Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #51 Skrevet 3. april 2008 Poenget er vel at man skal slutte å røyke FØR man blir gravid. Da slipper man påføre babyen sin unødig stress i forbindelse med røykekutt når man er blitt gravid. Det er lov å tenke litt konstruktivt!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #52 Skrevet 3. april 2008 Jeg er lei meg for at barnet ditt ble dysmaturt og prematurt, men er glad for at du har forstått mer nå, og slutta å røyke. Gratulerer med det!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #53 Skrevet 3. april 2008 Dette er jo egentlig veldig enkel barnepsykologi. Man fremhever god oppførsel. Selvsagt fremhever helsepersonell at man klarer å trappe ned på røyken, de kan ikke annet, det kalles MOTIVASJON i tilfelle du lurte. Men ikke innbill dere et eneste sekund at de faktisk mener det er bra.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #54 Skrevet 3. april 2008 Jeg blir helt satt ut her jeg! Hvordan kan dere si at de som ikke klarer å slutte å røyke helt er onde mennesker? Jeg selv var storrøyker før jeg ble gravid, jeg klarte ikke slutte når jeg så streken, men var uten røyk innen jeg var ca 2mnd på vei. DET ER FAEN IKKE LIKE LETT FOR ALLE! For de som har prøvd å bli gravide lenge og de som virkelig har ønsket dette lenge skjønner jeg jo. de er forberedt og dere andre som klarer det, jo all ros til dere!! Men for meg som ikke planla dette, det kom som et sjokk.. Å da i en så stressende situasjon klare å slutte å røyke pga noe du ikke helt forstår selv en gang er i ferd med å skje? Nei dere som klarer å trappe ned, Veldig bra! Til dere som klarer å slutte, HELT fantastisk:) Dere som aldri har røyket eller smårøyket, HOLD KJEFT! jaja måtte bare få ut litt:) hehe Men gå for 100% røykfri, endelig en fantastisk grunn til komme seg unna den farlige røyken som er så god.....
Mamma1982 Skrevet 3. april 2008 #55 Skrevet 3. april 2008 Nå synes jeg du burde udersøke litt før du uttaler deg! selv har jeg vært i kontakt med 3jordmødre og 2leger for å undersøke dette!! (FØR jeg uttalte meg om saken).. Alle kunne konstantere at hvis gravide hadde store vanskeligheter med det å slutte å røyke, burde de heller redusere kraftig enn å slutte helt! å gå med kraftige abstinenser og plager ved røykeslutt var nemmelig heller ikke bra for barnet det heller.... tvert i mot!!! Det er som du sier ANBEFALT av alle jordmødre at man slutter helt!! men ikke for hver en pris! Hvis du skal være tøff i kjeften og uttale deg så stort, synes jeg det er utrolig feigt å signere anonymt... jeg klarer hvertfall ikke ta deg seriøst når du ikke en gang tørr å si hvem du er!!!
Mamma1982 Skrevet 3. april 2008 #56 Skrevet 3. april 2008 Å en ting til...det er faktisk ikke alle som planlegger graviditet....!!?? Hvordan i alle dager skal de slippe unna med abstinensene da??
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #57 Skrevet 3. april 2008 Dere er faen meg svake mennesker dere røykere. Det burde være verdens beste grunn for og få motivasjon til og slutte. Dere burde jo ikke bli gravide før dere har jobbet dere gjennom det og slutte da. EGOJÆVLER!!!!!!!! Å ja jeg har røyket før og klart og slutte. Pingler!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #58 Skrevet 3. april 2008 Eg syns ikke at røykere er onde mennesker.Men det eg ikke forstår er kordan det går ån å trekke ned nikotin når en vet at det er en nydelig baby i magen,som kan ta skader av det,i noen tilfeller alvorlige.Hold ut i dei mnd av svangerskapet,(og ammetid)og heller røyk til en blir100 år etterpå!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #59 Skrevet 3. april 2008 Store sjanser for at de ikke blir 100:-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #60 Skrevet 3. april 2008 Av alle jeg ser med mager og sigarett, så virker ingen av dem særlig kjappe i pappen. Må være folk med lav utdannelse og liten intelligens. Har røyka sjøl i 10 år, og så vanskelig er det ikke å slutte når en skjønner skadene en utretter. Ta en UL, så får dere samvittigheten på plass. Røyker selvsagt ikke nå. Prøv hypnose. Abstinensene er ikke farlige.Det skjer ikke noe fysisk skadelig med kroppen pga. nikotinsug.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #61 Skrevet 3. april 2008 "Til dere som klarer å slutte, HELT fantastisk:)" Jeg har røyka i femten år, men da jeg oppdaga at jeg var gravid og slutta var det ikke helt fantastisk, men en selvfølge. Jeg mener det er så lett som man gjør det til selv.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #62 Skrevet 3. april 2008 Til 22:50 Jeg er så enig med deg!! Jeg har selv vært røyker i 22 år. Det var en selvfølge at jeg slutta da jeg fikk blå strek. Det er 3 mnd siden - og jeg føler meg bedre enn noen gang!!! Jeg var klar for å slutte nå - og fikk verdens beste påskudd for å endelig bli ferdig med dette tullet - og kvitte meg med en stressfaktor i livet - som det har blitt å være røyker idag. Jenter: benytt denne muligheten til å gjøre noe fint for både dere selv og barnet. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #63 Skrevet 3. april 2008 Jeg må le litt av dette, JA det er en selvfølge at man burde slutte å røyke. men om noen bruker 1 mnd på det er de jo fortsatt flinke? Det værste jeg kan se er gravide som røyker, og jeg mener at finner man ut at man er gravid klarer man å slutte innen en mnd eller 2. men dere som er så forbanna sikre på at det er like lett/vanskelig for alle å slutte som for dere tar dere feil. dette er helt individuellt. Jenter, gå inn for å slutte og ja det er en selvfølge at man slutter, men ikke at man skal klare det på dagen. men gjør alt du kan, og gjør du det vil røyken være ute av livet ditt innen kort tid:) tenk på baby:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #64 Skrevet 3. april 2008 Jeg sluttet også den dagen jeg fikk positiv test, etter femten år som røyker. Selvfølgelig! Helt utenkelig å skulle røyke når jeg har et lite mirakel i magen. Jeg tenker som så at foreløpig så kan jeg ikke love at jeg aldri begynner igjen, men så lenge jeg er gravid og ammer så er det ikke noen sak. Tror at det største problemet med å slutte å røyke er frykten for at livet ikke skal bli like bra uten røyk. De abstinensene jeg fikk kan vel knapt kalles abstinenser. Jeg følte meg litt lett og rar i hodet og litt sulten på en måte. Psykisk har det selvfølgelig vært litt verre, men etter en uke eller to så gikk det egentlig veldig greit. Kan fortsatt kjenne misunnelse når jeg ser noen som koser seg med en røyk og nå som våren kommer hadde det vært veldig kos med en røyk i solveggen, men det er ikke verd det. Må bare lære meg at nå er solveggen like kos uten røyken, mens jeg før ikke hadde greid å nyte det hvis jeg ikke hadde kunnet røyke. Kjenner at jeg fortsatt har ganske mange unnskyldninger og oppfatninger om hva røyk kan gjøre for en situasjon, som jeg er nødt til å bli kvitt før jeg kan føle meg trygg på at jeg greier å ikke begynne igjen.Men jeg håper inderlig at jeg har greid å slutte for godt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #65 Skrevet 3. april 2008 Dere som klager så jævlig.. get a life og gi faen! Er ikke deres problem om andre røyker mens de er gravide!! Gidde å bruke energi på å legge ut om alt mulig når de selv vet hva de gjør med barnet i magen!! Snakk om å ha lite å gjøre på om dagen... Må le av dere.. barnslig...stakkars ungene deres hvis dere skal fortsette med en slik holdning, og itillegg sparke de som ligger nede.. er det rart det blir krig???
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #66 Skrevet 4. april 2008 Det ER vårt problem. I tillegg til hvor hjerteskjærende det er å se gravide røyke til tross for den lille i magen så krever ofte barn av røykere mer ressurser på sykehus, mer ressurer i skoleverket, etc.. Det betyr at de tar tid vekk fra våre barn, og koster mer skattepenger.
Miss Misantrop Skrevet 4. april 2008 #67 Skrevet 4. april 2008 Lurer på hvor mange som var inne på denne tråden fra KRANGLE for å hete opp stemmningen i denne tråden. Selvfølgelig må folk få argumentere i hytt og gevær, men noen av innleggene her er jo rett og slett ufine.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #68 Skrevet 4. april 2008 Hvordan kan dere nyte en røyk i graviditeten, når dere vet at barnet får hjertekramper og blir forgiftet av kullsot, og omtrent blir kvelt (får altfor lite oksygen) i 1,5 time etter en røyk? kan noen være så snill å svare på det. vil vite grunnen.. prøver nå virkelig å skjønne tankegangen deres
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #69 Skrevet 4. april 2008 fordi de tenker på seg selv først, og fortrenger at barnet vrir seg i smerter 1,5 time etter røyken. de er ego og tenke rpå seg selv. så lenge de selv har det bra, så er det ikke farlig om barnet lider, kan få livsvarige skader, både når det gjelder læring, det sosiale og immunforsvar og hjerte/lungesykdommer osv og ende med foster/krybbedød. VIL DERE VIRKELIG BARNET DERES SÅ VONDT, FORDI DERE IKKE KAN SLUTTE Å RØYKE 9 MND AV DERES LIV??!
lanoforliten Skrevet 4. april 2008 #70 Skrevet 4. april 2008 Jeg har ikke giddet å diskutere denne saken her. Gunnen er at røykere (stort sett de fleste) kommer med de mest usakelige grunnene (evnt løgner?) til at det ikke er farlig å røyke under svangerskap. Det blir forsvart med nebb og klør og da blir det umulig å diskutere det for dette er et tema som vi aldri kommer til bunns i. Vi er og blir vel uenige rundt dette, selv om det er vanskelig å godta.... Iallefall for meg!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. april 2008 #71 Skrevet 4. april 2008 Det som også forundrer meg,er at folk sier at de må få lov til å gjøre det de ønsker og at andre ikke skal bry seg.Hvorfor skal en få lov til å gjøre hva en vil med barnet så lenge det er i magen,men så fort det er ute,da er det ikke lov til å gjøre noe som helst. Folk blir jo hengt om de innrømmer at de har klapset barnet på baken. Ikke at jeg er tilhenger av at folk gjør det,men synes faktisk det er 100 ganger bedre enn å røyke hver dag. Hvis dere leser det som jeg kopierte fra babyverden.no,så står det faktisk der at det går over 7 timer etter at siste trekk er tatt,før barnet får oksygen nok. Det vil si at moren kveler ungen sin i over syv timer. En annen ting er jo det også at hvis en som røyker mister,så står de der med tårer i øynene og lurer på hvorfor dette skulle ramme dem.Våkn opp sier jeg bare.
lanoforliten Skrevet 4. april 2008 #72 Skrevet 4. april 2008 Ja det kan du si... Men uansett så har nok de som røyker et "godt" argument der også... Det verste og mest latterlige argumentet er "min mor og bestemor var storrøykere gjennom alle sine svskap, og det har gått kjempebra med alle sammen, derfor kan det umulig være så skadelig som alle sier".... osv osv..Jeg ler høyt av sånne argumenter altså!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #73 Skrevet 4. april 2008 Ei jeg kjenner røyka i begge sv.skapene sine. begge døtrene sliter med astma. Hun klarte å prestere å si til meg, fordi min datter hadde vært forkjølet over lengre tid: " Hun er sikkert allergisk mot katter, Jeg ville aldri hatt katter i huset om jeg hadde barn. De fremkaller både det ene og det andre" Jeg blei helt paff. Der satt hun å røyka inn i peisen liksom. Som om det hjelper. Kommer røyk inn i rommet likevel. Men det er det mest ikke røykere som kjenner.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #74 Skrevet 4. april 2008 Dere som sier at vi ikke skal bry oss. Babyen i magen deres kan ikke snakke, dermed er det vår jobb og snakke til dere idioter som kun tenker på dere selv.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #75 Skrevet 4. april 2008 STEIKE KA TEIT DOKK E HER! ! ! ! Gå på krangle å krangle istede for her................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå