trinebeate Skrevet 11. april 2008 Forfatter #26 Skrevet 11. april 2008 Snakk om å ha fordommer dere. Hehe....må nesten le litt av øyenbryn:) Slik underholdning er krydder i hverdagen:)
<3 mine søte små<3 Skrevet 11. april 2008 #27 Skrevet 11. april 2008 Utlendinger som ikke klarer å intigrere seg i norge, bør da heller ikke få være her.. Samme ka slags land de kommer fra og hva slags religion de har.. de bør kunne respektere våre lover.. så klart det skal jo også nordmenn... Men ofte er det utlendinger som lager kvalm og fanterier.. Mener hvis en utlending gjør en alvorlig forbrytelse,, bør han bli sendt til bake til der han/hun kom i fra.. slike folk trenger vi ikke mer av.. Men all ære til dem som kommer til vårt land og utgjør en resurs. de som jobber og står på. de som kan forstå eller i hvertfall prøver det beste de kan å leve etter våre normer..
<3 mine søte små<3 Skrevet 11. april 2008 #28 Skrevet 11. april 2008 dessuten.. en kan ikke kalle en person en rasist, for å ytre sine meninger.... det vil jo da være omvendt rassisme. alle personer har rett til åytre sine meninger samme hva det er. Hvis en person er skeptisk til utlendninger.. så kan han det.. Er det ingen utlendinger som snakker stygt, nedlatende om oss nordmenn.. da vil jeg kalle dem også rasister....
mamma82til2 Skrevet 21. april 2008 #29 Skrevet 21. april 2008 Jeg syns alle bør lese En bedre dag i morgen- Ishmael Beah. så kanskje vi kan forstå litt mer ihvertfall hva noen av dem har opplevd.
Mamma til lille M&L Skrevet 21. april 2008 #30 Skrevet 21. april 2008 Jeg virkelig HATER alle som heter Linn. For en gang møtte jeg ei som heter Linn, og hun var skikkelig teit. Klart man må hate alle som har noe til felles med dem man har hatt dårlige opplevelser med! Det er jo kjempe logisk:) sikker på at du har ett kjempe rikt og fint liv dersom du lever etter sånn stereotypisering og generalisering av mennesker!!
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 21. april 2008 #31 Skrevet 21. april 2008 Norge for Nordmenn ja! norge tar inn utlendinger uten å sjekke fortiden til dem!! og på toppen av det hele sender de UT veletablerte og lovlydige familier! pokker eller.. hva skjer med norge??
trinebeate Skrevet 21. april 2008 Forfatter #32 Skrevet 21. april 2008 Uansett hva de har opplevd, så må de oppføre seg når de kommer hit. Vi skal vel ikke lide ekstra fordi de har hatt det tøft tidligere.
Liagora med 2 jenter Skrevet 21. april 2008 #33 Skrevet 21. april 2008 Det er så mange triste folk her... tenk å virkelig forsvare utlendinger...rødstrømper ell??
mamma til twins Skrevet 21. april 2008 #34 Skrevet 21. april 2008 Jeg hater alle som kommer fra Stavanger. En fyr derfra forgrep seg på meg da jeg lå og sov på en sofa og gjorde meg gravid. Flott!
Ikkelektuell Skrevet 21. april 2008 #35 Skrevet 21. april 2008 IQ-rytterne rir igjen, ser jeg. Lurer litt på hva feminisme har med anti-rasisme å gjøre, sånn helt konkret, men noe sier meg at du er helt fullstendig ute av stand til å forklare saken noe nærmere. God natt og god tur hjemat.
Liagora med 2 jenter Skrevet 21. april 2008 #36 Skrevet 21. april 2008 Enda en bedreviter..kjekt vi har slike glupiser som deg;o)
lolipoli Skrevet 21. april 2008 #39 Skrevet 21. april 2008 Dere som er imot utlendinger: Gjelder det de med mørk hud eller alle utlendinger inkl. svenske og engelske? Vær ærlig...
AndreVonDrei Skrevet 22. april 2008 #40 Skrevet 22. april 2008 Jepp, dette lurer jeg på og! "Utlendinger" er jo et meeeget vidt begrep. Var det noen som sa generealisering...?
Tomtetroll Skrevet 22. april 2008 #41 Skrevet 22. april 2008 Mange utlendinger som dreper og gjør andre lovbrudd for å få sitte i fengsel her. De har det så godt her, derfor gjorde dem det. Og de ville ikke bli sendt hjem, derfor drepte dem og sitter i fengsel. Når de kommer ut, gjør de det nok igjen. Er ikke rasist, alle er ikke sånn. Men mestparten av dem som sitter i fengsel. Og her er det ikke snakk om mørkhudede, det er snakk om UTLENDINGER.
wendy Skrevet 22. april 2008 #42 Skrevet 22. april 2008 Hvis du har lest over her så gjeldere dette innlegget utlendinger som bryter norske lover og regler! Det har ikke vært snakk om noen hudfarge! Og temaet er ikke om å være i mot utlendinger, da har du misforstått. Men det er et faktum at det sitter flest utlendinger i norske fengsler!!! Rasismen er større andre veien enn mange tror. Mange utlendinge ler rått av hvor enkelt det er å lure og snylte oss nordmenn. Flere muslimske jenter har advart mot sine fedre og brødre pga kvinnesynet de har. Fedre som sier det er greit at de voldtar norske jenter for de er skitne og horer alikevel. Dette er sterke ord, men dessverre sanne. Noe er alvorlig galt når unge jenter advarer mot sine egne.
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #43 Skrevet 22. april 2008 Statistikken viser at utlendinger står for langt over halvparten av kriminelle handlinger i Norge... Det kommer vi ikke unna. Dette er fakta. Det som provoserer meg mest er at når vi drar til et annet land, enten på ferie eller for å bo der, så må vi rette oss etter deres normer, regler og deres kultur. Noe jeg forvrig synes er greit. MEN, når muslimer og andre fremmedkulturelle kommer til Norge så må VI legge alt til rette for dem slik at de kan beholde sin kultur, sine normer og regler, sin religion. Attpåtil driter de i norsk lov! Hvor hører dette hjemme da? Er det bestandig vi som må rette oss etter dem? Skal ikke de gjøre en innsats i det hele tatt for å få lov til å være her? Og er det riktig at norske jenter må betale for dette, i og med at maaaange med annen kulturbakgrunn mener norske jenter er lov å voldta fordi de er ikke-muslimer eller fordi de kler seg slik vi gjør i Norge? Jeg har ikke noe imot utlendinger som følger norsk lov, våre normer og regler, og lærer seg å snakke norsk.
<3 mine søte små<3 Skrevet 22. april 2008 #44 Skrevet 22. april 2008 pia+Ditto bøyer meg i støvet for deg kunne ikke vert mer enig.......
Lova Skrevet 22. april 2008 #45 Skrevet 22. april 2008 Pia+Ditto. Nå ble jeg veldig nyskjerrig....Når er det nordmenn er så flinke til å "rette oss etter deres normer, regler og deres kultur"? er veldig spent på om du kan komme med konkrete eksempler...For jeg regner med at du ikke snakker om de som har emigrert til, eksempelvis Torrevieja/Spania, der de ikke snakker et ord spansk, skviser lokalbefolkningen ut av byen grunnet høye boligpriser, forlanger norskt pålegg i butikken, har norsk skole,norske restauranter og butikker, norsk borgemester, norskt flagg i hagen på husene sine, arrangerer 17 mai tog som den største selvfølge og drikker og søpler til overalt. Mmmmmm, man blir jo så jævlig stolt over å være norsk når man ser eksempler på hvor ydmyke og tolerante vi er med en gang vi skal bosette oss i andre land. Synes du det er viktig at svensker lærer seg norsk, eller gjelder det bare de som har litt rare klær og litt mørkere hudfarge? Kunne også tenkt meg en link til den statistikken du babler om. Det er jo tross alt fakta, som du sier.
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #46 Skrevet 22. april 2008 Vedlegg til innlegget mitt. På TVNorge nyhetene idag sa de at 71.8 % av alle voldtektene i Oslo blir utført av personer med flerkulturell bakgrunn.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #47 Skrevet 22. april 2008 Jeg har foreldre som bor i i nærheten av Torrevieja, og jeg er IKKE stolt av andre nordmenn jeg har møtt der nede....hver kveld ravet det halvfulle pensjonister rundt og var ufine mot de få spanjolene som fremdeles ikke er blitt skremt bort. På supermarkedet opplevde jeg ei gammal kjerring bitche en spansk ansatt fordi hun ikke svarte henne på norsk når hun stilte henne et spørsmål... Helt utrolig. Jeg kunne gitt dere eksempler resten av kvelden, men heldigvis har vi alle viktigere ting fore. Poenget er at nordmenn er ikke verdensmestere i å respektere andre lands kultur, normer og regler. Bare ta en kikk på typiske vannhull i syden som nordmenn, unge som gamle frekventerer. Se på charterfeber på Tv3. Let's face it: Vi har våre feil vi også. Selv om vi er nordmenn... *tenke seg til...!!*
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #48 Skrevet 22. april 2008 Nå var det for det meste ekstrem-religiøse land jeg mente. Der kulturen er totalforskjellig fra vår. Synes ikke det er noe moro jeg heller at enkelte nordmenn i Spania ødelegger for oss andre. Når man flytter til et annet land uavhengig av årsak (dette gjelder også nordmenn!), skal man rette seg etter normer og regler i det landet. I et ekstrem-religist land kan det fritt fram å voldta ei jente som viser litt for mye hud. Da må man rett og slett kle seg deretter. Det krever innboere i disse landene. Skal ikke vi kunne kreve det samme av de når de kommer hit? Mener du virkelig det?? I forhold til språk, mener jeg at de bør lære seg å snakke norsk, ja. Svensk er forståelig for oss nordmenn også, så det mener jeg er et unntak.Synes det var et usaklig argument forsåvidt, fordi norsk, svensk og dansk er så likt at det omtrent ikke gjør noen forskjell. Selv lærte jeg meg svensk og snakket svensk når jeg bodde i Sverige. Det viktigste er ikke at de skal lære seg flytende norsk, men at de skal kunne gjøre seg forstått på vårt språk. Da klarer de lettere å fungere i det norske samfunnet.
pia+Dittoღ Har født :D Skrevet 22. april 2008 #49 Skrevet 22. april 2008 Noen gang hørt om noen som har blitt bitt av en hund og derfor er redd ALLE hunder?? Er ikke dette en helt vanlig måte å reagere på når en opplever noe så skremmende...? Er ikke det å dra alle hunder over en kam? Stakkars alle de snille hundene som blir diskriminert... (nå mente jeg IKKE å samenligne innvandrere og hunder, var bare et eksempel..)
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. april 2008 #50 Skrevet 22. april 2008 "I et ekstrem-religist land kan det fritt fram å voldta ei jente som viser litt for mye hud. Da må man rett og slett kle seg deretter. Det krever innboere i disse landene. Skal ikke vi kunne kreve det samme av de når de kommer hit? Mener du virkelig det??" Hva i all verden er det du snakker om? Har jeg sagt noe om mine forventninger til våre nye landsmenn? Nope...jeg forklarte enkelt og greit hvordan enkelte nordmenn oppfører seg på et spesifikt sted i Spania. Debatten om hvorvidt alle utlendinger skal tilpasses og integreres norske lover og verder har jeg overhodet ikke omtalt. Så ikke prøv å gi meg meninger jeg ikke har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå