ana baroma Skrevet 18. april 2008 #26 Skrevet 18. april 2008 Nå er ikke dette lovforslaget ute på høring, det er en lekkasje fra et utvalg som har jobba med dette:) Forøvrig er det vel heller ikke snakk om å nekte noen noe som helst, men at man skal på mekling dersom den som har hovedomsorgen skal flytte på seg. I dag har ikke den andre noen ting som helst å si - noe osm lett kan bidra til at både barn og foreldre vantrives med løsningen. Lover kan ikke regulere alt, og jeg skulle ønske at dette kunne gjelde begge parter, ikke bare den ene.
*dum&deiLig*™ Skrevet 18. april 2008 #27 Skrevet 18. april 2008 Ja, du høres bitter ut. Støtter siste innlegg, hva med å flytte etter?
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #28 Skrevet 18. april 2008 Bebbisjenta & nybebbis i magen: Hvorfor skal jeg selge mitt hus og ta med meg min nye samboer og flytte etter (med 3 halvsøsken som har venner og BH her vi nå bor)... Blir litt for dumt!
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #29 Skrevet 18. april 2008 TanteBassa:)) : Er faktisk enig i det - burde gjelde begge parter!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. april 2008 #30 Skrevet 18. april 2008 Hi bor jo allerede ganske langt unna barna sine, jeg lurer på hvem som flyttet slik at du bor så langt unna dem som du gjør? for er det ikke ett stykke mellom deg og mor? uannsett så vil jo ikke denne loven hjelpe deg hi, for om du skal overta omsorgen så må alikevel barna bytte skole osv, så da er de jo like langt. du har rettigheter i form av at du kan be om hovedomsorgen, sånn vil det bli i fremtiden også. og putte mennesker i fengsel i form av og ikke la de kunne flytte på seg går ikke, men og gjøre det vanskligere i form av at det skal diksuteres på et familievernkontor er jo gunstig.
Den lille prinsesse Skrevet 18. april 2008 #31 Skrevet 18. april 2008 Og hvorfor skal ikke mor få flytte sammen med sin nye samboer og barn? Hvorfor må hun eventuelt bli, bare fordi du ikke gidder å rikke åp deg. Blir like dumt det.
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #32 Skrevet 18. april 2008 Rett til å bli hørt... Hvem skal høre når jeg ikke mener noe om det med flytting 180 mil unna - slik loven er i dag, så har "mor" full rett til å flytte innen for landes grenser
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #33 Skrevet 18. april 2008 3 mil er vel ikke langt!!!!
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #34 Skrevet 18. april 2008 mortilgunnar senker prisene: Det er forskjell på 3 mil og 180 mil.... Jeg er hjemme hos de på ca 25 .minutter - slik det er i dag
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. april 2008 #35 Skrevet 18. april 2008 forslaget går på og flytte ut av skolekresten. så om det er du som har flyttet har du allerede valgt bort og kunne overta omsorgen om mor skulle ønske og flytte.
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #36 Skrevet 18. april 2008 Men, tilbake til "starten" - det finnes ingen forening for oss helgepappaer... Kansje ikkke så dumt? - Noen burde snakke vår sak også :-)
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #37 Skrevet 18. april 2008 Dæven, denne fikk da mange innlegg...
Gjest Skrevet 18. april 2008 #38 Skrevet 18. april 2008 Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men synes det er kjempetrist at mammaen til barna dine vil flytte til ny manns hjemsted! Det er utrolig dårlig gjort. Men jeg er likevel imot en lov som hindrer en i å flytte, for tenkt om man flytter til mannens hjemsted, en bitteliten bygd i finnmark f.eks. Man skal bare bo der et år før man skal tilbake til Kristiansand der man har familie og venner. Så blir det slutt i mellomtiden og man blir nektet å flytte "hjem" igjen. Det blir jo minst like ille.
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #39 Skrevet 18. april 2008 Selfølgelig er jeg bitter! Klarer du ikke å sette deg inn i at hvis dine egne barn skulle flytte 180 mil unna deg - du ser dem kun få ganger i året... Og hvorfor skal jeg selge det jeg har for å flytte etter...? Hvis jeg ikke gjør det er jeg ikke "verdens beste pappa"...? Blir for dumt å si at jeg skal flytte etter ex'en land å strand rundt!!!!!!
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #40 Skrevet 18. april 2008 Derfor mekling...?
Gjest Skrevet 18. april 2008 #41 Skrevet 18. april 2008 Ja, mekling er bra, tenkte på den loven som foreslås jeg.
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #42 Skrevet 18. april 2008 Slik det er i dag, så kan mor bare flytte uten grunn... Kansje en mekling vil løse dette... Som som i min sak... Min X har hele sin famile i samme by og jeg bhor kun tre mil unna.... Hvorfor flytte 180 mil unna, når BARNA ikke vil flytte!!
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 18. april 2008 Forfatter #43 Skrevet 18. april 2008 bare for at familen til ny samoer er fra nord-norge...
Jenny-penny Skrevet 18. april 2008 #44 Skrevet 18. april 2008 Helt enig med deg her! Hadde jeg og mannen min skilt lag, og jeg hadde fåt ny kjæreste ville jeg ALDRI flyttet langt fra barnefar.Barn skal vokse opp med begge forldrene i nærheten (så lenge far er engasjert og bidrar i barnas hverdag). Skulle jeg ende opp med en kjæreste i nord og han ikka har barn der fikk han flytte hit. I mitt liv kommer barnet mitt FØR mitt kjærlighetsliv!
solstråle69 Skrevet 18. april 2008 #46 Skrevet 18. april 2008 Signerer Jenny-penny og HI 100 % jeg også, selv om jeg er dame! :-) At noen i det hele tatt kan forsvare eksen din som vil flytte 180 mil med barna deres, er for meg totalt uforståelig. Da er det ihvertfall ikke barnas beste hun tenker på!
*dum&deiLig*™ Skrevet 18. april 2008 #47 Skrevet 18. april 2008 Er det barnas beste at mor ikke er lykkelig? Må finne seg ny mann innen 3 mils radius for at helgepappaen skal bli fornøyd? Søk full omsorg da, Daddy, så kan mor være helgemamma.
Slalotte Skrevet 18. april 2008 #48 Skrevet 18. april 2008 Er enig med HI her jeg.. Hadde aldri falt meg inn å flytte 180 mil fordi jeg hadde fått meg en annen mann, må jo tenke på faren til barnet mitt.. Sier vel egentlig seg selv.. Støtter deg 100% HI og håper det ordner seg for deg
Gjest Skrevet 18. april 2008 #49 Skrevet 18. april 2008 Hjelper jo ikke barna at mor er happy og nyforelsket hvis de ikke vil flytte fra venner, familie og ikke minst pappan sin. Hvis man velger å flytte må man også være så raus at man f.eks gir hovedomsorgen til far.
*dum&deiLig*™ Skrevet 18. april 2008 #50 Skrevet 18. april 2008 Ingen av oss vet hvordan dette bruddet foregikk. For alt vi vet kan det være en god grunn til at eks'en flyttet 180 mil unna. Litt tåpelig å støtte hverken det ene eller andre, så lenge ikke alle fakta er på bordet. Jeg støtter det å være lykkelig, det er uansett alltid det beste for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå