Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang gikk vannet utover hele dogulvet på fødestua...Leeeeeeeeenge etter at riene hadde begynt.

Andre gang tok jordmora vannet....Leeeeeeeeeeenge,leeeeeeeeeenge etter at riene hadde begynt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor tok vannet noen timer før lillegutt var ute.

Skrevet

Da jormor skulle sjekke åpningen:-)

 

Begynte nesten å grine av flauhet, trodde jeg hadde tisset på meg og hele henne:-D

Skrevet

Hahah, ja jeg satt og lurte litt jeg også. Jeg kan ikke ha tisset såååå mye?! Ikke var jeg tissatrong heller...

Skrevet

hos meg gjekk det når jm skulle sjekke opning ;) hun fikk alt over seg.. å fytti så mye!!

Skrevet

Nr 1: Tatt av jordmor 4 timer før han kom ut..hadde 4 cm åpning, måtte til får å sette elektroder på hodet hans.

Nr 2: Tatt 30 min før 7cm åpning, også for å få satt elektrodene på hodet hennes

Nr 3: Tatt 10 min før, hadde 5 cm åpning...var det som skulle til for at hodet skulle kome langt nok ned til at det ble full åpning.

 

Har had veldig seig og gjenstridig fosterpose med alle tre, jordmødrene har slitt med å få tatt hull...hadde neppe gått av seg selv i følge jordmoren som tok imot minsta.

Skrevet

Det gikk da de kuttet meg opp under keisersnittet :o)

Skrevet

Hjemme i senga kl 07:00 en lørdags morgen :) Og herregud for noen mengder, ja... :P Jeg hylte at sambo måtte hente håndkler, stakkars mann, han spratt opp og kjefta på meg fordi han skulle jo egentlig på jobb, så jeg kunne ikke føde i dag! 5 minutter etterpå kom de vonde veene, og det fortsatte å sildre de 20 timene det tok før lillegutt var ute... Heh, jeg ante ikke at det var så mye... :P Godt det ikke gikk da jeg satt i bilen eller var på shopping dagen før. Knall med vannavgang i prøverommet... Eh :P

Skrevet

I badekaret på sykehuset. Sa til samboeren at "nå tror jeg det skjedde noe" og vi var inne på at det kunne ha vært vannet som gikk, men badevannet var like klart og fint og vi var helt sikre på at hvis det hadde vært vannet så ville vi sett det i badekaret. Først etterpå når jordmor sa at vannet måtte ha gått fordi hun ikke fant noen forsterhinne (heter det det?), så skjønte vi at det var det som hadde skjedd:-)

Skrevet

Nr 1 ble tatt på sykehuset da jeg ble satt igang 14 dager på overtid.

Nr 2 gikk av seg selv hjemme på do.Ble liksom ikke ferdig med å tisse 5 dager før termin.

Skrevet

Hjemme begge gangene !!

Skrevet

I sofaen hjemme. Satt med sambo og koste oss med film og sånt. Plutselig gikk vannet. Kom vel i hvertfall 5 puljer med vann, så det kom først i sofaen og så i senga. Hadde med meg håndkle å sitte på i drosja til sykehuset :P

Skrevet

Første gangen ble det tatt et stykke underveis i fødselen.

 

Andre gangen gikk det på sånn amerikansk B-filmvis. jeg var lagt inn på sykehuset, og så kom svigermor, mannen min og sønnen min på besøk. Da jeg reiste meg fra senga for å snakke med dem sa det "poff" og så datt det en stor mengde vann med et klask i gulvet, selv om jeg hadde både truse og shorts på meg. Uten å tenke meg om bare tråkket jeg ut av de våte klærne og spradet halvnaken rundt i rommet på jakt etter bind og tørr truse. Svigermor var litt lamslått, jeg bare lo og mannen min ringte febrilsk på jordmor. Ikke før noen dager etter gikk det opp for meg at jeg hadde strippet foran svigermor...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Snulla: Skulle egentlig på shopping etter en fin mammakjole, men sov i stedet, og våkna av at jeg kjente noe lekke...så da reiste jeg meg og splash sa det på gulvet. Da var jeg på rommet mitt hos mamma. Det kom 2 sånne splash til på kjøkkengulvet...rakk ikke doen. Greit nok at det ikke blei noe shopping for hadde ikke bruk for en mammakjole likevel!:P

 

Vesla: 2-3 minutter før hun kom, og jeg hadde pressrier så gikk vannet. Eller rettere sagt: det spruta fra fødesenga helt til den motsatte veggen! Takk og pris stod ikke jordmora foran åpninga!:P

 

 

Skrevet

Nr. 1 hjemme mens jeg sov (våknet av det:)

Nr. 2 på jobb, bøyde meg ned for å ta av meg skoene

Skrevet

Det gikk på sykehuset 8 timer før lillegutt ble født. Selve fødselen startet med rier...

Skrevet

Med første: Hjemme

Med andre: Mens jeg stod og pakket ned varer på ICA

Skrevet

1:vannet ble tatt av jm 3 timer før han kom ut :)

2: vannet gikk litt mens jeg satt i sofaen , rakk doen, men var ikke sikker på om jeg tisset meg ut eller om vannet gikk. 15 min etterpå på vei til sykehuset i bilen gikk vannet VIRKELIG, hehe.. hadde aldri innbilt meg at det skulle være så mye! så ut som jeg hadde satt meg i badekaret når jeg kom fram.

bilsete ble skrudd ut og fikk seg en rens etterpå :P

Skrevet

Førstemann: Hadde akkurat kommet ut av dusjen og satt på do for å tisse...så bare fortsatte det å renne....rant litt og litt i en times tid før den første rien kom og det splasjet utover alt!

 

Andremann: Vannet ble tatt på sykehuset ca 3 timer før hun ble født.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Vannet gikk på benken på mottaksrommet på føden, når jeg lå til rieregistrering. merkelig følelse - føltes som en boble som sprakk inni magen og så bare FOSSET det ut. Det aller meste kom da... Så kom jordmoren akkurat inn i rommet og jeg sa "Nå gikk vannet!" Så skulle hun stresse med å få av meg buksa midt i en driiiithard rie...=P Hadde pressrier ca 10 min etterpå tror jeg=)

Skrevet

Etter noen timer i badekaret på sykehuset;)

Merket det først da jeg skulle opp av badekaret for å gå på do..

Skrevet

Vannet ble tatt på føden alle fire gangene. Går ikke av seg selv hos meg:)

Skrevet

i do hjemme, gikk på første rie tror jeg, eller i dusjen, var iallefall ikke noe vann der når jeg kom på sykehuset. hun var ute etter 2 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...