mosegrisen Skrevet 23. april 2008 #76 Skrevet 23. april 2008 Og dessuten har jeg fønet håret og er helt tørr bak ørene:p
Bare™ Skrevet 23. april 2008 #77 Skrevet 23. april 2008 Jeg også.... Og ikke alle av oss som har utdannelse stoppet på en bachelor og endte opp i offentlig sektor!! Send kopi av mailen til oss andre, da når du sender til moderator! Eller legg ut på ris og ros? Du har jo sååå mye konstruktivt å komme med!!
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 23. april 2008 #78 Skrevet 23. april 2008 sitat: *urk* Spiste japp...holdt på å spy. Den var rett og slett for feit og smakløs.. *pføy*.. Neste gang blir det å kjøpe bedre kvalitet! sitat slutt. Du din drittunge..... Har ikke annet å si jeg... Hva er det her for noe sjuke greier a??? hehehehehehehehe.. Beste argumentene på lenge... Japp! Du er en slik ekkel, feit sjokolade av dårlig kvalitet...iiiiuuuuu.... hehe, utrolig bra underholdning dette. Impulsiw! you made my day:)))
*babymoon* Skrevet 23. april 2008 #80 Skrevet 23. april 2008 Dette var god entertainment, eller underholdning på godt norsk. Og ikke minst, veeeeeeeeeldig usaklig. Bare en masse drittslengning. Tror jeg leste et par innlegg om mm og mme! Men men, smilte litt for meg selv også. Jeg velger mm så langt jeg gidder, etter det starter jeg med mme..mine barn har ikke lidd nød av verken det ene eller det andre. Og om jeg er en "dårlig mor" av den grunn, so be it. Vet bedre enn å ta meg nær av det folk slenger ut i et forum;) Kos dere alle sammen
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 23. april 2008 #81 Skrevet 23. april 2008 neiiii..... prøvde få frem at jeg synes impulsiw er totalt kjørt i hodet sitt. med de dummeste argumentene noensinne.
Bare™ Skrevet 23. april 2008 #82 Skrevet 23. april 2008 PS! Profilen- hun har et barn på din alder. Derfor
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 23. april 2008 #83 Skrevet 23. april 2008 ååå.... er 25 jeg da men... uansett er hun mindre lur:) vært skikkelig stolt om det hadde vært min mamma. hehe
Meg og alle gutta Skrevet 1. mai 2008 #84 Skrevet 1. mai 2008 Enig med IMPULSIW! Dette blir for dumt! Er klar over at denne siden heter "Kranglesiden" men uansett, her legger hun ut sin mening, og da går det ann å diskutere på en saklig måte. Her er det jo ikke emne hun tar opp som blir diskutert, men mest drittslenging det går i. Hvis jeg skal si min mening syns jeg morsmelk er det beste for barnet så lenge man har melk og ammingen går bra. Som HI sier så er MME en god erstattning for MM om man ikke får ammet av ulike årsaker. MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??
Ikkelektuell Skrevet 1. mai 2008 #85 Skrevet 1. mai 2008 "MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??" Hva vet du om det? Og viktigere; hva har du med det å gjøre? Har du ikke mer pupper enn at du må legge deg borti hva andre bruker sine til?
Meg og alle gutta Skrevet 1. mai 2008 #86 Skrevet 1. mai 2008 Kjære Bærkorg Måkeskrik! "MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??" -Det var et spørsmål. "Hva vet du om det?" -Jeg skal ikke skryte på meg mer enn det jeg har lest og hørt av fagpersonell. Dette er barnets fordeler ved å få morsmelk: Morsmelken inneholder immunstoffer som beskytter mot infeksjoner forårsaket av bakterier og virus. Undersøkelser har vist at amming beskytter mot diaré, mellomørebetennelse og luftveisinfeksjoner, og er forbundet med kortere sykdomsforløp. Det er vist at morsmelk beskytter mot infeksjoner også flere år etter ammeperioden. Det er videre nylig vist at morsmelkernærte barn har redusert risiko for overvekt og enkelte sykdommer senere i livet. Det er holdepunkter for at noen av stoffene i morsmelken har positiv effekt på utviklingen av barnets hjerne og nervesystem. Det er mulig at dette skyldes morsmelkens innhold av omega-3 fettsyrer. Hormoner og andre stoffer i morsmelken letter fordøyelsen og omsetningen av næringsstoffer, og fremmer modning av tarmen. Morsmelk er lett fordøyelig og gir ikke barnet forstoppelse. Utvikling av matvareallergi og atopisk eksem kan kanskje utsettes dersom barnet bare får morsmelk i de første fire til seks månedene. Amming gir god kontakt og nærhet mellom mor og barn. Morsmelkens smak vil i noen grad påvirkes av hva mor spiser. Det er vist at spedbarn som ammes lettere aksepterer nye matvarer enn spedbarn som har fått morsmelkerstatning, som gir en mer begrenset smaksopplevelse. Morsmelk er den naturlige, og den ALLER BESTE, maten for spedbarnet. Ammingen bør opprettholdes gjennom hele det første leveåret – gjerne lenger dersom mor og barn ønsker det, skriver sosial- og helsedirektoratet på sine sider. (Kilde: Sosial- og helsedirektoratet) "hva har du med det å gjøre? Har du ikke mer pupper enn at du må legge deg borti hva andre bruker sine til?" -For å være ærlig så bryr jeg meg fint lite om hva andre velger for sine barn, jeg synes man skal velge det man selv synes er riktig og best, og i MITT tilfelle er det MM:) JEG synes bare det er utrolig unødvendig med all denne usakelige drittslengingen til hverandre. Det må da gå ann å diskutere på en litt mer reflektert måte? mvh 123123
Ikkelektuell Skrevet 1. mai 2008 #87 Skrevet 1. mai 2008 "Det må da gå ann å diskutere på en litt mer reflektert måte?" Det er jo bare å sette i gang, det. PS Påstanden "MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??" er ikke videre reflektert. Så vet du hvor du skal begynne hen, liksom.
Meg og alle gutta Skrevet 1. mai 2008 #88 Skrevet 1. mai 2008 "PS Påstanden "MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??" er ikke videre reflektert. Så vet du hvor du skal begynne hen, liksom." Det var som jeg sa MIN mening, og et spørsmål. Det at du ikke er enig med meg, er helt ok!
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #89 Skrevet 1. mai 2008 Personlig så kunne jeg ikke gitt mer blanke f**n i om andre ammer eller ikke.. Jeg har nok med å konsentrere meg om meg selv jeg, impulsiw.... Foreslår at du gjør det samme.. Jeg har ammet begge mine, andre jeg kjenner ammet ikke, so what???
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 1. mai 2008 #90 Skrevet 1. mai 2008 Dette var det teiteste.. Hvilke nøtt er det som legger inn et så tåpelig innlegg på et krangleforum for så å klikke helt når hun får litt skjev tilbakemelding? Og hva er det DU har varslet moderator om da? den som har vært stygg i kjeften her er vel ingen andre enn deg selv impulsiw? Legger du et innlegg her må du tåle alle tilbakemeldingene du får uten å bli helt fjern da:) Bryr meg også fint lite om hva andre gjør, om de ammer eller gir mme.. De får gjøre det som passer dem best, så gjør jeg det som passer meg best med mine barn. Ser absolutt ingen grunn til å blande meg med hva alle andre mennesker gjør når det kommer til MM eller MME... Det blir jo bare kjedelig og patetisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå