Gå til innhold

Starte en forening...

d@ddy-Ekte menn får tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å starte en forening for noe jeg brenner veldig for!

Hvordan går jeg frem og finnes det noen regler for å starte en foreninger.

Har søkt på nettet etter en slik forening og kan ikke si jeg har funnet det - men det er mange av oss:-) - og jeg er villig til å kjempe vår sak.

Noen som har tips til meg - gjerne på regelverk osv... når det gjelder foreninger / organisasjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke noe med saken og gjøre, men bare lurte på om du hadde lest VG i dag? det er et forslag der du vil like.

Skrevet

Ja det er det faktisk- Hørte også på radioen i dag der lederen for aleneforeldreforeningen fikk utale seg.

Og jeg ble så forbannet – mente at dette ikke hadde noe med barna å gjøre men at ex’en skal bestemme… Og at det var et overtramp mot frihet dette som nå er på høring… Hva når barna ikke vil flytte, de har pappa i ”nærheten” som kan delta på aktiviteter i barnas.

Hvorfor skal mor kunne ta og ”frarøve” meg barna, fordi hun har fått en samboer med familie 180 mil unna – i dag har vi 3 mil… - Nei, vi helgepappaer skal ikke ha mye vi skulle ha sagt!

Skrevet

jeg er også enig i at det burde vær tvungen mekling om man skal flytte med barn.

også burde samværsforeldre få mer ansvar (som i plikter slik som hovedomsorgspersoner har). det vil gangne alle fedre som stiller opp og allerede tar ansver, å alle som ikke gjør det vil tape på det.

Skrevet

Er helt enig i det mortilgunnar senker prisene!

Nei, nå skal jeg starte en ny forening her i landet "Helgepappa" - vi er faktisk pappa til barna vi også. Og holdningene som er til oss "helgepapper" er jo bare at vi skal betale barnebidrag! (dette finner du i andre fora på dinbaby)

"Nei, nå skal jeg flå han, han skal jammen meg betale... Fy f... han skal få betale dyrt... "

Når det gjelder oss helgepapper, så har vi ingen rettigheter vi...

Husk vi er forsatt fedre til barna! Barna er glad i oss og vi i dem (de fleste tilfeller)

Skrevet

Nå har ikke jeg lest så nøye dette forslaget, men jeg er ikke enig i at eks'en skal bestemme om man får flytte eller ikke. Med så mange samlivsbrudd som det er i dag, er det veldig vanskelig å få til. Kjipt hvis man har flyttet til hjemstedet til ektefellen som er et lite høl i huttiheiti, men dersom det blir slutt får man ikke flytte hjem til familie og venner pga at eks'en nekter deg å flytte...

Skrevet

Foreningen du vil starte heter og har til hensikt/som mål??

Skrevet

ingen rettigheter er jeg veldig uenig i, jeg sitter på andre siden og føler apselutt at far har masse rettigheter.

men veldig veldig få plikter.

men kluet er at begge sider må spise ekstremt mange kameler uansett.

Skrevet

åh buhuuuu daddy! jeg har helgepappa til datteren min og jeg har ikke den holdningen du mener alle har til dere stakars helgepappaer, men klart du ser kanskje bare din egen sak og antar at alle helgepappa'er har x'er som er ute etter pengene deres...

Skrevet

Nei, slik loven er i dag, kan mor bare flytte 180 mil unna uten at jeg har en dritt å si. Det kaller jeg uten rettigheter - jeg bare betaler.

Jeg har utrolig glad i min barn og de er glad i meg! Hører hele tiden at fra de at jeg er "verdens beste pappa"! at mor da kan rive barna bort fra meg uten at jeg har noe jeg skal si, mener jeg at jeg er uten rettigeheter akkurat nå - har hun lyst til å flytte 180 mil unna så har hun det og hun kan gjøre det.

Skrevet

Ja du er nok ikke så gammel (S)TinkerBelle <3...

Ta og les i fora på nettet...

Skrevet

ehm... er nok sikkert like gammel som deg tenker jeg! Det kunne forøvrig ikke falle meg inn å flytte 180 mil unna faren til ungen min, men sånn som du skjærer alle over en kam så kan jeg godt forstå at noen prøver å komme seg unna deg.... Alle alenemødre som har helgepappa'er er slemme, griske og ufine mot pappa'n til ungen sin!

Skrevet

Du høres veldig bitter ut, Daddy. Håper ikke du skal starte en forening for bitre helgepappaer? Mener du at moren til dine barn skal forkaste kjærligheten og sitt nye liv for at du skal få mere samvær?

Skrevet

Jeg sier ikke at alle er sånn ((S)TinkerBelle <3)...... Vi blir sett på som bidragsytere (og kun det)... I flølge staten i dag... (+en del mørdre)

Hvilke rettigheter har vi?

Skrevet

jeg bare så på starten av innlegget ditt, at det virket lite modent!!

Skrevet

feil sted å spørre om rettighetene dine her, tenker jeg. Du har vel en advokat?

Skrevet

Men, nå gjelder en den sak her - skal mor bare kunne flytte f.eks 180 mil unna uten at jeg kan påvirke det??

Skrevet

nei, blond - jeg har ikke det...

Skrevet

dere har rett til å bli hørt i alle saker som gjeler barnet, også flytting. Dere har rett på all info ang barnet fra barnehage og skole.. Skal jeg begynne å bli bitter for noe tror jeg det er alle rettigheter helgemamma'er og helgepappa'er har og ingen plikter.. Samvær som ikke blir gjennomført, å ringe 1 time før samværshelg og spørre om en kan få slippe, ingen oppfølging på fritidsaktiviter osv osv osv...

som dum sier, du høres utrolig bitter ut.

Skrevet

må nok si meg enig med deg her daddy, noen burde ta tak i dette, så hvorfor ikke deg?

håper alt vil ordne seg for dere da, er synd du må gå så langt for å hindre henne i å flytte da.

Skrevet

gjelder* jøss for noen skriveleifer da du..

Skrevet

Hvis du er "verdens beste pappa" som du selv gir utrykk for i alle dine innlegg, så får du flytte etter... Du sitter vel nå å tenker, nei det gidder jeg ikke.... Som "verdens beste pappa" burde du vel kunne strekke deg langt...nå som moren til dine banr er så "vanskelig"...

Altså et slikt forslag som er ute til høring nå er så idiotisk om det kan bli. Hva med alle de som tar mot til seg, og går fra en heller tvilsom mann som er syklig sjalu og kontrollerende, Han vil da kunne nekte mor og barn å flytte fra byen, og det med loven på sin side. Hva med om mor/far har lyst å studere og det ikke er mulig å ta den utdannelsen i den byen. Dette lovforslaget er helt på trynet, og det vil gjøre samlivsbrudd enda vanskeligere enn det kanskje allerede er for noen.

Skrevet

Jeg høres bitter ut??? Hvis noen tok dine barn og flyttet 180 mil unna - God følse eller...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...