Gå til innhold

Angående utlendinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men jeg kan lage verdens beste Caipirinha. Farlig god. Det får bli til neste vår....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var voldsomt hvilken tørste dere skal påføre meg i dag da!! *ler* Jeg kan nesten lukte mojitoen her, og en solid dose alkoholfri Strawberry Daquiri er heller ikke å forakte...*nammenamm* Skal prøve cosmo-versjonen din til helgen, mosegrisen :)

Skrevet

Jeg satser på at tiden begynner å gå fortere etterhvert...når jeg tenker meg om så var jeg sikker på at 2.trimester kom til å gå kjempeseint, men vips, allerede på søndag er jeg i 3.trimester. Og da kommer vel panikken...."Oh my god, jeg skal snart bli mamma...!!" Da er det bare å tenke på at det nærmer seg tiden da jeg kan nyte en iskald Mojito/Daquiri MED alkohol igjen... *gliser* Merkelige greier, har aldri vært den som la igjen mye penger hos Bergens utesteder, men nå når jeg ikke kan drikke, har jeg SÅ lyst på en real fest. Argh, forbaskede greier!

Skrevet

Jeg syns fortsatt tiden snirkler seg fremover... snaaaaart i 2. trimester. Men har oppdaget gledene ved å være edru på fest. Utrolig mye morsomt som skjer... The mosegriseobserver:)

Skrevet

He he, med et godt mobilkamera kan man fange opp ganske mye interessant når man er edru på fest....*mohahahaha* Kan bli en lukrativ affære, you know.. ;) Jeg har et par morsomme snutter av venninner som legger sjela si i singstar på playstation. Ubetalelig underholdning!

Skrevet

Pia+Ditto:

Hva anser du som et "ekstrem-religiøst land"? Har du sett hvordan norske turister kler seg i Egypt? Marokko? Saudi-Arabia?

Og nei, kjære deg, det er ikke fritt frem å voldta nordmenn pga måten de kler seg på. Straffen er nok strengere der enn hva den er her. Kanskje du skal komme deg litt ut i verden, eller begynne å lese en bok...

Skrevet

Hva med f.eks. Iran. Kler man seg ikke etter forskriftene blir man arrestert...

Er ikke så lenge siden det var store oppslag på nyhetene om hu jenta som ble steina ihjel fordi hun var blitt voldtatt. Fyren som voldtok henne slapp unna. Ja straffene er strengere der enn her, men for feil personer i mange tilfeller. Har to venninner som lå å solte seg i en bikini (en vanlig push up bikini topp og bikini bukse/shorts), på eiendommen til de hun bodde hos. Eiendommen var inngjerdet og med lite innsyn. Likevel var det tre menn som klarte å komme seg på eiendommen og forsøkte å voldta dem. Heldigvis oppdaget folk i huset det som skjedde, og fikk stoppet dem. Politiet bare sa at de kunne skylde seg selv når de gikk kledd slik. På privat eiendom...! Dette var i India.

Noen innvandrere fra slike land mener de kan gjøre det samme i Norge. Fordi dette er deres kultur. Jeg mener man må kle seg fornuftig etter kulturen i det landet man er i, og jeg forsvarer ikke de som ikke gjør det! Har du ikke lest innleggene mine i det hele tatt?

Skrevet

Dumle-isen er heller ikke dum, den har reddet meg ut av en og annen knipe :) Mmmm....må nok kjøpe et par i morgen som jeg kan ha liggende i fryseren sånn i tilfelle!

Skrevet

Det var en god idè... Den må kjøpe imorgen etter ultralyden. :D:D

Skrevet

Hehe.....de som kjører drosje er jo gjerne utlendinger, i hvert fall er en stor prosent av drosjesjåførene i oslo utlendinger. Og de mener du stemmer Frp? Ja da har kanskje utlendingene skjønt noe som mange nordmenn ikke har skjønt ENDA.

Skrevet

Ja nordmenn har sine feil de og, men et fåtall drar til utlandet og dreper, voldtar og snylter på systemet deres. Om noen pensjonister drikker seg halvfulle og tar en spasertur eller ungdommer drikker seg dritings på diskotek i syden er jo ingenting i forhold til hvordan mange utlendinger oppfører seg her til lands. Mange land har jo lagt opp til turiststeder for at ungdom skal komme å feste og legge igjen store summer penger. Blir altfor dumt å sammenligne dette.

Skrevet

Jeg blir skremt når jeg ser hovedkilden til fremmedfrykten kommer fra TVNorge nyhetene og VG :S

På den annen side, så er uvitheten rimelig forklarende når det som kommer fra disse kildene er bakgrunnen for frykten.

Statistikker kan være morsom lesning i nyhetsbildet; som igår når vi blir opplyst at 45,9 % av oss syns det er greit med høyere matvarepriser så bøndene skal ha en akseptabel inntekt. Det virker litt annerledes når det ikke står noe om de 54,1 resterende syns. Er de negative? I mot?

Så det å lese bare overskriftene på TVNorge nyhetene, få med seg en og annen debatt på Tabloid eller Holmgang blir litt blekt i den store sammenhengen.

Skrevet

Det er vel ikke fremmedfrykt som har vært temaet her. Tv norge hadde med voltektstatistikken i sin nyhetssending ja. Og den statistikken lyver ikke. Og ja, følger man med i nyhetene så ser man jo hvem som står for det meste av kriminaliteten her til lands. Og ikke tro på den type statistikk vil jo bare være utrolig naivt!

Skrevet

Da må du trekke paralleller videre. Hvilken by var det? Hvor mange bor det i byen? Hvor stor andel av den delen er "utlendinger" i forhold til "nordmenn"?

du begir deg ut på svært tynn is, men synsingen din. Hvorfor tror du nyhetsoverskriftene er så dominerende? Jo, for å engasjere. Du får for engasjementet ditt, men innholdet i påstandene dine står til strykkarakter. Du må forklare innholdet- det er det jeg etterspør.

Siden du ikke har tatt deg bryet med det, dro jeg et eksempel på hvordan statistikk kan misoppfattes fordi den skal ha nyhetens interesse. Om det gjelder matvarepriser eller voldtekter var ikke min hoved ingrediens, bare belyse at statistikker sier mer enn de tallene som blir opplyst.

Videre hadde jeg ingen forhåpninger om at du skulle kunne kontre og kunne delta i en annen statistikk debatt på sparket.

Skrevet

Er ikke hovedpoenget her at man skal fjerne alle som er kriminelle av utenlands opprinnelse, uavhengig av hvor mange det bor i byen eller hvilken by det var?

Jeg personlig, som alle sikkert har fått med seg nå, vil at alle utlendinger som ikke klarer å holde seg til Norges lover, som faktisk er satt her i landet for at landet skal fungere, og som alle har en rett til å følge, burde bli sendt hjem til det landet de kommer fra.

Ps. Om du søker på SSB ser du statestikkene. Jeg selv vet absolutt ikke om dette er 100% korrekt, men trodde nå SSB var seriøst. Der tar de også i forhold til innbyggere og byer.

Skrevet

Nå er det nå et faktum at nesten 80 prosent av voldtektene her til lands blir begått av utlendinger. SSB er ikke ute etter overskrifter, de holder seg kun til fakta.

Og går man inn i norske fengsler, skal man jaggu meg ikke tro man er i norge så mange utlendinger som det er der.

Skrevet

Det kan jeg godt svar deg på, AndreVonDrei; utlendinger som har fått norsk statsborgerskap er pr definisjon norske. De må vi derfor ta oss av på akkurat lik linje som "ektefødte" norske.

Skrevet

En ting jeg må si, de kommer fra krigsherjede, agressive og kriminelle land, og vil til Norge fordi det er bra, rolig og trygt her, å allikevel så er prosenten på kriminelle handlinger her høyere hos utlendinger, jeg sier gjør de kriminelle handlinger 1 gang, max 2 ganger... hjem til sitt eget land ikke inn i Norges fengsel eller var det hotell?? For all del, det fins unntak, men som sagt er det flertallet som ødelegger for de som oppfører seg etter våre regler og skikker..

Skrevet

Og dere sjekker faktisk dette opp???

WOW...Mektig imprigniert over en del av engasjementet til dissen damen...ok,you guys just keep going.Så når jeg kanskje popper innom om to/tre år og venter nummer to er dere vel kanskje ferdig....Da er det tilbake til røykere og ung/gammel mor debattene......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...