pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #51 Skrevet 22. april 2008 Hvorfor blande seg inn i en diskusjon når du ikke forstod temaet da? Temaet var innvandrere i Norge som IKKE følger norske lover, regler, normer og kultur. Og at jeg var av den mening at ALLE skal følge regler, normer, kultur og lovverk dit de kommer. OGSÅ NORDMENN!!! Derfor snudde jeg problemstillingen også. Det er ikke greit at nordmenn oppfører seg slik, like lite som det er akseptert at innvandrere i Norge voldtar jenter som kler seg normalt for Norge å være. Det skjønte du tydeligvis ikke. Mener ALLE må tilpasse seg det landet man kommer til uavhengig av rase, kultur, religion, og opphavsland...
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #52 Skrevet 22. april 2008 Jeg svarte på innlegget til Lova, som nevnte problemstillingen nordmenn i utlandet. Din mening er meg revnende likegyldig., Du har da tatt deg en svipptur utenom tema også. "Jeg lærte meg å snakke svensk"...Å, heldige deg. Nepe.
mosegrisen Skrevet 22. april 2008 #53 Skrevet 22. april 2008 Hehehehehehehe, på TVNorge nyhetene sier du? jeg ler meg ihjel.... Ja, det ble jo gjort en studie på hvem som stemmer FRP i Norge for noen år siden... De som kjører drosje, leser VG fremfor aftenposten og som ser TVNorge....
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #54 Skrevet 22. april 2008 *ler* Jepp, slike studier er virkelig en kilde til sannhet og visdom..!
babyfrøken *mamma* Skrevet 22. april 2008 #55 Skrevet 22. april 2008 Himmel og hav her var det mye rart! Synes egentlig det hele er meget enkelt jeg. Ønsker alle utlendinger, uansett farge, nasjonalitet og opphav velkommen. I og med at de skal leve hverdagen sin i Norge heretter, er det rett og rimelig at de setter seg inn i Norges lover, regler og muligheter/goder (støtteordninger, arbeidsmuligheter etc etc). Dersom en derimot IKKE ønsker å leve etter norsk lov, men begår en alvorlig forbrytelse (her snakker jeg om overfall, voldtekt, drap, organisert kriminalitet etc), kan jeg faktisk ikke forstå hvorfor de skal få lov til å forbli i Norge. Det er INGEN som vet bedre enn dem hvilke straffer/konsekvenser det vil få for dem å bli sendt tilbake til hjemlandet sitt. Dermed bør valget om å leve et lovlydig liv i Norge være enkelt.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #56 Skrevet 22. april 2008 Babyfrøken - fenomenalt skrevet Vi ramler av og til av lasset her inne, men vi har heldigvis noen som hjelper oss inn på rett spor. Godt jobbet!
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #57 Skrevet 22. april 2008 Innlegget mitt var også til Lova... Hvorfor svarte du da? Du gikk til angrep på meg etterpå. Og i dette innlegget også! Er det nødvendig det da? Jeg satte fingeren på et problem med kriminelle innvandrere og jeg får huden full for det. Synes du det er rettferdig? Det jeg sier er at ALLE må følge lovverket til det landet de kommer til uansett. Er du for tjukk i hue til å skjønne det eller? Og så var det det med språk igjen da. Det var et eksempel på å vise RESPEKT(!!!! Noe du ikke eier tydeligvis!!!) ovenfor innbyggere i det landet man flytter til, ikke "heldige meg lærte å snakke svensk... Har du for lav IQ til å skjønne hva noen skriver burde du la være å svare også. Det eneste jeg har sagt er at jeg mener innvandrere i Norge MÅ og SKAL følge norsk lov OG våre normer, regler og vår kultur. Og det poenget ser du ikke. De som ikke følger norske lover og regler burde bli sendt hjem igjen. Uansett... Jeg sa også at jeg mener det samme om nordmenn i utlandet. Eller rettere sagt ALLE som reiser utenfor sitt eget land. Det er forkastelig at folk oppfører seg på den måten. OGSÅ NORDMENN I SPANIA i og med at du ikke fikk det med deg tidligere...
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #58 Skrevet 22. april 2008 "Er du for tjukk i hue til å skjønne det eller? " I samme åndedrag kommer følgende: "Det var et eksempel på å vise RESPEKT(!!!!" Case closed, kjære deg.
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #59 Skrevet 22. april 2008 Det jeg også mener er at lovlydige innvandrere er hjertelig velkomne. Har mange venner som er innvandrere jeg. Er ikke rasist heller. Isåfall er jeg like rasist mot nordmenn som oppfører seg slik også. ALLE kriminelle skal straffes, Innvandrere som er kriminelle burde bli sendt hjem etter sont straff. Vil vi ha flere kriminelle enn nødvendig eller? Og til de som flirte av statistikken som ble nevnt på TVNorge nyhetene: statistikken kommer fra oslo-politiet. Mener dere statistikken er useriøs så gå på sidene til statistisk sentralbyrå å søk da vel.
AndreVonDrei Skrevet 22. april 2008 #60 Skrevet 22. april 2008 Jeg lurer litt på hva dere syntes da om kriminelle andre-generasjons innvandrere, jeg -som er norske statsborgere? Hvor skal vi sende de hen hvis de gjør noe galt da? Fangeleire i Sibir? Syntes det blir en noget enkel løsning på et veldig komplisert problem å "bare sende dem dit dem kom fra"....
AndreVonDrei Skrevet 22. april 2008 #61 Skrevet 22. april 2008 Å lese statestikker og overskrifter i VG er vel en ting -de som går litt lengre å faktisk prøver å sette seg inn i forholdene rundt er vel heller de som blir etterlyst i disse diskusjonene her. Det er nok mange "syndere" i forhold til innvandrings- og integreringspolitikken i Norge -og de er nok ikke bare "utlendingane".
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #63 Skrevet 22. april 2008 Du har ennå ikke kommet med et eneste saklig argument mot meg... Fordi du ikke kan. Og det er respektløst å komme til et annet land å nekte å lære seg det språket de snakker der. Så man kan gjøre seg forstått. Dermed er det et tegn på å vise respekt ovenfor innbyggere i det landet at man lærer seg deres språk. De kommentarene kom til og med i to forskjellige avsnitt, noe som tydelig viser at du ikke vet betydningen av "i samme åndedrag". Du tar jo bare mine setninger ut av sammenheng, og slenger noen sarkastiske kommentarer om det jeg skriver. Ikke et eneste argument eller noe. Bare for å provosere. Du har ikke i det hele tatt gjort noe annet enn å være bitchy mot meg for mine meninger, uten å rettferdigjøre hvorfor du gjør dette. Så nei, det er ikke: Case closed, kjære deg.
Lova Skrevet 22. april 2008 #64 Skrevet 22. april 2008 Skal si du har finpusset meningene dine siden kl. 17.18 i ettermiddag. Nå har du plutselig mange venner som er innvandrere, du finnes ikke rasist, og du ønsker de som oppfører seg pent hjertlig velkommen. Har du tatt deg en skarp en, kanskje?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #65 Skrevet 22. april 2008 Mmmm, hadde gjort seg med en Bailey's med is nå....*snufs* Jau jau, bare noen måneder igjen....*ser lengselsfullt på Bailey's-flaska i vinhyllen*
Lova Skrevet 22. april 2008 #66 Skrevet 22. april 2008 Kunne i grunn tenkt meg en Mojito nå som det er vår i luften...er så deilig å bli litt vinglete og inkluderende sånn helt plutselig.
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #67 Skrevet 22. april 2008 Hvis du leser innlegget mitt nøye så ser du at jeg har skrevet det samme. MEn dere skjønte jo ikke så jeg måtte forklare dere det mer nøye. Og ja, jeg har mange venner som er innvandrere. Lovlydige innvandrere. Har hele tiden sagt at alle må oppføre seg etter de regler som gjelder der de drar. Jeg har heller ikke nevnt med ord at nordmenn er så flinke til det. Det jeg sa er at vi må rette oss etter kulturen i de landene når vi kommer dit. Og at jeg synes mange innvandrere har feil innstilling når de kommer hit, for de vil at alt skal tilrettelegges deres kultur. Disse meningene har jeg også sagt ved mer enn en anledning til mine venner, også innvandrere, og alle som en er enig. Det er snakk om å respektere et land og dets kultur, språk og lovverk. Og nei, jeg har ikke tatt en skarp en... Drikker du under svangerskapet kanskje? Har dere virkelig så lite argument for deres sak at dere må synke så lavt? Skikkelig lavmål å prøve å insinuere at jeg har drukket, når jeg er gravid.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #68 Skrevet 22. april 2008 Pia, darling....du har ikke en gang giddet å lage deg en profil, ergo kan ikke vi lukte hvorvidt du er gravid eller ikke. Tro det eller ei, men det er en rekke flotte mennesker her på BiM som IKKE er gravide, og de er like velkomne som oss über-hormonelle. Selv om det er kjipt at våre ikke-gravide medsøstre kan nyte en alldeles nydelig mojito, gjerne så kald at det er rim på glasset, så.....nei, der datt jeg ut gitt. *tøøøørst*
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #69 Skrevet 22. april 2008 Åååå, Lova.....nå blir jeg ikke kvitt bildet av den friske Mojitoen med rim på glasset...!!! Snakk om å bli tørst og be til høyere makter om at månedene fremover går fort...!
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #70 Skrevet 22. april 2008 Beklager. Har ikke gidda å skrive inn noe der etter jeg måtte lage ny profil. Kom ikke inn på den min side på den andre så den droppa jeg. Og jeg har også lyst på Bailey's med is. Men det er nok litt over 6 måneder til neste gang jeg kan drikke det.
mosegrisen Skrevet 22. april 2008 #71 Skrevet 22. april 2008 ååååå, det hørtes fantastisk ut med en liten mojito. Coctail party imorgen eller?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #72 Skrevet 22. april 2008 Hadde vært snadder......får bli alkoholfri inntil videre. Noen som kan lage alkoholfri Cosmopolitan by the way?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #73 Skrevet 22. april 2008 Hvis du får problemer med å logge inn igjen, bare skriv en email til [email protected] og forklar problemet, så ordner de siden på kort tid. Har hatt samme problemet med min side to ganger, men heldigvis har det gått kjapt å fikse det. Jeg har funnet en kriseløsning på Bailey's-nøden, jeg har tatt sjokomelk i whiskeyglass med isbiter oppi...smakte dritt, men hadde et gyldent øyeblikk der jeg NESTEN kjente Bailey's-smaken... Bare psykisk selvsagt, men det var verdt det...!
mosegrisen Skrevet 22. april 2008 #74 Skrevet 22. april 2008 Dropp vodka og triple sec (kan byttes ut med Rose's lime juice). Tranebær og lime mulig den ikke blir akkurat like god:) Jeg koser meg ofte med virgin mojito, det funker fett..
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #75 Skrevet 22. april 2008 Har fiksa på profilen nå. Skal kontakte webmaster hvis det skjer med denne også. Mmm... Skal prøve det sjokomelk tipset. Det er så synd at Haagen-Daahs sluttet å produsere Bailey's-isen sin... Den smakte nøyaktig likedan og inneholdt ikke alkohol. Genialt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå