Gå til innhold

TROMSØJENTENE ( 22 mars)


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan vær me på torsdag æ ja! Å onsdag va æ jo med på lista på så den e jo super!! :-) Ska vi ha treff kl 12 på torsdag?? En plass me is??? :-) Heheheheh!!

Ja syns det e trasi hvis nån føle sæ utestengt fordi møtan bli avtalt her, syns tvert imot det va kjekt å kom som ny inn her for å bli med!! E jo bare tre treff æ har vært med på!!!! Eller bare to?? hmmmm bei litt i tvil her no...Graviditeten spis opp hjernen min te tider kjennes det ut som.... :-)

Kanskje vi kan ta en liten tråd inn på juniforumet å, så ser junimammaen at det e nå her?? Det går jo ant, for hvis ikke vi hadde gjort det, æ å mammamia77 så hadde vi ikke oppdaga det! For da kom jo heldigvis ho Tone å hønka oss inn!!! :-) :-) :-)

 

Bli utrolig glad hvis vi kan ha et å anna dagtreff på Polar senteret eller nå sånt, der på jekta.. E så mye lettere for kroppen min å kom sæ dit! Men treng ikke det no på torsdag for da trur æ at æ ska prøv å ordne me fysio i byen sia æ måtte avlyse no sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto d sånn hær, at nån av oss bare kunne være me på et treff i uka..

 

Skjønne liksom ikje at de som "klage" på oss, ikje kan følge me hær på tråden ang treff, akkurat som at dæm kan se på BIM sidene. De kan jo følge me hær, akkurat som de kan se på juniforumet..

 

Ikje akkurat "ekkel" no, men sier d som d er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kopier og skriv dere på, jenter=)

 

Treff onsdag kl 18, på Flyt :

 

OlineBrum

GravidTone

Pusi85

As=)

Nurk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ kan jo si ka det viktigste æ syns som man treng e?? Ikke alt æ huska sånn i farta heller, men sånn høvelig iallefall

-vogn

-seng/vugge/krybbe

-stelleplass

-babycall

-vippestol

-dyne/tepper/pose til vintern

-kluta te gulping å te å ha under hodet i vogna å senga osv..

-vaskekluta

-myke håndduka i forskjellige størrelsa

-badebalje

- tisselaken til seng å vogn å ellers soveplass

-klær:6-9 bodya (me lukning framme i starten), 5-6 myke bukse, gjerne sånne me høyt liv, et par tynne lue, tynn dress til kjøring osv på kjølige daga, 5-6 pysjamasa å sikkert litt til som æ ikke kommer på..

-stelleprodukta; vi bruka kun olje til vasking, zink-salve til sår stump, pudder uten parfyme, å et eller anna som man må vaske navla med te den e grodd, q-tips te babya, bleia som passa.

 

Ja det e no det som æ kjæm på no da.. Sånn i superfarta.. Ikke så lenge etter at de e født vil de kanskje treng å ha en plass å ligg, da e det fint å ha en ok plass å legge dem me litt leka over, å nån leka som dem kan se litt på rundt omkring!

Har no kun gått ut fra mæ sjøl her, antall klær e jo veldi varieranes. Man treng litt mer til gulpeunga å litt mindre te dem som e ren å pen i tøyet hele tia.. Under pledd å teppa har vi å regna me nån helseteppa å sånt nå, som e fint å ha.. feks framfor halve vognåpninga for å steng ute sola å sånt (æ steng aldri igjen hele åpninga, men det e å forskjelli fra person te person).. Ja, no kommer æ ikke på mer sånn akkurat no.. Men det kommer vel etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist jeg ble nå. Har så vidt fått med meg at det var eget treffopplegg her på juli. Skal selv ha i tidlig i august, og hadde tenkt meg på treff, men har ikke fått ut fingeren enda. Kunne godt tenke meg å gå på begge treffene. Men nå ser jeg jo at dere har planlagt treff på samme dag som det treffet som ligger ute på bimtreff-sidene. Selv om dere bedyrer at dere ikke eksluderer noen, så får man jo det inntrykket når dere velger samme tidspunkt. Liksom "da er vi sikre på a ikket noen fra det treffet ikke kommer". Tviler vel på at noen av de fødeklare dukker opp her uansett hvis det er det dere er redd for. Så jo ut som det var noen her inne som ønsket å gå på begge treffene, noe som blir vanskelig nå. Kunne i det minste valgt en annen dag, eventuelt annet tidspunkt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh trur ikje at den som foresli kl slette, så på bimtreffet kl slette d va treff dær.. Syns d va dårlig sagt!

 

De fleste hær jobber, går på skole o.l så da passer d best på ettermiddagen! Og den dagen ble vell valgt for at den passer får de fleste..

 

Syns bare denne diskusjonen blir bare mere og mere irriteranes no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E bare å komme på treff det!! :-) Så får du se at vi e koselige dame som slettes ikke vil eksludere nån!!!!! :-) E vanskelig å finne daga som passe for alle, sånn at av å til vil det nok kræsje da! Kan du komme på dagtid på torsdag da hvis du heller vil gå på vanlig bim-treff på onsdag? Æ har gjort det sånn at æ velg å gå på junli (juli/juni)treff på kveldstid å vanli BIM på formiddagan så langt æ får det te!!! Så det går å ant!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at det er trist at det planlegges treff samtidig med ordinært BIM-treff. Jeg hører til juni/julijentene og har allerede vært på ett treff sammen med jentene. Ser at det er kjekt å møte andre med termin i nærheten av min termindato og at man kan dra nytte av hverandres erfaringer. Men desverre vil det å planlegge treff samtidig med ordinært BIM-treff gi signaler om at ikke alle er velkommen... selv om intensjonen ikke er det og alle her inne vil ønske alle nye velkommen.

 

Et annet svært viktig poeng er at ikke alle er klar over at juni/julijentene har egne treff som arrangeres fra denne siden. Dette fikk jeg blant annet tilfeldigvis bekreftet i dag.

 

Jeg kommer i allefall på onsdag og håper vi kan finne fram til en fornuftig løsning da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Olinebrum :) Det e så søtt nick! Kan vi ikke gå på Hansens spisebord på torsdag kl. 12? Der har dem både mat og is! Huske ikke kor mange treff du har vært med på æ heller, hehe, men det e vel tre tror æ ja.

 

Lurt å lage tråd på juniforumet :) Æ vil gjerne også ha treff på Polarsenteret eller Jekta, mye lettar for mæ også å dra dit siden æ bor på Kvaløya!

 

Æ legg ut dagtreffet på torsdag på BIM-treff siden æ så ser alle det om noen har lyst å komme som ikke e her inne å les. Siden det har vært litt diskusjon om det. Men på onsdag e det jo BIM-treff på Peppes som e lagt ut fra før, så da legg æ ikke ut "vårt" treff på Flyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansens spisebord går å fint, da kan æ gå rett fra tunnelen å ut!! Heheh! Alt må planlegges når æ ska ut på gåtur.. :-) Det bekkenet krangle jo bare hele tia no.

 

Men Flyt ane æ ikke kor e.. Så hvis nån kan møt mæ me aunegården eller nå sånt på onsdagen litt før treffet så bli æ gla om dem kan vise mæ veien! E overhodet ikke kjent i Tromsø by, har jo "bare" bodd her i snart fire.. fem.. eller nå sånt.. år!! Hrrmmmmm

 

Æ hiv ut en tråd på juniforumet æ da, sånn at iallefall junidamen som e der inne ser det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olinebrumm: Takk for utstyrslista :-) Bare kom med flere forslag, vist du kjæm på!

 

Ang vippestol, dæm ska vell ikje sitte så længe i den i begynnelsen! E d vits å kjøpe den så tidlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ska ikke sitte så lenge, men den vi har, bei kjøpt ny da lillemann va liten, kan vippes ganske langt bak.. Så et kvarter-20 min kan dem være i den. E veeeeeeldi greit når det e middag å sånt..

Så vi bli å sette den opp te vi kommer hjem fra sykehuset, så kan lillenøstet ligge i den når mamma prøva å spis... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, så dumt at du føle det sånn! =( E absolutt ikke sånn det e ment fra vår side, det kan æ garantere! Vi ønske dæ og andre veldig velkommen te våre treff! Vi e ikke redd for at verken fødeklare eller andre skal komme. No va det tilfeldig at det ble samtidig som det andre BIM-treffet... Vi la det ikke til det tidspunktet for at vi skulle sikre oss at noen derfra skulle komme. Synes alle har vært kjempehyggelige som jeg har møtt på treff jeg!

 

Æ har jo tenkt å gå på begge treffan, men no må æ velge og da velge æ dæm æ har nærmest termin med, altså juni/juli-jentene. Har planer om å gå på formiddagstreffene som er lagt ut på BIM-treffsidene både mandag og torsdag formiddag også så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere dette, dere sier at alle er velkommen på deres treff, er jo flott det:-) Men er det ikke da litt selvmotsigende å planlegge et treff på akkurat samme tidspunkt som det ordinære BIM- treffet? Ser at dere ikke var klar over det "ordinære" treffet når dere planla deres eget, men er det ikke da like greit å komme på Peppes sammen med de andre i stede for å si at dere absolutt ikke må gå på Peppes, for der er de andre?

Å i tillegg komme skrive at " vi har bestemt at vi planlegger treff her" osv osv, syns ikke akkurat at det virker så veldig imøtekommende og hyggelig for evt nye som har lyst til å begynne å gå på treff. Tromsø er jo ikke akkurat en sååå stor by, så tror nok ikke det er "marked" for flere forskjellig treff uten at noen føler seg eksludert. Greit at dere skal legge ut på junisidene, men hva med de i august? skal dere legge ut der også? er det ikke da lettere å legge ut på de ordinære BIM-treff sidene, slik at alle føler seg velkommen, slik dere sier at alle er. Å hva med de som ska ha i Mai?

Flott at dere har funnet tonen med hverandre, men synes dere eksluderer endel på måten dette blir gjort på. Synes det er dumt at det blir på denne måten, blir så dårlig stemning og kan skjønne dersom dere ikke har lyst til å være sammen med de andre når de skal blande seg i dere opplegg, er ikke meningen å virke sur og sint. Håper bare at alle skal føle seg velkommen og at alle kan være venner:-) Synes for øvrig at det er supert at det er satt opp treff på torsdag:-) Er jo som regel slik at jo flere det er på treff, jo mer trivelig er det. Å man kan jo sette seg sammen med de man vil. Så jeg håper at dere kan komme på Peppes i stede for å ha privat treff. ( Obs, ble langt dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye babel hær ang treff.. Syns vi burde få ha d sånn som vi har hadd d fra starten av! Så vist noen vil komme andre vil komme på treffene vårs, er de jo velkommen!

 

Vi på denne tråden har "kjent" hverandre ei god stund no!!

 

Syns vi ska holde d treffet som er planlagt på onsdag, så får heller de andre som vil komme, komme dit!!

 

Litt dumt vist noen fra "Tromsøjentene" plutselig slutter å gå på treffan, siden d er så mye diskusjoner hær no!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ vet ikke ka dokker andre gjør. men æ som har termin i begynnelsen av juni, går bare inn på mai og juni termin klubb. Har derfor ikke fått med mæ treffet som arangeres av juli klubben.. Fint iniativ at det blir lagt ut på BIM treff,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E ikke alle "tromsøjentene" derfor BIM- treff i tromsø? å kjent kværandre lenge? ja, da virke det jo ihvertfall som at alle e velkommen. Nei, syns ikke akkurat at det virke sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det tar litt av det her nå!!

 

Tråden som heter 'tromsøjentene' ble startet da vi tilfeldigvis fant ut at vi var 4-5 stk med termin helt i begynnelsen av juli... Og siden den gang har vi snakket masse, og blitt bedre og bedre kjent. Og fler og fler har joina gjengen! Vi har ikke stengt noen ute, tvert i mot har vi ønsket alle velkommen =)

Etter UL har flere av jentene blitt flytta over til juni, og derfor har vi vel etter hvert kalt oss juni/juli jentene.

 

Men uansett...

Er det så fryktelig at vi som har lyst å møte andre med termin i samme periode gjør dette?? Vi er klar over at det er felles treff for alle tromsø jenter lagt ut på BIM-treff siden, men flere av oss har valgt å holde oss her, nettopp forde vi er mest interessert i å treffe de med termin i samme periode!

 

Jeg kan bare snakke for min egen del. Og JEG er mest interessert i å treffe de med termin omtrent samtidig fordi jeg må prioritere! Jeg har ikke tid å gå på mange treff, og ønsker defor å treffe - etter hvert flere kjente fjes(!) som jeg kan rellatere meg til i forhold til graviditet og spedbarnstiden.

 

Men vi er alle forskjellige.. Så hvorfor kan ikke vi som vil treffe 'likesinnede' få gjøre det, så kan de som vil treffe alle få gjøre det? Eller begge deler for de som vil det! (at treffene ble samtidig denne gangen er tilfeldig...)

 

Men dette ble vist langt...

Poenget er vel at jeg synes det er trist at vi som hadde en så trivelig tråd her på juli skal måtte få dårlig samvittighet for at vi ikke har inkludert alle... Litt av poenget med terminklubber er vel at man snakker med de som har termin samtidig? Og at vi etterhvert har fått i gang treff, skal nå plutselig være negativt =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere Anonyme..

 

Så det var stemning her inne for treff på onsdag kl 18, så derfor slang jeg meg på, og skrev innlegget om treff da.. Jeg er ikke inne på de ordinære treffsidene, så var overhode ikke klar over at det var " ordinært" treff da. Ingen problem å endre det tidspunktet!!

 

Men, for å være helt ærlig, så.. mister jeg i grunnen lysten til å dra på treff i det store og hele.. så, takk for den=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syns også d har tatt litt av hær inne, ble litt provosert av de som har "klaget" over vårs treff... Syns d e sikkelig dårlig gjort!

 

De som vil kan jo komme på treffen vårs.. Vi har IKJE nekta nån!

Æ vil også prate me de som har lik termin som mæ, eller som har termin nært mæ!

 

Så syns bare de "anonyme" ska slutte me diskusjonen hær , og la oss få ha d som vi har hadd d ganske så længe!!

 

Så kan dæm heller se hær inne på tråden våres når vi ska ha treff, så kan dæm heller komme dit vest dæm vil...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e d bare æ som syns d e fegt av de som kommer inn hit å klage ikke tør å vise kem dem e?

 

skjønne ikke koffør man ska la d her bli en så stor diskusjon.. trudde man sku få lov å bestemme sjøl kossn treff man vil fære på, æ syns d e mer kosli me tromsøjenten sine treff... følte mæ mer vell enn d æ gjor på d andre treffe... derfor velge æ å bare være på d her treffe... va så klart kjempe kosli på d andre, men like mæ best her...:) syns andre ska respektere d å være så vennli å ikke lage dåli stemmning før åss her inne! syns d bare e fint at andre åsså kommer på de treffan som blir arangert her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope Pusi du e ikje aleina om d...

 

Diskusjon hær har jo tatt helt av, og syns at vi må få lovt å bestæmme sjøl kordan treff vi ska gå på!

Føle mæ også mere "vell" på treffan før "tromsøjenten"...

 

Syns d e blitt dårlig stemning hær inne, pga klaging fra de som ikje tørr å vise kæm de e...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel sånn at vi får mindre og mindre lyst til å legge ut treffene "våre" på BIM-treffsiden sånn som diskusjonen utvikler seg slik jeg tolker det... Og det er veldig dumt :( Blir jo nesten sånn at man gruer seg til å gå på treff nå fremover fordi man kan få kjeft eller noe fra noen.

 

Det hadde vært fint om alle fikk møte de de hadde lyst til uten at det ble noe mer styr ut av det. Vi har planlagt treff på Flyt på onsdag kl. 18 og skal der diskutere hvordan vi skal gjøre det videre - alle som vil kan komme :) Det er lettere å bli enig når vi prater om det ansikt til ansikt. Kan lettere bli misforståelser og sure miner når vi skriver debattinnlegg her.

 

Synes også det er fint om de anonyme tilkjennegir hvem de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...