Gå til innhold

en morsom navn lek.....bli med


;);)MAYYA;);)

Anbefalte innlegg

gi deres mening om navnene til barna over dere på listen. og si deres mening.så skriv navna på barna dine og så kommer nestemann på listen å si hva de syndes om navnene dine:) da begynner jeg min sønn heter ferdinand og min datter heter athena hermine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdinand er tøft,de fleste har hørt navnet,men samtidig ikke alt for mye brukt:),ser for meg en gutt med futt.

Athena Hermine-et spesielt navn.Synes Hermine og Ferdinand er stilig sammen.Hermine er et navn med hold i.

Mine heter Kornelie og Matilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jo gamle navn så både Kornelie og Matilde er jo i den kategorien.

Kornelie et spesielt og sjeldent vakkert navn.

Matilde er jo litt mer vanlig, men klinger kanskje bedre i manges ører. I mine ører er det litt mer søtt enn vakkert.

Begge navn falt med andre ord i smak hos meg :o) Sikkert noen hel-skjønne barn :o)

 

Mine to heter Helene og Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene er ok for meg, ikke et navn jeg ville valgt, men syns det er fint. Liker Lilly bedre, et navn jeg selv kunne valgt, liker lkorte søte jentenavn med dobbel konsonant.

 

Isak, Ella og Jenny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Isak, Ella og Jenny er navn som jeg liker godt. De er gamle og stødige, samtidig som det er pene navn. Jeg syns Isak er et søtt og fint navn, samtidig ikke for søtt. Ella er sterkt og pent, og samme med Jenny.

 

Våre to heter Emil Agnar og Vilde Sofie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leken var gøy helt til noen kom med halveis kritikk:

"er ok for meg, ikke et navn jeg ville valgt,"

Etter det blir det vanskelig å skulle følge på.

 

Hvis du skal være med på en sånn lek gjelder virkelig ordene:

Dersom du ikke har noe pent å si, så la være å si noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget med leken var jo å si hva du syns om navna. Syns ikke det er kritikk å si at navnet er ok selv om det ikke er noe den personen ville valgt. Skrev jo også at det var et fint navn. Det er ingen her som har skrevet at de syns navna er stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Emil og Vilde Sofie kjempe godt, veldig fine navn. Agnar er veldig uvant for meg, så må nok tygge litt mer på det, men det passer godt sammen med Emil.

Tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det synes jeg også. Det er jo patetisk å legge ut sine navn om en ikke engang tørr å høre at andre ikke ville valgt navna!!! Hva er poenget om alle skal skrive at det var et fantastisk navn, det er noe jeg kunne valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias er et enkelt, greit og koselig navn som passer like godt på voksen som på barn. jeg tenker sikkert slik fordi det er et gammelt navn som man har hørt at voksne heter men som har fått en renessanse og nå hører mest på barn.

 

Aurora og Ariel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jo leken ødelagt, om man bare smisker er det jo ikke gøy. Høflig ærlighet er vel greit det vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg å dra oss inn på sporet igjen......

 

Aurora syns jeg er veldig fint, minner meg om Aurora i Anne Cath sine bøker. Ariel blir litt for mye havfrue for meg, men det er ikke stygt, men det må "tygges" på litt.

 

Sikkert fine jenter :-)

 

Carosander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carosander ja.. :-) Det navnet har jeg bitt meg veldig fast i her inne. Etter å ha tygget og tygget og tygget lenge på det, så har jeg begynt å synes at det er vanvittig tøft og kult!! Min ærlige mening, helt sant! Har sett du har fått en del kritikk for det her inne. Men jeg liker det! :-)

 

Benjamin heter min lille prins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benjamin er eit fint namn, veit ikkje kva det tyder, men eg trur det er eit namn gjeve av kjærleik.

 

Gutane mine heiter Halvard og Herbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Dette var navn jeg likte godt! Halvard er en vokter, hva? Synes det er fint å tro at barnet skal passe på noe.. :-) Det er en god egenskap. Herbjørn hadde ikke jeg hørt før, men digger det! Jeg synes det er spennende å bruke gamle norrøne navn. Så mine gutter heter

 

Waldemar og Wilgrim

.. og kanskje får vi en liten Vilja snart? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldemar var kjempefint, særlig med W. Wilgrim har jeg aldri hørt før, et sterkt navn, ser for meg en vill viking :) Vilja er bare nydelig, vurderer det selv om vi får jente.

 

Mine heter Noah Alexander, Leo Sebastian, Frida Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noah , Leo Sebastian, Frida Linnea

 

Alexander- varkkert navn, en liten tøffing også ser jeg for meg

Noah - fint, men veldig popis nå

Leo Sebasitian - Veldig glad i navnet sebastian, Leo passer godt til synes jeg.

Frida - ser for meg en liten tøff selvstendig jente

Linnea -Litt sukkersøtt. Kanskje datteren din er en god blanding :)

 

Lyder

Anton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyder og Anton er gutter man ikke kødder med. Ikke de mest vanlige navnene lenger, og desto mer særpreg og kraft er det i navnene. Ser for meg to tøffinger når jeg hører disse navnene.

 

Sønnen min heter Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind er helt nydelig, og jeg synes han er en heldig gutt som får ha et sånt trygt, godt og klassisk pent navn. Han vil helle ikke være blandt veldig mange andre Øyvinder i klassen sin, noe jeg også ser på som utelukkende positivt:)

 

Mine nydelige heter:

 

Emanuel, Ebba og Eira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fro hyggelig tilbakemelding! Det rare er at navn nr 2 på blokka om vi får ei jente er Linnea! No kidding! Fine sammensetninger på navna du har valgt. Det er viktig at de passer sammen synes jeg. God ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emanuel , Ebba og Eira var nydelige og spesielle navn:-) Moro med alle på samme bokstav, gode valg alle tre.

 

Mine heter Kristina, Viktoria og Mathias, hvis lille i magen er en gutt som det sies blir det Lukas:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina og Viktoria pene, søte og flotte jente navn.

Mathias liker jeg også godt, Lukas er et navn jeg godt kunne algt selv:)

 

Angelica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelica er et utrolig fint navn!!

Ser for meg en liten søt rakkerjente :)

 

Hva med Jesper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesper er et søtt navn. Ser for meg en sjarmerende liten lyslugg :-) Kjenner tvillinger som heter Peder og Jesper. Nydelige gutter.

 

Jenta vår heter Mina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina er søtt, herlig, enkelt og greit, stødig og flott. Med andre ord - står til alle kriterier her hos meg. Synes det er veldig fint.

 

Mine tre heter:

 

Adele Elisabeth

Johanna Serine

Benjamin Oscar

Ollie Tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...