Gjest Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hei igjen. Starter en ny tråd - følte kanskje at det var litt "frekt" å bruke Tryne's tråd til mitt vaseprat Joda, vi har prøvd lenge, og har ingen barn, nei Det som er er at det tok meg laaang tid etter pilleslutt å komme i hakk igjen, og før den første SA en visste jeg ikke når EL var, testet aldri - ingenting prøvestyr. Hadde kun sex når det passet oss, og tenkte ikke noe over prøvingen. Hadde sykluser på opptil 60 (ja, du leste riktig) dager, så er ikke rart om det ikke klaffet da. Det var først da jeg testet positivt og mistet første gang at vi virkelig begynte å prøve. Så sånn sett så har vi prøvd siden okt-nov i fjor. Vil ikke til lege før jeg MÅ. Er lettest for meg slik. Er så redd for å måtte innrømme at noe kan være galt. Så jeg drøyer det noen mnd til. Nå skal jeg først forsøke kjerringråd en el to pp'er - deretter blir det nåler. Og om ikke DET hjelper, så ringer jeg nok legen ja. Har pratet med ham i forbindelse me SA'ene, og han sa at det måtte ikke nødvendigvis være noe alvolig galt, og at jeg var hjertelig velkommen tilbake til utredning... Bruker Progesta Care krem. Har brukt den i noen PP'er. Har også tatt pause noen ganger. Tror at den har hjulpet meg til litt lengre lutealfaser?! Kjøpte juice og hostesaft i går. Fant kun rød grapefruktjuice med fruktkjøtt. (http://www.tine.no/page?id=26&key=18516&cat=1007). Var innom 3 butikker. Tilslutt kom jeg over en gul type på Helgø. Så tysk eller noe sånt ut, men det var grapefruktjuice ihvertfall. Begge skulle vel kunne gå an å bruke iom at det er juice av grapefrukt?! Så bra at akupunktur har hjulpet deg!!! Helt fantastisk at noen kan hjelpe oss når vi sliter litt. Håper og tror at nålene kan bli utslagsgivende for deg! ) Ehh...ble visst litt lengde på dette her...du får lese om du gidder
Giinaღ Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 hei hei Så hyggelig med en personlig melding her inne, da Enig i at vi brukte feil tråd til å diskutere dette, så kult du åpnet en egen. Må bare først og fremst si at jeg er HELT lik deg som hater å gå til legen og kun gjør det om jeg først må. Vil ikke at noen skal fortelle meg at noe er galt, liksom. Det høres jo ut som problemet ditt er de lange syklusene. Har du noen som helst anelse hva det kan komme av? Det kan jo faktisk ligge mye psykisk bak også, som stress. Dersom DET er årsaken så tror jeg iallfall at nåler kan være tingen for deg. Men er nok smart å forsøke noen kjerringråd, som du sier, først. Husk også at du kan ta akupunktur dersom du BLIR gravid. Det har jeg iallefall tenkt å gjøre. Hun jeg går hos mener at man kan styrke livmor og blodtilstrømnigen til den slik at den lettere kan holde på en spire. I tillegg får jeg en slik ro over meg, så dette anbefaler iallefall JEG Men så er det jo også individuelt hva man tror på og ønsker å prøve også da. Så utrolig herlig lege du har som sier at du kan komme tilbake for utredning allerede. Men huff, skummelt ja. Den grapefruktjuicen er akkurat den jeg har drukket, den med fruktkjøtt. Ellers så finnes det nok andre på markedet som de kanskje har i butikker med større utvalg. Alt er nok bra Kan jo være greit at ikke en slik ting som at man har lite slimproduksjon skal stoppe en å bli gravid når du først har så korte sykluser. Du klarer ikke å merke når eggløsning er da? Jeg kjenner det godt med stikking i siden iallefall. Jeg må nesten spørre litt om hva den progesta care kremen du nevner er for noe? Dette ble visst også langt. Nå er det fredag. Jeg holder på å lage ostekake nam nam. Så får jeg fortsette symptomjakten videre. Har ikm om 2 dager, ikke en eneste symptom... nei, er nok ikke blitt noen spire denne mnd. Blir gøy å følge deg videre. Ha en super helg da! Klem
Gjest Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Hallo, hallo! Koselig at du satte pris på min (lange) mld Syklusene mine ja....hmm....hva skal jeg si?! Var som sagt lange før - et resultat (tror jeg) av 6-7 år på p-pillen. Men jeg har som sagt blitt MYE bedre etter SA. Du kan se charten min om du vil -----> www.fertilityfriend.com/home/Kristin83 Her ser du at tempstigning er grei, lutealfase er grei, og det er forsåvidt ikke tvil om at jeg har EL. MEN...., EL varierer fra dag 15 til dag 22, så veldig stabilt er det ikke. Men skal som sagt teste med skikkelige EL tester denne PP'en, så får vi se om det hjelper. Jo, kjenner EL av og til, og har mye EL-slim, men det har ikke klaffet likevel Progesta care, eller Womans Care, som den nå heter, er en krem som inneholder naturlig progesteron. Fåes kjøpt på helsekostbutikker. I lutealfasen (fasen mellom EL og IKM) er det hormonet progesteron som dominerer. Dersom et egg blir befruktet, produserer en progesteron og østrogen. Progesteronet påvirker livmorslimhinnen slik det den er mottakelig for det befuktede egget og holder det intakt. Og for å holde på egget må en tydeligvis produsere en del progesteron. Det er produsjonen av dette hormonet som driver temperaturene opp i lutealfasen. Jeg merket meg at mine temper var veldig lave etter EL, så jeg begynte med kremen. Det drev tempene opp, og jeg innbiller meg at lutealfasen også ble litt lengre.... Kort sagt; kremen er en tilførsel av progesteron som sakl hinde det gule legemet å dø ut. Skulle jo spørre deg i forrige mld, men glemte det i alt rotet jeg skrev....: Er det nr 1, 2 eller 3 dere prøver på? Eller kanskje 4 el 5?? Prøvd lenge? Ostekake hørtes IKKE feil ut nei!! Tenkte om jeg skulle bake em eplekaka i morgen, men får se hva jeg gidder... Håper du har kost deg med kake,bra fredagstv osv. Åsså håper jeg selvfølgelig at du er gravid nå, tross lite el ingen symptomer!!! ) Skal følge med på deg også ) Fiiiin helg til deg også!
Giinaღ Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Hei igjen En liten melding før vi drar på besøk til mine foreldre (derfor jeg laget kake, så den har jeg måtte spare til det hehe) Det er snodig at en SA kan "hjelpe" på noe, men veldig bra at syklusene dine har blitt noe bedre som resultat av denne. Når hadde du din SA? Gikk du på progesteronkrem da du mistet? Når mistet du? Jeg mistet, som sagt, i MA i desember og man kunne jo tenke seg grønn på hva årsaken kan ha vært. Det eneste jeg vet er at spiren døde i uke 6/7 (selvom jeg oppdaget det tilfeldig på ul først i uke 10). Eneste jeg tenker er at jeg har lyst å prøve det meste som KAN prøves (og som ikke er skadelig på noen måte, da selvsagt) for å unngå at dette skal skje igjen. Siden progesta-care er en krem fra helsekost vil jeg vel tro at dette ikke kan være skadelig på noen måte uansett om man i utgangspunktet ikke skulle trenge det? Hm spørs om jeg allikevel ikke skulle gå til innkjøp av denne kremen. Vet du når i syklus denne skal tas? Ellers så har jeg jo hørt at pyridoksin (b6) skal hjelpe for stabilisere mengde østrogen/progesteron i kroppen, men også her er jeg i tvil om når og hvor mye man skal ta av dette. Hører noen nevner fra dag 11 i syklus til dag 22 (litt avhengig av syklus da selvsagt, men det er vel tatt i utg.punkt i 28-32 dagers vil jeg tro) Hehe, man kan virkelig lese seg i hjel. Typen min er ikke like begeistret for at jeg leser og googler altmulig. Han mener at ting skjer naturlig. Jeg, derimot, synes det ikke kan skade med litt "hjelp" av naturlige tilskudd om det skulle være nødvendig, så her shoppes det litt i smug hehe Jaja,,, ble langt igjen dette her. Det er vårt første barn vi prøver på nå. Hva med dere? Er veldig mange som får barn rundt oss nå og vi (eller spesielt jeg) har hatt noen tunge stunder etter ma'en og har slitt litt med å takle at alle andre rundt meg får normale svangerskap og voksende mager. Men det gjelder å bare være positiv og lære seg å glede seg med de som lykkes, så lykkes man nok en dag selv Jeg tror virkelig ikke at jeg er gravid nå. Tipper tr er på vei i morgen eller mandag. Hvis jeg har forstått den grafen så er du i starten på syklusen nå, så da kommer jeg nok veldig snart etter..... kos deg videre i helgen. Nå må vi komme oss avgårde. kooos!
Gjest Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Heisann ja =) Skal ut å handle snart, og i kveld skal vi ut å feire en venninne som har bursdag, så jeg har desverre ikke tid til å svare deg på den koselige mld nå. Men jeg kommer inn her i morgen å svarer deg Ha en fortreffelig kveld
Giinaღ Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Hoppla. Det skjønner jeg. Skyver litt på tråden, jeg, så er det enklere å finne tilbake til den Håper du hadde en koselig bursdagfeiring. Nå skal jeg bare nyyyte det siste som er igjen av helgen. Testet forresten med billigtest i dag og mer blendahvit enn den får du den ikke hehe
Gjest Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Der var du ja!! =) Jo, takker som spør...hadde en fantastisk dag i går!! Vi var på BarAkademiet i Stavanger. Hørt om det? Vi var på en times coctailkurs, hvor en mixer og smaker 4-5 drinker. Vi hadde vorspiel der, for så å reise hjem til bursdagsbarnet for litt pizza og drikkeleker, så by'n. Var som sagt kjempe kjekt!! Så surt med din negative test!! Er noe av det kjedeligste som fins. Men der er jo alltids et håp så lenge mens ikke er komt! ) Ja, merkelig med syklusene mine som har stabilisert seg etterhvert. Men om du ser på FF siden min nå, så har jeg lagt til en syklus som var typisk meg FØR SA'ene. Det er den som ligger helt nederst på siden min. Trodde kanskje at jeg skrev det i Tryne's tråd, men mistet i aug i fjor. Testet få dager etter IKM, og begynte å blø dagen etter positiv test, så var ikke langt på veg, nei. Aug var første mnd jeg smurte med progesteronkrem, og jeg tror at det var grunnen til pos test. Vet jo aldri, men tror det selv. Så trist å høre at du mistet såpass seint!!! Kan ikke forestille meg hvor vondt det må være! Progesteronkremen er ikke farlig på noe måte, men om den brukes FØR EL, kan den ha negativ effekt. Altså at EL uteblir. Jeg smører når jeg er 100% sikker på at EL er over, og frem til mens. Dersom du blir gravid, skal du fortsette med kremen et par mnd ut i svangerskapet. Du kan lese mer om kremen her ----- http://www.helseogkost.no/nettbutikk/kvinner_spesielt/fruktbarhet/women_s_care_tidl_progesta_care Den er ganske så dyr altså, men om en skulle bli gravid, så er det jo absolutt verdt det uansett Pyridoksin har jeg aldri hørt om, og vet ingenting om det... Er forsåvidt litt enig med typen din. Men det er lettere sagt enn gjort å holde seg borte fra sider som bim osv... Og som sagt så har også jeg denne mnd gått til innkjøp av litt div. Er veldig enig i at det er tungt å se på alle med stor mage. Naboen fikk en gutt for en uke el to siden. Jeg hadde selv hatt termin i disse dager. Å det som er mest sårt oppi det hele er at hun har røykt som en svamp gjennom HELE svangerskapet!! Å jeg klarer ikke unngå å tenke at det skulle heller vært meg med mage, jeg skulle vært mye mer "snill" med min lille!! Vet at det er litt stygt sagt. Jeg har selv røykt (sluttet for noen år siden), og jeg har ingeting imot folk som røyker, men syns likevel synd om lille som lå inni der! Vi prøver også på første, ja. Har mer eller mindre vært klar siden jeg var 17-18 år, hehe Nå er jeg 25 i år og samboer 27. Ja, er i dag på dag 6 i syklusen. Håper jo ikke at du kommer etter. Håper at du er gravid nå, og at jeg følger etter deg Håper også at du har hatt en super helg, og at TR holder deg borte!!!! Ha det bra så lenge )
Giinaღ Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Tjolahopp En kjapp tur innom for en kjapp hei Hørtes ut som en gøy bursdagfeiring i Stavanger. Kjenner ikke like godt til utestedene i Stavanger lenger. Var faktisk der masse tidligere, besøkte ei venninne som bor der + ble kjent med en hel gjeng med folk der. Det er en herlig by!!!! (holdt faktisk i sin tid på å flytte dit også da jeg forelsket meg i en fra byen. Heldigvis (fyren var en dust) ble det slutt, hehe) Jaja, i dag tidlig våknet jeg med tantebesøk gitt. Vel, det var jo ventet det, så nå ser jeg faktisk frem til en mnd med LITT mindre stress (forhåpentligvis) på jobben og litt mer fokus på å slappe av og kose seg. Har ikke tenkt å være hysterisk denne mnd. Bare spise sunt og trene + ta meg et par byturer med venner. Vil nyte våren og de godene som kommer med den, så får jeg heller bli gravid når kroppen er klar for det. Var hos akupunktøren i dag og fikk et par tips for innkjøp: nattlysolje og flrouadix. Nattlysolje først og fremst for PMS og menssmerter, men også for slimproduksjon (noe jeg surfet meg frem til nå nettopp ) Flouradix'n har jeg ikke hatt tid til å lese om ennå, og husker ikke helt hva hun sa om den. Tror jeg holder meg til disse to tingene + grapefruktjuice og/eller hostesaft, så får vi se hva som skjer. Så nå er jeg bare noen dager etter deg i syklusen da, så blir spennende å se hva som skjer Ble forresten litt bitt av "tempebasillen" din, så startet med tempingen i dag. Fikk liksom ikke helt dreisen på det sist, men vil gjøre et forsøk til nå. Er så enig så enig i det du sier om hu som røyket i svangerskapet. Huff, sånt liker ikke jeg heller. Jeg har også røykt tidligere, men er nå kun festrøyker. Den dagen jeg er gravid er det 100% slutt på både røyk og alkohol, ja. Puh, ble mye rabbel fra meg nå hehe. Back to work. Jobber med prosjekt, som tar mye tid akkurat nå. Tenkte kanskje vi burde fortsette praten med personlige meldinger.... hva sier du? kanskje andre blir lei oss og praten her inne? har iallefall lagt deg til som venn der inne Hei igjen!!!
Gjest Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Heisann sveisann! Jobbet til 9 i kveld. Hyggelig med mld ventende =) Vi bor en halvtimes tid me bil utenfor Stavanger. Så Sandnes ligger nærmere oss. Er derfor mye mer kjent der. Og mor er fra Sandnes, så er på en måte vokst opp litt der også. + at jeg har bodd i leilighet i Sandnes i 2 år, kom jeg på nå Mens Stavanger er jeg i 3-4 ganger i året, kun. Men veldig fin by, absolutt!! =) Så trist at TR kom idag, men veldig bra at du er med godt mot!! EL har variert litt hos meg, men i det siste har den komt litt sent (feks på dag 21), så du skal ikke se bort i fra at vi får EL samtidig. Om du er av de som får EL på dag 14, el.l. Hørtes ut som en veldig god plan å ta det litt kuli en PP. Prøver også å stresse ned, men er lettere seg enn gjort. All ære til deg om du klarer det! Men våren er den desidert fineste årstiden, og den har også jeg tenkt å nyte - gravid eller ei Temping fungerer veldig bra for meg, og ikke er det veldig vanskelig når en bare kommer i gang heller... Koselig rabbel, var det! Jo, altså, kan godt det, men vet ikke helt hvordan det funker. Har vært på bim lenge, men har liksom aldri giddet å finne ut hvordan ting fungerer. Har bare skrevet med folk her på forumsdebatter. Har ingen venner lagt til heller. Har aldri komt på at det går an, en gang. Men veldig koselig at du vil være min venn ) Så jeg hadde en ulest post i dag når jeg logget inn. Fra en jente som også hadde hatt 2 SA'er + 1 MA. Den fikk jeg til å lese. Får se om jeg får til å svare henne også. Hehe =) Som sagt koselig med post fra kjekke jenter!! Tenkte om jeg skulle ta kvelden snart... Du får ha det bra så lenge!! =)
Giinaღ Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Hoppla!!! Puh, endelig har jeg tatt meg tid til en liten oppdatering. Dvs. det er ikke så mye nytt å melde fra min kant egentlig. Har jobbet døgnet rundt de siste to dager, så kun vært innom bim bittelitt. Har surfet litt på forskjellige homeopatiske medisiner siste tiden.... nattlysolje, vitux agnus castus, babyklister, wild yam, woman's care etc. men må si jeg blir mer forrvirret enn noe annet. Siden jeg har stabil syklus men veldig kortvarig menstrasjon (3 dager) er jeg faktisk usikker på om jeg produserer lite progesteron også... men så har jeg jo mistet tidligere, så kan vel umulig skade om man tar tilskudd av progesteron etter EL... nei, lett skulle det ikke være hehe. Tror jeg velger å ikke ta noe annet enn vitaminer og omega 3 denne mnd. I tillegg så har jeg bidronninggele og babyklister (som jeg vurderer å begynne på før el) Tja, jeg er nok ikke så flink til å slappe av som jeg sier hehe.. . vil bare så veldig gjerne ikke stresse, men, som du sier, mye enklere sagt enn gjort. Vil jo så gjerne hjelpe kroppen min med å bli mottagelig da, og holde på en evt. spire. Prøver iallefall å spise mye sunn mat nå (og mindre meieriprodukter som min akupunktør anbefalte), så får vi se hvor langt det holder Puh, ble ikke så mye spennende lesing i dag, men kommer sterkere tilbake Har forresten begynt å tempe, synes det går ganske greit da. Bortsett fra at typen blir litt irritert når han hver morgen våkner av den pipingen kl. 6.30 hehe.... Ha en finfin onsdag.....koskos
Gjest Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Herlighet, jobber du døgnet rundt, du din galning?? Du må slappe litt av av og til...du vet det?! Kan godt forstå at du blir forvirret av all informasjonen som ligger ute på nettet. Er jo ikke måte på hvor mange produkter det finnes, og hvor mye forskjellig som er sagt om de ulike tingene... Vet faktisk ikke hvordan progesteronet påvirker menslengde...det har jeg aldri tenkt på. Hmmmm...har det noe å si, tro?? Fikk litt å tenke på nå. Jeg blør også få dager. 1, 2 el 3 dager, men så spotter jeg i noen dager. Men altså kun skikkelig blødnig i max 3 dager. Hmmmm... (igjen). Men nei, tror ikke at det skader om du prøver kremen, uansett. Han som jeg kjøpte kremen av, sa i hvertfall det. (Det er han som selger BabyComp, så jeg tipper at han har peiling på ting og tang?!) Upsi...lite meieriprodukter, sier du? Jeg drikker lettmelk, og spiser knekkebrød med smør og ost + spiser youghurt HVER DAG. Er ikke det lurt? Har gitt opp helt å slappe av, jeg. Hehe ) Jeg stresser og teller dager enten jeg vil eller ei... Hehe, din typer er ikke mye lik min! Når kl ringer i helgene, snur han rompa til å snorker videre, hehe =) Legger du inn tempene på FF? Det vil jeg absolutt anbefale! Er helt GENIALT å få skikkelig oversikt. Nå skal jeg snart køye. Prates senere?? =)
Giinaღ Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Hei og hå. Fikk litt lyst å svare deg med en gang. Ser at du har helt samme mens som meg (tenk å sitte her og diskutere DET liksom...jaja...); 3 dager skikkelig mens og bittelitt spotting dag 4. Har tenkt litt på om det kan ha noen sammenheng med at man mister (heldigvis bare en gang, da, men vil jo nødig oppleve det igjen). Leste om ei som nevnte at kortvarig mens kan være tegn på tynn slimhinne. Tror uansett at jeg overlater legene (eller akupunktøren min) å finne ut om dette kan feile meg iallefall, så jeg satser heller på at vi begge er ganske så normale Stakkars deg, var ikke meningen å skremme deg fra å spise meieriprodukter. Min akupunktør er jo veldig østen av seg og av den grunn liker ikke hun disse produktene veldig godt. Alt skal være naturlig, masse grønt og fisk og varm mat. Tror vi nordmenn, derimot, kanskje trenger litt mer av dette. Vi er jo tross alt flesket opp på dette kostholdet. Så jeg lar det nok skure og gå og koser meg fortsatt med et glass melk (eller 3) hehe Jepsi, jeg har lagt inn mine temper. Om du er nysgjerrig kan du godt få se http://www.fertilityfriend.com/ttc/chart_module.php Kunne ikke finne en link med brukernavnet på slutten av url slik du har, men...tror du skal se min chart her uansett. Jeg har nå bestemt meg for at jeg bruker bidronninggele frem til EL og wild yam (tenkte kanskje prøve dette istedet for den kremen du snakker om siden det er myyye billligere) etter EL. Sendte en email til frøyaklinikken, jeg (www.froyaklinikken.no) og de sier at det ikke er noen problem å ta disse preparatene selvom man ikke har fått påvist mangel av verken østrogen eller progesteron. Så jeg tar sjansen, jeg I tillegg har jeg jo kjøpt meg babyklister. Den tenkte jeg å begynne å ta noen dager før el. + selvsagt litt grapefruktjuice og hostesaft en uke før el. Så da ble det noen kjerringråd å følge denne mnd også. Spennede er det jo Blir gøy å se om syklusen din vil holde seg normal nå da... Har du tenkt å fortsette å ta den progesteron-kremen om du blir gravid også? eller slutter du på den da? Ja, har vært mye jobbing siste tiden. Var helt slått ut etter jobben i går. Sovnet 21 og sov godt til i dag... Denne dagen tar jeg rolig. Jobber hjemmefra og bare koser meg. Håper alt er bra der over på vestlandet iallefall. Her skinner solen og jeg tok min første ute-vin (ikke såå fan av øl) i går. Ble litt kaldt da sola gikk ned, men hyggelig var det iallefall. Ha en god dag videre, så høres vi vel snart. tata!!
Gjest Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Hei du!! Begynte å svare deg tidliggere Hele 2 ganger. Men fikk begge innleggene til å forsvinne. Dumme, dumme meg!! Første gangen trykket jeg på feil knapp, andre gangen kom naboen bort på besøk, og pc'en skrudde seg av. Da gadd jeg rett og slett ikke begynne på an igjen før nå... Vi får leve i troen om at vi begge er normale til det motsatte er bevist! Da pøser jeg på med lettmelk som jeg alltid har gjort, jeg Leste på kjerringråddebatten om ei som anbefalte kun fete meieriprodukter, helmelk og iskrem, men det var jo bare en som synset. Var jo ikke et ekspertinnlegg... Linken din er feil. Du må gå på Sharing, så Home Page Setup. Her ser du en adresse under "Your charting home page web address" Dette er adressen til din side. Her kan du også forandre adressen og bruke ditt nick. Smart plan du har denne PP'en! Sitter sikkert som et skudd nå Leste om ei som testet positivt i dag. Ei som kaller seg Lucy som har prøvd i 3 år nå. Hun prøvde babyklister for første gang denne PP'en!! Skal lese litt om de andre tingene du prater om.... Og ja, om du har begynt å smøre med progesteronkrem, skal du fortsette ca 3 mnd ut i svangerskapet. Dette for at p.nivået ikke plutselig skal stupe. Betryggene svar du fikk fra Frøyaklinikken! Bra at du fikk svar i det hele tatt, i grunnen Her har været vært alldeles nyyydelig hele uken! Jeg hadde fri i går og i dag, og har sittet på terrassen til naboen (som går hjemme med sin lille datter). I dag grillet vi når samboer kom hjem. Vi 2 og min lillesøster. Sommerkoteletter og skyfri himmel. Fuglene synger og barna leker uti gata - kan man få det bedre?! ) Det er en herlig tid vi går i møte! I tillegg er vi snart gravide begge to Ehhhh...lov å håpe i hvertfall! Hehe:) Hvor i landet holder du til da?
Giinaღ Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Hallais... En liten tur innom før jeg køyer Puh, takk for hjelpen med charten... ja, tenkte jeg ikke helt hadde fulgt med på timen. Takk for hjelpen. Her er min graf: http://www.fertilityfriend.com/home/1d410e Min umiddelbare observasjon var de høye tempene i forhold til deg, men det er vel kanskje individuelt. Blir spennende å følge tempene utover i syklusen. Har i tillegg gått til innkjøp av el-test også denne mnd. Synes det er så spennende å teste, jeg, så klarer liksom ikke å la være. Blir litt dyrt i lengden, men om jeg også denne mnd finner el på testene kommer jeg ikke til å kjøpe flere tester (....tror jeg, hehe) Har faktisk spurt Lucy om når hun i syklusen hun begynte å ta babyklister. Det eneste jeg vet er at når jeg blir gravid (eller om må jeg vil si) kommer jeg å ta dette de første tre mnd. Ikke mere misting nå nei!!!! I dag grillet jeg og sambo for første gang i år, yohuu... Ble grillpølser og litt hvitvin. Fin sammensetning hehe. Knallvær også på Østlandet i går og i dag. Jeg bor forresten på Torshov i Oslo. Tror jeg vil stupe inn i drømmelandet jeg nå,,,så får du kose deg masse i helgen. Nærmer deg vel el også om alt går i rute, eller? Spennende! Vi høres snart, da. Ha en superduper helg så lenge. Ps! Trenger noen gode råd vedr. valg av progesteron....Woman's care eller wild yam. Hva tror du?
Gjest Skrevet 19. april 2008 #15 Skrevet 19. april 2008 Hei sveis =) Fin chart til nå.. En god begynnelse er det Ja, du har helt rett i at mine temper er lavere enn dine. Jeg har sinnsykt lav basaltemperatur. Har alltid hatt det. Ligger som regel under 36 før EL. Men denne gangen har de svinget veldig, og har vært jevnt over høyere enn vanlig.... Merkelig. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg frem mot - og ikke minst etter EL. Og ja, dette med temper veldig individuelt! Som jeg skrev i PM til en annen her inne; om jeg skal oppsummere det jeg har lært av 3 års temping, er det å ikke henge seg opp i en enkel temperatur eller chart, men prøv heller å se sammenhenger og mønstre! Hvis du ser på min side, så er ingen grafer like... Har som sagt også digitale CB EL tester denne mnd. Har aldri brukt de før, så det skal bli spennende å de om jeg får skikkelig utslag!! Og ja, det er dyrt å prøve!! Lucy har svart deg. Et par dager etter EL begynte hun. Jeg gikk rett inn på en dansk side og bestilte dette etter at jeg leste innlegget hennes! Hehe =) Verdt et forsøk INGEN MER MISTING NÅ, NEI!! Heheh, pølser og hvitvin! Fint ska det værra Tipper at vi bor litt forskjellig da?! Torshov. Ser for meg masse blokker og masse folk? For det er en bydel i Oslo, sant? Jeg er ikke helt på tur nå, vel?? Jeg bor i en bitteliten dal. Med en nærbutikk. Alle kjenner alle. Bor ca 1000 stk her?! Hele dalen er som en liten gryte, omgitt av store fjell. Nydelig plass, veldig idyllisk =) Jeg er på dag 12 idag. EL har vært litt sen de siste gangene, så jeg blir ikke overrasket om det blir 8-10 dager til. Den som lever får ser... Har desverre ingen gode råd å komme med ang prog.tilskudd. Har knapt hørt om Wild Jam. Og Woman's Care har ikke funket på meg....så langt. Men det er helt sikkert noen her inne som har for/mot argumenter. De kan jo så mye her inne!! Ha en stålenes fin helg du og!!!
Giinaღ Skrevet 20. april 2008 #16 Skrevet 20. april 2008 Hei, Kristin. Fikk lyst å skrive litt her før jeg stikker ut i det fine været. Som du ser så har jeg anbefalt en veldig bra bok nå nylig her inn på "Bli gravid". Har lest litt i den før sengetid og kom over EN liten sak som jeg synes var litt interessant (spesielt for deg og meg): Det står at ved måling av temp så skal "normalen" ligge på mellom 36.6 og 36.8 grader og ved konsekvent lavere temp kan det tyde på noe lavt stoffskifte. Nå skal jeg være forsiktig med å diagnotisere verken deg eller meg.... men det kan jo være greit å være litt obs på det iallefall (mine temper ligger jo også konsekvent under det). Akupunktur kan bidra til å stimulere skjoldbruskkjertelen, ellers skriver hun at en lege kan skrive ut tyroksin for dette. Det er iallefall verdt å nevne for en lege engang om graviditet skulle utebli. Puh, ble dagens tips dette.... bare å spørre om du lurer på noe mer. Sitter med boka foran meg, jeg hehe! Vel, ellers lite nytt å melde herifra. Nå er det så fint vær og sambo står og maser i gangen om at jeg MÅ bli med ut... nå piper bikja og gitt Skriver mer senere, jeg... ble kort og gæli dette hehe!!!! Ha en finfin søndag
Giinaღ Skrevet 21. april 2008 #17 Skrevet 21. april 2008 Heia Er tidlig på jobben i dag, så da fikk jeg lyst å skrive litt før jeg liksom starter på det å jobbe Håper du har hatt en storveis helg. I Oslo har det vært knallvær, så vi har gått turer og bare slappet av hjemme hele helgen faktisk. Vil først og fremst rette opp megselv litt. Leste litt nærmere og så at de skrev at normaltemp er over 36 grader i folikkelfasen (før el), så da antar jeg de mente mellom 36.6 og 36.8 i lutealfasen.... men, som jeg sa, ta dette med en klype salt. Men kan jo være obs på det. Jeg lurer iallefall på om jeg skal ta en slik blodprøve når jeg skal til lege neste uke (rutineundersøkelse). NOK om det Er det ellers noe nytt der over hos deg?? Tror du det nærmer seg el?? Har du begynt med å el-teste? Sist tror jeg at jeg begynte å teste på dag 10, litt tidlig kanskje.... hadde el på dag 14. Jeg var forresten hos frisøren på lørdag. Vi snakket om farging av hår og graviditet. Har du noen formening om det? Det ble en veldig åpen prat da kun jeg og frisøren var alene i salogen. Startet med at hun fortalte om sine to spontanaborter og da fortalte jeg også om min missed abortion. Hennes mening var å IKKE farge håret mens gravid. Dvs. spesielt bleking av ettervekst fordi hun bestemt mente at hvis man farget helt ned til hodebunnen, så kunne dette gå over i blodet til babyen. Må si jeg ble en smule paff,,, hva gjorde vel jeg nå jeg var noen uker på vei sist (etter at min tidligere frisør selvsagt hadde sagt at det ikke er farlig)... øh.... Vel, uansett, så kommer jeg IKKE til å gjøre det igjen. På tide å sette igang jobbingen. Har vært her i 45 minutter og forsatt ikke gjort åpnet et jobbprogram hehe... Hva jobber du med forresten? Ha en finfin mandag. Klem!!!
Gjest Skrevet 21. april 2008 #18 Skrevet 21. april 2008 Hei igjen, og vel overstått helg! =) Skal definitivt nevne dette med tempene mine for legen min neste gang. Har aldri forstått at det er noe galt med lave temper, bare så lenge det er forskjell i tempene før og etter EL. Men som du ser så er heldigvis tempene mine opp mot 36.60 i lutealfasen. Høres ut som en interessant bok! Jeg begynte å EL-teste i dag. Negativ. Begynte samtidig med Solvipect og Grapefruktjuice. Dvs, jeg skulle ha et glass med juice i går. Den fra Tine, vet du... Rød m/fruktkjøtt. DET ER DET VERSTE JEG HAR VÆRT MED PÅ!!!! Bandet sprit med appelsinjuice i min ungdom (som om jeg er 50 nå, hehe). Juicen hadde en besk smak som minnet om spritsmaken (om en blander litt sterkt). Tok en stor munn, og ble skikkelig uvel! Æsj, æsj, æsj! Slo ut hele kartongen. Heldigvis hadde jeg kjøpt en annen sort på Helgø. En gul en. Denne er mye søtere på smak, og faktisk mulig å få ned! Så nå har jeg hatt et stort glass juice + en barneskje med hostesaft. Gjentar dette i kveld, tenker jeg... Synes ikke at dag 10 var tidlig å begynne testingen om du hadde EL på dag 14 forrige syklus. Har hørt at bleking kan være farlig for gravide, men vet ikke noe sikkert! Men jeg tror ikke at du skal plage deg selv med å tenke på dette i forhold til din MA. Du kan selvfølgelig unngå bleking neste gang i tilfelle, men jeg tror at du skal slappe av med at det ikke var noe du kunne gjort annerledes. Selv om det er vondt å tenke slik, så sies det jo at vi mister fordi at det er noe galt med akkurat dette fosteret... At det liksom er naturens måte å ordne opp på. Trist uansett, men jeg velger å tro at dette er tilfelle ) Jeg jobber faktisk i en fabrikk. Jeg nøster garn. Har fullført videregående, men der stoppet det gitt. Jeg har ingen peiling på hva jeg vil bli her i verden! Nå er jeg snart 25, og er like langt som ved videregående. Har alltid visst et jeg vil jobbe med mennesker, eller aller helst barn, men som hva....det vet jeg ikke?! Har vært vikar i b.hg, og vært dagmamma for 2 gutter. (begynte da de var et år), men det er liksom ikke b.hg jeg vil heller. Veldig vanskelig, synes jeg! Jeg misunner ALLE som vet hva de vil her i livet!! Så enn så lenge så jobber jeg i fabrikk. Genial arbeidstid, 10 min å gå til jobb, og god lønn for meg som ikke har utdannelse innen dette. Men jeg skal tilbake på skolebenken når jeg har bestemt meg hva jeg vil. Gidder ikke bruke masse tid og penger før jeg er sikker på at det er dette jeg vil bli.... Du jobber tydeligvis med data?! Nå skal jeg snart på jobb, så vi får prates senere =)
Giinaღ Skrevet 21. april 2008 #19 Skrevet 21. april 2008 Hallois Hehe,,, kjenner meg igjen i den grapefrukt-drikkingen. Hadde litt problemer i starten, men nå synes jeg faktisk det smaker ganske godt (!). Selvom selvsagt jeg også drakk vodka og juice på fest når jeg var riktig ung. Her går det unna med Tine sin juice m fruktkjøtt, ja. Lurer på om det egentlig er noen vits å drikke det så tidlig, men... Har ei venninne som jobber på apotek og hun kom innom med noen tabletter (finnes også som hostemikstur) som heter Bisolvon. Disse skal visst være hakket bedre enn Solvipekt til vårt formål, sa hun. Spennende blir det iallefall :) Jeg har aldri sett noe el-slim i hele mitt liv, så jeg må iallefall hjelpe kroppen min litt på den fronten. Følger rådet ditt med å starte el-testingen på onsdag jeg da... dag 10. Man vet jo ikke om plutselig syklusen kan være på bærtur igjen. Tror også at jeg må begynne å tenke som deg, at aborten må ha vært en følge av et ikke-levedyktig embryo. Jeg tenker altfor mye på andre ting, jeg. F.eks. hormonelle problemer, problemer med livmor osv. Men det er nok viktig å kunne slappe av å tenke som deg ved en ny graviditet. Jøsses, jobber i garnfabrikk... så utrolig mange yrker som finnes, som man liksom ikke tenker at finnes. SKjønner deg godt. Jeg begynte også sent med min utdannelse, så det er aldri for sent Dessuten er ikke høy utdannelse for alle heller. Det viktigste er at man trives og tjener penger hehe. Og ja, jeg har tatt en 3-årig masterutdannelse innen IT og jobber som webutvikler i dag. Trives godt med det. Fleksibelt, men i perioder hektisk. Kanskje ikke det beste i disse barnelage-tider, men prøver å ikke la meg stresse iallefall. Nå venter senga for meg... Gjesp!!!! Snakkes da...
Gjest Skrevet 23. april 2008 #20 Skrevet 23. april 2008 Har gått i ett i det siste, så litt seint svar... Ja, den juicen var vond!! Men den gule sorten går myyye bedre! Begynner nesten å bli litt god...men bare nesten Spennende med kjerringråd. Vi får pøse på og poppe piller, så ser vi om det har noe for seg. Jeg har som nevt tidliggere masse EL-slim, men det er jo ikke sikkert at kvaliteten er god... Ja, legen sa det så klart til meg at "du kunne ikke ha gjort noe for å forhindre at det gikk galt!" Så jeg må bare tro på han.. Det aller aller beste om en vil bli gravid, er visstnok å slappe av, ja!! Jobben min er ikke akkurat noe drømmejobb. Mye støv og bråk. Men for en periode går alt. Glemte å nevne at jeg jobber med min bestevenninne, så dagene fyker jo avgårde. 7,5 time kjennes som 4 timer. Kunne aldri hatt en jobb på data, for jeg blir dårlig av å konsentrere meg om skjermen i timer i strekk. Sikkert litt dårlig syn, hehe =) Men det høres absolutt veldig spennende ut! I dag er jeg på CD 16, og nå bør snart EL begynne å nærme seg. Testet negativt i dag også, men håper at den kommer innen helgen i hvertfall. Vi kjører på med sex annenhver dag, uansett, så vi safer litt. Du er på dag 10, ser jeg... På tide å kjøre på for dere også!
Giinaღ Skrevet 25. april 2008 #21 Skrevet 25. april 2008 Hei hei Hvordan går det med den damen??? Har du fått utslag på el-testen? Jeg begynte å teste i går, men ingen positiv test ennå. Hvis alt er i rute venter jeg en positiv test i morgen eller søndag Så denne helgen blir det mye sengekos hehe... Høres kos ut å jobbe med bestevenninna si iallefall. Gode og nære kollegaer er minst like viktig som arbeidsoppgavene spør du meg. Jeg har hatt den værste dagen på jobben i dag. Ble litt for mye å drikke på gårsdagens jobbfest.... Huff, lurer egentlig på hvor "skadelig" det for prøvingen med en slik fyllekule, jeg. Heldigvis var den før eggløsning iallefall. I dag er sambo ute med jobben, så her satser vi på en sterk spire til tross for litt fest og alkohol hehe. Ellers er det lite nytt. jeg har begynt på Bisolvon-tabletter. Disse er slimløsende på samme måte som solvipect (tror det er det de heter), men iflg. apotek venninne skulle disse nesten gi enda litt mer slim og gurgler et glass juice om dagen. I morgen tror jeg at jeg skal kjøpe wild yam og tygge litt på de etter el. Søren meg så dyrt med alle medikamentene men.... Nå er det avslapning og kos resten av helgen. håper alt er bra på vestlandet også og at dere får en super helg. Vi høres!!!
Gjest Skrevet 27. april 2008 #22 Skrevet 27. april 2008 Hei hei ja =) Her er alt bra...alltid det! Men nei, ingen utslag på testen enda, og i dag er jeg på dag 20 Lenge siden jeg gav opp håpet på å få EL denne PP'en. Charten begynner å ligne mer og mer på en syklus uten EL. Veldig varierende temper. Hopper opp og ned som en jojo... Jaja, shit happens!! Enn du? Testet positivt?? Ser ut på charten din som om EL kommer i dag, eller kanskje i morgen... Hehe, tror ikke din fremtidige baby tar skade av en fyllekule nå. Det anbefales jo totalt avhold under prøving, men jeg lever i den troen at det smarteste er å leve som normalt! Kanskje dere får en litt småsjenkt baby ettersom både du og han pøser under prøving, hihi ) At det er dyrt ja...,skal være sikkert og visst!! Men sier som alltid; alt er verdt det dersom en blir gravid! Får håpe at disse tablettene hjelper deg. Vi har hatt en fantastisk helg... Bare sløving foran tv'en. Eneste avbrekket vi har hatt har vært dugnad på lekeplassen i går, og middag med mor, far, lillesøster, storsøster m/ mann og 2 barn. Kjempekoselig! Jeg er tante (eller "moster Kristin", som de sier) til de 2 nydligste guttene som fins Magnus (ble 3 i jan) og Georg (blir 3 i juni). Eeeelsker å være sammen med dem, og er det så ofte jeg kan! Har dere hatt en fin helg? En travel helg i disse EL-tider, kanskje?! Hihi
Giinaღ Skrevet 27. april 2008 #23 Skrevet 27. april 2008 Heisan, Kristin Så hyggelig med en liten oppdatering fra din kant. Jeg var nemlig innom charten din i dag og tenkte at du kanskje kunne hatt el nå... ser jo at også du har hatt et tempfall (fredag) og opp igjen nå disse to siste dagene. Tror du ikke det kan ha vært eggløsning da??? Jeg vet iallefall ikke helt hva som skjer her. Har i går og i dag kjent den berømte el-stikkingen i den ene siden, i tillegg et tempfall i dag. Antok at dagens el-test skulle bli positiv i dag, men neida... så nå blir det spennende å se hva som skjer videre med tempen. Har du mye erfaring med at en digital cb ikke viser eggløsning hvis den kommer? Har iallefall fått kun positive tester når jeg har testet,,,,grr kjedelig. Jaja...vi har nå iallefall kost oss sånn i tilfelle da, så får vi se hva som skjer Så koselig helg du har hatt med tantebarna dine da. Jeg er også tante til to jenter. Uheldigvis bor de i Bodø, så jeg ser dem altfor skjelden. I tillegg venter de nr. 3 nå i juli. Utrolig rart å tenke på på at visst jeg ikke hadde mistet så hadde jeg kunne bli tante og mamma på samme dag (!) Vel, sånn er livet. Jeg gleder meg iallefall veldig til å bli tante til nr. 3. Synes forresten Georg er et skikkelig FINT navn... hm... det var et tips for fremtiden, hehe... Nå er snart helgen over og en ny uke venter...Vet sannerlig ikke hvor lenge jeg gidder å el-teste fremover om den ikke blir positiv. Hva gjør du med så lange sykluser? Tester du virkelig til du finner den? Ha en fin søndag videre. Nyyyyt siste åndedrag av helgen :)
Gjest Skrevet 28. april 2008 #24 Skrevet 28. april 2008 Giina, Ja, i dag satte FF EL på meg.... Men jeg har mine tvil, jeg. Har pleid å kjenne EL + ha EL-slim. Har ikke hatt noen av delene. Ei har jeg fått positive EL-tester Og tempene mine har pleid å være stabilt lave, men denne syklusen har de som sagt hoppet opp og ned... Ikke vet jeg...time will show! Håper å bli litt mer klok på dette EL styret om 2-3 dager. Og nei, har ingen erfaring med de digitale. Er første gangen jeg prøver de. Men du skriver "har i allefall fått kun positive tester når jeg har testet" Du skrev vel feil?? Du mente vel at de har vært negative til nå?? Synd om du ikke får EL denne syklusen! Men det er absolutt ikke for sent enda. Du er jo bare på dag 15. Mye kan skje i denne uken Du vet at dersom du har ustabil syklus, så er det tiden fra TR til EL som er ustabil? Dagene fra EL til ny mens skal/bør ikke variere med mer enn en dag +/-. Så om du feks hadde EL på dag 15 ved forrige syklus, så kan den komme på dag 18 i denne syklusen. Synes at tempene dine ser kjempefine ut, og du sakl ikke se bort i fra at EL fortsatt kan komme Men selvfølgelig...fra tid til annen har vi jenter sykluser uten EL. Tror du at du og jeg har stresset den bort denne PP'en?! Heheh;) Jeg tester ikke mere denne mnd, nei. Det gidder jeg rett og slett ikke. Vi kjører på annenhver dag uansett, så vi safer på det viset Ja, det er kanonkjekt å være moster! Så synd at dine tantebarn bor i Bodø! Men jeg må si at du er heldig som skal bli tante igjen... Litt "bittert" er det vel kanskje ettersom din termin skulle vært samtidig som din søsters/svigerinne. Det er ubeskrivelig vondt å se den ene etter den andre vokse og vokse, samtidig som vi sliter med å bli gravide!! Men jeg har mye glede av min søsters to gutter. Kjekt at du liker navnet Georg. Fikk nesten sjokk da hun bestemte seg for det (likte i grunnen ikke Magnus heller. Syntes liksom at DET hørtes "gammelt" ut)! Og så kom hun plutselig på Georg, liksom! Vet om en gammel bonde som heter det, og syns i grunnen at navnet er hardt, hehe. Men nå er det jo plutslig blitt et kjempfint navn iom at gutten er et sjarmtroll av de få!! Bare 2 dager igjen nå, så laaanghelg!! Har du også det?? Happy humping!! )
Giinaღ Skrevet 29. april 2008 #25 Skrevet 29. april 2008 Hey, Kristin Måtte bare innom å fortelle at jeg mannet meg opp og dro til legen i dag – johoo…. Neida, synes ikke det er SÅ skummelt med selve undersøkelsen, er mer redd for resultatene egentlig… om noen finner noe galt. Huff! Tror de kaller det hypokonder J (!) Uansett…. Grunnen til dette var at det var på tide med en ny celleprøve og vanlig GU rett og slett. I tillegg så ba jeg om å få tatt en stoffskifteprøve i og med at tempene mine (som dine) holder seg nokså lave. I tillegg så kjente hun på eggstokkene mine, som virket normale på henne. Jeg ville gjerne ha en henvisning til gynekolog i og med at jeg har slitt litt med smerter i høyre side ved sex i flere år faktisk. Noen ganger skikkelig vondt andre ganger kjenner jeg det nesten ikke. Har tenkt mer og mer på om det kan være PCO eller endo…. Huff, man leser jo altfor mye. Men hun sa at det ville vært oppdaget på UL i forbindelse med utskrapingen i des., så jeg slo meg til ro med det i alle fall MIDLERTIDIG J Det rare er at det kjentes ut som egget skulle slippes fra den siden i helgen, men har altså ikke skjedd noe. Tempene er lave og ingen pos. El-test. Kan jo være at el rett og slett ikke kommer denne mnd. Det jeg mente med ”har i allefall fått kun positive tester når jeg har testet” er at jeg har fått positive el-tester hver pp hehe går litt fort i svingene når jeg skriver innimellom. Men denne syklusen har de kun vært negative. Kommer ikke å teste lenger enn til og med i morgen, jeg. Har ikke flere tester igjen heller. Hm…hehe ja vi har kanskje giret hverandre opp nå og utsatt hele el. Huff,,, leste et sted at det skulle MYE til før følelser/det psykiske skulle ”overskrive” hormonene, så jeg velger å tro at det ikke spiller noen rolle. Men hvem vet? Jeg var ikke den første som fikk vite om min svigerinnes graviditet i alle fall, så skal si de tar hensyn J Faktisk ble jeg bare veldig glad for å bli tante igjen… Sliter mer med et par venninner som har blitt gravide samtidig som jeg var det, og som ikke PLANLA det … Men samme det, er jo snart vår tur nå allikevel, og vi skal ha et nesten-nyttårsbarn i 2009 J Langhelg har jeg bare nesten…. Jobber fredagen jeg dessverre. Men blir nok en rolig og fin dag på jobben. Meldt regn på østlandet også, så satser på å jobbe med god samvittighet, jeg…. Forresten… har du begynt med progesteronkremen ennå? Eller venter du siden du ikke er sikker på at el har vært? OG har du hatt eggløsning de andre lange syklusene dine??? Puh, ble litt mye dette nå…var bare såååå skravlesyk hehe. Og humping har det faktisk ikke blitt SÅ mye av… men skal gjøre som dere, fortsette annenhver dag sånn i tilfelle både temperaturmålerne og el-testene har fått hikke eller noe. Hehe GOD langhelg da og koooooooos dere (om vi ikke høres før) JJ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå