Gå til innhold

TROMSØJENTENE ( 22 mars)


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Hei igjen

 

Jeg kan bare mandag og tirsdag, så om det ikke passer for noen disse dagene kan jeg heller komme på treff uka etter :) Synes 18.00 er et bra tidspunkt.

 

Olinebrumm: Stakkars deg som har så vondt! Får du noen hjelp? Jeg har hatt bl siden uke 9 og har gått til Kirsti Strand på Centrumklinikken med jenve mellomrom. Jeg klarer å holde det i sjakk ved å gjøre som hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Petrine!

Joda, går til fysio en gang i uka, men turen inn dit gjør å vondt. (bor i Kvaløyvågen).. Men i dag har det vært helt ekstremt! Så va mest bare for å klage litt at æ skreiv det isted! E jo ingen hjemme som æ kan klage til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

 

Jeg er egentlig mest begeistra for treff i 4 tiden... Siden jeg er oppe så tidlig, og blir så inmari trøtt og sliten på kveldene...

Men skjønner det blir tidlig for mange =)

 

Men hva om vi avtaler faste treff, og sier feks. annen hver uke klokken 16 og klokken 18? Onsdag/Toradag??

Samme for meg så lenge det ikke blir tirsdag =P

Men jeg er for at vi har faste dager/tider, for da kan vi planlegge litt etter det også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Olinebrumm: Uff dakkars da som har d så ondt, sikkert ikje nåkka særlig..

 

Hmm ang kl slett på treffan, e d vell d samme før mæ! Og dagan kjæm alt etter som kordan vakte æ har på jobb!

 

Før de som ikje veit d, så hete æ Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) For mæ passe det også best med treff klokka fire siden æ da kan kom rett etter jobb. Ellers bli det to tima æ ikke vet ka æ skal gjøre, orke ikke dra heim te Storelva for så å dra tebake igjen like etter. Og like ikke å sulle så lenge i byen uten noe spesielt å gjøre. No som æ e 50% sykmeldt kan æ ikke jobbe lenger heller, får ikke lov eller får ikke skrive fleksitid for det. Veldig strengt. Så annahver uke med fire og seks høres ypperlig ut!

 

Onsdager og torsdager er bra dager! Æ skal begynne på Pilates onsdagene fra 16.15-17.15 da så da e det fint om treffan e kl. 18. Vi kan godt ha treff på onsdag no selv om det e anna BIM-treff samtidig, men kanskje litt dumt om dæm bli veldig få... ? Mange som har født no som bruke å gå på de treffan og de ønske at vi skal begynne å legge ut på BIM-treffsidene så de som har termin i august og videre kan komme og vet om de. At det liksom blir opp til oss å videreføre treffene nå. Vet ikke hva vi skal gjør med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ kan forresten både mandag og tirsdag kl. 18 =) Kinoen ble avlyst på mandag! Vi skull hent gratis billetta, men det va fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faste daga høres veldig greit ut, æ e avhengig av at Ulf får dra fra jobb når han skal, så da kan vi planlegge litt her å!! Å for min del kan de være på korsn dag som helst, sia æ ikke har nå anna på planen på ettermiddagan..

 

Ja hørte jo dem sa det om BIM treffan.. Men æ føle no litt sånn at vi har jo så fin ei gruppe vi, trives best der liksom... E æ egoistisk?? Vi vil jo få små i samme tia, å kan møtes me dem etterpå å.. Tenke litt fremover!! :-) Æ bor såpass langt unna å plages så me bekkenet at æ må nesten velge, å da velg æ glatt juni/juli! Men dagtreffan te BIM e lettere, sia æ må te byen av å til..

Om ikke så frykteli lenge tenker æ vi å kan ha treff på dagtid!! :-) For det e no det allllller beste da..

Kor mange e vi no som har mulighet på dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har mulighet på dagen :) Joda, e enig med dæ i at vi e ei fin gruppe og skjønne at du prioritere det, men ka med dem som har termin fra august og videre? Skal dæm lage sine egne treff? Eller komme på våre? Så lenge noen andre arrangere BIM-treff for alle e det jo greit at vi har våre egne, men når alle de har født?

 

Fra starten av juni begynne vel de fleste å gå ut i permisjon også så da har vel alle mulighet å treffes på dagtid? Enig i at det er det absolutt beste for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her. Hører ikke hjemme her da jeg er veldig fødeklar og med apriltermin.

Synes det er flott at dere har fått kontakt her på sidene, og dere er jo ganske mange.

Ser at dere diskuterer treff her også. Vil bare påpeke at det på treffene er veldig mange aprilmammaer, og nesten ingen flere. Tror det er et par maijenter og et par junijenter på treffene? Synn hvis de blir sittende alene når vi andre har født. Dere som har termin i juni har jo sikkert glede av å bli kjent med flere i mai, og dere som føder i juli har sikkert fordel av å bli kjent med augustmammaer.

Dette er ikke et innlegg der jeg synes dere burde kutte treffene dere har, men kanskje utvide litt i og med at det som sagt ikke er så mange andre på fellestreffene. Ville være dumt hvis augustmammene ikke tør komme på fellestreffene fordi det blir for stort gap osv.

 

Vel, bare en aprilmammas tanker, som synes det har vært supert å bli kjent med både januar, februar, april og mai-mammaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja æ lurte no bare altså. Ikke meningen å såre hverken den ene eller den andre!!! Skjønne jo godt at alle har lyst å møtes, for all del! .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ka om vi da snur litt helt om her?? Å heller legg ut treff på BIM siden?? Så bli det ikke så mange treff i uka?? Bare går her heime å spekuler!!!! :-) Eller rota æ bare no? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :)

Ja, hvorfor kan dere ikke legge ut treffene deres på BIM-treff Troms?

 

Jeg går også med julimage i Tromsø, men har ikke gått på treff ennå. Har jo lagt merke til denne TROMSØJENTENE-tråden, men....det virker litt som dere allerede er en godt sammensveiset gjeng med egne, private treff....føler liksom at jeg ”trenger meg litt på” hvis jeg dukker opp...? Hvis dere legger ut treff på BIM så føler kanskje flere at de er inviterte?? Jeg håper jo at dere har lyst å bli kjent med flere...Jeg har i alle fall lyst å bli kjent med dere som skal ha baby samtidig med meg... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, det e helt åpne treff!! Sist treff på tirsdag va det to nye som kom!!! :-) Bare arti!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle Tromsøjenter er jo velkomne=)

Jeg har ikke tid til mer enn ett treff per uke, så... samme for meg hvordan vi orienterer om treffene våre=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Ikje før å være ekkel på noen som helst måte, men syns no at vi må få lovt å ordne disse treffene som vi vil! Og de andre som evt vil komme på treff, kan jo bare følge me på tråden vår!

 

En fin gjæng vi Tromsøjentene, og vi har jo også da hadde den tråden længe!

 

Syns d kan være som idag, Juni/juli jentene! Eller oss Tromsøjentene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg altså...

Skal ikke være vanskelig jeg...

 

Men er det ikke bare for augustjentene osv å legge ut egne treff da??

 

For MIN del så er jeg faktisk mest interessert i å møte de med termin i ca samme periode. Da også med tanke på tiden etter fødsel..

For å kunne sammenligne og ha noen å snakke med. Det er faktisk utrolig hvor stor forskjell det er på babyer med et par mnd i mellom! Og for ikke å snakke om hvor fort man faktisk 'glemmer' det som skjedde for 2 mnd siden.. Babyene vokser jo så fort, og utvikler seg så veldig raskt i begynnelsen! Det som opptar mammen til en på 4 mnd er jo noe helt annet enn det som mammaen til en på 1 mnd tenker på ;-)

 

Men jeg føler meg heldig da som har funnet denne gjengen, og at vi er blitt så mange! Så kan godt skjønne at noen blir litt missunnelig... Sist jeg gikk gravid var det dårlig med treff, og jeg var alene med liten mage sammen med de digre fødeklare =/ Ikke helt det samme =)

Synes nå egentlig det er rart at de som har termin likt ikke vil møte andre med termin samtidig....

 

Men heyyyy...

Jeg er med på alt som er gøy!

Bare noen tanker fra meg dette....

 

Og som sagt så er jo alle velkommen!

Ingen som vil bli nekta å bli med på treff ;-)

Og på forrige treffet var det faktisk 2 nye!! Kjempehyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... æ fikk masse tanka no! :) Vet ikke helt ka vi skal gjøre! Æ e jo en av dæm som har vært på de vanlige BIM-treffan og det e også veldig hyggelige folk. Samtidig som æ skjønne veldig godt og kjenne mæ igjen i at det e triveligest å møte dere med termin i juni/juli og at jeg absolutt vil prioritere dere om det skulle være treff samtidig. Æ e veldig sosial av mæ og spesielt no som æ e 50% sykmeldt kan æ godt tenke mæ flere treff i løpet av ei uke. Så kanskje vi som vil kan gå på de vanlige BIM-treffan i tillegg, mens de som ikke vil bare går på juni/juli-treffan? Men æ orke liksom ikke å arrangere treff for alle på BIM-treff sidene, men kan godt tenke mæ å møte opp om det e nån som gjør det.

 

Og det e absolutt ikke sånn at vi e en lukket gjeng som ikke er åpen for nye medlemmer, det er bare å slenge seg på! =) Men vi har vel gjort det litt mer uformelt enn å legge ut på BIM-treff sidene og bestille bord og sånt. Vi har bare funnet ut tidspunkt fra gang til gang og tatt det som det har kommet, det er ingen som har trengt å styre så voldsomt i forhold til bordbestilling og planlegging.

 

E veldig glad for at æ har blitt kjent med alle dåkker juni/juli-jentene hvertfall og gleder meg til vi kan ta med babyene på treff =) Er sant at det blir litt annerledes med de som får baby noen måneder før eller etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Nurk det va i de banan æ va å da.. Så e fint å se at andre mene det samme... :-) For æ e å med på ting som e gøy, men trives så fint ilag me oss!!

 

Æ begynte å tenke mer etter at æ skrev det siste om at vi kunne legg det inn på BIM siden, at neeeeei, korfør det egentlig?? E det ingen andre som kan tenk sæ å arranger treff da?? Vi har det jo så kjekt... Men vanlig BIM en å anna hverdag å Juni/Juli på kveldan e jo flotters no som vi ikke e så mange juni/juli-jente som går heime om dagan.. Glede mæ te vi bli flere å kan møtes på dagtid!! Da har æ masse tima å slå ihjel!!! :-) :-)

 

Ska vi møtes en dag i neste uka? Så kan vi jo diskutere ilag alle?? Samme for mæ korsn dag. Ka som passe best? Ser at mandag å tirsdag e så å si uaktuelt, men ka me onsdag eller torsdag?? E Hansens spisebord en kjekk plass å være? God mat å sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E vi ikke ganske mange juni/juli-jente som kan møtes på dagtid no? Vi e vel sykmeldt stort sett alle i en eller anna prosentgrad no eller jobbe turnus eller e studenta? Stemme det?

 

Vil gjerne møtes en dag te uka! Hansens spisebord e en kjempefin plass, men tror de stenger kl. 18 senest. På dagtid kan æ mandag, torsdag og fredag te uka. På kvelden kan æ mandag, tirsdag, onsdag, torsdag før kl. 19 (skal på spillkveld da med tre jenter fra jobb) og fredag før kl. 19 (skal på jobbfest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Personlig synes jeg det er dumt om det skal være flere ulike treff, dette for å unngå at enkelte føler seg utenfor. Morsomt at vi er mange med termin i juni/ juli og jeg har veldig lyst å holde kontakten med dere framover, også etter at barna er født :-) Hyggelige jenter som absolutt ikke ekskluderer noen (jeg var en av de nye forrgie treff)!!

Mitt forslag er at vi arrangerer treffene fra BIM-treffsidene, spesielt siden de fleste som går på de treffene nå har født. Vi vil nok kunne snakke om akkurat de samme temaene selv om treffene arrangeres fra ei anna "side" her inne :-) Siden vi er så mange tror jeg ikke noen vil føle seg utenfor mht hvilke tema de vil snakke om. Det å arrangere treffene fra en annen side her inne på bim.no, betyr jo ikke at denne tråden må opphøre :-)

 

Jeg tenker det er viktig å ikke være en for lukket gruppe, kan hende det er mange juni/juli-jenter der ute som ikke er klar over oss? Jeg visste i allefall ikke om det før jeg ble gjort oppmerksom på denne tråden. Årsaken var at siden jeg hadde termin i juni hadde jeg ikke vært inne på terminklubben for juli... (om dere skjønner)...

For øvrig har jeg (og andre junijenter) sikkert like mye til felles med maijentene som julijentene har til augustjentene? Tenker nå jeg da...

 

Klem til dere alle!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da, ja da va Hansens spisebord kanskje ikke en plass å gå til på kvelden...

Nån andre forslag om tid å sted??

 

Æ e glatt me på dagtid ja! Sitt no bare her hjemme på pcen min å lage krøll ser det ut som her.. Så treng hardt nåkka å finne på!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansens har jeg ikke så veldig god erfaring med...

De bruker utrolig lang tid på å få servert folk!!

Men maten er grei, og de har et av byens eneste lekerom! Så der er fint å treffes når barna begynner å krype rundt ;-)

 

Hvordan er det med flyt da?

Serverer de mat? Mener å huske de hadde babykafe på formiddagen på onsdager.... Ellers så var jo 'på byen' et treivelig sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg litt ambivalent jeg. Har enda ikke hatt mulighet til å gå på treffene arrangert her, men har vært på noen bim-treff. Synes jo det er litt dumt at det blir veldig få med termin i sommer som følger de ordinære treffene på bim. Spesielt dumt for de med termin i mai og august. Jeg har jo gått på treff i 2005 og ble kjent med mange som hadde termin innenfor 4 måneder. Det blir jo ofte naturlig slik at man har mest kontakt med de som har nær termin, men synes ikke det var noe i veien med større eller mindre babyer på dib-treff. Vi har enda kontakt og barna våre kjenner hverandre og leker kjempefint sammen nå som alle er over 2 år. Jeg kommer til å gå på begge treffene om det blir likt som det er nå siden jeg gjerne vil at bim-treffene skal fungere og fordi jeg har lyst til å bli kjente med de med termin likt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyt har jo mange store bord, så det hadde jo vært en fin plass å ha treff. Vinkjelleren på Aunegården er jo også bra, men da må vi være i alle fall 11 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Syns vi bare ska ha d sånn som no, de treffene som vi "Tromsøjentene" har, også vist d er noen andre som vil komme må dæm jo bare d.

 

Men da kan de følge med hær på tråden! Vi har jo pratet ganske så længe no, hvertfall de fleste hær på tråden!

 

Prøver ikje på noen måte å være "jævli", sier bare min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...