Gå til innhold

TROMSØJENTENE ( 22 mars)


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Ja va koselig!! :-)

 

Har nån forslag te nytt treff?? Å så trur æ kanskje det kan være lurt å bestille bord fremover, iallefall nån plassa da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei..

 

Bare et spm, dåkker treng selvfølgelig ikje svare om dåkker ikje vil..

 

Men når dåkker har tatt urin prøven me te JM/Lege, har d vært ng eller har d vært nåkka L1,L2 osv??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke avtalt noe nytt treff... Ja, vanntrim for gravide starte no på mandag kl. 16-17 på Elisabethsenteret, tror kanskje det e ledig plass ja! =) Det koste 500 kroner for 5 ganga om man e LHL-medlem som koste 350 kroner. Ellers koste kurset 900 kroner... Så e litt dyrt da. Men er ledet av fysioterapeut og e veldig bra for bekkenet. Mange der som har bekkenløsning så det klare nok kroppen, fysioterapeuten legg opp øvelsan etter det og vise alternative måta å gjør ting på. Tror ikke du kan prøve uten å betale, men du kan høre med de! Artig om du blir med, vi va tre fra treffet idag som skal starte.

 

Annette: Æ hadd 1,0 på proteiner/eggehvite i urinen idag når æ leverte urinprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Takk for nok et koselig treff i dag!

Gøy at vi blir flere og flere!

 

Håper dere som ikke kunne i dag får mulighet neste gang.

God bedring! Håper formen snart er bedre!

 

Gleder meg allerede til neste treff!

Drar til Kr. sand neste uke, men er kjempe klar for no sosialt uken etter :)

 

Forresten, er det noen som vet om gravide kan spise reker...? Ble plutselig så usikker. Kanskje det bare er når man ammer...eller?

Fikk plutselig akutt lyst på ferske Lyngenreker :) Får svigers på besøk i morgen og tenkte at det kanskje kunne være noe å servere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, du må ha god tur heim te Kristiansand! :) Onsdag i neste uke kl. 18 e det BIM-treff på Peppes, vi kan jo gå dit? Ellers kan jeg tirsdag etter kl. 18 og torsdag kl. 16. Mandagan e det jo vanntrim som gjeld fremover!

 

Enig i at det e lurt å bestill bord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Okei.. Samme som L1 som dæ skriv på helsekorte da?

 

Hm ska dæm ikje sende den te dyrkning når d e proteina i urinprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og takk for kjempekoselig treff! Hyggelig å bli kjent med andre gravide :-)

Ang. nytt treff, så tenkte jeg meg kanskje på BIM-treffet neste onsdag, det kl. 18.00. Men jeg er også åpen for andre treff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelig treff!

Kjempekoselig va det å møte dokk jentn

Og så lurt med det at man kan få en del tips

 

No e det jo bare å huske kem som va kem

Men det kommer vell etter hvert

 

Glede meg allerede til neste gang :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja e knallkoselige damer det her!! Å så arti at vi e såpass mange som har termin i samme tida, æ e så spent på når juni kommer om vi e mange som blir å møtes på sykehuset!! Enten på føden, barsel eller på hotellet! Hadde jo vært knall.. :-)

 

Kanskje utveklse nr te hverandre sånn etterhvert så vi kan holde hverandre oppdatert?? Det hadde jo vært arti å følge me på andre.. :-)

 

Æ håpe på treff på mandag, onsdag vet æ ikke sia svigers e her å aner ikke ka som dem ska til med, men ska no se ka vi får te!

 

Trur at hvis vi i juni/juli bestemme et treff neste uka en ettermiddag så ska æ heller prøve mæ på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia: Æ tror ikke det e skummelt å spis reker nei! :)

 

Annette: Hm, ja, stussa litt på at dæm ikke sjekke om det kan vær urinveisbetennelse eller nåkka, men dem gjor ikke nå mer med det. Skal tilbake om to uker og levere ny urinprøve... Skal ta det opp da om det fortsatt e proteiner i urinen. Ka gjor dæm te dæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Jeg kom meg ikke på treff i går. Lang dag på jobb og i tillegg er jeg så veldig forkjøla. Men, jeg har kjempelyst på treff nå og håper vi kan ha et ettermiddagstreff i begynnelsen av neste uke. Det er jeg som henter J i barnehagen, så for meg passer det best med treff tidligst kl 18. Jeg er med på å arrangere et hudseminar til neste helg, så det er travle dager fremover. Gleder meg til det er over!

 

Er sykemeldt 40% nå og er hjemme tirsdag og torsdag hver uke. Så om noen har lyst til å møtes på kafe på formiddagene er jeg med :-)

 

+1 på proteiner eller leukocytter (L) betyr som regel at urinprøven er forurenset. Det er jo fort gjort at noe fra underlivet kommer med urinen ned i glasset og da slår det ofte ut på proteiner og leukocytter siden begge finnes i normalfloraen. Har man ikke symptomer på urinveisinfeksjon eller svangerskapsforgiftning gjøres det som regel ingenting. Noen ganger tar man en kontroll etter en uke eller to.

 

I dag har jeg 100 dager igjen til termin :-D

 

Ha en fin dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Æ e også 50% sykmeldt så jobber to eller tre dager hver uke. Varierer hvilke. Jobber hver onsdag hvertfall. Så æ e gjerne med på kafè på dagtid! Har tenkt på å gå på kino eller nåkka på dagtid også, e veldig glad i film og fint å komme seg litt ut og finne på noe hvertfall! Så bare si fra! Æ e med!

 

Takk for svar angående proteiner i urinen, det va jo litt betryggende! Ka e andre symptoma på urinveisinfeksjon da? Praktisk at du e sykepleier! =) Da har du jo litt peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt å utveksle nummer :) Har jo allerede gjort det med en del av dere, men mitt nummer e hvertfall 41101619! Vært artig om det va flere kjente på sykehuset samtidig ja så kan vi spørre hverandre hvertfall om det er noe. Om en måned eller to kan plutselig noen være på sykehuset, spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter=)

 

Så flott at dere hadde det trivelig på treff=) regnet i grunnen med det, for det er jo en trivelig gjeng med jenter som er så heldige å ha termin ganske så nært=)

 

Rop ut om det avtales treff i neste uke, da=) Jeg satser på å være med på disse juni/juli treffene, og dropper de andre. Sikkert hyggelige jenter på de treffene også, men grunnet skole og mye som skjer, holder det å møte en gjeng liksom=)

 

Fikk hentelapp på vognen idag=) Sambo har bilen i byen, så henter den i morgen. Spent som bare det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Trur også æ holder mæ til Juni/Juli treffene..

 

Va på 2 kontroll i går, alt va fint! Litt bekymra før at d va litt proteina i urinen, men lægen sa d ikje va no farlig.. Men bekymra før d :(

 

AS: Kor artig at vogna e kommet, kan tænke mæ at du e spent ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åi spennende med vogna da AS!! Våres skal å hentes snart, for no klare æ ikke vente lenger...

 

Ja vi som går heime på dagtid, det hadde vært kanon å møtes litt da å! Bli lange daga hvis man bare skal gå hjemme.. Og kino e æ definitivt med på!!! Sia vi ikke har barnevakta her oppe,så e det en sånn ting vi aldri får gjort, å da grip vi sjansen når vi kan! :-)

 

Noen flere på msn her?? Æ har [email protected] som adresse hvis nån kunne tenkt sæ å legge mæ te!:-)

 

ps.. vaskemaskina e helt på bærtur no.. så e litt kokforbainna på den for å si det mildt!! å da kommer kynneran gitt!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ bruke også MSN - min adresse e [email protected]

 

Wow, e du allerede 28 uka no Annette! Tøft, da starte vel 3.trimester? Æ følge hakk i hæl om nån daga, hehe. Artig! Glad for hver dag som går nærmere målet.

 

Har planer om å gå på babykino med babyen fra høsten av, så fint at det finnes et sånt tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babykino e kjempefint!!! :-) Kosa mæ en del med det sist, fikk med mæ flere filma da ja!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også holder meg til å treffe juni/juli jentene =)

Jeg har alt for mye å gjøre for tiden, så tiden strekker ikke til noe særlig mer... Og det er nå uansett så mange trivelige juni/juli jenter at det er mer enn nok ;-)

 

Skjønner ikke hvor tiden blir av...

Stå opp, dra på skolen, hjem, døds-sliten-slumre-på-sofaen, sove....

Jeg har ikke noe liv for tiden!!!!!!!!!!!!!! Gleder meg til eksamen er ferdig =)

 

Men ang. treff...

så passer alle dager,

klokken når som helst fra 14.00 og utover (bare ikke for seint)...

MEN ikke på tirsdager, for da jobber sambo seint, og jeg må være hjemme med snuppa =)

 

 

Og off......

NOK snø nå!!

Jeg er klar for våren!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er så spent på vognen! Den lille sparker masse i magen, men tror ikke det blir 100% virkelig det her, før vognen kommer i hus. Hehe.. Ikke det at jeg helt ser for meg hvor vi skal ha den enda og slikt, men det skal likevel bli godt å vite at det er i boks.. hehe.. Tok sin tid i tollen, så er glad vi bestilte i god tid=)

Vi har jo bestilt Bugaboo, så er forberedt på at vi synes den er rar. Iallefall til å begynne med, med så lenge den er lett, er vi fornøyde :D hehe..

 

Kjøpte oss forresten en peugot stasjonsvogn i løpet av påsken. Så jeg hadde glemt å svare på det! Herlig med stort bagasjerom og bedre komfort enn den midlertidige bilen vi hadde.. hehe.. Sambo er storfornøyd, og sier meg enig der=) Spennende å se hvor mye vi får plass til, når vognen og alt skal inn=)

 

Ellers, så er jeg med på treff i neste uke=) Synes kl 16 kanskje er i tidligste laget, eller hva synes dere? Så noen her har henteuke i barnehagen, så da passer det vel best å møtes i 18 tiden? Tenker også vi bestiller bord nå framover=)

 

Enig med Nurk.. Fatter ikke helt hvor tiden blir av! klart, nå sover jeg jo middagshvil hver ettermiddag da, men den er uunnværlig. Har ikke sjans til å fungere uten. Folk rundt meg sier " kos deg og sov så lenge du kan", og det er vel noe i det=)

 

Nå er det rydding og klesvask som står for tur. Ting tar mildt sagt lengre tid nå enn før!! Føler meg til tider som en gammel dame i gangen og mht ryggen..hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør ingenting at du bruke navne mitt heller tone..:)

 

så her at dåkker har delt ut mobil nr å epost... nr mitt e 97030952, og epost e [email protected]. navne mitt e tove for dem som ikke vet d..:)

 

passe ikke me treff på mandag eller tirsdag for min del, må heim til skjervøy da t legen... d hadde vært veldi fint viss vi koinne hatt d litt seinar i uka, viss d passe før andre...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Æ kan ikke mandag eller torsdag om det bli kl. 18. Skal på kino mandag og spille brettspill hos ei på jobben på torsdagskvelden! På torsdag starte vi kl. 19 så om vi kan møtes kl. 17 så kan æ no vær med litt hvertfall. Men ellers e det aldri nå tidspunkt som passe for alle uansett så gjør ikke nåkka om dåkk møtes når æ ikke kan altså! Kanskje vi burde hatt en fast dag og tidspunkt i uka vi møttes så vi kan planlegge det fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ang. nytt treff: jeg vil foreslå at treffene er ca kl 18.00. Dette for å sikre at alle er ferdig på jobb, hentet barn i barnehage etc.

 

Snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kl 18 e litt bedre her å, i tilfelle gubben ikke kan dra tidlig fra sin jobb..

 

Ka me onsdag?? Vet det e vanli bim-treff da, men hvis damerne her generelt e mer opptatt av å gå på våres treff så spille det jo liten rolle egentli!! :-) Eller torsdag da! Vi kan jo å begynne å avtale sånne ting på hvert treff? :-)

 

Æ har hatt en mildt sagt rævva dag i dag.. Så vondt at æ knapt har klart å bevega mæ.. Å så jobba gubben superseint da, så har no smerta mæ gjennom fire tima ilag me snuppen min! Han e så flink å leke, men stell å middagslaging å rydding tar på.. Holdt på å dette inn i oppvaskmaskinen i sted, bei så vondt at æ visste ikke ka æ sku gjør, men klart å snu mæ å legg mæ på kne på gulvet... å krabb bort te sofa. E bare så gla Sigurd va opptatt me å leke da.. Så alt står bare utover på kjøkkenet, å ligg strødd i gangen, å det får bare vær sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...