Gå til innhold

GRESSENKENE - April


Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff titter.. Nå krysser jeg alt jeg har. Lenge siden jeg har vært på nettet, men dette var ikke noe kjekt å se. Masse lykke til. Tenker på deg nå ja.

 

Fikk nok mensen ja, så nå prøver jeg å ikke tenke så mye på det. Samboeren er ikke helt på glid enda så jeg vil ikke presse ham til noe enda. Om ikke mensen stabiliserer seg til august blir det en tur til gyn. Hun skulle hjelpe meg om jeg ville ha nr 3...

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Titter: Jeg tror det kommer til å gå bra! :) Du er jo lengre på vei nå enn noen gang tidligere! Det er nok normat å få litt annerledes utflod når en er gravid, pluss som du sier, så er det 1% som opplever tre aborter! Det er en veldig liten sjans! Bestillte du babyklister forresten? Om det skulle komme noe blod, så kan du ta 50 dråper av det, det har stoppet spontanaborter før, har jeg lest.

 

Jeg krysser også alt jeg har, jeg tror dette kommer til å gå bra! :)

Skrevet

Takk for alle lykkeønskinger og kryssede fingre:) Jeg tror det hjelper! Har ikke hatt noen fler mystiske farger i truseinnlegget siden i går og tror og håper at dette vil ordne seg! Knøttet er jo 6 uker gammelt i dag, så jeg er kommet ganske langt om jeg skal si det selv!

 

Har ikke vært i kontakt med legen enda og tror faktisk jeg drøyer det litt, for akkurat nå er jeg ikke veldig bekymra. Men selvfølgelig, dersom jeg begynner å blø ringer jeg med en gang! Vurderer privat ul da, bare for å få det før jeg reiser hjem på tirsdag.... Eller ringe legen i morgen å si at jeg har hatt en liten blødning. Vi får se! Nå er det gruppearbeid og eksamensangst som står i fokus.....

Skrevet

Krysser fingrer for deg Titter! :) Håper det bare er vel med lille nurket:)

Forstår eksamensangsten din!! Jeg hadde sangtentamen i dag, og det var ikke det morsomste jeg var med på! Så jeg gruer meg veldig veldig veldig til eksamen! Men vi klarer vel å ro oss gjennom det med gode resultater. hva er det egentlig du studerer? Du har sikkert sagt det før, men jeg husker ikke vet du:P

 

 

Skrevet

Og jeg krysser fingre, tær og ben for deg Titter!!! Men jeg tror dette vil gå bra. Prøv å ikke stresse så mye da. ta livet heeeelt med ro. Legg deg på sofaen etter hver endt skoledag da!! Ordre fra meg!!!!

Lykke til hvertfall.

 

Jeg hadde siste forestilling i dag. Det beste publikumet vi har hatt hadde vi i dag, så skikkelig stemning.

 

Nå er jeg hos Mamma. Hun er 50 år i dag, så vi leverer tasse i bhg i morgen, også drar vi på overraskelsestur til Strömstad. Søss og jeg tar henne med på Spa. Skal bli digg...

Sambo kommer hjem i morgen da, så da er han hjemme på lørdag når jeg kommer hjem.

FERIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :-D

 

Ørneredet? Skjer med deg om dagen da?God helg;o)

Skrevet

Mixå: Takk for det:) Jeg går på lærerskolen og må vel komme meg i jobb nå til høsten....får aldri noe fast sikkert siden jeg kommer til å ha mage på eventuelle intervju, men vikartimer får man alltids:) Er veldig vanskelig å få jobb her i Trondheim også, så jeg har ikke de store forhåpninger....

 

Morelli: Så koselig med spa-tur da!! Det er jo utrolig delilig:) Har en venninne som har 25-årsdag i dag, og vi er en gjeng som vurderer å spleise på noe sånt til henne! Blir stor feiring i morgen, så da må jeg finne på en god unnskyldning for ikke å drikke.... Hun vet at jeg er gravid, men ingen av de andre gjestene på festen....! Og når det gjelder meg selv, så har jeg også troa på at dette går bra:) Har ikke hatt noe spotting/blødning etter onsdag, så da er det forhåpentligvis ikke noen ting!

 

Ellers har jeg fått innkalling til tidlig ultralyd også nå, så dit skal jeg 6. mai:) Er jo ikke lenge til det da! Og tida kommer til å gå fort... Nå har jeg siste innspurt på mappeeksamen min i helga (skal levere på tirsdag), i tillegg til at en gammel venninne er i byen, så da skal vi finne på noe med "gjengen"! Og så er det 25-årsdag hos en annen venninne på lørdag, og på tirsdag kommer sambo hjem og vi reiser til foreldrene hans for å fortelle den store nyhet:) Og da kommer vi ikke tilbake hit til byen før 4. mai! Da er det plutselig bare to dager igjen! :) Og jeg kjenner at alt kommer til å bli mye mer bekymringsløst når bare sambo kommer hjem....hjelper så utrolig bare at han er i nærheten!

 

Så jeg har med andre ord ganske stramt program framover, men det er egentlig like greit, for da går tiden fort! Er jo bare 4uker til jeg har nådd den magiske 12-ukersgrensen....! Har jeg forresten fortalt at vi har fått oss ny leilighet? Bor jo i studenthjem nå, og da må vi selvfølgelig flytte siden jeg ikke er student lengre enn til sommeren...og nå har vi funnet oss en kjempefin leilighet som vi skal leie:) Så jeg har begynt å pakke ned gammelleiligheta, og 1. mai tar vi over! Gleder meg skikkelig!

 

Dette ble jammen et langt innlegg...blir sånn når man absolutt ikke har lyst å skrive på eksamen og bare gjør alt mulig for å utsette det i det lengste! haha! Men nå må jeg begynne....jo mer jeg får gjort nå, jo mindre må jeg gjøre i helga!

 

God helg jenter!! :)

 

 

Skrevet

Ok, nå var det veldig lenge siden jeg hadde skrevet noe ser jeg. Ikke bra! Ser det er enda lengre siden maya har skrevet da, har hun født tro??

 

Klokka er 05:30 og jeg får ikke sove, vondt i kroppen og halsbrann er årsaken nå, slet med å sovne og, vesla sparker kraftigere enn noen gang - og treffer ribbena bedre enn aldri før.

Skal slefølgelig ikke klage, det er jo de som ikke er gravide enda, og det er nok de som har det mye verre i svangerskapet enn meg, men likevel er jeg utrolig lei nå!!!! :(

Har egentlig bare lyst å føde nå!

Er nå 31 uker og 1 dag, har gått opp 11 kilo, cm rundt magen har økt med 37, og vannet i kroppen gir merker etter sokkene...

Sambo reiser på sjøen på mandag, og han er min klippe om dagen!

Ikke så mye mere å melde om fra min kant jenter.

 

Leser tråden nesten hver dag, og følger med på dere og tenker på dere masse!!

Håper og tror sammen med deg Titter at dette går bra, lurer på om Maya har født, bekymra for om du stresser for mye Morelli, glad på dine vegne at du får hjem kjerligheten din Elisabeth og at dere får prøvd denne ppen:), Klar håper ikke kynnerene dine blir premature rier - jeg har planer om å slå deg på målstreken:) Og mixå, lykke til på eksamene som kommer nå. 123, godt å se at du enda henger med:) Håper du får mannen på gli også snart. Tauza, kjekt at du stikker hodet innom!

 

Da skal jeg skru av pcn og prøve å sove litt igjen, ble litt sytete fra meg nå, men sånn er det bare for tida! Bedre dager kommer, kanskje i mårra:)??

 

Skrevet

Hei jenter! :)

 

Morelli: Kjekt at du har fått hjem samboeren din da! :) Det må være koselig å få han hjem når du er gravid og greier.. :) Men hvordan går det nå i forhold til første graviditeten din da? Jeg ser for meg at jeg kommer til å bli hysterisk for alt når jeg blir gravid, og har liksom en liten plan om unngå det da.. He, he..

 

Trulte: Når er terminen din da? Jeg klarer desverre ikke å ha sympati for at du vokser, skulle byttet med deg any time! ;) Men det er nå ikke så lenge igjen heller. Du får sitte å skrive her inne da, når han drar! Skal muntre deg opp vi! ;P

 

Ja, samboeren min kommer hjem på tirsdag (syklusdag 14), så jeg håper at det klaffer denne gangen! :) Det er litt sent, men de gangen han dro ut på dag 9, 10 og slikt, klaffet det jo ikke så! :)

 

Jeg har to vakter igjen i praksis nå, så blir det eksamensinnspurt! Nesten litt trist å slute i praksis også, både pleierne og pasientene er så koselige! :)

 

Nei, nå må jeg legge meg! Ha ei fin uke,jenter! :)

Skrevet

Så bra Titter. Jaggu går tiden fort. Og de fire neste ukene kommer til å gå like fort skal du se. Moro at det endelig skulle klaffe for deg. Det er vel unt asså!!!

Og ja, Spa tur var kjempedeilig. Vi kom til DET fine rommet. Dobbelt bad, balkong, to etg, i toppetg var det eget spiserom. Dagen etter fikk vi roomservice med champagne og frukt å greier, hehe..

På kvelden fikk vi spabehandling. Jeg fikk ansikt, hender og føtter. Lå i et relaxrom etterpå å spiste frukt og drakk agurkvann, og så på utsikten ut mot havet. Fantastisk avslappende og deilig. Fikk røsket med meg masse godis fra svenskebåten også, hihi ;-)

 

Trulte: Det hørtes jo ikke særlig bra ut da. Åssen har dagen vært i dag? Uff, du er jo så uheldig du. Kan vel ikke annet enn å sende deg masse gode tanker.

Og jeg håper du tar det med ro selv når du føler deg bedre.

Selv stresser jeg en del ja. Har desverre ikke en sambo som har så veldig forståelse om dagen, men han er flink til husarbeid fra før av han da, så kan vel ikke klage..

 

Elisabeth: Må si jeg tok meg bedre tid i første sv.skap. Alt var så nytt og man gledet seg på en helt annen måte.

Spent på alt som skulle skje.

Nå vet jeg liksom hva jeg skal igjennom. Men gleder meg også nå, for nå vil alt bli mere rolig. Jeg kommer ikke til å ikke vite hva jeg skal gjøre osv..så det blir deilig.

Men magen i seg selv tar jeg mye mindre vare på. Har sønnen jeg må ta meg av, så får liten tid til magekos. Sist spilte jeg klassisk musikk for magen hver kveld og det gjør jeg ikke nå. men nå kjenner jeg veldig lite liv også, så har vel fått en rolig skapning denne gangen.

Men jeg tror ikke du vil bli sånn "hønemor". Du har mange venner med barn og kanskje litt erfaring fra andre. Jeg var den første i gjengen og i familien(e), så måtte finne ut av mine egene "feil".

 

 

Sambo måtte jo seff jobbe da!!!!! Er det mulig!!! Så akkurat nå er jeg lite blid. Nå føler jeg jobbe kommer forran noe annet. Vi som skulle ha ferie sammen. Og det liker jeg dårlig!! Men han har ordnet seg fri fra onsdag da hvertfall. Bedre enn ingen ting. Men dere skulle sett meg i går kveld! Da var jeg så forbanna som jeg aldri før har sett meg, haha!!!

Men da er det ikke hormoner det er snakk om, men en kjærste som ikke bryr seg! Så han skal få sin straff, hehe.. ;o)

 

Maya ja..hmm...

Skrevet

Hei hei på tide med ett livstegn fra meg å vel.

Grunnen att jeg ikke har vært her er att jeg hr vært utrolig sliten å ikke orket å skrive, men har sneket på dere til tider så får med det som skjer.

Sambo dro på sjøen for en uke siden å det har vært tøft, men han kommer hjem i morra selv om han skulle vært ute i 9 dager til. Han får komme hjem siden kroppen min driver veldig med modningskynnere som har vart nå i mere eller mindre konstant siden i går å jordmora på sykehuset mente det ikke var forsvarlig å la han være ute i 9 dager til da jeg kan føde før det.

Har 3 uker igjen til termin dagen nå, så blir spennede å se når babyen kommer.

 

Håper det går bra med dere andre også.

Skrevet

Så utrolig spennende Maya!! Nå skjer det snart:) Og veldig bra at samboeren din får komme hjem tidligere! Kan ikke være særlig kjekt å være alene nå nei... Blir spennende å høre hvordan det går!

 

Og så var det deg Ørneredet...har litt vondt i meg for deg noen ganger! Selv om det er et fantastisk privilegium å få lov å gå gravid, har jeg full forståelse for at man kan bli lei noen ganger, og i alle fall når man er så plaget som du tross alt har vært! Men hold ut, premien er så uendelig stor:)

 

Så hyggelig med innlegg fra deg også Elisabeth:) Jeg skjønner at du har vanskelig for å ha sympati med andre som er gravide og "klager", det hadde og har jeg til tider enda selv. Men det blir plutselig mye lettere å takle når man er gravid selv... Håper så innmari at det klaffer denne gangen for deg! Utrolig hvor mye jeg egentlig tenker på dere gressenkene, og du er virkelig en av dem jeg tenker mest på. Vi har liksom prøvd nesten like lenge (var vel bare to pp som skilte oss) og det fører jo til at en forstår tanker og frustrasjoner på en annen måte. Så det hadde vært så bra om vi kunne fortsatt med det, og delt den gleden det er å være gravid også:) Dessuten har jo de andre så stort forsprang på meg, så jeg kunne trengt noen som er omtrent like langt:)

 

Morelli: Så kjedelig at samboeren din måtte ut igjen da... får håpe det ikke blir en vane at han tar på seg ekstra jobbing! Det er så utrolig kjipt, spesielt når dere hadde planer! Men gled deg til onsdag da:)

 

Ellers har jeg akkurat printa ut mappeeksamen min og skal levere i morgen tidlig!! Halleluja:) Føles godt å være ferdig, selv om det ikke er den beste oppgaven jeg har skrevet! Og i morgen går sambo på fri og vi skal reise hjem på besøk til foreldrene våre i nesten en uke! Det blir utrolig koselig, og endelig skal svigers også få vite at de blir besteforeldre om ca 7 måneder! I tillegg har vi fått oss leilighet (som jeg sa forrige innlegg), jeg skal på ul om en uke og en dag, jeg er 8 uker og 4 dager gravid, og egentlig kan ikke ting bli stort bedre akkurat nå!! :) Dette var i alle fall et snev av optimisme fra min side, og slik håper jeg det holder seg!

 

Ha en strålende uke alle dere fantastiske jenter, og lykke til med alt dere skal gjøre, enten det er babylaging eller fødsel! :)

Skrevet

Hei!!

 

Titter; helt sikker på at dette går bra, mange får brun utflod. Jeg fikk det i uke syv, men sa på legevakta at jeg "blødde". Da fikk jeg henvisning til ul og undersøkelse samme dag! Godt du ikke er bekymra iallefall!

 

Ørneredet; Vet alt om søvnvansker. Det er helt umulig å sove til riktig tid, ja. Jeg finner ikke sovestilling, klør, har halsbrann og kjenner etter alle bevegelsene til den lille skapningen i magen. Mye forstyrrelser med andre ord! Håper du får bedre dager, jeg føler meg generelt bedre. Syns det er rart. Ryggen plager meg enda, men kynnerne har roet seg. Jeg er kommet så langt at jeg også føler meg tryggere og tryggere. Snart er jeg 34 uker, og det er jo den magiske grensen for en ferdiglaget baby har jeg forstått! Sykemeldt er jeg, men prøver å nyte dagene litt nå som formen er bedre.

Elleve kilo er jo bra til å være 31 uker? Jeg tror jeg har lagt på meg litt lite, rundt 6 kg. Vet ikke helt grunnen til det men. Er foreløbig heldig som ikke har vann i kroppen. BANK I BORDET!

 

Kjedelig å være aleine da, min kommer ikke hjem før i slutten av uka - HVIS alt går etter planen.

 

Maya, godt han kommer hjem før! Kan han komme på så kort vasel? Min skal ut å seile tett mot fødsel. Dvs planlagt hjemkomst to uker før termin.. Jeg aner ikke hva vi kan gjøre med det. Håper han kan ha en kortere tur, men hvor lenge før termin kan jeg forvente at han holder seg hjemme?

 

Morelli, det er nok litt anderledes med nr 2 ja. Men sikkert deilig å føle seg mer avslappet til det! Man tåler masse når man er gravid, og for førstegangs kan man kanskje bli for opphengt i ufarlige plager at man begrenser seg selv mer enn nødvendig, tror du ikke?

 

Ellers begynner jeg å nyte graviditeten nå, kanskje litt seint å begynne med det? Jeg har fått så mange kompliment for magen og at jeg ser så bra ut, og det er så utrolig hyggelig! Skal virkelig huske på å gjøre det samme selv neste gang jeg møter ei gravid!

Skrevet

Jeg var heldig for akuratt nå lå dem til kai i rotterdam, hadde vi ventet 2 dager til kunne han ikke kommet før over helga. Om du ikke er sikker på å la han reise så skaff sykmelding. Er meg å en til som har termin med få dagers mellomrom å begge være samboere måtte hjem 1 uke før planlagt. Hvet flere som har fått sykmelding på mennene sine den siste turen, å jeg tror egentlig ikke det er så dumt heller.

Skrevet

Morn jenter, kjekt dere er i live! Og veldig bra du får hjem mannen Maya. Vi har sånn flaks at sambo blir hjemme hele fire uker før trermin. Klaffer sånn med friperioden. Og om jeg skulle føde mye senere enn termin, så får han lov å jobbe på basen her slik at han slipper å reise ut før vi er klar for det, også etter permijsonen etter fødselen. Og den muligheten er jeg veldig glad for at vi har!

Ellers så kan jeg skimte sola bak skyene i dag:) Har vært hos legen, alt ser bra ut. Smertene får jeg bare overleve, så går nok alt bra til slutt!

Reiser på besøk til mamma i morgen, så det skal bli koselig! Hun gleder seg i allefall enormt til å se meg og magen.

 

Vi snakkes jenter, skal komme meg ut litt i dag, må i allefall innom jobb en liten tur, blir aldri helt ferdig og klar til å forlate den plassen helt... Dukker alltids opp noe jeg bare må ordne... Men i dag skal jeg jo levere sykemeldinga da, så da har jeg i allefall en legitim grunn:)

Skrevet

Ja Titter!!! Gratulerer såååå mye med ny leilighet. Er jo så moro å flytte..eller moro å flytte inn, ikke ut, hehe..

Pass på helsa alikevel da. Vi flyttet når jeg var gravid, og da gjorde jeg ikke stort. Jeg vasket og pusla litt, men bæringen og malinga tok sambo seg av. Litt prinsesser fortjener vi å være nå ;-)

 

Klar: Så bra du er bedre i formen da. Og jeg kan tenke meg du ser fin ut. Har du noen bilder ute på profilen din her tro? Har ikke sjekket jeg..

..Joa, jeg må vel si man bekymrer seg mye mere første gang, men det er fult lovlig syntes jeg. Man har jo aldri vært igjennom dette før, og alt er nytt. Så dere har full forståelse fra dise kanter hvertfall :-)

Aner ikke hvor mye jeg har gått opp jeg. Har ikke like tett oppfølging av lege og jm denne gangen. var der vel sist i feb, og skal tilbake i mai, hehe...Så skal bli spennende å se hvor mye det har blitt.

(har ikke vekt hjemme serru..)

Nå sitter jeg å spiser godteri som jeg kjøpte på Sverigeturen, så kan vel ikke klage om jeg har gått opp noen kilo for mye..*kremt*.

 

Ørneredet: GOD TUR HJEM!!!! Håper vi hører fra deg om ikke så lenge. Nå skal du vel være der en stund skal du ikke? og innom Trondheim, stemmer ikke det? Og hils mormor masse;-)...og god bedring :-(

 

Maya: Godt å høre du ikke har født enda da. Hadde jo vært kjedelig for dere alle når ikke smabo var hjemme. Bra han kommer hjem nå.

Min pendler til Oslo hver dag i hele juli og aug (1 1/2 t. med buss), så han har ikke så ille vei hjem om noe skulle skje.

Blir hjemme to uker etter fødsel, også drar han vel ut 1 mnd tenker jeg. Men det tror jeg at jeg skal takle greit. Litt dårlig samvittighet for han som skal bli storebror da. Han kommer til å trenge masse oppmerksomhet. Så jeg har hyra Mormor til å være her å bo her noen dager. Så får vi bare ta det som det kommer.

 

I dag fikk jeg feriepenger fra den gamle jobben, så nå er det ut å shoppe asså!!!

JIPPIIIIIIIIII!!! :-)

Skrevet

Heisann snupper!

Godt å se at alle har det forholdsvis bra nå! :)

Er vel noe med sommeren som kommer? :)

Sambo dro til familien sin i går og blir vel til helga, og denn pp står vi rett og slett glatt over iom at han drar før jeg har hatt el. Så nå er det russetid på meg, og kan drikke litt uten å tenke på at det er noen i magen min:) Så da er det ikke sikkert jeg stikker innom på en stund egentlig:P

 

håper alle har det bra, og lykke til med flytting Titter! :))

 

Morelli: fikk feriepenger fra gamlejobben jeg også, så nå blir det vel litt ødsling med penger vil jeg tro! :P

 

klem klem

Skrevet

Så gøy at dere har fått penger! Akkurat fiksa det siste på skatten, og jaggu får jeg ikke igjen en slant peng jeg også! Hurra!

 

En uke igjen så er jeg HØYGRAVID! Hjelpe tid! Syns dette begynner å bli morsomt, var på en klesbutikk idag og ei dame sa høyt idet jeg gikk forbi "sjekk den flotte magen!" - Jeg glemte alt av ryggvondt da, gitt! Det er en liten kommentar som betyr utrolig mye!

 

Ellers driver jeg dagene med å undersøke musikk til bryllupet vårt. Vi skulle ha giftet oss nå i vår, men pgå graviditeten bestemte vi for å utsette. Kjedelig å måtte gjøre det, men er egentlig glad for det nå slik som formen min har vært. Og ha et nurk på den store dagen, gjør nok ikke dagen til mindre opplevelsesrik!

 

Det ble litt mye meg nå. Håper dere har det bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...