Gå til innhold

Utrolig mange slappe foreldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal velges nytt styre i bhg nå, og det er INGEN som ønsker å ta på seg verv! Jeg sa ja, fordi jeg synes det er interessant å få ta del i vår datters hverdag, og i tillegg har valgkomiteen fått "overtalt" to stykker til, sånn at styret ble fulltallig.

Er det mulig? Engasjerer foreldre seg overhodet ikke i sine barns hverdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, må vel innrømme at jeg selv ikke rakte opp hånden da de spurte etter foreldrekontakt i vår barnehage... men der var det ei som allerede hadde meldt seg på forhånd, så da var det jo greit. Kommer nok til å ta min del av verv opp gjennom årene, men har hatt en skrekkelig travel vinter i år (og i tillegg vært mye syk, så jammen glad jeg ikke hadde noen verv dette året!)

Skrevet

Ja, var det samme hos oss. Alle så i bakken (av de som i det hele tatt gadd møte på foreldremøte)

Jeg er i Fau ;-)

Skrevet

Da er du en av få...

Man skal ikke sitte i sånne ting vet du, farlig det!

(Jeg har forøvrig samme oppfattning som deg!)

Skrevet

Så bra du er så flink og tar ansvar når alle andre er uengasjerte og slappe.

Hilsen en som sitter i foreldreutvalget, men ikke dømmer andre.

Skrevet

det er stor forskjell på hva man er engasjert i, og hva en interiserer seg for, og hva en får tredd nedover hue...

verv er aldri populært noen steder tror jeg...

Skrevet

Men de som ikke engasjerer seg er veldig flinke til å klage, men tar aldri ansvar selv.

Syns det er sløvt.

Skrevet

Hallo! Hva er egentlig god nok grunn til ikke å ta del i sine barns hverdag? Hvis du oppfatter dette som å "dømme andre" så er det helt greit! Jeg blir virkelig opprørt over uengasjerte foreldre!

Skrevet

Jeg har ingen verv, av den enkle grunn at jeg er forferdelig sjenert....

Skrevet

Det er bare å venne seg til det. Slik fortsetter det opp gjennom skoletiden også!

Det er noen av oss som alltid stiller opp, mens andre bare surver og stikker seg unna. Slik er det bare!

Skrevet

Der sa du det, Spetakkel! Så utrolig mange klage-innlegg her inne også, om hvor mye "galt" bhg gjør/ikke gjør.

Men hvorfor ønsker egentlig ikke foreldre å delta?

Skrevet

Jeg ønsker å delta, men når spørsmålet kommer opp..så tør jeg ikke melde meg. Jeg er forferdelig sjenert, og det tar tid for meg å føle meg komfortabel sammen med "ukjente"/"fremmede" mennesker. Det er sjelden jeg tør å ta ordet, det er sjelden jeg tør å snakke først. Jeg skulle ønske jeg klarte det, og dette er et punkt jeg jobber med meg selv på.

Poenget er, det kan være forskjellige grunner til at folk ikke tar verv. Noen er nok sløve og gidder ikke, men andre har kanskje gode grunner. :-)

Skrevet

jeg vet ikke, men kanskje de tror det er mye mer jobb enn det det faktisk er elerikke helt vet hva det går ut på? generelt så liker majoriteten ikke ansvar har jeg inntrykk av. er sånn overalt: skoler, fritidsgrupper, offentlige kontorer osv.

Skrevet

Jeg er også forferdelig sjenert, men i voksen alder må jeg jo gjøre noe med det! Det kan absolutt "koste", men jeg kan jo ikke la det hindre meg i å leve!

Skrevet

Selvfølgelig er det litt jobb, men det gjelder jo våre barn!

Skrevet

Med en bakgrunn som mobbeoffer er ikke jeg heller den som elsker å si noe i en forsamling!!!

Jeg trodde jeg skulle dø første gangen jeg ledet foreldremøtet på skolen. Men jeg er foreldrekontakt, fordi jeg vil engasjere meg til tross for at jeg hater å "stikke meg frem". Det er mulig å få det til - men ja, det koster!!

Tror bare det er morskjærligheten som har gjort at jeg i det hele tatt makter dette! For ikke vet jeg hvor jeg henter mot til å klare det.

Et triks er å tenke seg at alle de andre sitter i trusa - det hjelper litt når man må stå foran en forsamling...!

Skrevet

Jeg er valgt som vara i en barnehage mitt barn ikke skal gå i, men dette er gjennom politikken. Så jeg er vel engasjert nok der...

*forsvare meg selv*

Jeg har ett godt eksempel på foreldres mangel på engasjement:

Noen venner av oss er veldig engasjert i speideren her, og har også sine egne barn der. Så arrangerte de overnatting for alle medlemmene av speideren, stort og smått. Men de "glemte" å skrive at de fra 7 og endover i alder måtte ha med en forelder. Dette ble arrangert fra lørdag til søndag. Samtlige medlemmer meldte seg på, av dem 15 fra 7 og nedover i alder. Da det senere ble informert at de under 7 måtte ha med en forelder ble det bare 3 igjen i den aldersgruppen.

Jeg må si det sjokkerer meg!

Skrevet

Jeg har også bakgrunn som mobbeoffer, og annet som jeg ikke vil gå inn på her og nå. Og som sagt, jeg jobber med dette, så kanskje det kommer seg før eldstemann begynner på skolen? *Krysser fingrene*

Ellers må jeg si at jeg er ening i at det gjelder barna våre, og det er en fordel å engasjere seg. Både for oss foreldre og for barna.

Skrevet

Jeg tror du kan klare det =)

Det vil alltid være noen som ikke kan - av dine og mine årsaker - men det er majoriteten som bare ikke gidder som kan være provoserende. Det er gjerne de som er de verste sutrerne.

Skrevet

Jeg er engasjert i barnas hverdag, men jeg HATER å ha slike type verv og melder meg aldri frivillig. Ble nesten stirret i senk på sist møte da vi skulle velge ny representant og ingen rakk opp hånden, jeg har aldri vært og vi har 2 unger i barnehagen nå, straks 3 så følte et enormt press, men heldigvis var det en annen som meldte seg.

Skrevet

jeg er veldig engasjert i mine barns hverdag, men med to på skole å to i bgh + en baby, så dryger jeg med å ta på meg sånne ting når jeg vet jeg ikke har mulighet til å stille opp så mye enda.

men hjelper til på andre måter da:)

jeg har tett kontakt både med bgh og skolen!

er ikke supermamma bare for at man sitter i et styre, finnes andre måter å bry seg om barna sine på også..

Skrevet

Jeg eller mannen stiller forøverig opp på ALLE foreldremøter, foreldresamtaler, dugnader osv og hjelper alltid til dersom det er noe som må gjøres. Kan godt melde meg frivillig til å koke kaffe, bake boller osv, men jeg vil bare ikke være foreldrerepresentant enkelt og greit... Synes ikke ejg dermed er en slapp og uengasjert mor, hvem er du til å bedømme det bare fra hvem som rekker opp en hånd eller ei?

Skrevet

Det er ikke snakk om å være supermamma. Som regel er det to foreldre også. Vi har en veldig hektisk hverdag vi også, og selvfølgelig går det på bekostning av andre ting. Jeg har bare inntrykk av at sånt engasjement kommer i siste rekke...

Skrevet

Regner med at du har mast deg til å få bli med da.. du ventet vel ikke til du ble spurt?

Sitter i styret selv jeg, og angrer på hele vervet.. har fint lite med hverdagen til snuppa mi å gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...