Gjest Skrevet 30. april 2008 #26 Skrevet 30. april 2008 Hei =) Så bra at du tok mot til deg!!! Er ikke redd legen selv, men heller resultatet, så jeg forstår hva du sier Men du kom levende ut av det ihvertfall - BRA!! Hehe Du har ikke fått noe svar enda, altså?? Blir spennende å høre hva de sier om stoffskiftet og det å bli gravid! Har også vært innom PCO og PCOS i mitt hode, men tror jeg skal vente til en eventuell bekreftelse fra lege før jeg begynner å stresse, hehe Vi er nok "normale" begge to... Så du har testet flere ganger før? Med dig CB hver gang da, eller? Satser på at EL bare er litt sen for din del! Tullet bare når jeg sa at vi har stresset bort EL. Om jeg ikke har klart det før, så skjer det ikke nå, for å si det sånn Off ja, er VONDT å se på alle som blir gravide rundt en. Planlagt el uplanlagt - sårt er det uansett! Jeg satser på å få på mor sin bursdag 11. jan. Menstermin her på bim blir 15. jan, så det hadde vært en kjempepresang til henne Nei, smører ikke nå. Begynte med at jeg var usikker på EL (er i grunnen det enda), og etterhvert som dagene har gått, så gir jeg bare mer og mer faen, merker jeg! I grunnen ganske befriende! Det som skjer, det skjer, liksom... Ja, har kun hatt en syklus uten EL de siste par årene. (Syklusen før jeg ble gravid første gangen i fjor) Har komt så sent som dag 32 den ene gangen, men den har komt til slutt. Dere får bare fortsette annenhver dag, for det er ingenting som er mer surt enn å bomme på EL en syklus... Takk for det, å ha en finfin fridag i morgen, selv!! =))
Giinaღ Skrevet 1. mai 2008 #27 Skrevet 1. mai 2008 Hei, Kristin Jeg var hos akupunktøren min, og jeg fortalte om legebesøket mitt. Hun mente at legen min har tatt altfor lett på de smertene mine ved sex, og beordret meg til å ta imot rekvisjon til gynekolog. Pga. lang ventetid (jeg er verdens mest utålmodige person hehe) hos offentlig gyn, bestilte jeg privat og fikk time allerede førstkommende tirsdag. Så får jeg iallefall en gang for alle svar om eggstokkene mine er som de skal. Må si at tankene flyr gjennom hodet etter å ha begynt å tempe. Kanskje jeg pga. en slik diagnose kun har el en sjelden gang. Jeg skal til akupunktur igjen først når jeg har sjekket om jeg kan dette for da ville hun behandle meg litt annerledes og behandle spesifikt FOR dette.... er en lettelse faktisk at noen tar meg alvorlig. Synes fastlegen min har altfor lite kunnskap på om rådet og har gjort/sagt et par rare ting. Forresten startet hun legebesøket mitt med å gratulere med ny graviditet!!!!!!!!!!!!!!!!! WHATTTTTTT..... snakk om å tråkke i salaten. Merket jeg ble både paff og irritert på legen. Æsj! jaja... Men nå ser jeg jo at DU iallefall har hatt el Hva er magefølelsen din denne mnd? Jeg får heller bruke spenningen jeg skulle brukt på megselv på deg denne pp hehe.... krysser alt jeg har for at det skjer noe snart. Hadde jo vært ekstra gøy å følge hverandre, men for din del satser vi på at det skjer NÅ Et lite nyttårsbarn hadde vært stas. I dag ligger vi rett ut hjemme, både jeg og sambo. Var ute og møtte venner i går, ble litt vin og masse sladder og skravling som jenter flest er veldig gode på hehe. Regner i hovedstaden i dag, skikkelig trist 1. mai. Men en enda bedre innedag, da Ha det så kjekt. Måtte bare lufte tankene litt... må si de svirrer der oppe..
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #28 Skrevet 1. mai 2008 Giina Melina!! Hehe, er voldsom på rimingen!! Så bra at din akupunktør tar deg seriøst! Og at du har fått tid til GU allerede tirs. Det er jo fantastisk...Svaret er nok helt sikkert ingenting å frykte, men kan være greit å finne ut av slik at du slipper smerter. Og selv om sikkert er helt frisk, og at du har EL hver mnd, så er det nok ikke dumt med en aldri så liten sjekk av og til. EL kan forresten fortsatt komme denne syklusen... Og fy og fa'n for en fastlege, som gratulerer deg med graviditet. Er det mulig?? Herregud!! Er fortsatt ikke 100 % overbevist om at jeg har hatt EL. Eller jo, er jo det på tempene (selv om jeg fortsatt synes at de er rare for meg og være). Er bare som sagt det at jeg ikke kjente EL. Ingenting slim, og neg test. MEN...skrev ned hvilken test jeg brukte, og til hvilken tid på døgnet, og det viser seg at jeg brukte billigtester frem til etter EL. Altså...satte ikke i gang meg de digital før det var for sent. Og har jo slitt litt med at billigtestene har vært vanskelig å tyde... Så det kan jo være forklaringen!? Magefølelsen er ikke der, nei. Men har hatt GOD følelse ved flere andre sykler, i tillegg til lovende charter - uten at det har vært noe i det. Så det er vel kanskje motsatt denne gangen?! Nei, om sant skal sies, så er der ikke mye tro her i gården. Misten den for lenge siden. Men håp er der alltids Men setter stor pris på at du heier på meg!! Deiligt med en fridag innimellom, ja. Og i drittværet er det jo ikke stort annet å gjøre likevel. Selv har jeg vært på cafè med storesøster m/2 barn + 3 av hennes venner. Kjempekjekt. Hørtes veldig kjekk ut kvelden din i går. Elsker slike jentekvelder. Vi har det første fredagen i hver mnd. Den kvelden er hellig! Nå har jeg besøk av lillesøster. Vi bare "henger". Hun ser Koneklubben som jeg tok opp til henne i går, og jeg sitter på dataen. Løvli =) Du får ha en fin dag på jobb i morgen, så prates vi.... )
Giinaღ Skrevet 4. mai 2008 #29 Skrevet 4. mai 2008 hallaisen Hvordan går det på vestlandet? Håper dere har hatt/har en like flott helg som oss. Det er blitt skikkelig sommer ute, superduper digg!!! Er egentlig ganske lite nytt å melde herifra. Fredag begynte det å stikke i venstresiden, så da trodde jeg også at el kanskje kun hadde vært noen dager forsinket (32-dagers syklus har jeg hatt før, så sånn sett ikke veldig unormalt heller). Tempen i går gikk noe opp, men i dag var den litt ned igjen, så nå gir jeg opp. Har nok hoppet over EL denne mnd. Om det har noen "naturlig" grunn finner jeg nok ut på tirsdag, så får bare smøre meg med en liten porsjon tålmodighet. Hm, virker da på tempene at du må ha hatt eggløsning nå... blir spennende å se hva som skjer der. Du er jo på dag 11 i lutealfasen allerede :) Kanskje du er en av de som bør teste med el-tester både morgen og kveld for ikke å gå glipp av LH-stigningen?? Blir ikke spesielt billig kanskje om man velger cb digital tester, men....hehe. Jeg har iallefall erfaring med at når man IKKE har magefølelsen så går det heller bra. Nå får jeg komme meg ut en tur i sola. Vi har allerede et "barn" som trenger å luftes,,, en amstaff på 6 år,,, Kos deg masse, så snakkes vi snart igjen!!!!
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #30 Skrevet 6. mai 2008 Heisann ja! Jo, takk som spør, helgen har vært nyyyydlig! Og dagen i dag og i går har om mulig vært enda penere. Skikkelig sommervarme ute nå... I like it a lot!!! Merkelig at du skulle ha en EL-fri syklus akkuratt nå når du er så inni tempingen. Jaja, pytt, pytt, så var det ikke nyttårsbarn du skulle ha... Tipper at det blir et februarbarn på deg da!! Det var i dag du skulle til GU?? Hvordan gikk det? Og sa de noe om fraværet av EL? Håper og tror at du er frisk som en fisk!! Ja, iom at jeg jobber hall 2 til 9 om kvelden, så har jeg EL-testet om morningen. Kanskje jeg har gått glipp av LH-stigningen?? DERSOM FF satte EL på rett dag, så er jeg på IKM dagen idag, og har fortsatt høy temp enda. Ingen tegn til mens... MEN, det er jo en mulighet for at EL var to dager senere (dag 18), og i såfall er ikke IKM før på torsdag 8 mai. Testet med vanlig CB igår - som selvfølgelig var negativ, så jeg har lovt meg selv og ikke teste før til helgen igjen. Men du skal nok se at TR dukker opp før den tid?!?? Amstaffer er nydelige hunder, men jeg er livredd om jeg ikke kjenner de! Er generelt veldig redd hunder jeg ikke kjenner. Selv har vi en Border Collie på 3 år. Veldig kjekt med hunder! Nei, nå skal jeg ut i solen før jobb! Skriv gjerne og oppdater meg om legebesøket i dag )
Giinaღ Skrevet 6. mai 2008 #31 Skrevet 6. mai 2008 Hei hei Nå er jeg tilbake fra gynekologen og han kunne ikke finne NOE galt med meg!!!!!!! åhhh jeg er sååå glad nå. Sjekket både eggstokker og livmor og alt så ut til å være i skjønneste orden. En litt lav eggstokk, som kan være litt vond når man har sex, bare... men I don't care.... akkurat nå var det bare herlig å vite at det ikke var noen cyster Han ga meg pergo,,,,tihii,,,så nå skal jeg på pergokur etter neste mens. Blir spennende da. Var frivillig, men som han sa: hvis dere virkelig vil ha barn nå, så vil jeg iallefall få eggløsning på neste forsøk At eggløsning uteblir fra tid til annen er bare normalt. Han valgte å ikke ta noen hormonprøver på meg nå i og med at jeg har blitt gravid tidligere. Pergo vil jo være med på å få igang produksjon av progesteron, og jeg tenker å fortsette på wild yam for å stabilisere hormonene (sålangt det lar seg gjøre) Så nå blir det først og fremst spennende å se hva som skjer med deg fremover. Dersom du klarer å la være å teste frem til helgen synes jeg du er knallflink. Det er sååå vanskelig å la være. Krysser alt jeg har for deg nå.... Nå skal jeg også ut i solen og bare kooose meg resten av dagen. Så høres vi vel snart. Hold meg oppdatert på evt. symptomer ialleefall. Ingenting er så gøy som symptomjakt tihiii.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #32 Skrevet 7. mai 2008 Heisann sveisann!! =) Var det jeg sa! Du er frisk som en fisk... Var det ikke deilig å få det bekreftet?? Og at eggløsning av og til uteblir (også kalt monofaser) er også helt normalt - men veldig irriterende når vi prøver! Skal se egget slippes i neste PP med pergo og greier. Sa han noe om når du kunne forvente mens? Litt kjipt ikke å vite, så dukker den plutselig opp en gang det ikke passer. I dag kom mens hos meg Fan au!! Eller, den er ikke skikkelig i gang enda, så jeg er litt i tvil om jeg skal registrere det som mens eller spotting i FF. Har jo litt å si for hvor lang lutealfasen blir. Lurer på hva planen for neste PP skal bli?? Har litt tid til å tenke på det, så jeg trenger ikke bestemme meg nå. Nå skal jeg nyyyte de fine dagene, og prøve å ikke tenke baby en tid fremover! Kan ikke du også få mens i morgen eller en av de nærmeste dagene, så kan vi følge hverandre neste PP? ) Ha en finfin dag videre, så prates vi )
Giinaღ Skrevet 9. mai 2008 #33 Skrevet 9. mai 2008 Sitter her på jobben og kjeder meg.... er i helgemodus allerede, så prøver å få tiden til å gå med litt andre ting innimellom hehe... hva passer vel bedre enn å skrive litt her inne? Åhhh den tantedritten....Det var DUMT. Håper å komme etter veldig snart der, så kan vi følge hverandre litt mer denne syklusen. Synes det er litt PMS på gang her nå, så skulle ikke forundre meg om den dukker opp til normal tid her også (dag 26 nå). Og da vil det ikke være mange dagene etter. Som en liten trøst da så var jo syklusen din forholdsvis kort denne mnd da!!!!! Vet du... her om dagen kom plutselig henvisningen til Gynekolog fra fastlegen min også i posten. Valgte jo å gå til privatklinikk for å få fortgang på sakene (puh, jeg er sååå utålmodig av natur). Så da ligger jo den henvisningen der da.. men lurer på om jeg rett og slett skal benytte den om jeg ikke blir gravid denne gangen på pergo (dvs i løpet av de 3 kurene) I tilfelle så kan jeg jo da bruke timen til å ta en dobbelsjekk + hormonprøve + evt. videre henvisning for å sjekke eggledere. Au, har hørt det gjør jævvv... vondt.... og JA, jeg er litt hypokonder, så her tenker vi rett og slett på værst tenkelige ting. Og jeg har vært gravid tidligere!!!!!!!! må jo litt le av megselv. Hva kan ha skjedd i mellomtiden, liksom... jaja.... Nå skal vi nyyyyte våren og det fine været, 17.mai og alle fridager og OM det skulle bli babys i magen i løpet av våren, så blir det bare en ekstra bonus Ha en finfin helg og Nyyyt den til det fulle. Her ser det ut til at godværet forsvinner søndag buhu!
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #34 Skrevet 12. mai 2008 Hola! Veldig sent svar. Skyldes at jeg nesten ikke har vært innomhus i helgen. Jentekveld på fredag, og tantebarna på liggebesøk fra lør til søn. (Travelt, men veldig kos!) Og dagene har gått med til maling av huset. Har vært en nyyydelig helg, men skyet litt mer til i dag og vinden har økt litt. Håper det blir varmere igjen mot neste helg. Eeeelsker 17. mai!!! Ja, drit med mens, men som du sier så var jo syklusen forholdsvis kort. Håper at EL kan komme om en uke nå da ) Planen er nå å fortsette med hostesaft og juice, så Womans Care etter EL. Eller kanskje jeg skal forsøke Wild Jam?? I tillegg kjører vi på med et kjerringråd som vi har prøvd før (uten hell). Han "tømmer seg" på dag 5 i min syklus, deretter kjører vi på med sex på dag 10, 12, 14, 16 osv til EL er vel overstått. Da skal visstnok sæden være optimal. Ikke vet jeg, men alt er verdt et forsøk. Tror jeg hadde tatt vare på den henvisningen til GU en PP og to, og dersom den ikke sitter før den tid (som den jo må gjøre), så hadde jeg nok bestilt en time, ja... Nå skal jeg (som du) kose meg i tiden fremover, og nyte de fine dagene! Enn du? Hva er din plan for neste PP? Og kommer mens snart, tro?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. mai 2008 #35 Skrevet 12. mai 2008 Så koslig dere har det da:) Må si jeg smilte og koste meg da jeg leste alle tipsene dere gir hverandre... tror jeg stjeler noen jeg... Lykke til begge to!
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #36 Skrevet 12. mai 2008 Hei Vivianca! Ja, koselig å prate med folk her inne.. Og versågod, bare stjel tips du!! Håper det blir barn av det ) Masse lykke til til deg også ;o)
Giinaღ Skrevet 13. mai 2008 #37 Skrevet 13. mai 2008 Hei og hå!!! Vivianca, all informasjon og tips her inne er til for å deles, så bare hyggelig om du stjeler tips Vel overstått pinse Såå utrolig godt med FRI. Var slitsomt å stå opp i dag må jeg innrømme. Godt med en rolig start her inne hehe. Har også tilbrakt meste av tiden ute denne helgen. Har vært helt sommer på østlandet, men begynte å blåse litt mer i går her også. Neida, her er det ingen mens... ingen tegn til noe som helst faktisk. Har merket PMS siste dagene, så tror vel kanskje at den er på vei (eller så kan jeg vel nesten ikke skylde på PMS heller hehe!) Jeg har jo begynt på Wild Yam. Har hørt så mye positivt om dette og i tillegg et par gladhistorier her inne om folk som har prøvd å bli gravide lenge uten hell som har prøvd dette og blitt med en gang. Uansett så tror jeg kanskje dette kan være litt heldig for deg som har litt forskjellige lengde på syklusene dine. En ting jeg har lagt merke til etter at jeg begynte på wild yam er tempene mine. Du kan se selv på charten min. Siste uken (da jeg har brukt WY) så har tempene holdt seg jevnt og litt høyere enn normalt. Dette kan selvsagt være tilfeldig, men litt rart hehe. Det sies her inne at man kan bruke dette hele syklusen. Et par av jentene som brukte dette og ble gravid brukte det iallefall hele syklusen. Tja, neste syklus for meg blir litt ekstra spennende siden jeg skal ta pergo. Bare jeg ikke girer meg FOR mye opp da slik at alt går i stå istedet.... huff, den psyken. Tror jeg kommer å ta Wild Yam kun ETTER eggløsning. Sånn just in case... og nå tar både jeg og typen Bio zink+selen og det kommer vi å gjøre videre fremover. I tillegg tar jeg bidronninggele som inneholder E-vitaminer. Jeg kommer nok til å putte i meg både hostesaft og grapefruktjuice før el Har også tenkt å være forsiktig med både kaffe og snop + drikke masse vann. Og sex kanskje hver dag rett før eggløsning. Det var det vi gjorde den gangen jeg ble gravid, så tror vi prøver på det igjen. Må si jeg er ganske imponert over typen din som tømmer seg dag 5 og ikke noe (?) før dag 10 igjen, hehe... Slike ting får jeg IKKE typen min til å gjøre iallefall. Synes rett og slett det er vanskelig å "mase" for mye på han med kjerringråd og greier, jeg. Han mener jo at han har verdens beste svømmere og alt bra med han. Utrolig at jeg fikk han til å ta zink Jaja, da går vi en spennende pp i møte. Jeg har en veldig godfølelse ovenfor wild yam, så jeg ville prøvd det var jeg deg. Denne siden synes jeg er litt fin: http://www.froyaklinikken.no/ Kanskje E-vitamin er noe for deg også i og med at du har mistet tidligere??? Jeg kan godt legge inn en oppskrift som ble lagt ut her for en tid tilbake av ei som hadde prøvd LENGE og hatt flere aborter (husker ikke hva hun heter). Kunne ikke annet enn å lagre den Her er den: "- Sex HVER dag i 8 dager frem til og med dagen etter el, en gang pr dag. - Jeg lå med pute under rumpa i ca en halv time etter sex - Jeg drakk mye melk hele pp(vet ikke om det har noe å si) - Testet med el tester - Tempet og fant når el var overstått - Jeg tok: wild yam(2stk pr dag fra etter el og i 8 dager fremover), salviete(før el 1-2 ganger pr dag) Solvipect slimløsende hostesaft før el (ca 3 timer før sex), Pyridoksin (første pp jeg prøver det.Tok 250mg i en uke ca rundt el, tok så ca 100mg etter det), folat, omega3, c vitamin. - Mannen min tok: Tran, bio sink+selen(har gått på det i tre mnd) - Ellers har jeg trent jevnt og vi har prøvd å spise mye grønne grønnsaker." På tide å begynne å jobbe litt kanskje. Vi snakkes snart da. Ha en fin tirsdag da....
Giinaღ Skrevet 14. mai 2008 #38 Skrevet 14. mai 2008 Tenkte jeg ville paste inn denne chatten også siden vi snakket om wild yam: http://www.barnimagen.com/forum/thread/137649652
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #39 Skrevet 15. mai 2008 Hei, begynner pigede å bli lang denne tråden etterhvert Ja, en nydelig helg har det vært! Var hardt å begynne på jobb igjen, men kommer fort inn i rutinen... Ser at du er på dag 32 i dag. Hvor lange har syklusene dine pleid å være? Tror at mens bruker å komme til nokså samme tid selv om EL uteblir?? Mener å ha hørt det, i hverfall... Jeg har hatt en syklus uten EL, og da kom mens på dag 37. Ser at du har høyere temper ja, og det kan stemme iom at det er progesteronet som driver tempene opp. Og WJ er jo tilskudd av nettopp progesteron. Så er ikke utenkelig at det er WJ'en som er skylden i det. Logisk i mitt hode, i hvertfall Ser nesten ut som om du har hatt EL, faktisk. På dag 19. Men ettersom FF ikke setter kryss, du ikke har fått positiv EL-test, og du har vært til GU, så skal jeg ikke si mot noen av disse. Er bare det at tempene bare stiger og stiger! Ikke vet jeg, altså, men med mindre gynekologen sa at du ikke hadde EL, eller ikke kom til å få det denne PP, så hadde jeg ikke vært 100% sikker på at EL har uteblitt.. Håper ikke at jeg vekket et urealistisk håp i deg nå?? Herregud, i det jeg trykket send ved forrige innlegg, kom jeg jo på at du selvølgelig skulle på pergotime! Bare jeg som tullet litt Jojo, men da høres det ut som om planen er klar til neste PP. Stemmer det. Tømming dag 5, og ingenting igjen før dag 10. Han er helt fantastisk, slik. Når det kommer til dette babylagings-styret, så gjør han alt jeg ber han om. Jeg kunne helt sikkert fått mannen til å stå på hodet en halvtime etter sex, om jeg hadde klart å overbevise han om at det kunne hjelpe! Hihi Han vet hvor sterkt jeg ønsker en liten, og jeg har han med meg 100% på dette! Jeg kan ligge i timesvis før vi sovner om kvelden å prate om navn, feks, og han hører etter! Snille, snille, gutten Ja, husker at jeg leste den oppskriften en gang. Skal nok gå til innkjøp av litt vitaminer og div. Har litt Womens Care igjen. Tenkte å bruke den denne PP. Tror du det blir litt overkill om jeg prøver ut WJ også, hehe...? Nei, nå må jeg gjør meg klar til jobb. Vi høres =)
Giinaღ Skrevet 16. mai 2008 #40 Skrevet 16. mai 2008 Tjolahopp. På selveste natt til 17.mai kommer det et innlegg fra meg. Leste den andre meldingen din nemlig, hadde ikke fått med meg at du hadde svart meg hehe! Hm,,, ja de tempene mine. Må si det er litt rart, men de kom virkelig med en gang jeg begynte på wild yam. Så at det har NOE funksjon tror jeg virkelig. Jeg var hos gyn den 6. mai og han kunne se egg som lå klare der og det hadde han ikke gjort hvis jeg hadde hatt eggløsning. Så jeg tviler virkelig, men siden det sikkert blir litt alkohol i morgen lurer jeg jammen på om jeg skal svi av en test. De ligger jo her og støver ned allikevel hehe. Sånn just in case liksom Dersom WY gir slik effekt vil jeg jo absolutt anbefale deg å prøve dette da... så kanskje du får opp tempene dine litt også? Kunne vært et spennede prøveprosjekt iallefall og se om det samme skjer med deg. Synes INGENTING blir overkill, jeg da hehe... kjør på!!!! Synes iallefall det står så mye bra om WY. Skal bli spennende å se hvordan tempene mine er i en normal syklus. Kommer nok også til å gå til innkjøp av womans care om jeg finner ut at progesteronnivået kan være litt lavt (siden jeg mistet). Angrer litt på at jeg ikke målte hormonene når jeg først hadde dratt meg til legen. Vet han hadde gjort det om jeg hadde bedt om det. Men er jo helt håpløs på legetester.... Fysøren jeg er imponert over gutten din. Han virker helt super. Det skal noe til å holde ut med oss altfor babyklare damer innimellom, tror jeg. Jeg prøver så godt jeg kan å dempe det, jeg. Redd det skal virke for "masete" liksom. Men jeg vet jo at han vil dette like mye som meg, så er nok glad jeg gjør en ekstra innsats og undersøker litt på egenhånd Men han er mer av typen at ting skal gå sin naturlige gang, da. Pergo-resepten henger fortsatt på sykehuset. Den skal løses ut så snart tr er på plass. Begynner på dette dag 5. Forresten, så har jeg også hatt fryktelig PMS siste dagene, som styrker troen i at tanta er på vei. Jaja, vi får se da. Nå er det på tide å finne bingen blir vel en laaaang dag i morgen. Ha en super 17.mai og feire med måte!!!!!!
Giinaღ Skrevet 16. mai 2008 #41 Skrevet 16. mai 2008 Glemte å svare på spm om hvor lange syklusene har pleid å være. Har jo kun hatt 3 sykluser jeg da etter jeg har prøvd å bli gravid (ganske utrolig siden vi startet å prøve i sept.07): 1: 32 dager, 2:28 (tror jeg iflg el-test. ble jo gravid) og 1.pp etter MA: 29 dager. Over på 34 dager i morgen... hm i lengste laget, ja
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #42 Skrevet 18. mai 2008 Hallo, og gratulerer med vel overstått!! =) Hadde dere en fin feiring av nasjonaldagen i går? Så synd at du mangler en temp på dag 24, for den kunne sagt litt om EL eller ikke EL. DERSOM den hadde vært 36.30 eller mindre, kunne det vært EL-dagen. Forstår at du sier at WJ har drevet opp tempene dine, og jeg tror deg så gjerne, er bare det at tempene er så veeeldig høye. Var spent innom charten din i går og nå i dag, men du har ikke lagt til temper siden fre. Er så nysgjerrig! Håper at mens kommer snart, eller selvfølgelig aller helst en positiv test! Han min prøver også å si at jeg må stresse ned osv, men etter 2,5 år, så tror jeg han skjønner at jeg er utålmodig. Jeg har jo mer eller mindre vært klar for barn alltid, jeg. Så da han ENDELIG sa at han var klar, tror jeg at han trodde det ville skje relativt kjapt. Så nå gjør han det han kan for å hjelpe på og for å støtte meg. Husker enda det "tåpelige" gliset han fikk om munnen da jeg viste han den første positive testen! Han gikk rundt hele dagen å smådyttet i meg, kalte meg mor, tjukken osv. Fikk tom meld av han fra jobb dagen etter. Å han skriver ALDRI mld. Kun et enkelt ja, nei el ok på mine spm. Men denne dagen skrev han noe sånt som at han gledet seg til å bli far... Kjente at jeg ble litt i mimrehumør plutselig, hehe... Har prøvd å tenke minst mulig på dette iom at det gikk som det gikk! Men ja.., han er super! Og det tror jeg nok at din også er, for du virker jo veldig koselig og oppegående! ) Så spennende,så spennende med pergo. Håper at det gjør susen! Nei, nå skal jeg snart på besøk til mor og far. Lillesøster og storesøster + mann og 2 barn skal også der. På middag, eller kanskje grilling? Du får ha en fortreffelig dag, så høres vi =)
Giinaღ Skrevet 19. mai 2008 #43 Skrevet 19. mai 2008 Takk det samme Vi hadde en veldig bra feiring. Endte opp med fullt hus utpå ettermiddagen/kvelden, så du kan tro det var liv først og fremst. Jeg testet selvfølgelig m en billigtest 17.men blendahvit den. Har hørt at dersom sykluser er på 35 dager eller mer så er de gjerne el-fri. Er jo på dag 36 nå så jeg tror faktisk ikke det har vært noen eggløsning. Hvis ikke den har kommet rundt den 7. eller noe da?? jeg var jo hos legen den 6., så før det kan jeg umulig ha hatt eggløsning. Jeg får vente et par dager til før jeg evt. kjøper en cb. Hehe, synes jeg ser dere når du står der med første testen i hånda og han gliser Åhhhh så utrolig urettferdig at man skal måtte miste da. Merker at jeg går litt i bølgedaler når det kommer til dette temaet. Hadde et par litt kjipe episoder den 17. hvor vi var mange samlet. Mange som ikke vet om aborten vår også. Og når de begynner å spørre om oss og barn og slike ting. Merker at typen min blir veldig trist og spak. Synes at man må være litt forsiktig med å grave for mye i slike ting. Mange sliter faktisk og det er det siste de trenger å høre er spørsmål om NÅR det kommer barn. Nå nærmer du deg jo eggløsning også. Har du gått til innkjøp av WY eller? og antar at babyklisteret står klar til bruk? hehe... blir spennende!!!! Nå får jeg jobbe litt videre. Vi snakkes da!
Giinaღ Skrevet 19. mai 2008 #44 Skrevet 19. mai 2008 Dette MÅ jeg bare innom og fortelle Tok nettopp en billigtest og tror du ikke den har slått positivt ut du a!!!!!!! Sitter og skjelver her jeg nå, og MÅ bare på apoteket å få meg en cb på vei hjem i dag hm... kan det være mulig da???? Da må jeg i tifelle hatt el den 7. eller hva tror du?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #45 Skrevet 19. mai 2008 Oi,oi, oi, oi, OI!!!!!!!!!!!!!!!! Har egentlig SYKT dårlig tid, men MÅ bare få si at; jeg er IKKE overrasket med den charten! Ja, EL må ha vært den 7. Iom du testet neg for få dager siden! Du er på 12 dpo idag, og forstår godt at den ikke har blitt positiv før nå! Noe annet ville vært veldig tidlig... Å. så drit at jeg ikke kan skrive mer nå, men gleder meg til jeg kommer hjem, for da kan jeg lese hva CBen sa, for du forteller det til meg først, sant?? Hehe;) Kjøper du dig, eller vanlig? Høres!
Giinaღ Skrevet 19. mai 2008 #46 Skrevet 19. mai 2008 Og her sitter jeg med verdens største glis Oh yeah CB'n viste et klart kryss før jeg rakk å legge den fra meg, så da er jeg altså GRAVID!!!!!!!!!!! Og hadde det ikke vært for deg så hadde jeg nok bare gått her og ventet på mensen i flere dager til hehe Ganske utrolig at de ville slippe egget da. Ikke har vi hatt noe særlig sex i det siste heller, men har visst holdt i massevis da. Jeg TROR jeg begynte på wild yam ca. den 5. mai. Kan vel ikke takke de tablettene men jeg ble nå gravid på første forsøk med dem også, så ikke godt å si. Har lyst å sende deg resten av esken, jeg De er ganske dyre og jeg har igjen 2/3 av esken, så om du vil ha dem av meg får du dem. Mye kan jo fortsatt skje, da, jeg må passe meg så jeg ikke blir FOR hysterisk hehe. Kommer til å fortsette å være her inne. Synes denne chatten har blitt veldig hyggelig uansett og jeg klarer ikke annet enn å følge med deg litt til Har allerede tatt min første dose babyklister. Denne gangen SKAL den livmora holde på lille spira altså!!!!!!!!!! og JA du er den første som vet noe. Ikke engang typen er informert. hehe.... gleder meg til å gi han den store nyhet over middagen senere.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #47 Skrevet 19. mai 2008 Åååååhhh, men du er heldig, Giina!! ) Ti tusen ganger gratulerer, jippi og hipp hurra for dere! Var ganske så sikker med meg selv pga charten din, men det er så vondt å gi folk falske forhåpninger slik. I tilfelle feil. Du sier du har murret og hatt PMS i noen dager. Er vel egget som har festet seg, tenker jeg?! Kan ikke forstå noe annet enn at EL har vært på CD 24. Tenke seg til at du ble gravid i din "EL-frie" syklus! Det er som de sier; når du minst venter det, og når du stresser minst. Du var jo så innstilt på at EL ikke kom til å komme, og det gjor nok susen, tror du ikke? Som du sier så kan mye skje enda, og det vil det også. Du kommer til å blir kvalm, plutselig begynne å vokse rundt magen, for så å gå over til å bli tjukk og lei...og så...hehehe...neida... Det kommer til å gå så fint, atte!! ) Tenkte om jeg skulle ut å kjøpe WJ nokså snart, men som den sliteren jeg er, kommer jeg sikkert til å spise meg gjennom maaangen bokser. Men om du ikke skal ta mer WJ, kan jeg jo kjøpe de av deg, i såfall? Du må ikke forlate meg helt, nei. Du må nå titte innom en gang i ny og ned Som vi skrev om tidliggere, Ja, det er synd om de mennene våre når vi mister. Mannfolk har jo vel litt vanskeligere for å sette ord på følelser, og har det ofte vondere enn de vil innrømme. Så jeg skulle egentlig skrive at jeg syntes synd om han din, men...ikke nå lenger! Føler meg priviligert som får vite om graviditeten din først, hehe =) Og så til det store spørsmåletet....Hva sa mannen din??
Giinaღ Skrevet 19. mai 2008 #48 Skrevet 19. mai 2008 Tuuusen takk for det, Kristin. Jeg virkelig HÅPER at dere nå kommer etter altfor snart. Nesten så jeg får dårlig samvittighet, jeg. Dere har tross alt slitt så lenge nå. Jeg vil sende deg resten av mine wild yam's så pleeease send meg din adr i PM så får du de i posten av meg. De har du fortjent!!!!!!! Nå har vi jo begge utstyrt oss med Babyklister også, så det kan jo umulig gå galt, eller? hehe... Har virkelig bestemt meg for at jeg ikke skal ta noen sorger på forskudd denne gangen. Denne gangen skal spiren sitte! Føler meg egentlig passe klønete at jeg ikke skjønte dette selv. Hvorfor teste liksom når jeg ikke skal ta tempene på alvor? hehe Hm, ja jeg tror også at el har vært på dag 24. Dette er også rett etter at jeg var hos gynekologen, og siden jeg ikke testet positivt 17.mai heller, så kan det ikke ha vært noe tidligere. Puh, vanskelig å fordøye dette her merker jeg hehe. Føles rart og godt! Skal si han ble overrasket, selvom han hadde tenkt sitt siden syklusen plutselig skulle bli så rar da. Han engasjerte seg veldig sist og sa nå at han ikke helt klarer å glede seg like mye som sist før vi er over de 12 første ukene. Det respekterer jeg fullt og helt. Er jo sterkt emosjonelt for oss begge, og som du sier så er jo vi jentene flinkere til å få ut følelsene. Eneste jeg vet er at jeg kommer å prøve meg på den gynekolog henvisningen jeg fikk av legen og benytte den til en tidlig UL. Må vel gå an å jukse den til litt hehe selvom grunnen til at jeg skal dit er en annen enn på henvisningen. Nå blir det mye MEG her inne. Håper du har hatt en fin dag iallefall. Du jobber jammen meg sent NÅ er det køya på meg... har vært en laang og rar dag dette. natti!!!!
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #49 Skrevet 21. mai 2008 Hvordan går det med denne GRAVIDE damen, da? Ja, håper virkelig at jeg kommer etter en dag, ja. Må jo det gjøre..., kan jo ikke bli her til evig tid. Og selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet - DETTE ER DERE VEL UNNT!!!! Er så rart, for jeg kjenner deg jo ikke engang, men har tenkt såå mye på deg de siste dagene. Spes på mandagen... Må igjen få si tusen takk for WJ'en. Snill du er! Og ja, nå er Babyklisteret i hus også her, så dette kan umulig gå galt. Hehe, evig optimist her, ja.. Om gynekologen sa at EL enda ikke hadde vært den 6. mai, så kan jeg ikke forstå noe annet på charten enn at den har vært dagen etter - altså på dag 24. Årrh så irriterende at den tempen mangler. Var den 36.30 eller lavere, var det EL dagen, MEN om den var 36.50 eller høyere kan EL ha vært dagen før?! Men det ville jo i såfall si at EL var samme dagen som GU.... Kanskje om kvelden etter GU besøket?! Men jeg holder en knapp på dag 24, jeg Er jo forsåvid godt at vi har mannfolka til å jekke oss ned når vi tar litt av Jeg må si jeg hadde - som deg - respektert at mannen tok det litt rolig til å begynne med. Og når dere er over 12 uker, så kan vel senke skuldrene litt... Hadde også garantert prøvd på tidlig UL. Her er alt fint, vet du.... Alltid det Venter på EL, men har sex annenhver dag, så treffe gjør vi nok uansett. Men om det nytter, det er en annen sak?! Nei, nå er det snart jobb. Må gjøre meg klar... Du får ha det fint så lenge! Håper vi høres selv om du egentlig ikke hører til her lenger
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #50 Skrevet 22. mai 2008 Hei, hei =) Jeg måtte bare inn å si at i dag kom WJ'en i posten. Snille, snille du!! Og for siste gang...vil du ha noe for boksen og porto? Når på dagen og hvor mye tok du? Hele kapselen skal ned, sant? Er sånn "plast" som løser seg opp selv?? (Kanskje litt teit smp, men jeg er ikke kjent for å poppe piller, hehe) Ikke så mye nytt å melde har. Venter fortsatt på EL. Håper alt er bra med deg og magen? Er forresten et innlegg over har også fra meg. Tror ikke at du har lest det enda?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå