Gå til innhold

TROMSØJENTENE ( 22 mars)


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Har noen ringt peppes å bestilt bord? trur jo det kan være greit sia det plutseli dukka opp mange!!Utroli koseli men så trist hvis det bli tull med sitteplassa.. :-)

 

Skal på svangerskapskontroll i mårra æ.. Bli spennanes å se ka han si om blodtrykk å kynnera å bekkenet.. å alt! E nesten sånn at æ sku ønska vi va oftere på kontroll gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Vell overstått påske alle dere jentn :)

Jeg tror jeg tar meg en tur på treff onsdag for å treffe dere jentn "live"

Kan tenke meg det er trivelig det :)

 

Vedrørende det å kjenne liv.

Jormora mi sa at hvis man ble litt bekrymra skulle man drikke kald sukkerholdig saft, eller legge en kald klut oppå magen.

 

Jeg har vært å kjørt litt scooter i påsken, og da merka jeg mindre liv enn ellers. Det er nok sikkert for at babyen blir stresset av det.

Så jeg er ferdig med scooter for å år!!

 

Tenk jenter, til neste påske har vi en baby ilag med oss :)

 

Vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks på vei te kontroll her.. Har jo da klart å start dagen me å få ufattelig vondt framme i symfysen, så det kan bli arti..

Lagt på mæ 1,5kg sia sist, e vel tre uke sia, så det va ikke så verst! (veie mæ alltid her heime sånn at æ slipp å ha klea å sånt på mæ.. Hæl ikke å vei mæ så best å stå for den delen sjøl! )

 

Sku no bare luft hodet litt før æ kjørte, e litt redd for ka han si idag....

 

Dokk får ha en knall dag jente, snart må æ ut å vær snyplog ser det ut som! Mye snø i dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei Olinebrum=)

 

Ønsker deg lykke til på kontroll=) Kjenner meg igjen i det du skriver ang veiing. Veide meg hos legen ved første kontroll, men har insistert på å veie meg hjemme etter det. Så, heller rapportere til legen eller jm..hehe..

 

Håper smertene dine går over! Sender deg gode tanker=)

klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke t på kontroll olinebrum:)

 

d ser litt mørkt ut før mæ me treff på onsdag... våkna i natt me tett nese å gjør utroli ont å svelge... så sto opp kl halv 9 idag, va umuli å få såve inatt... va på tur å stå opp kl 6, men fant ut at d va litt før tili:)

men ska se ann formen i mårra å gi beskje om d blir treff på mæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, god bedring Tove! :) Ka sa dæm på kontroll da Annette? Bruke no dæm ordentlige navnan dåkkers æ! Håpe det e greit!

 

Æ hadde en veldig ubehagelig opplevelse idag. Etter å hadde gått ned til bussen ble æ veldig svimmel. Fikk synsforstyrrelsa og klarte ikke se nåkka te slutt, det bare svartna. Heldigvis kom bussen akkurat da så æ fikk satt mæ ned. Hadde vanska med å puste og vondt i hodet så ringte etter taxi som kjørte mæ heim fra Giæverbukta. Når æ kom heim spydde æ ut hele badet =( No e æ bedre da, har snakka med jordmor, må dra te legevakta om æ får flere symptoma.

 

Satse på å være i bra form imårra sånn at æ kommer på treff! Skal te legen på morgenen og måle blodtrykket og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh... Tone det er ikke bra.... =(

Håper det ikke er noe skummelt, men bare noe forbigående, eller at du hadde spist for lite eller noe...

Men bra du får deg en skikkelig sjekk i morra=)

 

Og du Pusi... =P

Halv 9 det er jo midt på dagen, hehe... Da har jeg allerede sitti å lest en time på skolen! Her i huset er vi oppe halv 6, hver dag ;-)

Men god bedring, ikke noe godt å være syk. Jeg har hatt noe grums i halsen de siste dagene, og bare venta på å bli syk.. Men det har gått bra så langt, er i fin form når jeg får stått opp og spist litt!

 

Hvordan gikk det på kontroll i dag da Olinebrum??

 

 

Kjenner jeg ikke burde gått hjem fra skolen i dag... Skikkelig tortur for bekkenet å vasse i snø til knerne =/

 

Ellers har jeg nettopp skrevet en lang mail, med klage på ene læreren vår og opplegget han har hatt dette semesteret. Han har skapt stor frustrasjon, og gjort hele dette semsteret til et marerit. Ikke noe gøy å studere når det er sånn...

Er snakk om 10 studiepoeng som jeg regner med å stryke fordi jeg blir tvungen å jobbe med semesteroppgaven i en gruppe som ikke fungerer... Eller, jeg er den eneste i gruppa som møter opp og gjør noe!!! Så nå har jeg maila studiekontakten min, og hørt om jeg kan få utsette hele faget, og ta det opp senere/privatist/ eller hva som helts annet... Demotiverende å gjøre noe når det blir sånn!

 

Ja, det var dagens syting her ifra....

 

Jooooooooooo, foresten...

Når vi var på landet i helga, så fant jeg frem gravidklærne fra sist... Og det var bare 1 genser som passa!!!!! Resten var for smått! Hadde en del singletter og t-sjorter, men alt var for kort.....Skulle ikke tro det var mulig, men jeg må jo ha vokst noe enormt i det siste da?

 

 

Jeg er med på treff i i morra klokken 16.00 på peppes! Gleder meg til å se dere igjen! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter=)

 

Flott å høre oppdateringer=)

Tone : skummel episode du har hatt da! Får håpe det ikke er noe alvorlig. Flott at du får kommet deg til sjekk imorgen=) Krysser fingre og tær for deg=)

 

Nurk : FLOTT at du tar tak i en slik situasjon. Det kryr av elendig studieopplegg der ute, men få som klager og iallefall få som kommer noen vei. Håper de finner ei løsning for deg!! Hold oss oppdaterte da=)

 

Jeg er enda hjemme på påskeferie. Skulle kjøre oppover idag, men det ser ut til at vi kanskje ikke rekker det. Kjøpt oss bil, og ikke sikkert vi får den registrert før biltilsynet stenger. Sambo har ikke mer strøm på tlf, så aner ikke hva som skjer, jeg. Smører meg med tålmodighet.

merker at jeg har stresset for mye rundt de siste dagene. Ja, egentlig vært i farta hele påsken. I dag har jeg skikkelig vondt under magen og i underlivet virker det som. Merker at det er smerter som kan sammenlignes med slitne muskler osv. Så,er vel de ligamentsmertene som slår inn. Skal iallefall ta det rolig i dag, ikke gå og farte så mye.. hehe..

Blir herlig når den lille kommer ut=) Ikke minst for at jeg er nysgjerrig på når den kommer, og om de tippet rett kjønn på UL. Men, også fordi jeg ønsker å være aktiv igjen=)

 

Håper det står bra til med dere=) Rekker nok mest sannsynlig ikke treff i morgen... Kos dere masse=)

klemmer fra meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Tone: Uff håper ikje d e nåkka alvorlig, og bra at du ska til lægen imårra..

 

AS: Kordan bil har dåkker kjøpt dåkker? :-)

 

Va gått me påsken, synd den gikk så fort :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil har dere kjøpt?!?

Husker vi og måtte ha ny bil sist vi venta barn... Dyrt å få unger =P

 

I motsettning til deg AS, så har nå jeg slappa sånn av i påsken, at jeg trodde jeg skulle gå på vegga om det hadde vart noe leger, hehe..... Første jeg gjorde var å vaske badet da vi kom hjem =P

 

 

Nå er det mange som sier de ikke skal på treff i morra da.......

Må jo nesten høre om det kommer noen i det hele tatt!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ja da va kontrollen ferdig og alt va bra!!! Blodtrykket hadde gått ned faktisk sia sist, magemålet va som før litt under den røde streken, å fikk ny sykemelding på 100%. Han regna me at det bei sånn resten av tia så ska bare ringe når den går ut..

 

Ja huff Tone, det e godt du ska te lege i mårra, æ kryssa arma å bein her for at det e bare nå som laga tull å som nu e borte!!!

 

Æ har tenkt mæ på treff i mårra, men hvis det snya like mye så kommer æ mæ ikke ut me bilen... Holdt på å klikke i dag da æ sku kjør te legen, va så mye snø her og bei bare verre!!

 

Ja vi prøve oss no på treff da! Vet om ei til som ikke har vært med før som vil være med, å det e jo koselig!!

 

Nei Tone, det gjør ingenting at du bruka navnet mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Olinebrumm: Godt å høre at formen er fin og at alt virket bra på kontrollen!

 

Tone: Tenker masse på deg! Det ordenr seg nok skal du se. Godt du skal til legne i morgen. Hold oss oppdatert.

 

Jeg kommer på treff i morgen og gleder meg veldig til å høre hvordan påsken har vært for alle sammen!

Her er alt bra. Skal til legen i morgen for en liten sjekk ettersom sykemeldingen min snart går ut. Regner med at den blir forlenget. Har jo ikke akkurat blitt lettere siden sist og bekkenet begynner å bli mer og mer merkbart. Det eneste som fungerer er å ta ting i eget tempo og det er ikke lett i en jobb hvor man plutselig må jobbe overtid til to på natta. Satser på å få meg en Kr. sandstur neste uke.

Godt med en tur hjem til mor før jeg blir for tung og svær. Går jo så fort nå. Har ikke vært sørover siden jul og når babyen kommer vil det vel gjerne drøye litt før det blir noe reising på oss.

 

Det var en liten oppdatering fra meg. Gleder meg til å prate mer i morgen :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ satse på å kom på treff imårra og tror det er flere som kommer altså :) Kan vi ikke møtes å se? Flere nye som har snakket om å komme så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Ja, dåkker som kan må komme på treff i mårra! D va så koselig sist treff (mitt første) å glede mæ til å skravle litt me dåkker igjen :-)

 

Tone: Huff, d hørtes ut som en ekkel opplevelse, håpe du føle dæ bedre å kommer dæ på treff i mårra!

 

Nurk: Huff, vi hadde nån kjiipe opplegg på lærerhøgskolen når æ gikk der, å sendte inn klage. Ikkje så mye blei gjort for vårres del, men gjorde ting litt bedre for dem som kom etter åss.. Så flott at du sir ifra hvis du ikkje e fornøyd me ting.

 

Anette: Håpe du kommer dæ ut av snøhauan i mårra å kommer dæ på treff!! :-)

 

AS: Arti me ny bil!! Synd at du mest sannsynlig ikkje kommer dæ på treff i mårra...

 

Æ hadde no min første dag på jobb etter vinter -og påskeferie, og d gikk mye bedre enn forventa :-) Men va obs å tok alt i sakte tempo.

 

Blir spennanes å høre ka jordmor sir på undersøkelse i mårra.. Æ går no på den vekta hos JM og legen... HATE d....

 

No har kar'n laga pannekake, nam nam!

Flink sånn... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gubben håpa verkeli at det e nok snø no! Han va ute i flere tima for å måke!!!! E jo ikke akkurat så mye hjelp i mæ da... :-)

 

Hmm pannekake hørtes godt ut med det samme æ leste det, å så gikk det plutseli over! Kjedeli!! Hehe! Men kanskje like greit.. :) Har en gubbe her som e utruli snar te å lage nå godt hvis æ hinta om det.. ;-)

 

Har no sett på de svenske jordmødrene, den første episoden.. Hjelpes kor tåran trilla her!! Så herli.. Glede mæ å håpa det bli å gå bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nåkk ingentreff idag ser d ut som.... ikke såve i natt nåkka heller, e ikke i den beste formen.. men har ikke feber...:) men ska prøve å se ut over dagen, så kansje æ plutseli dokke opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt..

Ang d æ skreiv i går om at første dag på jobb etter ferie gikk bra...;

Da æ sto opp i mårrest å sku ordne mæ til jobb, klarte æ nesten ikkje å gå, d verka sånn i bekkenet :-( Kjente vel tendensa til det i natt når æ snudde på mæ, ikkje så godt..

Æ blir så irritert.. skal man gå rundt sånn her i over to mnd, uten å kunne gjøre den minste ting?! Frustreranes!!

 

Puh, fikk ut litt frustrasjon;-) No ligg æ bare å prøve å bli bra til JM og treff i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn e det å ha et kranglat bekken!! Ikke så mye å gjøre med det da... Æ har hatt det sånn sia uke 7, har bare blitt verre og verre! Så du må no være snill me dæ sjøl ja!

 

Snart på vei te treff, ska se på ny vaskemaskin først... Den gamle "et" opp klean, lukte røyk, skylle dem av å te ikke å sentrifugere av å te ikke. Så den e lite å stole på!

 

hærremiranda for et vakkert vær altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ikkje no treff på mæ desverre.. Va hos JM å d blei me d. Måtte bare dra hjem etterpå.. Håpe dåkker kose dåkker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kosa oss masse vi vettu som vanlig :) Va 7 stykker, to nye! Koselig! Dåkk får vær med neste gang dåkk som ikke fikk det te idag. E dagtreff på mandag kl. 12 på Gründer for dæm som kan! Æ satse på å kom mæ dit før vanntrimmen kl. 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Kor flott at dåkker kosa dåkker på treff.

Får se korsn jobbsituasjonen min blir no fremover, må trappe ned no sir bekkenet ;-) Spørs om dagtreffet lar sæ gjøre. Blei d avtalt no nytt ettermiddagstreff eller?

 

Du Tone: E d mandagan som d e vanntrim på? E d plass til flere å ka koste d? Kanskje æ sku ha prøvd d.. Kan man prøve en gang først tror du, før man betale for hele greia? Dumt hvis man må d å så klare ikkje kroppen din belastninga alikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...