2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 7. april 2008 #51 Skrevet 7. april 2008 Det funket jo det merrily:=)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #52 Skrevet 7. april 2008 En ting som jeg ikke fikk med, var at alt dette altså er fremprovosert av det jeg viser til i overskriften. Dette forslaget syntes jeg var så menneskefiendtlig og hårreisende, at jeg går utifra at mange også av FrP's velgere, vil ta avstand fra forslaget. På den annen side, så kommer det noe positivt ut av dette også: FrP har nok igjen gjort seg umulig å danne regjering med:-) Mon tro om det faktisk er det de ønsker å oppnå?
malingus Skrevet 7. april 2008 #53 Skrevet 7. april 2008 Det nytter ikke å bare ta inn en haug med innvandrere, og så "ikke ha kapasitet" til å følge dem opp -med norskkurs, jobb m.m. Men det er jo sånn det er. Vi har vært naive for lenge. Vi er ett av landene som tar inn flest innvandrere. Nå må vi først virkelig prøve å intergrere og motivere de vi har tatt inn til å delta i samfunnet, før vi tar inn fler. Klart det er synd på hjertesyke barn uansett hvor de er. Men det hjelper ikke å bare sende dem alle hit! Det er en for naiv og unyansert tankegang. Det ER mye kriminalitet og arbeidsløshet blandt de innvandrerene som er her. Vi må først satse på ordentlig integrering!
Cat.68 Skrevet 7. april 2008 #54 Skrevet 7. april 2008 Sitat LiBmamma; "Om vi fortsetter som vi har gjort, kommer innvandrerne til å ta over Norge til slutt!" Det vil jo aldrig skje, Det vil altid være flest Nordmen i Norge. Og hvis det mot all formodan skulle skje da at innvandrere blir i flertall. "So What"! De har jo valgt Norge av en grunn, fordi de liker levestandarden her og at vi kan leve i frihet. Jeg regner med de ønsker at det skal fortsette å være slik. De som ønsker faenskap , vil utføre det samme pokker hvilket land og bakgrunn de har! Men de er i et stort mindretall.
OsloMor Skrevet 7. april 2008 #55 Skrevet 7. april 2008 Først får du definere "innvandrere" malingus, før du kommer med en så sterk og ikke minst feil påstand.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #56 Skrevet 7. april 2008 Det er tilfredsstillende når andre beviser mine poeng:o)
Gjest Skrevet 7. april 2008 #59 Skrevet 7. april 2008 Dette er en håpløs debatt å ta her inne, med tanke på ditt første og siste punkt. Men jeg kan jo slenge på noen ord likevel; Det er hårreisende at man kan komme med slike politiske utspill, men det er også noe av det FrP spiller på og har gjort hele tiden. Det samme gjelder for deres klimapolitikk og deres skatte politikk, deres bompenge og avgiftspolitikk. Problemet, eller skal man si fordelen er at det bare er ord! Det ser man i de kommuner som FrP faktisk har styringen, i minst 3 av dem har de gått til valg på å være mot bompenger, blandt annet, men når de kommer til makten skjer det motsatte. Det er selvfølgelig politikk og kjøpslåing som gjør det, men med en så bastant fremtoning burde de bedre ivaretatt holdningene sine overnfor velgerne enn hva de gjør. Og det er nevnt i denne tråden at folk flest ikke stemmer FrP? Det er bare halvveis sant, folk flest gjør faktisk det, nesten. De har nest størst oppslutning i Norge, skremmende men sant. Grunnen til at de ikke kommer til makten er at de har alliert seg med feil partere hver gang, AP er større osv.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #60 Skrevet 7. april 2008 Jeg synes det er skremmende at dette kommer fra et såpass stort parti med så stor oppslutning i Norge. Jeg skammet meg skikkelig når jeg leste hva de faktisk vil gjennomføre.
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #61 Skrevet 7. april 2008 Jeg er så frekk at jeg tør påstå at å diskutere politikk på Dib har lite for seg. Her er det politisk korrekt å være imot FRP, det er viktigere enn å egentlig sette seg inn i hva man er for. Gjennomsnittlig måling i Mars 2008, viser at FRP har en oppslutning på 25,2 % - etter AP med 28,7 %. Det betyr faktisk at FRP er det nest største partiet i landet vårt. Om alle de er idioter? Det er jeg for ydmyk til å tro.
MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #62 Skrevet 7. april 2008 Signerer den solstråle69. Jeg vil bare si en ting som jeg ser jeg ikke skrev tidligere... Jeg er laaaangt i fra rasist, en av beste kompisene mine er innvandrer!! MEN grunnen til at jeg er helt enig med Frp`s innvandringspolitikk er at jeg synes faktisk man skal ta inn adskillig mindre innvandrere for å heller konsentrere oss om de som allerede er her, og om "våre" folk (da mener jeg innvandrerne som allerede er her og også selvfølgelig norske folk.)
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #63 Skrevet 7. april 2008 Så langt klarer ikke den jevne dibber å tenke, skjønner du LiBemamma. :-) Det er om å gjøre å ta inn flest mulig, for da er vi så innmari flinke og snille og empatiske - hva som skjer med dem i ettertid, er ikke så farlig. :-)
Ravna Skrevet 7. april 2008 #64 Skrevet 7. april 2008 Ikke alle som stemmer FrP er idioter, men de aller fleste idioter jeg har møtt har stemt FrP. FrP appellerer til folks egoisme. Blir dårlig av å lese slike uttalelser som over her ("Det er på tide at vi begynner å tenke på oss selv og ta oss av våre egne").
MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #65 Skrevet 7. april 2008 Nei sant!! Hehe, du får det sagt! ) Bare vi har på samvittigheta at vi har tatt inn flest mulig, så er det liksom ikke så veldig nøye hvordan det går med dem etterpå, for da har dem jo tross alt fått komme til ett av verdens beste land å leve i... Huff. Hva med å klare å gi de vi har i landet vårt og også de som er fra Norge ett godt liv først og fremst. Hjelpe de svake i vårt land.
MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #66 Skrevet 7. april 2008 Jeg er overhodet ingen egoist. Jeg er heller ikke en idiot. Men jeg mener det er viktigere å ta oss av de som bor i dette landet først og fremst, for det trengs! Innvandrere som er her, er veldig lite integrerte og det er ikke slik det skal være. Deskal være en av oss, men det har de ikke sjangs til å bli så lenge vi tar inn flere og flere.. Hvordan skal vi klare å konsentrere oss om alle??
Manhattan skyline Skrevet 7. april 2008 #68 Skrevet 7. april 2008 Unnskyld meg liBemamma, men når du sier "nå er det på tide å hjelpe de som trenger det her hjemme i stedet for folk i andre land", så er det egoisme. Jeg tror heller ikke at alle som stemmer Frp er idioter. De er en salig blanding av idioter og egoister. Fytte katta for et forslag!!!!!!
Ravna Skrevet 7. april 2008 #69 Skrevet 7. april 2008 Om du er en idiot kan jeg ikke uttale meg om, men jo, du er en egoist. Barn sulter i hjel og dør av sykdommer som det finnes vaksine mot. Hundretusenvis av barn dør av diarè hvert år, de kunne vært reddet av rent vann med noen teskjeer salt og sukker. Kun en tilfeldighet har gjort at du ikke er en av dem som må se barnet sitt dø av sykdommer som det finnes hjelp mot. Å mene at vi, som er født midt oppe i smørøyet, heller skal konsentrere oss om våre egne behov enn å hjelpe dem, er hinsides min fatteevne. Jeg mener heller ikke at vi skal ta inn folk i ubegrensede mengder uten å tilby dem hjelp. Vi er ett av de landene som har råd til å ta inn mange og tilby dem god hjelp. Den hjelpen mange får i dag er ikke bra nok.
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #70 Skrevet 7. april 2008 For å sette søkelyset andre veien - er det ikke litt naivt å ikke ha en litt kritisk innvandringspolitikk?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #71 Skrevet 7. april 2008 Ville bare legge inn forslaget, slik at alle vet utgangspunktet for mitt svært provoserende formulerte hovedinnlegg:-) Frp har skrevet forslag til ny utlendingslov. Her er de viktigste punktene, forklart av partiets stortingsrepresentant Per-Willy Amundsen. 1. Formålet med utlendingsloven «er å begrense innvandringen» Frp krever at den nye utlendingsloven skal ha en formålsparagraf som slår fast at tilstrømningen til Norge skal begrenses. 2. Stopp i familiegjenforening - Vi vil begrense familiegjenforeningen kraftig. Dagens ordning bidrar til at tusenvis av svært ressursfattige innvandrere får komme til Norge. Vi foreslår å si nei til at foreldre skal få komme gjennom familiegjenforening og foreslår 24-årsgrense for henteekteskap og tilknytningskrav. - Tilknytningskrav; betyr det at en innvandrer som eksempelvis har bodd i Norge i ti år, ikke kan hente noen som har bodd i et annet land i 20 år? - Det er riktig. Kommer vedkommende eksempelvis fra Pakistan, og den fremtidige kona har bodd i Pakistan hele livet, mener vi at de har sterkere tilknytning til Pakistan, og at de bør flytte dit. Amundsen legger til at familieinnvandring ikke er like store for alle og mener det er uproblematisk å unnta personer fra EØS, og land som USA, Canada, Japan, Australia fra skjerpede krav. De er snarere tvert imot ønsket. 3. Asylkutt «Frp ønsker å begrense asylordningen til personer med et reelt behov for beskyttelse.» - Vi vil fjerne muligheten til å bli på humanitære grunner, helseproblemer eller at man har vært for lenge i Norge, på grunn av for lang saksbehandlingstid. Får vi det som vi vil, vil antallet flyktninger som kommer til Norge kunne reduseres til under 100 i året. 4. Utkastelse «Bortvisning og utvisning skal kunne finne sted til antatt hjemland, opprinnelsesland eller til et annet land i den regionen utlendingen antas å ha kulturell tilknytning til.» - En somalier var anklaget for drap i Oslo. Han hadde et utvisningsvedtak i 2004, men fordi det ble vurdert som uforsvarlig å sende ham tilbake til Mogadishu, fikk han bli. Vi ville sendt ham rett hjem, men til Nord-Somalia. 5. Lukkede asylmottak «Frp vil bruke lukkede mottak» for innvandrere som søker oppholdstillatelse i Norge. - Utlendinger med uavklart identitet, utlendinger som vurderes å utgjøre en sikkerhetsrisiko eller trussel mot grunnleggende nasjonale interesser, utlendinger som vurderes å være psykisk ustabil, utlendinger med alvorlig sykdom med stor smittefare, utlendinger med kriminelt rulleblad og utlendinger som har fått avslag på søknad om beskyttelse i påvente av utreise, bør sendes rett i lukket mottak. 6. Hensynet til Norges sikkerhet går foran «Frp vil ikke at Norge skal være noen frihavn for terrorister og kriminelle innvandrere, og mener derfor hensynet til rikets sikkerhet i helt spesiell tilfeller bør gå foran hensynet til internasjonale konvensjoner.» 7. DNA-testing. Frp åpner for «omfattende bruk av DNA-testing i utlendingssaker» der det kan reises tvil om identitet.
Mamsen87 :) Skrevet 7. april 2008 #72 Skrevet 7. april 2008 vet det er flere som stemmer frp, men som ikke vil si det i denne tråden..
MammaMia123 Skrevet 7. april 2008 #73 Skrevet 7. april 2008 Hvordan er det egoisme?? Er det ikke egoisme å ta inn innvandrere i fleng, men så driter vi i dem etterpå?? DET kaller jeg egoisme! Herregud!! Gi deg! Blir det samme som jeg skulle hetse og kalt folk for det ene og det andre bare fordi dem er enige i demmes partis politikk, det er drøyt.
solstråle69 Skrevet 7. april 2008 #74 Skrevet 7. april 2008 Sorry, Merrily - akkurat HVA er det som er så galt med dette?
Manhattan skyline Skrevet 7. april 2008 #75 Skrevet 7. april 2008 Å Ravna, du har et poeng som LiBemamma & andre ikke kan forstå! Og hvordan de ikke kan forstå det, det er utenfor min fatteevne.... Nemlig at vi nordmenn har ikke gjort noe for å være i den økonomiske situasjonen vi er i nå. Det er ren og skjær flaks at vi er født i den vestlige verden, og enda mer slumpetreff at vi er født i Norge. Og på toppen av det hele er vi griseheldige som vokser opp og lever i den perioden der Norge er et av verdens beste land å bo i. ALT ER FLAKS!!! De siste 1000 årene eller så har bare tilhørt den vestlige verden, og derfor er vi der vi er nå. Hvis jeg oppdrar min sønn til å bli Frp'er, så kommer jeg virkelig til å føle at jeg har mislykkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå