Gå til innhold

Utrolig mange slappe foreldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sitter for øvrig i SU i barnehagen nå da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen tar den biten her i år.

Skrevet

For de som må ha det inn med teskje - jeg snakker selvfølgelig om de foreldrene som aldri stiller opp på noenting....

Skrevet

Nei, jeg ville egentlig ikke. Nettopp fordi vi er med på alt mulig - i tillegg til at vi kun har fått 40 % plass, sånn at jeg jobber veldig mye kveldstid. Du kan gjerne være spydig, Riga - det biter ikke på meg.

Skrevet

...og dem er det mange av. Jo større ungene blir jo tydeligere blir det at du møter igjen de samme foreldrene i alle sammenhenger - fra FAU og klassekontakttjeneste til speideren og skolekorpset og idrettslaget er det de samme navnene som går igjen på lista over verv og ad hoc-innsats fra kakebaking og loppesortering til transporttjeneste og discovakt på skolefester, fra barnehagestyret til Natteravnene, og ikke minst er det også de samme som du aldri ser noe til.

Skrevet

...og hos oss er det helt normalt at kun halvparten av heimene er representert på foreldremøter i ungdomsskolen. Den samme halvparten hver gang.

Skrevet

Alle de andre foreldrene i den barnehagen er sikker late slappe og tiltaksløse. Du er sikkert den mest perfekte moren der. Godt de endelig får en som deg der.

IRONI

Skrevet

Ja, det er tydelig at ikke alle skjønner hva du snakker om her... Og det er også tydelig at endel føler seg truffet ;-)

Skrevet

Hva med å heller motbevise at du er en drittunge da, heller enn å bekrefte det..?

Skrevet

Nå vet jo ikke du hva disse foreldrene er engansjert i utenom barnehagen. Det kan jo være at de allerede har flere verv andre steder (som har med barna å gjøre) slik at de ikke er kjempelystne på flere verv enn de allerede har...

Skrevet

Du er flink! Men jeg har hverken tid eller lyst. Glad for at hun som meldte seg har lyst og tid!

Skrevet

Jeg har tatt på meg et verv i barnehagens styre. Men, jeg må si at det er vanskelig å få gjort en god jobb, jeg jobber 100% og har en mann som jobber nærmere 200%, så sånn sett skulle jeg nok ikke tatt på meg den jobben. Men, jeg gjør så godt jeg kan ut fra den tiden jeg har.

Forstår at mange føler de ikke har tid, men vi må alle bidra.

Skrevet

skulle gjerne gjort det jeg men ... jeg sliter med angst +++ som gjør at jeg er ikke den som skriker høyest!

Skrevet

Hadde vel egentlig ikke ventet noe annet! ;-)

Skrevet

tror det er helt vanlig at det er slik.. uheldigvis... jeg er med i FAU også.... syns det er viktig jeg

Skrevet

Da er det lurt å komme seg ut litt, og "sprenge" grensene dine. :-)

Skrevet

Jeg er enig med Hi. Ingen vil ta på seg verv og de som gjør det er som regel voksne mennesker, gjerne oppunder min alder, muligens i tredveåra.Det samme på idrettsarrangement. Svært få yngre. har litt sansen for å ikke lage unnskyldninger om at man ikke rekker osv. Hvorfor ikke si det som det er. Man gidder ikke. Det enkleste er ofte det beste. Skjønner ikke at jeg orker vervet i barnehagen jeg. Så gammel som jeg er og i tilnærmet full jobb.

Skrevet

og ja. Jeg dømmer selvfølgelig de som ikke gidder.

Skrevet

Synes mange av de foreldrene som sitter i slike utvalg er så jævlige å samarbeide med, at jeg gjerne gjør hva som helst for å unngå den skravla og sladderpresse mentaliteten så langt som overhodet mulig.

Venter til sønnen min blir eldre med slike verv jeg, så bruker vi heller tiden på masse morsomt nå som han faktisk VIL tilbringe tid med mora si. Når han ikke vil det lenger kommer jeg til å bli fotballtreneren hans..

For å understreke det, en gang for alle gjelder det ikke noen av dere her sikkert, men det finnes de som trenger seg med på det som tenkes kan og snakker, styrer og dirigerer verre enn en drita full nordlending, og da takker jeg Gud for at jeg slipper..

Bare en ting jeg har fra jeg var mindre:-p

Skrevet

De unnskyldningene hadde jeg faktisk ikke hørt før! :-)

Skrevet

He he:-) Samme prinsippet på hvorfor jeg ikke går til frisøren.. *takler ikke*

Hos oss var det forsåvidt ikke samme problem, var flere som meldte seg..

Skrevet

Helt enig med deg solstråle69

Jeg sitter selv i AU i bhg, i FAU på skolen og er trinnkontakt i år.

Jeg syntes det er viktig å engasjere seg i barnas hverdag også utenfor hjemmet.

Skrevet

Godt å høre! :-)

Skrevet

Jeg må si meg litt enig jeg også. Er selv foreldrekontakt i vår barnehage. Det er alltid de samme som stiller opp når det er "dugnad" og når noe skal arrangeres. Forbauser meg.

Jeg ser at det blir mye om man har 3-4 barn, full jobb etc etc. Men i vår barnehage så vet jeg at det ikke er tilfelle for 90% av de som går der.

Og at ikke hverken mor eller far kan stille på ett eneste møte synes jeg er sløvt. Rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...