Gå til innhold

morsmelk eller morsmelkserstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så frustrert når noen anbefaler MME i stedet for MM. Det er slik at morsmelk er det beste for barnet og det er udiskutabelt!!! Det er helt klart at alle pattedyr gir melk til avkommene sine og det er den beste næring de kan få til de får annen føde.

Hvorfor anbefaler noen å gi MME til folk som har nok melk??? Har selv pumpet i nesten tre måneder og gitt flaske med MM etter snuppen har spist. Har pumpet og fryst ned.. gjort alt for at lillegutt skal få det beste som finnes for han og det er morsmelk!! Og han får det enda. At noen av ulike årsaker ikke får til å amme, bruker medisiner eller andre årsaker er selvfølgelig MME helt greit. MEN man skal ikke gi MME til babyen så lenge mor har nok MM. MM forebygger allergi og sykdommer og det er på ingen måte nødvendig å tilføre MME fordi man tror det beskytter barnet mot allergi. Det beste er MORSMELK... MME er det nest beste og får ikke blitt noe annet.

(Og for at ingen skal misforstå: dette er ikke et angrep på de som av ulike grunner ikke kan amme! Klarte ikke mer enn 5-6 uker på de to andre ungene mine. Så jeg har slitt for å få det til denne gangen fordi han ikke kunne suge ordentlig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde du ikke tatt en tur på legevakta? Det er neppe sunt å la hodet gro fast i ræva på den måten der. Trenger du telefonnummeret til taxisentralen, kanskje?

Skrevet

Du burde ikke hatt barn!! ring en psykiater... beste rådet jeg kan gi deg..før noen melder deg til barnevernet..

Skrevet

ser ikke problemet, jeg?

Siden det går an å operere brystene. Pump da for faen inn MME istedet for silkon eller saltvann, så får du to fluer i en smekk, og debatten kan ENDELIG sluttes

Skrevet

Men din innsikt og vidsyn kvalifiserer til Mother of the Year? Ring barnevernet du, så får du i det minste noe å henge fingrene i annet enn å sitte her og vise verden hvor stein, stokk dum du er.

Skrevet

"Du burde ikke hatt barn!!"

Gud, for et jævla modent argument. Hva i helvete veit du om noens morsevne ut i fra hvordan de svarer DEG på internett? Med sånne fantastiske responsmeldinger er det kanskje deg noen burde tatt en ekstra titt på, spør du meg.

Skrevet

Er skikkelig imponert over at det finnes så mange useriøse mennesker som dere.. og attpåtil har dere barn!! Det er sjokkerende rett og slett. Minner om psykopater alle mann/kvinner. Sikker på at dere mishandler både mann og barn psykisk om ikke fysisk også.

Psykopater alle sammen...

Skrevet

Til digre mugger:

Sikker på at du har et seriøst nick og et useriøst nick.. Bare DET er jo helt beyond!

OG Du synes jeg har dårlig argument for å kalle noen en dårlig mor? Hva med at det er et dårlig argument å be folk dra til legevakta fordi hue deres har grodd fast i ræva...?UTEN å ha sett folk. Trekker faktisk den konklusjonen rett fra nettet!! Så jeg er ikke aleine om det.. Og bland ikke Gud inn i dette for han er garantert ikke på din side...

Skrevet

Videre er det grotesk å tenke på at man til daglig omgåes anonyme debattanter som dere uten å vite om deres mørke hemmelighet. Det at dere er drittsekker. Skremmende..håper ikke jeg har noen venninner i det virkelige liv som viser deres virkelige JEG på nettet slik dere gjør... Jeg skammer meg på mødres og kvinnens vegne...

Men det er jo mye galskap der ute...det er jo tydelig her...

Skrevet

Forklar deg nå, Siw.

Å kalle andre drittsekker og psykopater finner jeg langt mer usmaklig enn måten du har blitt svart på her!!

Du trenger ikke skamme deg på mine vegne. Har det helt bra, takk som spør! Er mer bekymret for deg når jeg ser reaksjonsmønsteret ditt?

Og husk: jeg er synsk :P

Skrevet

MMMMMMMEEEEE.....

Jeg ammer så lenge det går bra og babyen får næring gjennom meg, men den dagen det blir slitsomt, lite næring.. blødende brystvorter osv så er det direkte på MME (som du kaller det)

Burde vel være opp til en hver dette da, morsmelk er bra men nå til dags vokser vel mange mange barn opp med erstatning og lider ingen nød av den grunn.

Skrevet

Tror kanskje du skulle tatt et kurs i impulskontroll og en tur til lege. Inntil du gjør det må du gjerne fortsette å produsere innlegg her, for dette var litt underholdende.

Skrevet

"Sikker på at du har et seriøst og et useriøst nick.."

Vedder du en tusenlapp, eller? Jeg kunne trengt ei ny bukse, serru.

Bærkorg kalte deg dessuten aldri dårlig mor. Den linja er det nemlig bare folk uten ryggrad som drar her inne; så fort de går tomme for seriøse argumenter, er det nemlig bare "du burde aldri hatt barn" og "stakkars barna dine" de klarer å lire av seg.

For øvrig er det selvfølgelig fint at du har lært et nytt ord, men "psykopat" er faktisk ikke SÅ mye brukt i dagligtalen, lille venn. Så det holder nå, altså, du trenger ikke å slenge det ut flere ganger.

Skrevet

Det er jeg enig i. Blir jo komisk med dere som diskuterer på helt usaklig og useriøst grunnlag her. Helt tydelig at dumskap er mer framtredende hos folk med lavere utdanning. Regner ikke med at noen andre enn meg på denne tråden har høyere utdanning???

hææhæhæ.... høner!

Skrevet

For et teit innlegg! alle vet da at mm er det beste for barnet, men det er ikke alltid at moren kan gi barnet mm av forskjellige grunner og en er da slett ingen dårlig mor av den grunn!!! Dessutene er nan og alle de andre erstatningene av god kvalitet næringsmessig så det er ingen krise om barnet få det i stedenfor mm!

Skrevet

Høyere utdanning hjalp ikke deg, i hvert fall. Argumenter om saklighet og seriøsitet kan du stappe opp i rompa di, hvis det er plass.

Skrevet

Tviler. Til det virker dramadama litt for tjukk i huet, rett og slett.

Skrevet

Å dra inn høyere utdanning som et argument understreker bare at du kan søke om å få igjen skolepengene dine.

Men du fikk frem det, i tilfelle det er ubrukelige mødre her, som verken ammer eller har høyere utdannelse. Og i tillegg er lite impusiwe.

Skrevet

Oi. Hehehe.

Dette va jo riktig artig lesing.

Impulsiw: makan til nut-case er det lenge siden jeg har vært borti på siden her. Må si du fikk respons som fortjent.

Alltid morsomt med en og annen gærning som tilter helt når hun ikke får responsen hun ønsker seg.

Skrevet

ALLE vet at mm er best. Og hvis noen har anbefalt å gi mme til en som har nok melk, ja da har de sikkert en grunn for det. Drit nå i hva ALLE ANDRE sier og konsentrer deg om deg sjøl.

Dessuten er det ikke alltid mm er like god mot allergi. Kjenner mange som er blitt fullammet og er fulle av allergi. Jeg og søstern er begge fullammet og gruer oss nesten til sommeren for da kan vi nesten ikke være ute. Datteren min ble ammet delvis i 3 mnd og fikk mme etterpå og har ikke tegn til allergi mot noe og har nesten ikke vært syk. Så kan vel si at alt er relativt vil jeg tro!

Skrevet

Hahahahahaaaahahaha, DER våkna jeg opp av sofa'n i alle fall. For en kanon-respons! Faster than a speeding bullet, hahaha, men den impulsive datt tydelig fort ned igjen da, hahaha

Skrevet

Herregud for en gjeng med idioter. Hvis mor er allergisk får ikke barnet henns antistoffer gjennom melka siden mor HAR allergi og derved IKKE kan ha antistoffer... Gikk dere i samme klasse på barneskolen og ikke fikk karakterer da dere gikk ut?

Medlem av foreningen for tapere alle mann? hæhæhæ... Alenemødre sikkert... Kyss meg der sola ikke skinner a gidder dere... ;o)

Skrevet

Nå må jeg også si at jeg har klaget oppførselen deres inn til moderator. For slik adferd forsøpler hele BIM... jeg har ikke vært pen i munnen jeg heller men man blir veldig provosert av slik oppførsel. Slik oppførsel som trer fram her ganger ingen...

Håper at dere mister tilgang til forumet alle sammen for dere fortjener absolutt ikke å være medlemmer her.

Skrevet

Siden når har de begynt med karakterer i barneskolen?

Uten at det hadde noe med diskusjonen for øvrig, for det temaet er jeg lei av å diskutere.

Skrevet

tregangen eller femgangen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...