MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #26 Skrevet 7. april 2008 Muligens stygt å si det... Men ja, vi skal nekte dem adgang til landet. Ikke for at jeg ikke synes synd på barna eller andre mennesker. Men nå MÅ vi begynne å tenke på våre egne folk og land, og ikke på alle andre mennesker fra andre land. Og sånn er verden, desverre!
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 7. april 2008 #27 Skrevet 7. april 2008 Det som forundrer meg er at en så stor del av menneskene i verdens rikeste land har så stor mangel på empati. Vi sitter her med enorme summer, skriker høyt om hvor snille og greie vi er, skal redde hele verden - og allikevel kniper vi igjen lommeboka når det kommer til å hjelpe mennesker som tilfeldigvis er født utenfor landegrensene. selv om vi tror det slutter ikke menneskeheten på svinesund. Et menneske som har det fælt i afrika har det akkurat like forferdelig som et menneske fra Gudbrandsdalen. Når dette mennesket ikke har muligheten til å leve et verdig liv i sitt eget land, bør (jeg gjentar meg selv) et av verdens rikeste land være såpass behjelpelig at det gir dette mennesket og dets familie muligheten til å få et bra liv. Jeg ser ikke helt poenget med å kutte så utrolig mye ned på asylmottak og hjelp til asylsøkere. Greit, vi kan spare mye penger, men so what? jeg trodde virkelig at førsteprioritet burde være å sørge for å hjelpe de som hjelpes kan. Norge er et kristent land. men du skal visst elske din neste bare så lenge din neste bor innenfor landegrensene.
Tøysetipp Skrevet 7. april 2008 #28 Skrevet 7. april 2008 Du burde virkelig utvide horisonten din LiBemamma.
MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #29 Skrevet 7. april 2008 Jeg er ikke lite empatisk eller hjerterå! Men når er det meningen vi skal begynne å ta oss av våre egne??? Jeg er møkklei av at mine penger skal gå til folk som ikke hører til i dette landet, i stedet for å hjelpe fattige og syke f.eks i vårt land!!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #30 Skrevet 7. april 2008 Ja nettopp sånn ER verden, men bør den være slik??? Her har vi faktisk sjangsen til å hjelpe andre mennesker så allekan ha det godt. Norge er vel kåret til et av de landene som har det best i hele verden og vi skal da altså ikke kunne hjelpe andre? Vet du hva, jeg blir kvalm av holdningene dine, og synes det er usigelig trist at du sikkert kommer til å oppdra barna dine i samme egoistiske ånd :-(
Januarjubel! Skrevet 7. april 2008 #31 Skrevet 7. april 2008 LiBemamma...jeg kommer og tar deg....OOOHHHHmohahahahaha!
Dunder Skrevet 7. april 2008 #32 Skrevet 7. april 2008 Veden er ikke sånn. Man må ikke la være å forholde seg til andre mennesker enn de som bor i norge. Det veelger man selv. Er jo bare flaks at du og jeg er født i dette landet. har jo ikke akkurat gjort noe spesialt for å fortjene å bo i verdens beste land?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #33 Skrevet 7. april 2008 INGEN har et bedre helsenettverk og fattighjelp enn Norge, vi har det mer enn godt nok i vårt land til åkunne hjelpe andre også...
~sjiraff~ Skrevet 7. april 2008 #34 Skrevet 7. april 2008 I mine øyne er du det. Og det du skriver understreker jo bare HI poeng.. folk flest er idioter!
Januarjubel! Skrevet 7. april 2008 #35 Skrevet 7. april 2008 Jeg synes du er lite empatisk og hjerterå. Desverre.
MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #36 Skrevet 7. april 2008 Hehe, du blir kvalm av holdningene mine?? Jaja, det bryr jeg meg ikke om, for det er mine meninger. Jeg mener at selvom vi er ett "rikt" land, så skal ikke vi hjelpe hele verden i god tro om at verden blir en så mye bedre plass. Først må vi hjelpe i vårt eget land. Det er maaaaange mennesker som ikke har det bra her. Sykehjem, sykehus avd legges ned. Skoler legges ned osv osv. Og JA barna mine kommer jeg til å oppdra akkurat slik jeg mener er bra for dem. Hva du synes bryr jeg meg fint lite om! Og de blir sikkert FRP ere også. Jeg er overhode ikke en egoistisk person, men jeg må for fanden få ha mine meninger!!
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 7. april 2008 #37 Skrevet 7. april 2008 Når døde sist et menneske av sult i norge? Når ble flere hundre tusen aidssyke nordmenn nektet medisinsk hjelp? hvor mange norske mennesker står uten hjem, penger, skolegang, medisinsk hjelp, barnetrygd og kontantstøtte og overgangsstønad og så videre og så videre? Vi har det ufattelig godt i norge. og det er fordi vi betaler såpass mye skatt. Hvis du ikke liker at skattepengene "dine" går til å hjelpe dødssyke små barn, kan jeg foreslå å flytte til et land der skatt ikke betales. Så slipper du å bekymre deg for hvor mange babyer som får medisinsk hjelp på "din" regning.
Dunder Skrevet 7. april 2008 #38 Skrevet 7. april 2008 Haha!! Er ikke akkurat spesielt synd på nordmenn, da! Har du noensinne vært i andre land og sett hvordan de har det der?
Januarjubel! Skrevet 7. april 2008 #41 Skrevet 7. april 2008 Ps Rebel: du glemte å inkludere nordmenn i Spania, den kristne nestekjærligheten når vel dit? ;-)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 7. april 2008 #42 Skrevet 7. april 2008 ja for all del, pensjonister som reiser til Spania, lever på "mine" skattepenger, lager rølp og fyll og faktisk ikke gjør en dritt fornuftig. og til og med i et annet land? Vil faktisk tørre å påstå at de tar opp mer unødig plass i spania enn en eller annen hardt arbeidende pakistaner eller franskmann i Norge. Eller en dødssyk baby fra Uganda. men så er jo nordmenn også unnlatt fra de store lover om hvem som er "pakk".
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 7. april 2008 #43 Skrevet 7. april 2008 ~Skjønner ikke at du sier god bedring til de som stemmer FRP. De har bare en annen mening enn deg. De stemmer utifra sine vilkår og meninger, noe de aller fleste gjør. Selv stemmer jeg høyre men jeg orker ikke rakke ned på frp'ere. De har rett og slett bare et annet syn på ting enn meg.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #44 Skrevet 7. april 2008 Holdningene dine er i mine øyne hårreisende, men jeg har ikke kalt deg idiot. Ikke direkte:o) Har du aldri hørt det uttrykt at "folk flest er idioter"? Det er et uttrykk. Og det er skrevet for å provosere. Jeg har ikke kalt deg noe som helst, jeg har bare ønsket deg god bedring. Det sto mellom det og "kondolerer", men optimisten i meg vant...*gliser*
86frøken & lille krapyl Skrevet 7. april 2008 #45 Skrevet 7. april 2008 Folk flest stemmer ikke FrP! Hadde de fleste i Norge stemt Frp, så hadde det partiet hatt regeringsmakt. Noe de ikke har, og heller aldri har hatt.. Det er også et mindretall av sakene de kommer med som får gjennomslag. Hvorfor gidder vi egentlig å bry oss så mye om dette?? Greit at mange stemmer Frp, men det skyldes i stor grad at de velger saker som folk tror er viktige fremfor å ta opp de sakene som virkelig er viktige.. Her snakker vi om invandring og skattelette, fremfor å diskutere temaer som barnehagedekning, sykehus, utdanning og infrastruktur. FrP er partiet som vinner velgere på å ha saker som engasjerer mye der og da fremfor å ha saker som har virkelig stor innvirkning på utviklingen av landet.. Min mening er at Frp er et parti som forandrer politikken sånn etter hva de vinner velgere på. Skyt meg den som vil, men jeg står jaffal for det jeg mener!
SusieQ Skrevet 7. april 2008 #46 Skrevet 7. april 2008 Jeg syns personlig at det er skremmende hvordan nå som den generasjonen som opplevde krigen dør ut blir folk mindre og mindre interessert i å hjelpe folk som ikke er "som oss". I dette tilfellet de som ikke bor i norge. Jeg må innrømme at jeg er mye mere skeptisk når jeg leser Frps progam enn de andre partienes. Men det har også mye med at de sakene som er mest fremtredende i debatter o.l. som regel har en "hvordan kan samfunnet gjøre livet bedre for meg" holdning og ikke "hvordan kan vi få et bedre sammfunn" som jeg da synes er det viktigste. Jeg klarer bare ikke å forstå at ikke alle ser dette som et problem.... Men det er kanskje bare meg....
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 7. april 2008 #47 Skrevet 7. april 2008 Enig med deg, susieq. etter det jeg har sett av FrP sanker de stemmer ved å friste ungdommer med billig alkohol og tobakk og lavere skatter. dette er jo et tydelig bevis på at de ikke har så mye bra å komme med, og dermed prøver å bestikke folk for å få makten.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #48 Skrevet 7. april 2008 Jeg skrev dette innlegget først inne på Kranglesiden, og derfor var det bevisst kranglete og provoseremde formulert. Men så klart jeg rett og slett ikke å dy meg, følte for å provosere her inne også. Avveksling fra middagstråder og rockeringer (intet stygt sagt om den typen tråder) føltes forfriskende.
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 7. april 2008 #49 Skrevet 7. april 2008 Jeg synes forslaget til denne karen fra FRP er helt hårreisende! Å si at vi skal skrenke inn på innvandringen, fordi VI ikke har lykkes i å integrere enkelte folkeslag, faller jo rett og slett på sin egen urimelighet. MEn at folk som stemmer FRP er idioter er jeg ikke enig i. Folk må få stemme det de vil for meg. Generelt har jeg inntrykk av at veldig mange ikke har satt seg inn i politikken (det gjelder alle partier), men hører på de korte innslagene på tv osv. Mange (jeg har jobbet på sosialkontor og vet mange klienter stemmer frp) faller for populærjournalistikken og endel av meningene som kommer sterkt frem i media, men har ikke satt seg inn i programmet deres. Dermed ser de ikke at de selv faktisk hadde fått det verre med Frp dersom de kom til makten.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #50 Skrevet 7. april 2008 Vi diskuterte faktisk FRP velgere på lørdag og kom vel frem til at de generelt er en smule naive:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå