Gå til innhold

FAKTA om kriminelle utlendinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå siden det er blitt diskutert kriminelle utlendinger her i Norge på kranglesiden,så synes jeg dette er høyst relevant.

FLEST AFRIKANSKE GJERNINGSMENN

72,8 prosent av de registrerte gjerningsmennene i den ferske rapporten har bakgrunn fra et annet land enn Norge.

Afrikanske menn er overrepresentert i statistikken: 30,5 prosent av de registrerte gjerningsmennene har afrikansk bakgrunn.

Gå inn på linken under her så kan dere lese hele rapporten.

(http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/22/533336.html)

Ganske skremmendes de høye tallene av utlanske kriminelle, og dette er "BARE" voldtekter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gudd gådd, der var du igjen.

Hva vil du oppnå med dette innlegget?

Skrevet

Relevant for deg, heeeeeeelt urelevant for oss andre som har bedre ting å finne på i hverdagen enn å gneldre over..."hmmmm montro hvor mange utenlanske kriminelle det finnes i Norges land, dritt i de som er norske og kriminelle, her skal jeg kun gå på de utenlanske"!

Jo takk for opplysningen sier jeg, veldig spennende. HVa med å finne ut hvor mange det finnes av både norske og utenlanske kriminelle, bare for å sette alle på lik linje. Prøve å finne ut hvor mange kriminelle det er av alle de norske, alle de danske, de svenske, de fra storbritania..ja du skjønner kanskje tegningen, ikke bare gå ut etter hudfarge.

Du har SERIØSE fritidsproblemer, og burde kanskje finne en annen hobby enn å stigmatisere mennesker bare fordi du så gjerne vil bevise ovenfor deg selv at..."SER DERE, JEG HADDE RETT"

Get a life!

Skrevet

mrs.burns:

Tydeligvis så har du ikke lest linken jeg la til,for om du hadde lest den så hadde du sett at det er skrevet opp prosentvis norske voldteksmenn og prosentvis utlandske voldteksmenn. Så ble det bemerket i rapporten at afrikanske er overrepresentert.

Dette er ikke mine ord, og jeg har absolutt ikke funnet opp disse tallene selv.

Du ser det svart på hvitt.

Og hvem andre enn deg er det som er opphengt i hudfarge?

Utlendinger er jo både svenske,engelske,danske etc om du ikke viste det.

Skrevet

Når overskriften din er FAKTA om kriminelle utlendinger så legger du jo lista på hva slags svar du vil få. Hva er i veien med deg egentlig? Dette er jo noe som har stått i alle aviser, politiet legger også vekt på hvor utrolig kjipt det er for de afrikanerne som blir stigmatisert av sånne fakta!

Men gni det inn du sharlis.

Skrevet

Som sagt, get a life. Har bedre ting å finne på i hverdagen enn å undre meg over hvor mange kriminelle det er her til lands. De finnes nemlig OVER ALT i verden, og vil trolig aldri forsvinne fordi noen folk rett og slett drives i den retningen.

Nei jeg leste ikke linken du la ut, for en grunn og det at jeg ikke vil. Men jeg ville svare deg på det andre du skrev, så det gjorde jeg.

Buh bye

Skrevet

Forresten kunne det kanskje vært en ide og funnet ut hvorfor så mange blir og er kriminelle. Ikke alle takler livet på samme måte og tar dårlige avgjørelser feks...det er nok viktigere å finne grunner så vi kan forebygge det i framtiden, enn å kritisere og snu ryggen vår til dem.

Skrevet

mosegrisen:

Tror ikke du har skjønt det enda..det er IKKE JEG som "gnur" det inn..det er FAKTA.

Skal du bli sur/irritert på dagbladet for at de legger ut dette og at de printer ut fakta?

Skal du bli sur/irritert på NTB for at de bidrar med opplysningene?

Skal du bli sur/irritert på de som blir utsatt for disse kriminelle gjerningene og melder ifra om det?

Og om de kriminelle utlendingene synes det er kjipt at de blir stigmatisert,det gir jeg en stor F¤¤¤, kriminelle skal ikke bli koset med..de skal få svi for det de gjør av kriminelle handlinger.

Skrevet

Det forbauser meg at du lager en ny tråd her inne om det samme om igjen.

Det er vel kanskje, som jeg har sagt tidligere, på tide at vi isteden for å tenke "send dem ut" tenker "hvorfor er det sånn?". For det faktum at vi tar inn tungt belastede mennesker uten å gi dem psykiatrisk hjelp er kanskje noe du heller burde bruke energien din på? Bli litt sinna på systemet mener jeg.

Skrevet

mrs.burns:

"Som sagt, get a life. Har bedre ting å finne på i hverdagen enn å undre meg over hvor mange kriminelle det er her til lands. De finnes nemlig OVER ALT i verden, og vil trolig aldri forsvinne fordi noen folk rett og slett drives i den retningen.

Nei jeg leste ikke linken du la ut, for en grunn og det at jeg ikke vil. Men jeg ville svare deg på det andre du skrev, så det gjorde jeg.

Buh bye"

Sant at det finnes over alt i verden,men jeg bor ikke over alt i verden og jeg er ikke fra over alt i verden. Jeg er fra Norge og bryr meg hva som skjer i landet mitt.

At DU ikke vil bli informert om hva som skjer det gjør meg igenting,du trenger ikke å lese det.

Men kanskje folk må begynne å omgås litt mere mennesker enn kyr?

"Forresten kunne det kanskje vært en ide og funnet ut hvorfor så mange blir og er kriminelle. Ikke alle takler livet på samme måte og tar dårlige avgjørelser feks...det er nok viktigere å finne grunner så vi kan forebygge det i framtiden, enn å kritisere og snu ryggen vår til dem."

Kanskje vi burde heller hjelpe de med å bygge opp landet demmers der,enn å drasse alle opp til lille Norge der folk har det godt.

Vi trenger ikke å ha den bekymringen over skuldrene våres om at "barna våres" ikke kan gå ut i tilfelle det går en utlending som har opplevd krig å ikke vet bedre enn å voldta,banke etc(fordi han/hun er ødelagt psykisk)..

Det er kjempe trist og vondt å tenke på hva folket der nede som ikke gjør noe galt må oppleve, men det betyr ikke at jeg vil at de skal komme opp hit og fortsette med det her.Og jeg godtar heller ikke den oppførselen for om at de har opplevd det de har opplevd.

Men nå er det ikke bare utlendinger fra land der det er krig som utfører kriminelle handlinger, vi har svensker,engelske,danske,tyske,spanske,columbianske,brasilianske,britiske, italienske etc..som utfører kriminelle handlinger her i Norge.

Skrevet

ojoj, har du forslag til hvordan norge kan skape fred i "demmers" land? Det må jeg si.. ring utenriksministeren i dag!!

Skrevet

Huff, enkelte her er jo så stutte i hue at det rett og slett blir flaut å lese.

Hvor er impulsiw når man trenger aaaaaa?? Hadde vært morsomt å sett hva hun kunne lirt ut av seg i nettopp denne diskusjonen, hahaha :-p

Skrevet

Og foresten,ja....DEMMERS??! Hahahahaha....der har vi frisk, norsk grammatisk korrekt ungdom der !

Skrevet

mosegrisen:

Grunnen til at det samme temaet blir tatt opp igjen og igjen, er på grunn av at det stadig forekommer kriminelle handlinger fra utlendinger.

Det er helt riktig som du skriver at vi tar inn tungt belastede mennesker uten å gi de psykiatrisk hjelp.

Men nå som de tungt belastede menneskene ikke får et ordentlig tilbud her i Norge, så foretrekker jeg at de blir sendt ut.

Og flesteparten av de utlendingene som kommer til Norge fra krigsland er faktisk ressurssterke mennnesker, og flesteparten av de som VIRKELIG trenger å komme opp hit kommer ikke så langt på grunn av økonomi osv.

Men hva med de utlendingene som ikke kommer fra land der det er krig da?

Hva er grunnen demmers?

Det kan være så mange forskjellige grunner, og Norge har ikke ressurser til å ta seg av alle verdens kriminelle.

Derfor er det bedre de blir sendt tilbake til hvor de nå kommer fra, og får straff/hjelp der.

Skrevet

Hahaha good one, Ja ja sharlis, jeg er faktisk interessert i hva som skjer i Norge, men ikke vær naiv og tro at Norge vil bli kriminell løs, det vil mest sannsyneligvis ALDRI komme til å skje.

Og du hadde nok blitt sint om Norge hadde brukt dine skattepenger til å skape fred i deres land, koster penger det vettu. Og hvem vet, kanskje noen korrupte for tak i pengene og da er det jo enda surere.

Vi må nok heller prøve å hjelpe dem som allerede er i Norge psykisk enn å prøve å laga fred i deres hjemland, det er nemlig ikke vår oppgave. Våres oppgave er å ivareta dem som kommer til Norge og tilby dem med som har en traumatisk hendelse bak seg hjelp. Og ikke dømme dem for noe de ikke valgte å oppleve.

Som sagt, vi må heller spørre hva vi kan gjøre for å hindre dem i å begå kriminelle handlinger. Og hva som er grunnen til at de begår dem.

Skrevet

Kan ikke du heller sende pm med de tre som er helt og holdent enige med deg når det gjelder fordommer?

Er så trist å lese den evinnelige stigmatiseringen her. Det er kanskje flere av oss som har fått nok av disse trådene siste tiden? Vær du så dømmende- oppdra du dine barn til å bli like fiendlig innstilt som deg selv.

Du behøver ikke legge inn linker vi "må" lese for å ta del i debatten "din".

Jeg -og sikkert mange andre- leser hva jeg vil når jeg vil, og kaster meg på interessante eller engasjerende innlegg- men å diskutere hva som er DEMMERS og hva som er VÅRRRES det er på en måte ikke helt i tiden..

Skrevet

mosegrisen:

Jeg har ikke sagt at jeg har "oppskriften" på å skape fred i andre land..men det er bedre vi hjelper de der nede,så de får bygget opp landet sitt,enn å ta inn nån få stakkars mennesker opp hit,det vil ikke gjøre situasjonen der nede bedre alikavell.

Skrevet

Når du først skal kritisere andres skrivefeil har det vel kanskje vært en fordel å skrive rett selv også;)

Skrevet

Helt enig, Sharlis. Rart det der, bare vi sier ordet utlendiger,så er det enkelte som begynner å rope og skrike: hva med svenskene, danskene og britene da????!!!

Skrevet

Syns du ikke det blir litt for dumt å sitte inne på et krangleforum å be andre gjentatte ganger om å get a life??:) Du sier du har bedre ting å finne på enn å undre deg over kriminelle. Som hva da? Krangle på forum? Haha...det er mye bedre ja:)

Skrevet

Hva mener du? Jeg har da ingen skrivefeil, jeg. Dessuten "demmers" er jo ikke et ord engang, hahaha

Skrevet

Skal vi ta en kollektiv opprenskning, JAPP? Hehe... Få disse tåpelige semi-rasistiske innleggene nederst på lista? Kjenner jeg er lei jeg og, men klarer jo ikke styre dissa trigger-happy finga på tastaturet....!

Skrevet

Dette har da absolutt ingenting med fordommer å gjøre!!! Sharlis la jo frem kun fakta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men fakta blir for mye å takle for noen, sånn er det alltid. Og hvis du har fått så nok av disse trådene, hvorfor i helvette må du skrive inn innlegg hele tiden da!?!?

Skrevet

Japp:

Kan ikke du heller bare la være å lese innleggene når du ser hva overskriften handler om?

OM du VIRKELIG er så lei som du sier..

Dessuten så skriver jeg hva jeg vil, når jeg vil,hvor jeg vil.

Hvor i disse innleggene har jeg gitt uttrykk for at jeg er fiendtlig,dømmendes?

Det er jo DU som dømmer meg fordi jeg la inn ett innlegg som ikke passer inn i "din verden"

Men nå er det jo ikke meg som fant opp de tallene som du kan lese i linken jeg la ut.

Og en annen ting er at jeg har ikke tvingt deg til at du "må" lese,eller ta del i debatten min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...