Giinaღ Skrevet 22. mai 2008 #51 Skrevet 22. mai 2008 Hei og hopp Skulle akkurat til å skrive et nytt innlegg til deg og da hadde jeg jammen fått melding om at WY'en var ankommet Knallbra. Da er du GODT utrustet før eggløsningen tihi! Du skal ta to stk piller hver dag altså, og svelges hele ja. De løser seg opp i magen. Jeg skal selvsagt ikke ha noe for pillene. Porto var nesten ingenting, så det tenker vi ikke på. Joda, den gravide dama her har det BRA. Vet det høres teit ut, men egentlig liker jeg ikke å ha det SÅ bra nå når jeg er gravid. Jeg skal jo være kvalm, ha vonde pupper og miste matlysta, men neida ALT er som det pleier her hehe. Er kanskje litt tidlig også, men synes symptomene er litt få altså. Har kjent LITT murringer der nede, men det er LITE. Tenker at kanskje ikke livmor utvider seg så mye så tidlig i og med at man har vært gravid i noen uker tidligere,,,, men det har vel lite å si? Jaja, jeg kjenner det vel tidsnok og er den siste som kan klage her. Tror også at el må ha vært den 7. og hvis jeg husker rett så hadde jeg og typen sex den 6. ELLER den 7. og det var den eneste dagen vi hadde sex faktisk på noen dager i den perioden der. Var litt "tørke" akkurat da nemlig, hehe. Men det holdt visst i massevis det. Merker at jeg savner noen å glede meg med akkurat nå. Typen er veldig reservert, så jeg orker nesten ikke nevne det for han nå engang for da svarer han bare "ja, vi får nå se da....". Får bare være tålmodig nå, og satse på at disse 12 ukene går fint. Så tenker jeg han klarer å slipppe gleden løs han også. Ikke vil jeg si det til noen heller. Har sagt det til EN god venninne, bare. Tenkte å holde det hemmelig nå. Hva gjorde du når du var gravid? Blir så slitsomt hvis man mister, så jeg orker ikke offentligjøre noe før de 12 ukene er omme. Ser du er på syklusdag 16 og forrige syklus var el på dag 18, så blir spennende fremover nå Bruker du el-test nå også? eller ga du opp etter forrige pp? Tipper at annenhver dag er nokså sikkert. Har du forresten blitt noe klok på babyklisteret og når du skal begynne med det? jeg begynte med en gang jeg visste om graviditeten, så nå skal forhåpentligvis både DET OG akupunktur hjelpe til å holde på lille spiren. Forsåvidt så holdt jeg jo på spiren sist også da, den døde jo der inne. Det er det som skremmer meg mest. Så blir nok en ul i uke 7-8 her altså. Puh, ble mye kjedelig snakk fra meg sikkert,,,, men håper du holder ut. Er i litt ekstase og har ikke landet helt ennå hehe Nå skal jeg holde ut på jobben EN time til, så er det til aku og så hjem og sove zzz... Sover visst litt dårlig om nettene nå. Wonder why? Ha en superduper dag videre, så ses vi - tjohoo!!!
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #52 Skrevet 22. mai 2008 Da er det visst bare å neie fint å si TUSEN TAKK, Giina! =) Må jo ha gått veldig fort i posten, jo. Hehe, kvalmen kommer helt sikkert den med tiden. De to gangene jeg var gravid, hadde jeg svært ulike symptomer. Syntes dette var rart, og nevnte det for legen ved siste SA besøk. Han sa at det er helt normalt å ha ulike symptomer fra et svangersakap til et annet. Og du er jo tross alt bare 15 dager DPO. Det er jo ca nå du egentlig skulle hatt mens. De fleste (som ikke prøver) bruker jo ikke å reagere før 2-3 uker etter at de skulle hatt mensen, føler jeg. Er i hvertfall alltid slik på film, heheh Merkelig. Vi lærer jo at EN gang er alt som skal til for å bli gravid, men høres likevel helt utrolig ut at det klaffet for dere akkurat denne pp'en. Men de sier jo at å stresse ned visstnok skal hjelpe. JEG gleder meg med deg!!! =) Og min søster, hehe. Har en lillesøster på 19, snart 20, som er mye på besøk. Hun bor hjemme enda, så for å "komme seg vekk litt", sover hun her ganske ofte. Jeg er ofte innom å sjekker bim. Også når hun er her. Hun spurte for en tid tilbake om jeg skrev med noen spesielle, hvorpå jeg svarte at "jo, jeg skriver med Giina fra Oslo. Hun har hatt en MA, og prøver nå igjen." På tirsdag var hun her igjen og så frustrerte fruer med meg. Jeg fortalte henne at "Giina er gravid" (ingen forklaring eller noen ting), men hun tok den med en gang, og utbrøt "åååååh, så kjekt!" Hahaha, da lo typen! Såee....min søster og jeg gleder oss med deg!!! Jeg sa ikke noe til noen. Men det er helt rart, for jeg hadde veldig lyst å si noe til mor og far, men noe inni meg sa at "nei, dette går ikke bra", og dagen etter begynte jeg å blø. Og den andre gangen visste jeg jo så altfor godt å ikke ta gleden på forskudd, så da holdt jeg også kjeft. Men har fortalt det til mine 2 søstre i ettertid. Om jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen, så vil jeg nok holde tett en stund, ja. Ja, håper og tror at EL nærmer seg snart. Og nei, gidder ikke EL teste. Jeg skal begynne med Babyklister rett etter EL. 10 dråper i et glass vann, 3 ganger om dagen. I fobindelse med mat, sies det. Håper at dette gjør susen for oss. I hvertfall deg som faktisk er gravid! Skjønner godt at du er i ekstase, og snakket ditt er aldri kjedelig! Hehe, du får ha en fin kvil da, så prates vi =)
Giinaღ Skrevet 25. mai 2008 #53 Skrevet 25. mai 2008 Heiiii!!!!!! Sorry, lenge siden jeg har skrevet nå. Har vært litt busy siste tiden og lite inn på bim. I helgen har jeg hatt besøk av foreldrene mine. Veldig hyggelig, men da går det som vanlig slag i slag. De synes jo det er så stas å være i hovedstaden. Yess, har klart å holde hemmmeligheten hemmelig fortsatt VIL ikke si noe denne gangen, og jeg vet jeg klarer det nå. Fysøren dere er sååå snille og gode. Tenk at til og med søstra di følger med på litt av det som skjer her inne Synes det er ganske sjarmerende, jeg. For ikke å snakke om typen din som humrer stille i hjørnet når dere snakker om oss på BIM. Virker som dere har et veldig nært og godt forhold du og søsteren din. Det er slike ting jeg tenker på nå når vi får barn. Jeg har virkelig lyst å få barn ganske tett. Men enklere å si før man står der og vet hva man må gjennom, hehe Og selvsagt kommer det nok litt an på barnet. Kanskje litt enklere å sette igang med å få en til dersom man får et rolig barn. Måtte selvsagt inn på charten din nå og nå har du vel hatt eggløsning??? Er ikke like god på dette som deg, men den må vel ha vært i går, eller? Stiger tempen først ETTER, var det slik? eller første dagen med høy temp? HÅper du nå sper på med wild yam og babyklister, så HÅPER jeg så inderlig at spiren sitter for deg også denne pp. Det hadde vært helt TOPP! Klarer virkelig ikke å engasjere meg inne på 1.tri. Synes det er mer hyggelig å følge med inne på Bli gravid. Er så mye hyggelige mennesker der med MYE mot. Beundringsverdig rett og slett. På tide og slutte av litt nå. MÅ ta meg av foreldrene litt til, så er det avslapning resten av dagen. Jammen stikker ikke sola igjennom igjen også, jippi! Forresten du skrev at dere ser frustrerte fruer. Er det ikke gøy??? Er helt avhengig, jeg!!!! HÅper dere har fulgt oppskriften og gjort jobben deres nå før helgen, så krysser jeg fingre og tær for at biologien nå går som den SKAL!
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #54 Skrevet 25. mai 2008 Hei Giina Melina! =) Så koselig med besøk av din mor og far! Bor dere langt vekke fra hverandre? Er helt med deg på tanken om å holde hemmeligheten din for deg selv en liten stund til. Selv om det jo MÅ gå bra denne gangen, så er jo et svangerskap langt nok, om ikke alle skal gå gravide med deg. You know?? Hehe, ja vi prater om deg her hjemme... Har en eldre søster også. (Vi er 28, 25 og 20 i år. Jeg er i midten) Jeg forteller begge søstrene mine + samboer alt, så de har visst om graviditeten din fra første dag. Litt morsomt, ja Off ja, er det noe jeg har lært av dette prøvestyret, så er det at det er nytteløst å planlegge. Men tette barn er helt sikkert kjempegreit. Jo, nå er EL vel overstått. Tror jeg ihvertfall da?! Er så merkelig, for før merket jeg EL på hele kroppen. Litt "smerter", tissetrengt til tusen, masse EL-slim, but not anymore. Veldig irriterende. Våknet bare plutselig opp med høy temp i går. MEN...det som er er at jeg la meg veldig seint natt til lørdag. Tror kl var 3 før jeg krøp til køys. Så da målte jeg rett før kl 7 lørdagsmorgen. Nesten en time senere enn vanlig. (Måler kl 6) Fre var den 35.90, mens på lørdag hadde den steget til 36.26. Lurte fælt på om den skyltes lite søvn og sen målig, eller EL. Tenkte at det ville vise seg på tempen i dag. Men det eldste tantebarnet mitt overnattet her i natt. Han sov mellom oss i vår seng, og sov veeeldig urolig. Lå å vrei seg hele natten. Så selv om jeg la meg forholdsvis tidlig, har jeg våknet med jevne mellomrom av Magnus sin snorking og smatting, hehe. Tempen idag var jo 36.28. Kan jo umulig være to høye like temper to dager på rad kun fordi at jeg sov lite en natt, så litt urolig natten etter?! Så jeg kjørte på med WJ'en din i dag, jeg. (Og klisteret) Håper så indelig at tempen holder seg høy en stund nå, ja! For som du sier - tempen stiger med 0,2 til 0,5 dagen ETTER EL. Og skal holde seg høy minst 3 dager på rad for at det sakl være EL. Så om tempen min er over 36 i morgen, vil FF sette krysset. Om jeg faktisk hadde EL på fredag, er jo det helt topp. På dag 17, og såå høy stigning! Time will show, gleder meg til måling i morgen! Joda, følger med på frustrerte fruer som er kjempekjekt, men det som er enda litt kjekkere er koneklubben. Slutter 9 på jobb, og da er det deilig å ha noe å slappe av til når jeg kommer hjem.. Håper at du har hatt en fin helg med foreldrene dine, og at du klarer å nyte tiden fremover i stedet for å bekymre seg! Det er virkelig ikke nødvendig, for det blir til ingen nytte Håper at jeg kan komme etter deg, men her tas ingenting for gitt! Vi høres
Giinaღ Skrevet 26. mai 2008 #55 Skrevet 26. mai 2008 Stikker bare innom for å si at jeg venter spent på temp-målingen din i dag Skriver mer siden....
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #56 Skrevet 26. mai 2008 Hmm...tempen var veldig lav i dag. Bare 36.02, men FF satte krysset uansett. Ikke vet jeg. Føler ikke på kroppen at EL har vært, men vi får se.... Tar klister og WJ uansett, jeg, så får det gå som det går!
Giinaღ Skrevet 26. mai 2008 #57 Skrevet 26. mai 2008 Ja kjør på!!!! Tok jo WY iallefall 2-3 dager FØR el selv og du ser jo hvordan det gikk
Giinaღ Skrevet 27. mai 2008 #58 Skrevet 27. mai 2008 Heisann sveisann. Hvordan går det der borte? Er spent på tempingen din jeg nå altså. Satser på at tempen gikk litt opp igjen i dag slik at FF satte eggløsningstreken riktig. Jeg sa at du skulle ta TO tabletter WY (og ikke bare EN) om dagen? Fulgte vel egentlig Grysom sin oppskrift, bortsett fra at jeg ikke tok like mye e-vitamin som henne. Har du lest historien? Den er her om du kjeder deg: http://grysom.piczo.com/vrkampomlillespire?cr=2 Egentlig føler jeg meg lite gravid. Er trøtt trøtt trøtt, men så innbilder jeg meg at jeg ikke er trøttere nå enn jeg har pleid å være. Plutselig husker jeg ikke hva som er normalt. Litt irriterende! Et par ganger om dagen kjenner jeg at det er litt "rart" nedi der, men tenker at det også kanskje er helt normalt når man ikke er gravid. Huff, den symptomsjakten er forferdelig. Er 5 uker i morgen og nå kan det godt begynne å skje noe Bestilte meg forresten UL i uke 8. Skal gå til den herlige gyn jeg var hos sist og han er kun der en gang i uka, så for å være på sikre siden bestilte jeg allerede nå. Er iallefall superduper arbeidslei og lengter etter ferie. Har lyst å dra langt langt bort, men vi har planlagt å ikke bruke så mye penger på ferie i år. Hva er deres planer? Vi har ferie to siste uker i juli og første uken i august, så vi har snakket litt om å fly til Italia kanskje og leie bil der. Men det tror jeg blir dyrt, så vi får se. Vi må nok bestemme oss nå i løpet av kort tid dersom vi skal få billett noe sted. Kan godt ta en god gammeldags chartertur også, jeg. I fjor var vi i Thailand. Var virkelig den beste ferien ever. Bestevenninna si giftet seg der (med en thai). De venter forresten barn nå, så går rundt og venter på sms om at hun har fått babisen spennende! Har du noen gode ferietips mottas disse med STOR takk!!! Fikk også mail av barndomsvenner her forleden. De har lyst på jentetur til høsten. Hvor lenge kan man egentlig fly som gravid? vet du? Mamma og pappa bor forresten i innlandet på østlandet, så det er en 3 timers kjøretur unna. Back to work - håper alt er fint med deg! Nå kommer forresten sommeren, så nyyyyt godværet til vi snakkes igjen.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #59 Skrevet 27. mai 2008 Hallo ja... Tar meg ikke tid til å svare langt nå, det gjør jeg senere, ville bare fortelle at tempen var lav, også i dag. Så jeg "discarded" de to høye tempene. Tenk at litt lite søvn kan spille inn såå mye. MEN...har litt EL slim i dag, så NÅ håper jeg at EL er på veg min veg!!
Giinaღ Skrevet 27. mai 2008 #60 Skrevet 27. mai 2008 Jaaaaa jeg så du hadde lagt til enda en lav temp, så da er nok litt urolig søvn forklaringen. Merkelig, ja, men da har dere fortsatt sjansen. Ikke glem hostesaft nå!!!!!
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #61 Skrevet 29. mai 2008 Hehe, så søt du er som engasjerer deg! Jada, jeg tok hostesaft. Tar 2 ganger om dagen. Og WJ. Også 2 om dagen. Tempen er fortsatt lav, men jeg har MASSE EL-slim. Så jeg håper og håper. Jeg vet at jeg har vært inne på Grysom sin side før. Bør nok kanskje gå til innkjøp av litt vitaminer, ja. Tror ikke du skal være redd om du ikke kjenner noe enda. Det kommer nok. Tror du ikke? Gleder meg til du skal på UL i uke 8. Er nok greit å få høre at alt er som det skal... Heldiggen du som var i Thailand i fjor. Det er et land som står høyt på min liste!! Men vi bygget hus for 3,5 år siden, så vi har litt å gjøre her hjemme. I år maler vi huset, skal legge stein i hele gården + at vi innreder loftet. Og det koster!! Men jeg har veldig lyst på en liten svipptur et el annet sted. Eller kanskje en billig hopp-på-tur til syden om vi kommer over det? Italia høres ikke feil ut, nei! Har aldri vært der. Har kun vært i Danmark, Sverige, Tyskland, Island, Kypros, Bulgaria og Florida. Så jeg er ikke så veldig bereist. Men Bulgaria kan virkelig anbefales av sydensteder. Har jo ikke så mye å sammenligne med, men fint var det. Og Island!!! Helt fantastisk, men svindyrt! Men det er noe som bare MÅ oppleves en el annen gang... Var det ikke helt genialt å være i Thailand i bryllup? Jeg mener, de kunne vel vise dere rundt, og gi tips om what to do and what not to do... Har hun fått nå, hun venninnen din? http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322877 - her står en del om fly og graviditet. Vi prater også om jentetur til feks Praha, eller kanskje Krakow?! 3 timers kjøretur altså. Er jo ikke såå gale da. Jeg så for meg at dere bodde på hver sin kant av landet. Så da er det liksom mulig å besøke hverandre uten å planlegge i ukesvis først. Nå ser jeg frem til helg. I morgen skal vi grille på terrassen vår med samboers 3 søstre m/familier + foreldrene hans. Blir nok kjempekos På søndag skal venninnen min ha åpning på kunstutstilling. Hun skal stille ut blidene sine på Sandnes Brygge en hel mnd, og har åpning med champagne og kanapèer. Jeg og de andre jentene i foreningen skal hjelpe til hele søndagen med å lage kanapèene osv. Enn dere? Skal dere gjøre noe spennedne i helgen?
Giinaღ Skrevet 30. mai 2008 #62 Skrevet 30. mai 2008 Hellu Jeg fant forresten ut at siden jeg hadde eggløsning overraskende på dag 25 forrige pp, så har du sikkert det samme. SÅ tror dere bør holde høy aktivitet i høyet denne helgen, så skal du se den sitter Fortsett med alle kjerringrådene, du, og hiv deg på progesteronkremen også etter el. Klart jeg engasjerer meg. VIL jo ha deg også på tjukka, så kan vi vokse og gro + klage og glede oss sammen Det blir ganske så ensomt å være gravid når man ikke kan si det til noen. Huff! Det eneste av vitaminene som jeg kanskje hadde satset på hvis jeg var deg er zink-tilskudd. Kanskje enda viktigere for gutta våre slik at kvaliteten på svømmerne blir så bra som mulig. Jeg dyttet iallefall i min type det noen uker. Ellers så er det nok mye tilfeldig også. Vanskelig å vite egentlig. Da hadde jeg min siste time hos akupunktur i går. Hun syntes ikke det var noe mer å behandle for på stående fot. Skulle heller komme tilbake om jeg får sterk kvalme. Kjente meg litt uggen i dag før frokost, men det var så svakt at det kanskje var innbildning til og med. Ellers så har puppene vokst litt, har vært pittelitt ømme og magen murrer 2-3 ganger i løpet av ettermiddagen. Det rare er at jeg føler meg svært lite gravid på dagtid. På kvelden, derimot, kommer symptomene mer. Har også følt meg trøtt, så har begynt å sove litt på ettermiddagen. Praha er en helt utrolig vakker by. Dersom dere velger noe annet kan jeg ikke annet enn å anbefale en tur for deg og kjæresten dit. Det er romantisk og vakkert. Jeg og typen var der i fjor. Vi leide tråbåt og lå og solte oss på sjøen som går midt gjennom byen da det var knallvarmt. Det er så gammelt og åhhhh jeg lengter tilbake!!!! Var også i Bulgaria en gang. Jeg og en venninne dro på partytur. Vi hadde det helt topp, men var uheldige med været. Var helt rart vær den sommeren, så det nytter ikke å sammenligne det. Husker bare at maten var helt utrolig billig og supergod. Kan godt dra tilbake dit faktisk. Thailand er like fantastisk som alle sier. Har vært der to ganger. Første gangen uten min kjære. Da var vi ikke engang sammen, selvom jeg gjerne skulle ønske vi var det Jeg måtte jobbe hardt for å få han. Tok meg litt over et år, så var han min. Tenk deg at jeg holdt ut med å vente på min livs kjærlighet i godt og vel et år??? I 2005 var jeg altså på tur med noen jenter til Thailand. Flere har vært der tidligere, så de kjenner landet godt. Vi dro rundt; Bangkok, Krabi, Railey, Phi phi (bare noen mnd etter tsunamien, så de holdt på å bygge det opp igjen. Nå er det like fint der som tidligere), Koh Phangnan. Helt herlig tur. Vi gjentok nesten samme reiserute i fjor, men dro også innom koh Samui. Jaaaa.... i går fikk venninna mi endelig sin lille datter. Hun kom med hodet opp, så hadde en hard fødsel og ble tilslutt tatt med keisersnitt. Gleder meg helt villt til å se henne Har kjøpt en ole brum-første album til henne (hun har og får så mye klær, så tenkte det var greit å kjøpe noe annet) Høres ut som du har gode planer for helgen. Elsker å grille. Da er det SOMMER. OG champagne og kanapéer på kunstutstilling ble jeg litt misunnelig på Nyt det mens du kan Typen min drar på guttetur med danskebåten mens jeg blir hjemme og passer vofsen og soler meg. I kveld skal jeg ha en jente-kveld. jeg og ei gravid venninne skal ut og spise thaimat + kino. Måtte timene gå, så er det helg. Humper nok innom for å se hva som skjer med charten din iallefall. Ha en super helg!!! kos kos
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #63 Skrevet 31. mai 2008 Hei igjen, og takk for koselig melding Nå sitter jeg her alene hjemme, og GAL nyter roen! Har malt på huset i dag, og det var så varmt at det var nummeret før jeg omkom... Nå er jeg endelig nedi normal temperatur Ser Lakehouse med Bullock og Reeves. Har et øye på tv'en og et på pc'en. Nyter helgen, heter det visst. Zink er notert Skjønner meg VIRKELIG ikke på tempene mine, jeg. Steg i går etter 3 dager med EL-slim. Tenkte at det måtte jo være EL. Kjentes slik ut på kroppen ellers også. Så....i dag STUPTE jo tempen igjen... Fatter ingenting! Om den stiger igjen i morgen og holder seg høy, så kan jo EL ha vært. Er ikke umulig med en lav temp på 2 dpo. En eneste temp kan jo ikke bestemme for en hel syklus, jeg vet det. Det er jo helheten vi skal se på. Synes bare det er så rart. Jeg har HELT gitt opp å forstå noe som helst om dagen. Gidder ikke tolke lenger... Får bare vente å se. Enn så lenge fortsetter vi med regelmessig sex. Jeg mener å ha lest at det er helt vanlig med symptomer først og sist på dagen, og heller lite midt på dagen. Må helt ærlig si at jeg misunner deg litt (SELV OM JEG SELVFØLGELIG UNNER DEG DET!!) , og håper så indelig at jeg kan komme etter! Husker før jeg testet positivt i fjor...jeg sov hele døgnet, hehe. Den måten en er trøtt på i forbindelse ved graviditet, er lik ingen andre måter å være trett på. Er du ikke enig? Så kjekt å lese at du fikk din kjære til slutt! Han var kostbar, altså? Var han verdt å vente på og å sloss for? Hehe, selvfølgelig var han det...jeg bare tuller. Ferietipsene dine ligger inne til vurdering her. Tihi ) Vi tar oss nok ikke råd i år, men en gang skal du nok se at det blir ferie på oss også Så kjekt med babyen til venninnen din. Tenker at den lille er nyyydelig om hun er halvt norsk - halvt thai. Og album var en kjempelur gave, som de helt sikkert satte veldig pris på. Har du sett henne enda? Eller venter du til de er vèl hjemme, kanskje? Siden hun tok keisersnitt, tenker jeg. De får jo som regel litt hardere medfart da. Det har i hverfall søsteren min hatt begge gangene + bestevenninnen min. Håper at du har hatt en fiiin alenehelg, og at jentekvelden i går svarte til forventningene?
Giinaღ Skrevet 2. juni 2008 #64 Skrevet 2. juni 2008 Hallaisen! NÅ har jeg vært innom charten din og jammen ser det nå ut til at du har hatt eggløsning. Gjør det ikke? Så nå skal jeg krysse alt jeg har for at spiren sitter. Blir et par spennende uker. Gleder meg villt til å lage en egen "Kristin"-tråd inne på 1.tri. hehe, dette har jeg tenkt lenge på Skjønner godt at du holdt på å omkomme med maling i solsteiken. Her har det også vært uutholdelig varmt i helgen. Jeg har faktisk hatt problemer med å få sove pga. varme. I dag skal jeg ned i boden og lete etter en vifte. Kan jo ikke klage, tropenetter er jo bare drømmen. Kanskje det er litt friskere på vestlandet? Pleier å være litt mer vind der, noe jeg ønsker meg akkurat nå. Puh, denne helgen har vært.... RAR. Jeg har hatt helt syke hormoner. På lørdag gikk de helt bananas. Med typen på danskebåten og et par sms som ikke spurte hvordan JEG hadde det hjemme, fikk meg til å se rødt. Huff, stakkars, han fikk den overhalingen når han kom hjem og endte med at han dro rett ut på byen igjen med kompisene fra turen. Det skal ikke være bare lett å være gravid. Jeg er veldig hormonell og i går slet jeg meg kvalme og liten matlyst. Puppene er såre og i det hele tatt. Heldigvis ble vi ordentlig "venner" igjen i går kveld og nå ser jeg litt lysere på tilværelsen igjen. Jentekvelden gikk bra Ble mye gravidsnakk siden hun også er gravid. Hun er forøvrig den eneste av venninnene som vet om meg. Skal forresten se lille nurket en av dagene nå. Hun kommer fra sykehuset i dag og må få litt tid til å komme seg til hektene, så skal jeg på en visitt. Gleder meg. HUn er helt skjønn. Har sett et bilde på MMS. Oj, nå ble jeg igjen akutt trøtt... gjesp! Får hente meg litt vann og ta meg litt luft. Ha en fabelaktig dag i solen, så gleder jeg meg til å se om alle kjerringrådene endelig gir resultater
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #65 Skrevet 4. juni 2008 Hei! Nå er det lenge siden jeg har skrevet til deg, gitt. Har bare vært innom bim noen få svippturer i det siste. Prøver å være ute i finværet, og ikke sitte foran pc'en. Takker veldig for støtten!! Jeg har som alltid god tro. Uten den har jeg så lite. MEN...., jeg vet også at jeg har blitt skuffet å så mangen ganger før. Så her tas ingenting for gitt. Har hatt EL nå ja, juhuuu! (Sett charten min i det siste?) Vi traff godt denne pp'en, men det gjorde vi jo også forrige pp. Men er jo godt utrystet med Womens Care, Wild Jam og Babyklister nå da. Fingers crossed! ) Jeg beklager, det er sikkert stygt å si det, men jeg ler av deg som er hormonell, hehe =) Kjenner meg igjen i det, ser du. Var ikke lenge jeg var gravid, men merket slike ting med en gang. Veldig kjekt å høre at dere ble venner igjen! =) Har i grunnen ikke så mye på hjertet i dag, visstnok. Det er sent, og jeg skal øyeblikk legge meg. Har sett sesongavslutningen på Koneklubben. Dobbel episode, så det ble sent. Håper at du har det bra, og at du er i form enda... Snakkes =)
Giinaღ Skrevet 6. juni 2008 #66 Skrevet 6. juni 2008 Tjolahopp Så var det fredag igjen, jippi. Beste dagen i uka, det Åjada, jeg følger med på charten din nesten daglig. Spennende! Måtte tempene dine holde seg høye i lang lang tid. Helst i 9 mnd hehe! Men forstår at du prøver å være realistisk, slik at skuffelsen ikke skal bli for stor om det ikke går deres vei denne perioden. Må si jeg har en god følelse, da hehe... dere traff iallefall eggløsning og det er det beste utgangspunktet. Visste du at dersom selve befruktningen skjer nærme eggløsning, så er sjansen for gutt størst? Jenteceller skal visstnok holde ut lenger, altså leve lenger, så om man f.eks har sex et par dager før eggløsning, så er sjansen stor for at det er jenteceller som treffer egget. Moro teori!!! Huff, de hormonene. Venninna mi var helt sinnsykt hormonell gjennom svangerskapet. Har vel egentlig lovet megselv å ikke bli sånn, men tror jammen jeg er på god vei. hehe. Heldigvis klarer jeg som regel å holde det inni meg slik at det ikke går utover uskyldige. Ellers så må jeg si at den gravidfølelsen er veldig på og av. Synes jeg har lite symptomer i underlivet til å være gravid. Kom i går over privat UL til "kun" 650,-, så bestilte time der neste uke. Så nå sitter jeg med en time neste uke og en neste uke der igjen. Får ikke bestemt meg hvilken av timene jeg skal beholde? Spm er om jeg skal ta ul i uke 7 el 8. Forrige gang døde spiren i uke 6-7, så jeg tror kanskje jeg drøyer til uke 8 for evt å være over de ukene der. Hva ville du gjort? Nok om det... Angrer bittert at jeg aldri fulgte med på Koneklubben. Hører flere som snakker om den serien. Kanskje den kan lastes fra nettet eller kjøpes på dvd. Var det første sesong som gikk på tv nå i vår? Ellers er det lite å melde fra hovedstaden. Er musikkens dag i helgen, så blir nok en tur til byen for å se på livet. SKal du noe spennende i helgen? Ha en fin fredag, da - så snakkes vi! Du er på dag 8 DPO ser jeg nå, så kommende uke blir superspennende mht symptomjakt
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #67 Skrevet 7. juni 2008 Hey Så var helgen her igjen. I like it a lot!! Tempen var høøy i dag, men det kan skyldes at jeg var ute i går. Var på Sex and the City - the movie premiere med "gjengen". Først ute å spiste, så kino, så ut på by'n. Kjempekjekt!! Prøvde å være tidlig hjemme, for å få mest mulig korrekt temp. Men kl ble hall 3 før jeg la meg, og sikkert 3 og vel så det før jeg sovnet. Men lå muuusestille, lå ikke å vrei meg, hehe Måler kl 6, og 3 timers søvn skal jo være nok, sier de. Og jeg var litt trett da filmen omsider var slutt (00.30), så det ble ikke dansing på meg heller. Så jeg håper og tror at tempen ikke er så altfor urealistisk?! Den der jente/gutt teorien har jeg også hørt, ja. Interessant... Så da ligger det ann til gutt hos dere, da?? Hadde ikke tenkt å si noe, for fallhøyden er jo så stor om noe skjer (SOM DET SELVFØLGELIG IKKE SKAL!) men jeg har hatt en veldig sterk følelse for gutt hos deg! ) Har hatt det siden den dagen du testet positivt... Samme hva du gjør, for denne gangen går det godt uansett, men jeg tror nok kanskje at jeg ville gått til timen i uke 8. Ja, Koneklubben er kanonkjekt! Siste episode av første sesong gikk på onsdag. Tror det er 13 episoder i ses 1? Og slike ting kan lastes ned, ja, men vet desverre ikke hvor. Du kan jo spør på Skravle, der vet folk ALT Herregud som dagene snegler seg av gårde... Måtte dagene gå fort så jeg i hvertfall snart får et svar! Ha en finfin helg videre, så høres vi!
Giinaღ Skrevet 9. juni 2008 #68 Skrevet 9. juni 2008 Og like fort var helgen over - buhu!!! Synes det er slitsomt å jobbe for tiden. Har null energi og tiltaksløs rett og slett. Det er slik at jeg lurer på om jeg likegjerne kunne vært sykmeldt et par uker for å hente meg inn igjen. Men det har jeg selvsagt ikke tid til. Altfor mye å gjøre på jobben til at jeg kan være borte nå egentlig, så får vurdere formen litt utover. Har slitt litt med dårlig søvn om nettene og selvsagt litt kvalme + en veldig sult. Puh, slitsomt å være gravid og skulle holde det hemmelig. Dag 11 på deg nå. Hva er magefølelsen denne pp? Spennende dager i møte nå Skulle laste ned Koneklubben på piratebay (www.piratebay.org), men fant den ikke. Søren og! Og der pleier jeg da å finne så og si alt man trenger. Får kjøpe den på dvd istedet. Har virkelig lyst å se den serien. Åhh du har jo vært på sex og singelliv premieren, skikkelig tøft. Jeg og ei venninne skal se filmen i morgen og jeg gleeeeeder meg stort. Jeg er STOR fan av serien og har sett alle epiosodene flere ganger. Går aldri lei. Du glemte å skrive hva du syntes om filmen forresten... Den kan vel umulig bli dårlig? Så gøy at du nevner det med kjønn. Faktisk har jeg også hatt en guttefølelse her fra dag 1. I tillegg ble jeg spådd her inne av to stykker (valgte de to som spådde rett tidspunkt for graviditet, stratosen og kimby) og begge har spådd gutt Så utrolig rart!!! I forrige gravidtet følte jeg jente... hm... moro med litt spådom og overtro, synes jeg. Bare man tar det med en klype salt. Ellers så var jeg sjåfør på lørdag, da. Var ikke mindre enn 4 stk som visket og tisket om jeg var gravid. Jeg bare ler, jeg. De får tro det de vil. Sier ingenting uansett. Fordi man kjører EN gang skal folk bli så mistenksomme. Jaja, jeg er vel ikke veldig overrasket. Får prøve å jobbe litt igjen jeg nå..... er så trøtt at jeg stuper, men må holde ut nesten 6 1/2 time til,,,Zz... Snakkes snart, da!!! OG ikke glem å hold meg oppdatert om det skjer noe spennende mht symptomer. Her er vi nok litt eksperter begge to nå
Giinaღ Skrevet 11. juni 2008 #69 Skrevet 11. juni 2008 yohooo!!!! Ville bare innom og si at jeg synes den charten din er veldig lovende :) På dag 13 DPO og du pleier jo ikke å ha noe særlig lengre luetealfaser enn det til vanlig.... SPENNENDE!!!!!!!! *Masse babystøv til deg* (burde jeg sendt forlengst men... hehe) keep me posted
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #70 Skrevet 11. juni 2008 Halla! Joda, ser veeldig lovende ut charten min, MEN i går steg den jo når jeg hadde forventet at den skulle synke. Tok derfor den eneste testen jeg hadde liggende i hus. En digital CB. Den viste selvfølgelig "ikke gravid". Om du tror at jeg tenkte f... i h......?? Ja, sa du? Du har helt rett! Hehe Så jeg har ikke store troen. Står i bruksanvisnigen at 95% av gravide kvinner får positivt dagen før IKM med den dig. Selvfølgelig kan jeg være en de 5 resterende prosentene, men har som sagt ikke den store troen... Bestilte noen billigstrips i dag, for det kan være kjekt å ha uansett. Har tenkt på at selv om jeg tror at EL krysset mitt er riktig på FF, så er det jo en ørliten sjangs for at EL var på dag 25, og i såfall ville jeg vært på 11 DPO i dag. Eller så kan forklaringen på høye temper og lengre lutealfase være WJ og/eller WC (womens care). En tredje mulighet er jo at jeg er gravid. Time will show! Stakkars deg som ikke er i form! En av "gledene" ved et svangerskap. Håper at formen tar seg opp hos deg snart, og at du får deg noe søvn... Filmen var helt fantastisk!!! Men det vet du vel? For du var i går? Men for en grinefilm! Jeg er sånn som gråter av ALT. Jeg og den ene venninnen min satt og tutet om kapp. I grunnen litt irritenende med folk som hvisker om graviditet. Vi har vært sammen i mange herrens år, og det går ofte rykte om at vi venter smått. Og så lenge vi virkelig prøver, og ikke får det til, så kan det være litt frustrerende... Men for deg som er gravid, så håper jeg at du bare ler av det?! Ellers ikke så mye nytt å melde i dag heller. Gleder meg til å få et svar! Planer for helgen da?
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #71 Skrevet 12. juni 2008 Må få snike inn en liten mld... Stokk når jeg målte tempen i dag. Den var nemlig 36.77, som er veeeeldig høyt for meg å være! Har kun vært opp i mot det om jeg har hatt feber. Men selvfølgelig har jeg ikke tester hjemme!!! (Kan ikke ha de liggende, for da svir jeg de av, hehe). Men tisset i en kopp (nice!!), og skal ut å kjøpe test senere. Selv om jo alt peker mot graviditet, så klarer jeg liksom ikke tro på det.... Men kryss alt du har!! Kommer innom å sier hva testen sa senere i dag =) Ha en fin dag i mellomtiden, så høres vi...
Giinaღ Skrevet 12. juni 2008 #72 Skrevet 12. juni 2008 Shiiit... var innom for å sjekke sharten din og fikk litt "hurra"følelse med en gang... Så hadde du jammen kommentert det selv her på chatten også NÅ er jeg sååå spent, du aner ikke!!! Vanskelig å ikke gi deg for store forhåpninger altså. Jeg TROR at du hadde EL på dag 25 (husker jeg tenkte det når jeg så at FF hadde satt streken for el et par dager tidligere), og da ville du nok ikke testet positivt i går (dag 11). Jeg testet 17.mai (på dag 10 ), negativ. To dager etterpå var den positiv, så her er det virkelig STORE HÅP!!!! Kommer til å gå innom BIM med jevne mellomrom i dag for nå er jeg spent!!!!!!!!! Krysser alt jeg har....lalaalaaaaaaaaaaaa PS! Skriver mer siden. Er midt i lansering på jobben og mye å gjøre....
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #73 Skrevet 12. juni 2008 2 tester tatt. En CB stav, og en CB dig. Begge negative så det suste etter!! ( Skjønner ingenting jeg! Som du sier så er charten en "wow" chart! Ingen tegn til mens heller. Åeeeee.......... Blir gal! Men setter STOR pris på støtten jeg har i deg, og krysser også alt jeg har for at jeg kan være gravid tross neg tester?! Ja, kanskje EL var på dag 25? Men jeg følte så sterkt for dag 23. Ikke vet jeg.. Vet ingenting lenger Vi høres =)
Giinaღ Skrevet 12. juni 2008 #74 Skrevet 12. juni 2008 Hmm.... JA dette ER rart. DERSOM el var på dag 25, så er du jo på dag 12 nå... Har du testet positivt flere dager før IKM tidligere? Det er forsåvidt ikke unormalt å teste negativt 2 dager før IKM, da... Vet ikke om du regner 14 dager i lutealfasen, jeg? KAN el vært på dag 26. da? Du er tempeeksperten hehe.... Ser jo at tempen steg skikkelig først dag 27..... Hvis du ser på gravid-charten min så ser du at mine temper også var litt opp og ned rett før da vi mener el virkelig var!!! Alt håp er IKKE ute.... oh lala, synes det er spennende fortsatt, jeg. Du har vel ingen billigtester igjen hjemme kanskje, ellers så synes jeg du bør ta en i morgen også.... Jeps, vi høres snaaaaaart!!!!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #75 Skrevet 12. juni 2008 Var innom SnartGravid også en tur. Her var det ei som mente på at EL kanskje hadde vært senere. Slik som vi pratet om. Se her; http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=98669. Ikke vet jeg lenger. Gir helt opp dette her. Får bare vente å se, tror jeg. Har ingen tester hjemme, nei, men bestilte billigstrips som ble bekreftet sendt i går. Får de vel snart? Så jeg skal teste hver dag fremover til mens kommer/ikke kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå