uff har fått ondt i halsen, vil ikje bli forkjøla no!! :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å æ som syns æ bare syt!! Ikke verst at dokk syns æ e positiv da.. :-) Men æ takle nok ikke å vær negativ så lenge a gangen heller..

Ja æ har måtta finne mæ nån teknikka for å komme mæ i senga å opp a den.. Samme med sofaen å stola som e litt dyp.. I senga så dytta æ mæ me arman bort helt te æ e nesten på vei ut, så lar æ fotan skli ned på gulvet a sæ sjøl å dytta mæ opp me arman. Vi har høy seng så æ kan reis mæ opp me et lite puff fra arman. I sofaen så må æ la beina skli ut å så hekta æ dem fast på en måte, samtidi som æ dytta mæ opp me arman. Samme me dype stola, dytte mæ fram te æ sitt så langt fram æ kommer, tar å dytta fra me arman å spenn fast fotan. Høres det fornufti ut? E vanskeli å forklare da...

 

I dag har vi kjøpt vaskemaskin!!!! Så no kan æ begynne å vaske smått tøy.. En Miele står no å vaska første maskin!! Trur Ulf fikk litt angst den natta æ sleit så me kynnera som ikke gikk over å æ sa te han ka han måtte gjør hvis æ sku ende opp me fødsel no! Heheheh!

Holdt på å svim av inne på elkjøp a smerte da, bei ståanes i kassa i evigheter fordi dem hadde feil.. Men når æ trua to ganga me å trekk kjøpet å så me å svim av, så gikk alt plutseli i orden!! Ulf måtte spring etter Sigurd så han va jo borte.

I mårra håpa æ at Ulf kan montere kommoden, for den må vel stå å lufte litt før æ kan legge tøy nedi.. Å da passe det fint for regne me at de første babyklean e klar i helga!!! Thihihihihihh!! :-)

 

Trasi me forkjølelse Nurk! Ikke greit..

 

Å det e helt vanli å lekke i puppan. Æ lekte fra uke 14 eller nå sånn me Sigurd, å no har æ lekt sia uke 20 eller deromkring. Ikke så mye, men nok te at æ alltid går med tynne ull innlegg!! Like mange variasjona der som me alt anna i graviditeten!

 

Hmmm fikk lyst på spagetti.. Men va no lovli seint da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått nån dråpa melk ut:) syns d e så arti å se at d kommer ut litt når æ klemme på dem... så klemme kansje litt ofte, men må hålle mæ oinna d så ikke produksjon starte...

 

go bedring t dåkker som e syk! ikke så kosli å være d...greit at ikke e fint vær så slepp dåkker å sitte inne å se på sola...:)

 

åhh har vært nåkka russ på yttersia av blåkka å bråke me mopeda å musikk i fra bilen, kjenne at hormonan bobble inne mæ!! e ikke mye bråk men nåkk t at dem bynte å bobble... gubben bare ser på mæ å flire:) en gangs skyll at d ikke va han som ble kjefta på;)

 

æ kommer mæ ikke i mårra... har ikke penga.. har 400 kr ijæn t stipende kommer. så håpe at engangsstønaden kommer snart, men e vell litt før tili å håpe at den ska komme no...:)

 

va å hengte opp litt klær, å no har æ så ont nederst i ryggen, e d meininga at d ska fortsette sånn helt t lille gulle kommer ut? va jo ikke mer enn nån få min aktivitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med Cubic-kommoden Anette :-)

Vi er storfornøyd med våres! Den er nå montert og plassert på badet.

Har ikke begynnt å vaske babyklær ennå, men tenkte jeg skulle begynne så smått. Gleder meg til å legge alle klærne på plass i kommoden :-)

 

Var forresten på magedans i dag. Veldig morsomt! Kan anbefales folkens!

 

Jeg kommer meg desverre ikke på treff i morgen, men er veldig klar for litt lunch på Knoll og Tott til fredag kl. 12.

Håper så mange som mulig tar turen!

 

God bedring Elise og lykke til med lesingen til alle dere flittige studenter!

 

Her er det ikke kommet noe melk, men jordmor kunne i dag bekrefte at lillegutt har festet seg allerede :-) Ikke rart det er blitt hyppigere vannlating i det siste.

 

På tide å legge seg! Kos dere på treff i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, spørs om vi ikke bli så mange idag da. Bare meg og Annette som skal? Ka me dæ Ann-Silje?

 

Har ikke fått nån undersøkelse fra jordmor Elvemo, ka går den ut på? Like undersøkelsa generelt da, men har ikke hørt så my bra om ho Elvemo, hehe... :)

 

Glede mæ te lunsj på Knoll og Tott imårra ja! =) Tar tidlig dag fra jobb da. Også e det jo pinse! Koss plana har dåkker? Vi skal være avlastningshjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter...

 

Hehe grattis me vaskemaskin nættemor :-)

 

Ingen melk kommet hos mæ enda, men den kjæm vell tidsnok regne æ me?!

 

Kor skulle treffet være i dag og kl?

 

I hælga ska vi dra te Harstad å hente vogna til lille nurket :-) Glede mæ å få den hit... Bli spennanes!

 

Tænk jenter no e d ikje længe igjæn. :)))))

 

Ha en fin dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Polarsenteret klokka tre! :) Kjempefint om dere kommer Annette og Minda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ vet det e tidlig å mase om det, men ka dokk syns om et til juni-juli-jente treff i neste uke??

 

Noen daga som passe bedre/ikke i det hele tatt?? Nån forslag te sted å tid?

 

No har jo æ masa så mye om treff at æ ska la vær, no får dokker andre slå til her! =)

 

Thihi.. No har æ satt på vaskemaskinen igjen.. E grusomt arti me sånt nåkka! Å Ulf har lova å sett opp kommoden i helga!!!!

 

Håpa vi e mange som møtes på treff, æ bli å fær tidlig for å gjør alt som æ ikke fikk gjort i går, så tudeluuuuu!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor=)

Bare koselig at du foreslår treff :D

Jeg kan IKKE på onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ kan heller ikke på onsdag. Da e det fullt kjør hele dagen med jobb, magedans og felles BIM-treff etterpå =) Ellers kan æ alle daga tror æ! Mandag e jo 2.pinsedag da, kafèan e vel stengt da og folk vil kanskje vær sammen med sin kjære? Æsj, at det ikke e fint vær altså, lyst å være ute å grille! Har ikke nån avtala på jobb tirsdag, torsdag og fredag heller så da kan æ på dagtid og! Æ har no lyst å gå på Cirka eller Mirage æ da, men dåkk va vel ikke så glad i Cirka? :) Æ bli med uansett kor det bli, bare å slenge frem forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...