Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med første hadde jeg ikke noe vann som gikk, hadde lekka på slutten så ingenting der.

Med andre gikk vannet hos fetteren til min mann, skulle reise meg opp fra sofa'n og da hørte jeg en lyd. Klarte å karre meg på do før alt kom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann: Ble tatt et par timer før hun kom.

Andremann: Ble tatt ca en halvtime før, samtidig som de festet sånne elektroder i hodet hans.

Skrevet

Ble tatt av jordmor på føden, da jeg hadde 7cm åpning:)

Skrevet

Kun 10 % av fødsler starter med vannavgang. På resten går vannet under fødselen eller ved at legen tar det under fødselen.

Her tok jordmoren vannet da jeg hadde 7 cm åpning.

Skrevet

Her sa det bare splash 2.pinsedag i fjor... På gulvet på soverommet ;)

Skrevet

På sykehuset... Måtte det til slutt da hodet ennå ikke var skikkelig festet da jeg hadde 8 cm, og kanten ikke ville gå vekk. Og jeg som hadde vært så nervøs for når det skulle gå, hehe... Og så ville det absolutt ikke gå i det hele tatt!

Skrevet

Våknet kl 9 på morgenen og kjennte at det var full foss....

Trøtt og i ørska (siden jeg på slutten av svangerskapet sov veldig dårlig)husker jeg at jeg tenkte...NEEEIIII TISSER JEG PÅ MEG???? SÅÅÅÅ FLAUT...

Men da jeg fikk summet meg så skjønnte jeg at det var snuppa som var på vei :)

Skrevet

Jeg presset det ut selv under en av de siste pressriene :)

Skrevet

Eg låg i senga med vondt i heile kroppen etter ein dag med jobbing i hagen. I tretida på natta våkna eg og kjenta at noko kom til å skje. Vatnet gjekk samtidig som eg kasta meg ut av senga. Det kom litt i senga, litt på bikkja og mesteparten utover gulvet. Så dusja eg før me skulle til sjukehuset. Etter dusjen og etter eg hadde kledd meg så "gjekk det igjen". Eg tok på meg nye bukser og gjorde meg klart til å gå. Der kjente eg at det kom til å gå nok ein gang, så eg sprang (ganske uelegant) på do. Etter at det kom så mykje vatn så mange ganger så var eg ganske nervøs i taxien på veg til sjukehuset ;)

Skrevet

Tidlig om morgenen, fremdeles i sengen.. hadde en svak rie 8 minutter før vannet gikk.. hodet dannet en propp, så jeg lakk bare litt før det stoppet :o)

Skrevet

Første gang gikk det på soveromsgulvet da jeg sto opp om morgenen, ungen kom 22 timer senere..

Andre gang gikk det på undersøkelsesbordet da jeg kom inn på sykehuset og jordmor ville sjekke åpning før hun bestemte om jeg skulle rett inn på fødestue, hadde 9cm, ble fødestue ja ;-)

Tredje gangen kom legen med den store hekelnåla si og tok det for å få igang fødselen, hun ble født på drypp senere samme dag.

Skrevet

første gang gikk det i gangen om morgenen da jeg skulle på do og andre gang skulle jeg legge meg etter å ha vært på do midt på natta også ble det veeeeldig vått i senga hehe

Skrevet

Jordmor tok vannet etter at jeg hadde hatt press rier i to timer, ca 40 min før sønn min ble født

Skrevet

I ambulansen, i helikopteret, på sykehuset..

;)

Det sildret bare litt etter litt hele tiden..

Skrevet

vannet mitt gikk ikke på noen av barna mine, jordmoren måtte ta det med begge to

Skrevet

Etter 20 timer med ganske uregelmessige rier men infernalske smerter i ryggen, dro vi på sykehuset (hadde stått i dusjen hele natta), og hadde 7 cm åpning. Satt i badekar først, så skulle jeg vris i alle slags mulige stillinger for å løsne bekkenet (hun var stor), det var ikke spesielt fett med bekkenløsning for å si det sånn. Etter noe sånn som 26 timer totalt vurderte jordmor å ta det for å få litt fortgang på ting, men fikk meg til å posere i litt flere underlige stillinger for å øke presset på hinna. Det gikk av seg selv med et brak så jeg skikkelig skvatt mens jeg sto lent over fødesenga, og gjorde sambos sko gjennomvåte, hehe. Husker jeg sto barføtt og skled rundt i en dam etter det, det var skikkelig glatt, og det ble heftigere etter det ja.

Skrevet

Med nr. 1 gikk det om morgenen mens jeg sto og kasta opp i doen hjemme på badet.

Men hodet på jenta var så langt nede i bekkenet at det kom ikke mange liter på en gang. Mer litt og litt.

Med nr. 2 tok jordmor vannet på meg under riene en eller annen gang.

Da kjente jeg at hele vannet kom på en gang.

Skrevet

Med gutten vår gikk vannet da vi satt i bilen og hørte på Fotballextra på radioen. (Isj - ny bil ;-) Satt på parkeringsplassen utenfor sykehuset da. Hadde spist pizza og satt i bilen for å få tida til å gå.... Hørtes ut som en champagnekork som smalt... :-D Tok vel litt over 6 timer før han ble født etter at vannet gikk.

Med jenta vår tok jordmora vannet da det gikk litt tregt mot slutten av fødselen. Da ble det fortgang i sakene - og vesla var ute 45 minutter etterpå :-)

Skrevet

I badekaret på sykehuset... Kjentes ut som jeg ufrivillig tissa :)

Skrevet

Under CTG registreringen på sykehuset, hadde da gått hjemme med rier i 6 timer... 4 timer etter vannet gikk kom mini..

Skrevet

under pressriene!

var misfarga, og så visst ut som en eksplosjon!!

Skrevet

Som en foss midt på Trondheim torg!

Skrevet

på sykehuset, hehe. men jeg merket at det "piplet" dagen før..

Skrevet

Satt og leste på BIM hvor en sa "vannet mitt har gått". Nevnte det

for mannen min, og vi bestemte oss for å gå på soveverelse for en

muligens siste hyrdestund før fødselen. Reiste meg opp for å gå en

liten tur på do først, og plask på stuegulvet gikk vannet.

4 dager før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...