MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #76 Skrevet 7. april 2008 Nei den hjelpen de fleste får er ikke hjelp. De blir plassert her og der, og blir ikke integrert. Enkelte plasser blir de t.o.m plassert i egne bhg f.eks. Jo flere vi tar inn, dess færre kan vi hjelpe, foruten at de får jo bo i ett rikt land da. Selvfølgelig synes jeg det er helt forferdelig at små barn dør av noe som er utenkelig i Norge.. Men innse det, vi hjelper så godt vi kan, men vi kan ikke redde alle i verden! Ikke de fleste i verden heller.
Manhattan skyline Skrevet 7. april 2008 #77 Skrevet 7. april 2008 Mot dårskap kjemper selv gudene forgjeves. Er bare å gi opp, Merrily.
Manhattan skyline Skrevet 7. april 2008 #78 Skrevet 7. april 2008 Dette forslaget er så brunt at jeg får sterke konnotasjoner til ca. 60 år tilbake i tid. Livsfarlig!!!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #79 Skrevet 7. april 2008 Venstre: - Frp har ikke noe i regjering å gjøre (VG Nett) Venstre mener Frps forslag om å stenge grensene for analfabeter, islamister og ressurssvake grupper gjør et borgerlig regjeringssamarbeid umulig. Av Elisabeth Breien Ellingsen VIL STRAMME INN: Frps innvandringspolitiske talsmann Per-Willy Amundsen og partiformann Siv Jensen vil avvise analfabeter og andre ressurssvake grupper. Frp mener at innvandringen til Norge er altfor omfattende og er blitt et samfunnsproblem. Partiet foreslår nå stopp i familiegjenforening, 24-årsgrense for henteekteskap, lukkede asylmottak og omfattende DNA-testing i saker der det er tvil om flyktningenes identitet. - Dette er helt virkelighetsfjernt. Forslaget er ugjennomførbart, og bryter med internasjonale konvensjoner som Norge har undertegnet. Dette viser ikke bare at det er umulig for Venstre å samarbeide med Frp, men det viser også at de ikke har noe i regjering å gjøre, sier Venstres nestleder Trine Skei Grande. Umulig regjeringssamarbeid - Det vil være umulig for ethvert parti å forplikte seg til regjeringssamarbeid med et parti som mener dette, sier Skei Grande. KrF går ikke like langt i å avblåse et mulig regjeringssamarbeid etter valget neste år på grunn av forslaget til utlendingslov, men innvandringspolitisk talskvinne Bjørg Tørresdal mener likevel at forslaget viser hvor langt fra hverandre partiene står. - På dette feltet er det ikke grunnlag for samarbeid. Frp og KrF er på hver sin klode, fastslår Tørresdal. - Dette er et gufs fra fortiden og minner om regimer vi ikke ønsker å sammenligne oss med, sier innvandringspolitisk talskvinne i KrF, Bjørg Tørresdal. ! - Forslaget innebærer et brudd på menneskerettighetene. Det de sier er at det er forskjell på mennesker. Jeg tror folk reagerer på at vi skal behandle folk med en annen hudfarge på en annen måte, sier Tørresdal. Overrasket Hun har fulgt med på Fremskrittspartiets innvandringspolitikk, men hadde likevel ikke ventet et slikt forslag. - Jeg er overrasket over at de går så langt at ingen skal få opphold på humanitært grunnlag. Jeg er glad for at Frp ikke har flertall, sier Tørresdal. Trine Skei Grande mener at forslaget avslører at Frp ikke er interessert i noe samarbeid med de andre opposisjonspartiene på dette feltet. - Frp var ikke interessert i å jobbe på lag i denne saken. Uenigheten er poenget, ikke å få gjennomslag, sier Skei Grande. Også Høyre mener forslaget bryter internasjonale konvensjoner. - Det kan får alvorlige konsekvenser om vi, som et lite land, begynner å si opp disse avtalene. Denne type avtaler er på mange felt med på å sikre Norge og våre innbyggere. Denne delen av forslaget opplever jeg som direkte useriøst, sier stortingsrepresentant Bernt Høie til VG. Utlendingsloven skal behandles i Odelstinget tirsdag. Vil fjerne lykkejegere - Vi er kommet dit at innvandrerne er i ferd med å endre Norge. Vi vil fjerne alle lykkejegere og ønsker betydelig begrensning i innvandringen, spesielt fra land hvor integreringen går dårlig, sier Frps innvandringspolitiske talsmann Per-Willy Amundsen til VG. Amundsen trekker fram land som Somalia, Afghanistan og Pakistan, der mange kommer fra landsbygda, hvor analfabetismen er stor. Heller ikke ekstreme islamister vil Frp ha i Norge. - De er ikke ønsket i Norge. De har et helt annet verdigrunnlag enn det norske, som ikke passer inn her. For oss er ytringsfrihet og likestilling to helt sentrale verdier. Det er de imot. Da har de ingenting i Norge å gjøre. De utfordrer vårt demokrati og er med på å endre samfunnet vårt i en retning vi ikke ønsker, sier Amundsen. Han får full støtte fra partiformann Siv Jensen. - Vi mener det er et stort behov for innstramming, sammenlignet med den liberale innvandringspolitikken den rødgrønne regjeringen står for. Frp er de eneste som viser handlekraft i denne saken, og vi mener det er nødvendig for å løse disse utfordringene, sier Jensen. Amundsen erkjenner at de ikke vil få flertall når utlendingsloven behandles i Odelstinget tirsdag, men sier dette er grunnlaget Frp skal gå til valgkamp på neste år. VG NETT 07.04.2008
Ravna Skrevet 7. april 2008 #80 Skrevet 7. april 2008 Nei, vi hjelper ikke så godt vi kan. Det er en prioriteringssak, og vi kunne ha bidratt med mye mer. FrP er av de partiene som ønsker at vi heller skal bruke pengene på oss selv. Vi kunne ha fortsatt med å ta imot minst like mange som nå, og samtidig gi dem en mye bedre oppfølging- hvis flere hadde villet. Men når mange i stedet vil beholde skattepengene selv og prioritere billigere sprit- vel, da er det jo en enkel løsning å ikke ta inn flere. Ute av syne, ute av sinn, ikke sant?
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #81 Skrevet 7. april 2008 Det var DIN mening jeg spurte etter Merrily - hva mener DU er så galt med forslaget? At politiske motstandere er uenige, er jo ikke akkurat oppsiktsvekkende. Ikke at de "smører" inn heller. Du klarer da vel bedre enn å kopiere dette?
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #82 Skrevet 7. april 2008 Det er nettopp det jeg mener med at det er liten vits i å debattere politikk på Dib. "Nemlig at vi nordmenn har ikke gjort noe for å være i den økonomiske situasjonen vi er i nå. Det er ren og skjær flaks at vi er født i den vestlige verden, og enda mer slumpetreff at vi er født i Norge. Og på toppen av det hele er vi griseheldige som vokser opp og lever i den perioden der Norge er et av verdens beste land å bo i. ALT ER FLAKS!!!" Våre forfedre ville snudd seg i graven, hadde de hørt deg si dette! FLAKS!?!?!?!?!
MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #83 Skrevet 7. april 2008 En prioriteringssak ja sant! Når er det da liksom meningen at vi skal begynne å prioritere å hjelpe dem da? Vi kan ikke få halve verden inn i Norge før vi har hjulpet dem som er her. Jada, Frp har noen rare meninger om enkelte ting, men jeg er enig i deres innvandringsolitikk. Synes det er viktig å hjelpe dem som først er her, før vi får inn mange flere. Og ikke minst hjelpe "våre". Hvorfor har ikke alle i Norge det bra? Hvorfor har vi ikke råd til å opprettholde sykehus, sykehjem, skoler osv? Prioritering sant?? På tide å prioritere folk i vårt land i stede for å kutte overalt. Og når vi har klart det, så er det på tide å hjelpe mange flere innvandrere inn i landet vårt, og gi dem også ett verdig og godt liv.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #84 Skrevet 7. april 2008 Joa, jeg gjør nok det, men det er en del distraherende elementer rundt meg just nu:-) Så kosentrasjonen er lav. Tror jeg tar kvelden fra dib:-)
MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #85 Skrevet 7. april 2008 Ja, jeg er sikker på at dem allerede har snudd seg i graven! ) Helt enig med deg Solstråle69 )
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #86 Skrevet 7. april 2008 Prioriteringssak? Hvor vil du ta pengene fra, Ravna? Jeg regner ikke med at du er en av de som skriker opp om lønnsøkning? For vi har det jo så godt her i Norge, at vi trenger da virkelig ikke det? Bruker du heller de pengene på innvandring? Flott!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #88 Skrevet 7. april 2008 Smigrer det din forfengelighet å tro at du har satt meg til veggs, solstråle?
Ravna Skrevet 7. april 2008 #89 Skrevet 7. april 2008 Nei, du har helt rett, jeg har ikke skreket om lønnsforhøyelse i år. Tro det eller ei, men jeg er av dem som faktisk betaler skattene og avgiftene mine med glede. Jeg er en varm tilhenger av velferdssamfunnet, og da må man gi for å kunne ta imot. Skal man få mer penger til noe, må det bli mindre til annet. Kan komme på en hel del ting jeg ville ha nedprioritert for at mennesker som kommer rett fra redsler vi knapt kan forestille oss, skal få kyndig hjelp med psyken sin og til å integreres og komme i jobb, i stedet for å stues vekk på et asylmottak.
Ravna Skrevet 7. april 2008 #90 Skrevet 7. april 2008 Flaks for deg, ja, at du ble født med de forfedrene du faktisk ble. Du har ikke gjort noen verdens ting som har påvirket at du ble født i Norge, og ikke Somalia. Forfedrenes gjerninger kan vi verken ta skylden eller æren for.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 7. april 2008 #91 Skrevet 7. april 2008 uff a mei, når skal norge skjønne at vi ikke kan redde hele verden. vi kan ikke ta inn fler enn vi har kapasitet til, det ville i så fall være å gjøre de som kommer hit en bjørnetjeneste, noe som igjen går utover landet. dette med familiegjenforening er jeg fullstendig enig i. det misbrukes på det sterkeste, ikke av alle men av mange. er virkelig nordmenn så naive? nei, er da bare rett og rimelig at vi skjerper innvandringen her i landet, vi må kunne hanskes med våre egne problemer og intergrere de som allerede er her på en skikkelig måte, før flere ti talls tusen kommer etter. det er det som er mye av problemet i norge og sikkert derfor mange er skeptiske. vi har også ett ansvar, men det har de som kommer også. når de har forlatt hjemlandet sitt og kommet til ett nytt, så får de følge reglene og tilpasse seg slik at de bidrar på lik linjen med nordmenn. mange er flinke men mange faller også utenfor desverre. og nei, jeg stemme ikke frp, men har vært på nippet til å gjøre det.
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #92 Skrevet 7. april 2008 Har det slått deg at det er de "sterkeste" som klarer å komme seg hit? Har det slått deg hvorfor mange av dem ikke ønsker å identifiseres? Har det slått deg at mange av de som kommer seg hit er rimelig egoistiske (som du er så imot), at de har etterlatt familien sin i hjemlandet? Har det slått deg at Norge blir sett på som et "fri-land" - som er temmelig dumt mtp feks terrorisme? Takk høyere makter for at ikke dibberne sitter i regjering!
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 7. april 2008 #94 Skrevet 7. april 2008 tydelig at mange av dere ikke har peiling på histore, politikk og økonomi. FLAKS!? ler meg i hjel, den var naiv den. istede for å sitte her på nettet og lirke av deg direkte usannheter og latterlige innspill, gå heller til bokhyllen og blås bort litt støv av dine gamle bøker, hvis du har noen.
Manhattan skyline Skrevet 7. april 2008 #95 Skrevet 7. april 2008 mamsen og ML -hvis du ikke har stemt Frp tidligere, råder jeg deg til snarest å begynne. Hadde dere enda bare brukt argumenter det var hold i....
Ravna Skrevet 7. april 2008 #96 Skrevet 7. april 2008 Ja, jeg har faktisk tenkt på alt det der. Og visst er jeg klar over at mange kommer hit på falskt grunnlag og falskt navn, misbruker trygd og forakter nordmenn. Men mange gjør det ikke! Har du noen gang snakket med en mor som har sett barnet sitt dø av sykdommer det finnes medisiner mot, men ingen medisin var å få? En unggutt som opplevde at søsteren og moren ble bortført til massevoldtekter? Barn som ikke aner om foreldrene lever, og hvor i verden de i såfall befinner seg. Det har jeg, og bare en av dem kom jeg i kontakt med gjennom en organisasjon. De andre kom jeg i snakk med tilfeldig, da jeg for en tid tilbake bodde på et sted med høy innvandrertetthet. Mennesker som går rundt og bærer på ufattelige redsler går rundt oss og ser helt vanlige ut. Jeg vil heller ta sjansen på at noen utnytter systemet enn å vise disse en kald skulder.
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #97 Skrevet 7. april 2008 Manhattan skyline - kan du fortelle meg hva du synes er så utrolig fryktelig i dette forslaget?
Ravna Skrevet 7. april 2008 #98 Skrevet 7. april 2008 Igjen: Ikke flaks som har gjort Norge til det landet det er i dag, men flaks at det er nettopp VI som får nyte godt av forfedrenes arbeid.
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #99 Skrevet 7. april 2008 Nå er det vel strengt tatt misbrukerne FRP vil ha luket bort, og det på et tidligere stadium. Det lønner seg å sette seg inn i politikken, og ikke bare se overskriftene.
mayaya Skrevet 7. april 2008 #100 Skrevet 7. april 2008 Mulig at jeg ville ha formulert tråden annerledes, men jeg er i grunnen enig med HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå