Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Desverre så er jeg en av dem. Har kuttet ned fra ca 15-20 om dagen til ca 3 så jeg håper på å kunne gi meg helt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Jeg sluttet den dagen jeg fikk vite jeg var gravid jeg. Har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt, heldig sånn. Men det lille som vokser var og er min motivasjonsfaktor
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 j er også en røyker.. bedre me den ene røyken, enn å gå å tenke på att du gjenne sku hatt en røyk!!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 slutt å tenk sånn! d er mye bedre for fosteret at du går å tenker på røyken en at du tar en!!!!! du må tenke på at du velger røyken for babyen din også! valge burde være enkelt. Babyen forran røyken!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Helt enig med anonym over... Babyen burde absolutt gå fremfor røyken..!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 mødre skal liksom gå i døden for babyene sine, og ikke velge at babyene skal gå i døden for dem. utrolig egoistisk å røyke når man er gravid. alle vet at røyk er skadelig for fosteret. egoister. er dere virkelig så ego at dere ikke klarer å velge bort røyken, men heller påføre barnet deres mulige skader for livet? dere skulle virkelig ikke a blitt gravid før dere klarte å slutte å røyke. dere kunne holdt dere unna sex... når er blir mor er det på tide å klare å sette barnets behov fremfor sine egne egoistiske og skadelige behov.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Alle som røyker er nok klar over alt dette, tror du virkelig det hjelper å komme med hormonelle kjefteutbrudd?
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Var utrolig heldig der faktisk! Røykte 1. mnd i svangerskapet for jeg ikke var klar over at jeg var gravid. Men sluttet å røyke samme dag som jeg testet positivt. Etter det så brekker jeg meg bare ved tanken. Tror nok det er psykisk for meg ja! Vet at det er vanskelig å slutte...stå på og ikke gi opp:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 hjelper ikke å bare stå å se på heller. jeg tenker mye mer på deres barns beste, i motsetning til de egomødrene som setter deres skadelige behov fremfor barnets liv og helse..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Anonym 14:07 Du er en skikkelig kjærring!! Du er en egoist du også som setter dine egne kjeftesmellebehov foran å oppmuntre og støtte dine medsøstre. Du bør også være klar over at slik utskjelling av noen som har en avhengighet av et vanedannende stoff virker mot sin hensikt!
Gjest Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 sist gang jeg gikk gravid sluttet jeg også å røyke. Jeg sluttet den dagen jeg testet positivt. Motivasjonen er jo barnet i magen;) Jeg gikk fra 10-15 om dagen til 0 Har fortsatt ikke tatt i en røyk, dette er nå snart 5 år siden;)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 hvis det virker mot sin hensikt sier det mest om de mødrene, som setter helsen til barnet i fare bare for å trosse en som bryr seg om barna deres.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Det hjelper ikke å bare stå å se på heller? Så du tror virkelig at det du bryter ut av deg her vil være med på å hjelpe disse jentene å kutte røyken? Vær så snill da, du skjønner at du er ute å kjøre nå ikke sant? Dette gjør du overhode ikke for å hjelpe noen som helst!
jaja.. Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Eg røykte fram til eg vart gravid (slutta faktisk før eg visste at eg var gravid). Eg er tydlegvis av dei som vert kvalm og uvel av røyk under graviditet -takk og lov for det! Lykke til med nedtrapping og røykeslutt for alle dykk som ikkje er like heldige
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 du hjelper ingen du heller.. og har da aldri sagt at jeg hjelper de.har gitt opp sånne egokjerringer som ikke klarer å sette babyen fremfor dem selv. den dagen de finner ut at det faktisk er kjempeego å røyke når man er gravid, og faktisk slutter å røyke, da er de ikke ego mer. sier bare hva jeg syns om dem. uansett hva som blir sagt til de folka der, så slutter de ikke. de har bare bestemt seg for at "FOR MEG ER DETTE ALTFOR VANSKELIG, BUHU, JEG ER ET OFFER". Og egentlig så er dte de uskyldige barna deres det er synd på, og ikke de fjolsene. har ikke noe til overs for dem og det gidder jeg ikke holde kjeft om heller.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 Det er mange ting som er egoistisk. Som å få barn f.eks. Mulig jeg ikke hjelper noen jeg heller, men jeg gjør iallefall ikke det jeg kan for å rakke ned på andre mennesker som tydeligvis har et problem. Hva i alle dager er vitsen med å sparke de som allerede ligger nede? Jeg vil gjerne se det menneske som går gjennom livet uten å noen gang trå feil. Jeg sier ikke at det er greit å røyke, men at en gjerne skal være litt forsiktig med å dømme andre mennesker. Plutselig en dag så sitter du i en bedriten situasjon selv, der du kan ha kommet i skade for å påføre noen mèn du egentlig ikke mente noe vondt med. Kanskje du trenger noen flere år på baken før du ramler ned fra den høye hesten din, en gang blir det nok din tur også.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #18 Skrevet 3. april 2008 en ting er å påføre noen skade uten å mene det. en annen ting er å bevisst røyke når man er gravid, og i tillegg sitter inne med kunnskapen om "dette trekket er skadelig for barnet mitt, men så deilig for meg, derfor trekker jeg jeg, mine behov først, så den lille babyen min sin helse". å få barn er ikke egoistisk, så lenge man ikke bevisst påfører barnet skade. og røyking gjør man bevisst. man tar opp røyken fra røykpakken, tenner den og suger inn og blåser ut. noe mer bevisst skal man lete lenge etter.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #20 Skrevet 3. april 2008 vet dere jeg fikk faktisk beskjed av legen min at jeg ikke burde stresse med å slutte da dette kunne vere vel så farlig, men heller kutte ned på røyken og røyke mildere. på kontoll tirsdag tok jeg opp dette med jordmor og sa at jeg hadde problemer med å slutte og at jeg får dårlig samvitighet hver gang jeg tok en røyk. jeg fikk til svar at jeg skulle ikke ha dårligsamvitighet i det hele tatt så lenge jeg hadde kuttet net og røyktem mildere. også hun sa at stresset med å slutte kunne vere farligere men at jeg ikke burde røyke. det hjelper lite av dere dritt kjerringer der ute som kommer med leksjoner til oss om hvor dårlige mørde vi er som røyker. for det er faktisk det dere sier. at vi ikke tenker på barna våre i det hele tatt og er noen egoister. noen har enkelt og greit problemer med og slutte og burde heller få råd fra dere "gode" mødrene der ute. jeg sier ikke at vi skal støttest å få et klap på skulderen å stakkar deg, men prøv heller å finne efektive, gode råd. om ikk kan dere vel for i helvete bare holde kjeften. bare fordi det var lett for dere skal vi høre på drittslenginga deres?? dere kan ikke ha vert mye avhengig av røyken om det var så forbanna lett å slutte uten abstinenser,vekt oppgang og enorm irritasjon over alt og alle! dere er noen egoistiske dritt kjerringer dere som ikke kan oppmuntre til røykeslutt men heve dere over oss å slenge dritt i stede!!!!!!!!!!!! lir så sinnsykt forbanna.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #21 Skrevet 3. april 2008 virkelig egoistisk å sette et liv til verden, som man gjør alt for, og setter ter foran seg selv... .. den går jeg ikke med på.. moren min er verdens snilleste. hun setter barna først, og så seg selv etter. kan ikke tenke meg noe mindre egoistisk. men derimot å sette sin nytelse først, på bekosning av barnets helse (røyk), DET er egoistisk til de grader!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #22 Skrevet 3. april 2008 Hvorfor tror du har så mange mennesker røyker? Tror du at det å røyke er det samme som å slutte å spise poteter? Å få barn er egoistisk. Viss ikke må du forklare meg hva som IKKE er egoistisk ved å få barn.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #23 Skrevet 3. april 2008 Det å slutte å røyke skulle det selvfølgelig stå...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #24 Skrevet 3. april 2008 Selvfølgelig er det egoistisk å røyke. Men det er også egoistisk å få barn. En får da virkelig barn fordi det er noe en selv ønsker. Ikke barnet som ber om å bli laget.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #25 Skrevet 3. april 2008 å sette andre foran seg er ikke egoistisk. og mødre flest setter barna foran seg. derfor syns jeg det ikke er egoistisk å få barn, men helt motsatt (med mindre man er en av de mødrene som setter seg selv foran barna. og nei, tror ikke det å slutte å røyke og slutte å spise poteter er det samme. å slutte å spise poteter gjør man ikke for barnets beste, men derimot å sutte å røyke er for barnets beste og 1000 ganger viktigere, uansett hva du nå måtte komme til å si. det er de i magen deres det er synd på (pga dere), og ikke dere som "har det så forferdelig og fært".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå