Gå til innhold

en morsom navn lek.....bli med


;);)MAYYA;);)

Anbefalte innlegg

Adele Elisabeth

Johanna Serine

Benjamin Oscar

- er mine tre, sistemann er "bonusbarn":o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adele Elisabeth - ikke mine favoritter hver for seg, men kombinasjonen klinger veldig fint

Johanna Serine - nydelig! Håper dere bruker begge nevnene!!??

Benjamin Oscar - to flotte navn. Kombinasjonen var litt uvant for meg og litt tungt å si første gangen, men blir bedre når jeg tenker på det en stund : )

Ollie Tobias - uvanlig og artig. Håper igjen begge navnene blir brukt!

 

 

Min heter Henny Andrea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henny Andrea likte jeg godt. Har selv tenkt på både Henny og Andrea om jeg får jente (men så er jeg navnegal også). Begge er ihvertfall veldig fine navn. Henny er litt tøft og søtt, Andrea er flott.

 

Vår lille heter Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius er et flott navn,men likevel ikke mest brukt blandt de minste.Et navn som passer både til liten og stor:)

 

 

Mine 2 små heter Jo Andreas og Jonah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Andreas er fint da. Men Jo er litt rart for meg. Liker kjempegodt Andreas da! Jonah er kjempefint det også, koselig og lunt, liksom. Men liker selv Jonas bedre da.

 

Min datter heter Ihne Sofie, og i magen ligger sannsynligvis en Oscar Elias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Ihne Sofie var kjempefint. Liker Ihne/Ine veldig godt. Oscar Elias er også fint.

Mine to heter Henrik og Nila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henrik er et solid og nydelig navn, jeg har selv dette på listen om jeg får gutt neste gang :) Nila er sjelden, enkelt og stilrent. Kort, men ikke kallenavn-aktig. Passer både til baby og voksen.

 

Mi heter Leah Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah er et navn jeg har elsket i mange år, utrolig synd det har blitt så populært. Men jeg synes det er vakkert, pent og flott. Sofie er kanskje litt kjedelig som mellomnavn til et så "poppispreget" navn, men nydelig kombinasjon.

 

Har tre herlige små:

 

Mathea Isabel, Ava Emilie og Emrik Olai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utrolig lik smak ;) Alle disse navnene sto på min liste også...

Mathea Isabel er en søt jente med bein i nesa, Ava Emilie er litt mer "mors beste barn" og Emrik Olai er en liten røver, snill sådan ;)

 

Gullgutten min heter Sondre Martinius :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sondre Martinius er en sterk gutt som kommer langt i jobb livet, og som kansje er oppkalt etter beste/olde foreldrene sine.

 

Er ikke så gla i Sondre men Martinius var veldig flott, og det passa godt sammen.

 

Dattra mi heter Emma Amina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Amina, nydelig! Alltid harr litt "imot" dobbeltnavn hvor første navnet slutter på samme bokstav som andrenavnet begynner på. Men, nå har du omvendt meg, dette var et nydelig navn. Forteller at foreldrene ikke ønsker å gi henne et helt "gærningnavn", men heller ikke av det mest populære (amina). Godt valg. Mine elsklinger heter:

 

Ebbe, Bastian & Alba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbe er helt greit.

Bastian er søtt.

Alba er sjeldent og fint:)

 

Min prinsesse heter Aurora, og i magen ligger lille Emine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora er NYDELIG!!! Jeg har tenkt på det selv om jeg skulle få en jente neste gang. Ser for meg en søt jente med bein i nesa som vet hva hun vil (på en god måte) som voksen ser jeg at hun er en virkelig lady.

 

Emine har jeg tygd litt på da en venninne vurderer dette navnet. I begynnelsen syntes jeg det var litt rart men jo mer venninnen min bruker det jo mer har jeg likt det. Synes nå det er ett stilig navn, men må nok kjenne en Emine før jeg kan si hvordan hun blir. Synes det står i god stil til Aurora!

 

Min heter Theodor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er tjukk.

 

Til deg over med Theodor, koselig navn, forbinder det med bamsen Theodor uten at det er noe negativt. Hadde en kjæreste som het det en gang for leenge siden, da syntes jeg det var veldig rart, men nå er det jo mye vanligere. Nesten litt for populært til at jeg ville valgt det selv.

Men kjempefint!

 

Sjarmtrollet her heter Nataniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nataniel er veldig fint, synes jeg. Mange synes (utrolig nok!) det er "femi", men jeg synes Nataniel er et sterkt og flott navn. Utrolig vakkert!

 

Mine to prinsesser heter Emilie og Amanda, og i magen ligger lille Matilde/Natalie/Olivia.

 

De som svarer på min tråd, hva er finest til Emilie & Amanda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie og Amanda er fine navn, enkle og greie. Emilie stod på min liste en gang også :-)

 

Vil nok si at Matilde passer best sammen med de navnene, kanskje fordi jeg vet om to søstre som heter Emilie og Matilde, og at det er vanen som gjør det.

Men det er fine navn alle sammen. :-) Særlig Natalie da, som jenta mi heter :-)

 

Mine heter Levi, Mathias og Natalie.

 

Noen som har noen tips til hva lillebror skal hete?? Er 6 dager på overtid nå og er helt blank....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Baby i mars 08;-)

 

Så heldig jeg var som fikk ditt innlegg å svare på. Synes du har noen helt nydelige navn på barna dine:

 

Levi - Kjempekult, tøft og pent.

Mathias - Veldig pent, mitt favorittnavn, synd det er så populært.

Natalie - Nydelig og vakkert.

 

Jeg synes lillebror bør hete:

 

Levi, Mathias, Natalie & Abel

Levi, Mathias, Natalie & Kasper

Levi, Mathias, Natalie & Iver

Levi, Mathias, Natalie & Albert

Levi, Mathias, Natalie & Olai

Levi, Mathias, Natalie & Lyder

Levi, Mathias, Natalie & Even

 

Eller Emrik. Det er knalltøft og passer godt.

 

Mine fire små heter: Lydia, Elea, Abel og Olai :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at en anonym her oppe har samme smak på navn som meg - min datter heter også Mathea Isabel ;-)

 

Lydia syns jeg har en veldig fin klang. Det er jo ikke det vanligste navnet, men jeg kan se for meg barna på skolen snakker om henne, og navnet hennes er veldig fint, på en uvanlig måte. Litt spesielt!

 

Elea er jo bare nydelig! Elsker navn med ea-ending, og Elea har jeg faktisk aldri tenkt på. Flott navn :-)

 

Abel minner meg bare om epler, men det er kanskje en bra ting?

 

Olai likte jeg egentlig ikke. Det passet bare ikke inn i rekken, på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange har dobbelt navn her:-) Mathea Isabel er kjempe fint. Litt kongelig "svung" over det.

Vi har valgt enkle og korte navn på jentene våre, for de har så lange mellomnavn, (etternavn)

De heter Eline og Eira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine navn på jentene dine.

Eline er søtt, ser for meg ei lyshåret feminin jente :-), vet ikke om det stemmer.

Eira er utrolig tøft og flott.Ser for meg ei tøffa som er høyt og lavt :-) Kunne godt tenkt meg for å kalle nr. 3 for Eira.

 

Mine to heter Nathalie og Tiril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie og Tiril er feminine og sikre navn!;)Jeg elsker de navnene.

Ja, Eira er kjempe fint.Det burde du satste på;)

 

Min datter heter Melania

 

-Marijah-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..hva skal jeg si.

Nathalie er et populært navn for tiden, og ganske så fint syntes jeg. Ser for meg ei lita barbie jente;-)

Tiril ser jeg for meg som ei skikkelig tøff og litt rampete jente;-)

 

Min sønn heter Lias :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...