Bare™ Skrevet 25. april 2008 #76 Skrevet 25. april 2008 Og siden jeg deltar i debatten så har jeg faktisk partiprogrammet liggende. Det er på 99 sider, så du får fortsette å klippe og lime Jeg er litt over snittet interessert i dette området, og har også ved en rekke anledninger deltatt på kurs og seminarer med involverte og dyktige mennesker ved Grønland politistasjon, samt Org. Krim. Så har du noe fornuftig og lære bort, så er jeg mer enn mottagelig for det- det er bare det at du utelukkende kommer med klippete og limte strofer jeg kan google meg frem til selv om jeg lurer på noe. Hvis DU ønsker å involvere deg å få se virkeligheten i hvitøyet er du hjertelig velkommen som Natteravn, der ser vi masse kriminalitet.. Men ikke på den måten som du beskriver...
Sharlis Skrevet 25. april 2008 Forfatter #77 Skrevet 25. april 2008 Kjære bedreviter Japp: Dette er min tråd,og blander meg inn i hva jeg vil. Det jeg skriver har kildeanvisninger, du har ikke kommet med en kildeanvisning engang, Angående FRP og det at under 4% av FRPs velgere stemmer pga invandringspolitikk er bullshit. FRP vokser, og hva vet den vanlige nordmann om FRP? jo, de har en streng innvandringspolitikk, de vil ha strengere fengselsstraffer OG makspris på bensin. Så kom med kilder på vrølet ditt, for påstandene dine virker som de kommer fra dine daglige PMS fantasier
Lova Skrevet 25. april 2008 #78 Skrevet 25. april 2008 Sharlis:Først var jeg litt spent på hva du kom til å svare etter JAPPs innlegg, men da jeg leste hva du hadde å by på var det liksom så opplagt etter alt det andre idiotiet du har kommet med her. Du evner selvsagt ikke å forstå når du kommer til kort. Det begynner å bli litt flaut. Ser du ikke det selv? "Dette er min tråd, og blander meg inn i hva jeg vil." Jeg synes du skal nøste opp den hjernedøde tråden din. Du kan jo bruke den til fingerhekling. Det kler deg bedre, og er på et nivå du sikkert vil mestre langt bedre enn dette.
Sharlis Skrevet 25. april 2008 Forfatter #79 Skrevet 25. april 2008 Lova: ........... sier hun som ikke har kommet med noe som helst om selve debatten "FAKTA OM KRIMINELLE UTLENDINGER". Hehehe... Du er en morsom hormontroll du:)
Lova Skrevet 25. april 2008 #80 Skrevet 25. april 2008 Du skriver ihvertfall som om du skulle vært utenlandsk, hehehe.
Sharlis Skrevet 25. april 2008 Forfatter #81 Skrevet 25. april 2008 Lova: Du skriver no som om du ikke har noen form for kunnskap inni den lille hjernen som du er blitt tildelt. hehehe
Lova Skrevet 25. april 2008 #82 Skrevet 25. april 2008 Det er nok ingen tvil om hvem av oss som er mest kunnskapsrik. De fleste her inne stod nok et godt stykke lenger frem i køen da kunnskap/intelligens ble delt ut. Men det hindrer jo ikke deg i å drite deg ut i enhver tråd. Jeg synes det har blitt sagt endel bra i denne tråden, både av mosegrisen og Japp, men du går så altfor hardt ut uten å ta noe til etteretning. Det blir rett og slett helt meningsløst å komme med flere innspill enn det som allerede har blitt sagt. Noen av oss vet når det er best å la ting ligge. Du er ikke en av dem.
Sharlis Skrevet 25. april 2008 Forfatter #83 Skrevet 25. april 2008 Lova: Det er bra du innrømmer at du ikke er fult så kunnskapsrik. Første steget til å få hjelp er ved å innrømme virkeligheten for seg selv vettu. Jeg og synes det er blitt sagt en god del bra ting her inne på denne tråden,men kan ikke si meg enig i at mosegrisen eller japp er en av de. Jeg legger til kildeanvisninger for de tallene jeg skriver her inne, det er noe verken japp eller mosegrisen eller du for den slags skyld har gjort. Men en ting skal dere ha, dere er veldig flinke til å kalle folk for rasist i hvilken som helst sammenheng, og for ikke å glemme hvor rask dere er til å dømme folk om at de er både det ene og det andre av negative ting. Men man kan vel ikke forvente annet av folk som ikke har det helt bra med seg selv?
trinebeate Skrevet 25. april 2008 #84 Skrevet 25. april 2008 Japp. Hvem i alle dager snakker om rasisme??!!! Jo det er deg det!!!!!!!!!!!!!!!!! Har da heller aldri antydet at frp støtter rasisme heller! Jeg er langt i fra rasist selv også. Men jeg er ikke naiv og dum heller. Bare man poengterer hvem som gjør det meste av lovbrudd her til lands, får man slengt rasist i tryne! Det er stygt det!!!!
Lova Skrevet 25. april 2008 #85 Skrevet 25. april 2008 Flott! Der kom Trinebeate. Nå synes jeg dere to som stod sammen i køen kan leke sammen. Enjoy!
trinebeate Skrevet 25. april 2008 #86 Skrevet 25. april 2008 Tusen takk Lova:) Hvis du synes det blir litt kjedelig bak i køen må du bare kom lenger frem til oss:) Stenger ingen ute vi så lenge folk oppfører seg som folk:)
Sharlis Skrevet 25. april 2008 Forfatter #87 Skrevet 25. april 2008 Lova: Det er sant som trinebeate sier. Og ikke glem: Det første steget for å få hjelp er å innrømme virkeligheten for seg selv .
Bare™ Skrevet 25. april 2008 #88 Skrevet 25. april 2008 Av alle 1742 påloggete i skrivende stund har 1740 av oss feil, ifølge Sharlis og trinebeate. Artig å se hvor mye tid og energi dere gidder å bruke på å forsvare dere selv. Dere har jo ikke kommet med NOE fakta noen av dere? Fortsett og lek "steinsakspapir", dere. Vi andre får dra inn noen kroner til statskassa så dere får til salt i sårene. Nei, fysj- mente selvsagt maten.
wendy Skrevet 25. april 2008 #89 Skrevet 25. april 2008 Vi har jo ikke kommet med noe annet enn fakta! Og vi har aldri hevdet at alle på bim tar feil. Det er dine konklusjoner. Steinsakspapir???? Hva faen babler du om??? Dessuten tror jeg neppe du drar inn noen flere penger til statskassen enn meg:)
Sharlis Skrevet 25. april 2008 Forfatter #91 Skrevet 25. april 2008 Jabb: Så nå som du påstår at de som da var pålogget mente det samme som deg angående FAKTA OM KRIMINELLE UTLENDINGER, så regner jeg med at du har pratet da med de 1740 menneskene om akkurat dette temaet , og fått hørt meningene de har? Da regner jeg med du har tatt vare på de samtalene for å bevise for oss at det du påstår er sant. Men jeg regner med at dette er enda en av de utsagnene som ikke stemmer. Har du ikke lært det at de fleste synes ikke det er så morsomt at ord blir lagt i munnen på dem?, for det er nettopp det du gjør. Og verken jeg eller trinebeate har påstått at de 1740 menneskene har feil på noe som helst,for jeg har absolutt ikke pratet med de. Enda en ting du lyver om. Ingen som har kommet med FAKTA?? Hehehe..dette er enda ett utsagn som ikke stemmer.. Hva med linken jeg la til på hovedinnlegget da? Du husker hva den handlet om?eller kanskje du ikke leste den rapporten? Om det i så fall var oppdiktet,så påstår du at disse lyver: ¤NTB ¤Dagbladet ¤Politiet ¤Voltektsmottaket ¤Og for ikke å glemme alle de som har blitt utsatt for de ugjerningene For det er disse som uttalte seg i rapporten. Tror virkelig at du må ta kontakt med noen som er profesjonell for å få hjelp..for det virker som om at du lider av diagnosen lystløgner.
Mammaen til engelen Luca Skrevet 12. mai 2008 #93 Skrevet 12. mai 2008 Djeez, det finnes ikke noe mer ufint enn skaprasister på krigsstien. Du snakker om tall og fakta? Vel her er et annet regnestykke til deg: Tallenes tale var, i følge Aftenposten: Antall anmeldte voldtektssaker økte med 40% fra 1999 til 2000. Hittil i år har økningen vært på 13% sammenlignet med fjoråret. 90% av alle voldtektssaker henlegges av politiet. 111 anmeldte gjerningsmenn, hvorav: - 72 av ikke-vestlig opprinnelse - 25 norske/ vestlige - 14 ukjente gjerningsmenn Aftenposten konkluderer følgelig med at to av tre voldtektsanmeldte er innvandrere. Så langt helt enkle tall. Men så støter man på problemene: Antall innbyggere i Oslo: 507 467 Antall ikke-vestlige innvandrere i Oslo: 72 568 (14,3%) 50% av den totale befolkningen i Oslo er menn (det finnes veldig få kvinner som voldtar, så dem får vi sette utenfor). Da vet vi at det er registrert 253 733 menn i Oslo. Av disse beregner vi at 36 284 er innvandrere, selv om dette tallet nok er noe høyere. Grunnen til dette er at andelen "unge menn som bor i byer" er større for innvandrere enn resten av befolkningen. Av ca 36 500 innvandrermenn i Oslo har høyst 72 av dem blitt anmeldt for voldtekt. Det betyr 0,197 %, eller 2 promille av mannlige innvandrer i Oslo har blitt voldtektsanmeldt i 2000. Hvorvidt det kan være snakk om noen av disse som har blitt anmeldt flere ganger vites ikke. Det kan også være snakk om flere menn som har blitt anmeldt for samme voldtekt. Vi må selvsagt ta høyde for at en del av disse mannlige innvandrerne er små barn eller svært gamle, men likevel kan man ikke akkurat si at det er typisk for en innvandrer å voldta Voldtekt er forkastelig og skal ikke forsvares på noen måte. Men skal du begynne å se på tall, så må du se hva tallene faktisk sier. En annen årsak til at utlendinger er overrepresentert kan f.eks være at når det gjelder voldtekt er det store mørketall. Problemet med f.eks afrikaner har vært disse forferdelige overfallsvoldtektene, som i stor grad blir anmeldt. De som blir voldtatt av en kompis/kjæreste/x/en de kjenner har sansynligvis høyere terskel for å anmelde, og disse utgjør derfor en stor del av mørketallene. Om man hadde fått tallene for disse også på bordet, så hadde det nok blitt mer balansert. Uansett, som du ser, ca 2 promille av utenlandske menn i Oslo har blitt anmeldt for voldtekt. 2 promille! Det blir altså feil å henge dette opp på en knagg og påstå at utlendinger flest er potensielle voldtektsemenn. Men en kjent forfatter sa en gang: "Det finnes tre typer løgner: løgn, fordømt løgn og statistikk.", skal du lese tall må du også klare å forstå hva du leser. En annen ting jeg ser du hakker i vei om er utlendinger som kommer hit fra land hvor det ikke er krig. Vel, vet du noe om rammene rundt asyl? Fra UDI sine sider: "I juridisk forstand (definert i FNs flyktning-konvensjon), er en flyktning en person som med rette frykter forfølgelse på grunn av sin rase, religion, nasjonalitet, politiske overbevisning eller tilhørighet til en spesiell sosial gruppe.". Selvom det ikke er krig finnes det nok av brudd på menneskerettigheter, som faller innenfor rammene for vår asylpolitikk. Du kan f.eks være politisk forfulgt om du har meninger som ikke følger ledelsen i et diktatur, du kan være forfulgt om du er homofil i et land som ikke tillater homofili også videre i det uendelige. Å være fattig er ikke grunnlag for å få asyl, så dette med at de fattige som virkelig trenger det ikke kan komme er en sannhet med modifikasjoner. Om du er fattig eller rik spiller ingen rolle, så lenge du har behov for asyl. Skal du være forbanna på noe, så får du se litt på systemet vårt. Du kan f.eks spørre deg hvorfor Norge er på fy-fy lista til amnesty som en følge av vår innvandringspolitikk. Du kan også spørre deg selv hvorfor det tar rundt 2 år å få et endelig avslag på en søknad, slik at mennesker blir hengende rundt her i et vakum uten mulighet til å slå seg til ro. Du kan også fundere litt på hvorfor vi ikke har et bedre system når det gjelder psykiatrisk hjelp til flyktninger med traumatiske opplevelser. Og ikke minst, du kan fundere litt på om ikke vi, som et av verdens rikeste land og som en del av den vesten som har utnyttet mange av disse landene på det groveste, ikke har et ansvar når det gjelder å hjelpe de som er mindre priviligert enn oss..
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. mai 2008 #94 Skrevet 12. mai 2008 off a meg.. eg synst nå at innvadringspolitikken skulle blitt enda strengere... skulle vert lettere å kaste ut folk... hvis de ikke klarer å skikke seg... føler mange av de utlendinger som gjør noe spetakkel i norge får mildere straff ... fordi de skylder på psykiske problemer..... hvis de ikke kan rette seg etter våre normer og regler.. så kast dem på hode ut.. hadde vi nordmenn flyttet til et annet land.. så ville jo vi også rettet oss etter det landets regler og normer.. eller?? greit nok at systemet går seint..... det gjør da det meste her i norge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå