Sharlis Skrevet 23. april 2008 Forfatter #51 Skrevet 23. april 2008 Japp: Nemen..har du gått tom for argumenter? SnarFis? Vet ikke hvem det er jeg nei.. Jeg har i vert fall ikke behov for å rakke ned på andre, noe du tydeligvis har. Jeg har heller ikke forsvart noe som helst,for det jeg har kommet med er FAKTA,så hva du mener med at jeg helgarderer og forsvarer mine innlegg vet jeg ikke hva du mener med. Jeg har prøvd å holde meg til saken,men litt vanskelig når jeg har noen få som hele tiden blander inn grammatikk og ting som ikke har noe med tråden i seg selv å gjøre. At du ikke blir enig i hva statistikkene,rapporter,nyheter forteller,er lite jeg kan gjøre med,og har heller ikke noe interesse i å åpne øynene for deg. At du bruker som unskyldning"Og jeg har svart deg på det jeg føler du er i stand til å få svar på. Får være måte på hva man gidder å engasjere seg i når det gjelder deg.." til at du ikke har svart på spørsmålene mine,sier jo litt om deg da. Du har ikke noe å si på det,for du vet det at du har "bæsja på læggen" som de sier her i Trondheim.Du greier ikke å komme med argumenter som holder i forhold til å forsvare dine utsagn om at mine innlegg er dømmendes etc.
Bare™ Skrevet 23. april 2008 #52 Skrevet 23. april 2008 Det er deg jeg ikke har tillit til, ikke SSB.
AndreVonDrei Skrevet 23. april 2008 #53 Skrevet 23. april 2008 Hehehehe, dette blir bare bedre og bedre, hehehe. Sitter du virkelig med den illusjonen om at det er Japp som har driti på leggen?? Hohoho... Les gjennom denne tråden DIN, du og prøv å gå litt på utsiden av deg selv og fortell meg konkret hva det er du har kommet med som får deg til å virke smart? Psssst: Det er visst Japp som er synsk -syntes ikke det er riktig at du skal ta fra henne den! :-p
Sharlis Skrevet 23. april 2008 Forfatter #54 Skrevet 23. april 2008 mosegrisen: "Det har jo unektelig en viss underholdningsverdi dette, selvom jeg virkelig håper at Sharlis ikke sitter hjemme og faktisk mener disse tingene hun sier" Fint at du blir underholdt:) Hva er det å mene eller ikke å mene i denne debatten da? At jeg synes det er sykt at tallene er så forbanna høye i forhold til kriminelle utlendinger? Resten er jo FAKTA.. "Priviligerte mennesker som sitter på sin høye hest i Norge og spytter på de som ikke har det så bra som de selv. Det er jo ikke akkurat stilig. Man skal prise seg lykkelig over at man ble født i Norge, og man skal passe seg for å tro at det er VI som sitter med fasiten på hvordan man skal leve, hva man skal tro på, hvordan man skal kle seg og hvem/hvordan man skal gifte seg." Hva i alle dager er det du babbler om? Har noen nevnt i det hele tatt hvordan man skal kle seg,eller gidd deg fasiten på hvordan du eller andre skal leve..eller hva du skal tro på?? Nå er du ute å ror laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt unna hva denne debatten handler om. Hvorfor burde jeg skamme meg? Dette er omvendt rasisme..Jeg har ikke lov til å mene eller å snakke høyt om at jeg ikke vil ha kriminelle utlendinger her, men utlendinger og folk som dere skal få lov til kalle meg rasist fordi jeg faktisk mener dette? Patetisk!
Bare™ Skrevet 23. april 2008 #55 Skrevet 23. april 2008 Tenkte jeg skulle overraske SnarFis på hybelen. Kan spå om mye, jeg! "du bærer på noe stort... jeg ser små barn i bildet... hybelkaniner... trange rom... forskjellsbehandlig.. nag.... temperement... behov for selvhevdelse... mur bygning.... reise.... penger den siste hver mnd.... "
Sharlis Skrevet 23. april 2008 Forfatter #56 Skrevet 23. april 2008 Japp: Ingen som har bedd deg om å ha tillit til meg..men du kan ha tillit til linken jeg la til. Og det jeg skrev i forhold til den linken etter at jeg leste den,var at jeg syntes tallene var skremmendes høye. Så hva som var så forbanna dømmendes med det ,den skjønner jeg ikke.
Bare™ Skrevet 23. april 2008 #57 Skrevet 23. april 2008 Du har sittet i hele dag og klamret deg til å måtte ha det siste ordet. Når du en dag får barn så har du ikke tid til sånt. Og når barnet ditt arver den opsternasige egenskapen din, å måtte ha det siste ordet i enhver sak, så kommer du til å rive deg i håret- for det er slitsomme folk å ha med å gjøre.. Du er dømmende. Du legger ut statistikk som skal virke tillitsvekkende til din fordel i alle rasistiske diskusjoner du tar del i. Og de er rimelig ensporet. Legg tråden din død. Du er og blir oppbrukt på disse "HELVETES SVARTINGENE-trådene dine", for det er det du mener. Du sier det bare ikke. Ikke ta deg bryet og svare meg engang. Du må jo knekke fingrene snart, stakkars lille snuppe
*Lucky _baby* Skrevet 23. april 2008 #58 Skrevet 23. april 2008 Hey Sharlis:) Ser du har fått mye motgang i dette innlegget ditt, men også litt støtte:) Jeg skal prøve å si det på en måte uten å høres sarkastisk eller dømmende ut, for det vil jeg ikke:) Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var: "Hva har Sharlis lyst til å oppnå med å legge ut noe sånt?" Kan det være at du er frustrert over noe, som vi andre ikke vet om? For å være ærlig, kan innlegget fort bli mistolket dit hen at, at du er ute etter å fremheve alt det negative med våre nye borgere, og glorifisere nordmenn. Jeg synes at det er nok fokus på alt det negative ved alle utlendingene. Jeg tror ikke at de heller har det så lett når de kommer hit.. Det er helt sikkert en grunn til noe av det de gjør... Etter min mening, bør vi slutte å hele tiden trekke frem at utlendinger er så og så kriminelle. Ofte kan folk begynne å tilpasse seg egenskaper som det blir pålagt av majoriteten. En mørkhudet i klassen min sier at han like gjerne kan bli kriminell, for de fleste stirrer fordømmende på han overalt uansett... Jeg vet at du kan skrive det du vil, der du vil osv. Men av og til må vi tenke litt mer konsekvenser som følge av det vi sier eller skriver. Tenk hvor såret for eksempel ei afrikansk jente som er gift med en afrikaner som leser innelgget ditt blir... Tror ikke selvtilliten hennes blir så høy etter å ha lest hvor fokusert noen er på alt det negative ved utlendinger.. Jaja, jeg vet at det er Dagbladets overskrift og artikkel osv, men hadde det vært behov for å få det mer frem i media, hadde helt sikkert Nrk sendt det på Dagsrevyen hver dag. Men de gjør ikke det, ergo, da er det ikke sååå viktig å hele tiden dra frem disse faktaene, selv om det er sant, så er det nok å lese det en gang i en artikkel i Dagbladet. Ikke så mye vi kan gjøre med det uansett.. Tror ikke at de afrikanske voldtektsmennene sitter her på barnimagen akkurat.
Sharlis Skrevet 23. april 2008 Forfatter #59 Skrevet 23. april 2008 Japp: Hehehe.. Hva har barna mine med at kriminelle utlendinger er overrepresentert? Igjen..du er laaaaaangt unna hva denne debatten handler om. Jeg er ikke dømmendes, og jeg la ut en rapport som vekket min oppsikt og som jeg reagerte på. Og hvordan i alle dager skulle det være til min fordel at det blir utført masse kriminelle handlinger fra utlendinger? Den skjønner jeg heller ikke.. Og her er vi igjen med ordet rasistisk...har ikke ordet rasist mistet betydningen for deg?Du bruker det ordet i mange forskjellige setting som ikke har noe med ordets betydning å gjøre Hvem er det som har skrevet noen som helst plass på denne tråden"HELVETES SVARTINGER"?..jeg ser ingen andre enn deg som har skrevet det. Du trenger ikke å tenke på meg,greier å passe på meg selv ..men takk for omtanken:)
Sharlis Skrevet 23. april 2008 Forfatter #60 Skrevet 23. april 2008 Hei Lucky_baby: "Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var: "Hva har Sharlis lyst til å oppnå med å legge ut noe sånt?" Kan det være at du er frustrert over noe, som vi andre ikke vet om? " - Ja,jeg er veldig frustrert over kriminelle utlendinger av alle farger,som skal få være her i Norge å benytte seg av godene vi har ..og det er ikke bare afrikanere.men ALLE utlendigner som kommer hit og ikke greier å oppføre seg. "For å være ærlig, kan innlegget fort bli mistolket dit hen at, at du er ute etter å fremheve alt det negative med våre nye borgere, og glorifisere nordmenn. Jeg synes at det er nok fokus på alt det negative ved alle utlendingene. Jeg tror ikke at de heller har det så lett når de kommer hit.. " - Jeg er ikke ute etter å ødelegge for noen som helst, det jeg er ute etter er å legge fram hva som er sant og ikke. Jeg har ikke funnet opp noe av det jeg har skrevet. I den linken jeg la frem,så blir det "fortalt" hvor mange prosent norske også i forhol til utlandske..så det er ikke slik at norske kriminelle blir utelukket.(for norske kriminelle er ikke ett hakk bedre enn utlandske kriminelle) Men det er ikke til å unngå å fokusere på det negative når det er så mye kriminalitet(fra mange,men ikke alle) hele tiden fra disse nye borgerne. Jeg har mange venner som er både svart,hvit,brun,gul,rosa etc..så jeg bryr meg ikke om fargen de har på huden.Det jeg bryr meg om er om hvordan de oppfører seg her og ikke annet. Jeg bryr meg ikke om hvordan de kler seg,hva de spiser eller ikke,hvilken religion de følger ,etc.. "Det er helt sikkert en grunn til noe av det de gjør... Etter min mening, bør vi slutte å hele tiden trekke frem at utlendinger er så og så kriminelle. Ofte kan folk begynne å tilpasse seg egenskaper som det blir pålagt av majoriteten. En mørkhudet i klassen min sier at han like gjerne kan bli kriminell, for de fleste stirrer fordømmende på han overalt uansett..." - Noen av de har sikkert en bakgrunn som fører til at de gjør som de gjør..men det er ikke en unskyldning til at de faktisk gjør det. Hvis jeg skulle oppført meg som visse andre har oppført seg mot meg,så hadde ikke jeg vært særlig snill mot andre rundt meg. Og det er sant som du sier at de ofte kan begynne å tilpasse seg egenskaper som de blir pålagt av majoriteten, og det er veldig synd. Men det er jo klart det at jeg vil ikke at mine barn skal være redd for å gå ut om kvelden o.l ,for det kanskje går en utlending der ute I TILLEGG til norske galinger som har oppelvd noe forferdelig i livet sitt som fører til den handlingen. På skolen til lillebroren min så er det en del muslimer.. disse ungdommene sjikanerer og terroriserer folk. F.eks: En jente med burka setter seg vesiden av en ikke-muslimsk person og spør.. "Plager det deg at jeg går med burkaen?" Om denne personen sier ja,så venter det muslimske gutter utenfor for å banke denne personen. Så spurte den ene jenta broren min,og han sa "nei,bruk hva du vil for min del" Dermed slapp han unna. Dette er bare ett lite tilfelle..men hvorfor skal de gjøre slik? De er i ett annet land,de burde oppføre seg. Skal det være ett must at norske ungdommer,voksne,barn må være redde for at slike ting kan skje? Det er for mye negativitet blandt utlendinger at det overveier det positive de kommer med. Ene broren min er sammens med ei brasiliansk dame,hun har bodd i norge i nesten 3 år..,hun tok norsk kurs(så hun kan snakke og skrive flytendes),så ungdomskolen på 1år og nå går hun VGS..alt dette i tillegg til at hun har 2-3 jobber..Hun får ikke noen som helst hjelp fra staten. Og hun er en ressurs for oss,og hun oppfører seg. Slike utlendinger har jeg null og niks imot,det er jo kjempe bra at de jobber og intergrerer seg. "Jeg vet at du kan skrive det du vil, der du vil osv. Men av og til må vi tenke litt mer konsekvenser som følge av det vi sier eller skriver. Tenk hvor såret for eksempel ei afrikansk jente som er gift med en afrikaner som leser innelgget ditt blir... Tror ikke selvtilliten hennes blir så høy etter å ha lest hvor fokusert noen er på alt det negative ved utlendinger.." - Det er klart at vi må tenke konsekvenser av det vi gjør/sier.. Men jeg kan dessverre ikke ta mere hensyn i dette tilfelle enn at jeg sier at ikke alle utlendinger er slik. Men hvor såret psykisk tror du disse menneskene som blir utsatt for disse kriminelle? Her kommer det folk fra et annet land (som er på besøk, som får økonomisk støtte og får alt lagt oppi hendene) og frarøver de "livet"..for det er slik det føles når man blir voldtatt. "Jaja, jeg vet at det er Dagbladets overskrift og artikkel osv, men hadde det vært behov for å få det mer frem i media, hadde helt sikkert Nrk sendt det på Dagsrevyen hver dag. Men de gjør ikke det, ergo, da er det ikke sååå viktig å hele tiden dra frem disse faktaene, selv om det er sant, så er det nok å lese det en gang i en artikkel i Dagbladet. Ikke så mye vi kan gjøre med det uansett.. Tror ikke at de afrikanske voldtektsmennene sitter her på barnimagen akkurat.:)" - Det er viktig å ta frem disse faktaene så det kan begynne å bli endringer.Det er VIKTIG at folk for se hva som skjer både med sine og utlandske slik at Norge kan lage endringer i hva som må til for å bedre situasjonen mellom norske og utlandske før den eskalerer helt. Det er ikke sikkert at disse kriminelle sitter her nei..men frustrasjonen min er her ,og dette er en krangleside og temaet er blitt tatt opp tidligere. Folk engasjerer seg, så hvorfor ikke ta det opp? Da får man ut frustasjon samt at man kan debattere emnet:)
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 24. april 2008 #61 Skrevet 24. april 2008 OOOOGGGGG på godt norsk.... HOLY OVERLY MASTURBATING MOTHER FUCKING GOD!!!!!!! Hva hadde jeg gjordt uten krangle seriøst!!! HEHEHEhehehehehe.... Phuuuiii.....Sharlis,du må være sykemeldt og har veldig lite å finne på ikke sant??? Seriøst,er det SÅÅÅÅ farlig at et haug med hormonbomber ikke gidder å sette seg inn i enda en "HAHH!!!Jeg hadde rett "fakta" jadija" fra deg....?Du må seriøst prøve å gi slipp på den j**** diskusjonen om rasisme altså....
AndreVonDrei Skrevet 24. april 2008 #62 Skrevet 24. april 2008 Hohoho, Hormonia -Jeg tror Skolisse prøver å kjede oss i hjel med babbelet sitt, slik at hun kan få tilfredstillelsen av å ha siste ordet, hohohoo. Det holder nok for henne det! Må høre med den synske Japp først, men jeg mistenker henne for å tro hun er den smarteste så lenge ingen gidder å motsi henne lenger. Vi andre vet bedre, hihi;-p
Bare™ Skrevet 24. april 2008 #63 Skrevet 24. april 2008 Gjør og si hva du vil, Andre- og Hormonia. Men spis ikke opp Japp'n før du har blitt spådd lysere tider, hell og lykke i familieliv, kjærlighet og ikke minst meget god økonomi. Ja, kanskje du opplever at minibanken sier deg: "beklager, ikke plass til flere innskudd i år- kontoen er full" DA har du god økonomi. Eller søke deg inn på høyere utdanning, og får beskjed om at du har FOR mye studiepoeng..
trinebeate Skrevet 24. april 2008 #64 Skrevet 24. april 2008 Er noen som virkelig har skjønt det her inne, så er det Sharlis og Linn83. Sharlis har lagt fram fakta om hvem som begår lovbrudd her til lands. Skjønner ikke at dere kan krangle på FAKTA!!! Det er jo like dumt som å ikke tro månen fins!
mosegrisen Skrevet 24. april 2008 #65 Skrevet 24. april 2008 Eh, ja, dere tre er litt av noen knallfolk!!! Poenget er jo ikke at noen mener at statistikken politiet la frem er feil, poenget er at det er forbanna drøyt å holde på i det uendelige om det samme med kvalme meninger i skikkelig Holmgang stil. De fleste kan lese aviser, og det er faktisk både en og to her inne som ikke opplever statistikken som feil. Men hvorfor mase om det igjen og igjen og igjen????? Det hjelper jo ikke noen at det stitter en gjeng med trangsynte jenter og mener at vi skal kaste ut alle innvandrere som ikke oppfører seg. På mange måter ville det vært OK om FRP fikk styre et halvt års tid sånn at alle kunne få se hvor utrolig lite av politikken de kjører ivei på som er gjennomførbar. Jeg har litt lenger opp prøvd å få frem at det ikke er mulig å kaste ut alle som ikke oppfører seg, og utrolig mange av de som sitter i fengsel er annengenerasjons innvandrere, altså Norske!! Hvor skal vi sende dem hen? Og det er jo ganske fascinerende at noen her inne skal bestemme at "nå gikk du litt utenfor tematikken her fordi du tok opp fakta om innvandring som ikke hadde med kriminelle utlendinger å gjøre".
LinnisR83 Skrevet 24. april 2008 #66 Skrevet 24. april 2008 Det som er grunnen til at ting blir tatt opp igjen og igjen, er sånne uttalelser som du kommer med som er meget provoserende. Og kalle andre trangsynte og slikt, fordi en har en annen mening enn deg, er jo å be om diskusjon! Men enig med at dette begynner å bli ensformig og kjedelig. Og det er lite sansynlig at noen i denne saken kommer til å skifte meninger, uansett om en er mot eller for kriminelle utlendinger. Så kan ikke folk bare takle at dette er en diskusjon en burde legge død snart? Kan sitte og argumentere i det lange og breie hele uka jeg, hvorfor man burde sende ut kriminelle utlendinger, men uff...nå begynner dette og bli dratt litt langt, og ingen av partene bytter mening heller. Og det samme går om og om igjen... SIIIIIIIIRUP!!!!
Lova Skrevet 24. april 2008 #67 Skrevet 24. april 2008 ...."uansett om man er mot eller for kriminelle utlendinger". Ja, du kan få sagt det. Det er vel for faen ingen som er "for" kriminelle. Hvor i all verden har du fått det fra????
LinnisR83 Skrevet 24. april 2008 #68 Skrevet 24. april 2008 Fra de som motargumenterer på innlegg hvor det står at man vil ha ut kriminelle utlendinger! Det er jo det det handler om her da, Lova, men det har gått så langt at hovedpoenget er glemt!
mosegrisen Skrevet 24. april 2008 #69 Skrevet 24. april 2008 Merker meg at det er enkelte som hyler opp og forteller alle at "du har jo ikke har forstått hva jeg egentlig mener,kan du lære deg å lese skikkelig" osv... jammen tror jeg de mangler litt evne til å lese selv. Det er ingen som har sagt at de er for krimminelle hva-som-helst, men det er noen som har vært litt småuenig i at de bare skal hives ut og at de kan takke seg selv!!
Lova Skrevet 24. april 2008 #70 Skrevet 24. april 2008 Du får huske på det, mosegrisen, at dette handler ikke om rasisme. Sharlis&co har faktisk venner som er både gule, sorte, brune, og ja, tro det eller ei: ROSA. Noen av dem er lovlydige borgere også. Og dem trenger ikke å dra tilbake til landet demmers. Så det så.
Sharlis Skrevet 24. april 2008 Forfatter #71 Skrevet 24. april 2008 hormonia&alienimagen=Fødeklar: Hehehe..Hva jeg gjør eller ikke gjør har ikke du noe som helst med. Og det har heller ikke noe med denne debatten og gjøre. Det er ikke farlig om hormonbombene her inne ikke gidder å blande seg saklig inn i denne debatten..ingen som har forlangt det heller. "Du må seriøst prøve å gi slipp på den j**** diskusjonen om rasisme altså...." Du må innse realiteten og se at dette ikke er en rasistisk debatt. Lær deg å lese,så kanskje du noen gang forstår hva som står på trådene. At du har ett problem med å diskutere emnet, for være ditt problem og ikke mitt.
trinebeate Skrevet 25. april 2008 #72 Skrevet 25. april 2008 FrP er vårt største politiske parti nå! Folk begynner å får øynene opp, og vet hva som må gjøres med disse kriminelle utlendingene! Hipp hipp hurra for Norge!!! hehe..........
Bare™ Skrevet 25. april 2008 #73 Skrevet 25. april 2008 trinebeate: Det er under 4 % av Frp's velgere som setter innvandring og integrering på prioritetslista, så du kan ikke lene deg på at Frp støtter rasisme akkurat!
Sharlis Skrevet 25. april 2008 Forfatter #74 Skrevet 25. april 2008 Japp: Du driter deg noe siinsykt når du sier at det er under 4% av FrPs velgere som setter innvandring og intergrering på prioritetslista. DET FINNES IKKE STATISTIKKER OVER DETTE. Det er no endelig bra det at Frp ikke støtter rasisme. Og her kan du selv lese hva Frp står for..så får du slutte å legge ord i "munnen" på folk om at de er rasister eller hva de sier er rasistisk. Du må tåle det at andre har andre meninger enn deg vettu..verden omhandler ikke deg og dine meninger. FrPs INNVANDRINGS- OG INTERGRERINGSPOLITIKK FrP vil at Norge skal føre en restriktiv innvandringspolitikk i tråd med norske interesser. Dagens innvandrings- og integreringspolitikk er ikke bærekraftig fordi det hvert år kommer flere innvandrere til Norge enn vi greier å integrere. FrP vil stramme kraftig inn på asyl- og flyktningpolitikken, slik at bare de som har et reelt behov for beskyttelse i henhold til Flyktningkonvensjonen får bli i Norge. Dette vil føre til at langt færre får opphold i Norge. Finland ga for øvrig i 2005 asyl til 12 personer, og i Japan har 400 personer fått asyl siden 1982. FrP vil at folk primært skal hjelpes i sine nærområder. FrP vil ha en total omlegging av familieinnvandringspolitikken, fordi dagens politikk oppmuntrer til tvangsekteskap og ufrihet. Integrasjonen nullstilles for hver eneste generasjon når 3 av 4 andregenerasjonsinnvandrere fra land som Pakistan, Marokko og Tyrkia henter ektefelle i foreldrenes opprinnelsesland. FrP vil ha en helt ny integreringspolitikk der innvandrere gis incentiver til å delta i arbeidslivet, lære seg norsk og ta inn over seg de grunnleggende universelle verdier som det norske og vestlige samfunnet bygger på. ASYL OG FLYKTNINGPOLITIKK FrP vil at Norge i fremtiden skal føre en asylpolitikk der en streng fortolkning av Flyktningkonvensjonen legges til grunn. Dette betyr at ordningen med opphold på såkalt humanitært grunnlag faller bort. FrP vil innføre lukkede mottak for ID-løse asylsøkere, asylsøkere som vurderes å utgjøre en sikkerhetsrisiko, og asylsøkere som har fått avslag på sine asylsøknader inntil utvisning er effektuert. FrP vil at eventuelt mottak av flyktninger må avgjøres av den enkelte kommune selv og ikke kunne pålegges av statlige myndigheter. FrP vil at flyselskaper som bringer asylsøkere uten identitetspapirer til Norge, bøtelegges og pålegges å returnere asylsøkerne. FrP vil at innvandrere og asylsøkere som kommer fra områder med stor sykdomsrisiko gjennomgår en obligatorisk helsetest. FrP vil at å oppgi falsk identitet blir ansett som en kriminell handling og fører til utvisning. FrP mener at Norge bør vurdere et eget ID-register for asylsøkere og flyktninger for å forhindre at personer oppretter flere identiteter. FAMILIEINNVANDRINGSPOLITIKK FrP vil sette en stopper for tvangsekteskap og redusere antall årlige familieinnvandringer gjennom effektive tiltak som 24-årsgrense, tilknytningskrav, økte krav til forsørgerevne og gjeninnføring av forbud mot ekteskap mellom søskenbarn. FrP vil at de som kommer til Norge som resultat av familiegjenforening ikke gis rett til ny eller videre familiegjenforening. FrP vil at familiegjenforening for innvandrere og flyktninger begrenses til dem som har hatt lovlig opphold i Norge i minst 5 år og har plettfri vandel. INTEGRERING OG STATBORGERSKAP FrP vil ha en helt ny integreringspolitikk der innvandrere gis incentiver til å delta i arbeidslivet, lære seg norsk og ta inn over seg de grunnleggende universelle verdier som det norske og vestlige samfunnet bygger på. FrP vil at Norge hvert år maksimalt skal motta til sammen 1 000 mennesker fra land utenfor den vestlige kulturkrets. Det handler ikke om at vi skal avvise nr 1 001 i køen, men at vi skal innrette politikken slik at vi etter hvert kommer ned på dette nivået. FrP vil at opplæring i foreldrenes morsmål ikke skal være et offentlig ansvar. FrP vil sørge for at utenlandske statsborgere som dømmes for forbrytelser med strafferamme utover ubetinget fengsel i 3 måneder, automatisk utvises fra landet enten etter endt soning eller ved utlevering for soning i hjemlandet. FrP vil at det påses at alle innvandrerforeldre på samme måte som norske foreldre, overholder sitt foreldreansvar i henhold til barneloven og sikrer barns rett til utdanning etter opplæringsloven og andre relevante lover. FrP vil avvikle offentlig støtte til organisasjoner og foreninger hvor etnisk bakgrunn eller felles hjemland er kriterium for medlemskap. FrP vil at alle lover og forvaltningsmessig praksis som innebærer forskjellsbehandling basert på rase, religion, kultur eller etnisk bakgrunn, avskaffes. FrP vil ha en aktiv integreringspolitikk som bygger på at de reglene, normene og verdiene som skal være felles for hele befolkningen, må gå foran hensynet til enkeltgrupper. FrP vil at man må ha bodd minst 10 år i Norge for å få norsk statsborgerskap. FrP vil at tilfredsstillende kunnskaper i norsk språk og samfunnsforståelse samt avleggelse av troskapsløfte til Norge, settes som vilkår for å oppnå norsk statsborgerskap. For å kunne bli norsk statsborger, må man gi avkall på tidligere statsborgerskap. FrP vil at man må gi avkall på tidligere statsborgerskap for å bli norsk statsborger.
Bare™ Skrevet 25. april 2008 #75 Skrevet 25. april 2008 Da må du snart oppgi ditt egentlige jeg, for når jeg var tilskuer på årsmøtet- mrk tilskuer, så kom det frem tall. Og selv om man ikke har mulighet til å stemme på slike møter har du lov å stille spm. Så eller hørte ingen med dine totalt dustete utsagn? Så du var nok ikke der. Jeg kaster meg vanligvis ikke ut med påstander som jeg ikke har dekning for. Klipp og lim mentaliteten din hører hjemme på et formingskurs i en barnehage. Men ikke en gang småunger maser som deg.. -og beklager at jeg svarte "trinebeate" på din tråd. Eller er dere en og samme person? hahaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå