Gjest Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Starter en ny tråd om dette jeg, for jeg syns det er litt gøy å høre. I den andre tråden skrev jeg at jeg var nærvøs for hvor jeg kom ti å være når vannet evt gikk. Når terminen nærmet seg kvidde jeg meg faktisk litt til det, og såg for meg at jeg kom til å søle på svigermors lyse sofa feks eller i kassakøen i butikken. Men det endte med at vannet gikk en tidlig morgen mens jeg lå i senga, og jeg kom meg på do før det fosset ut. Hvor var du da vannet ditt gikk? Har også inntrykk av at hos mange går ikke vannet før i slutten av fødselen slik at de ikke merker det...?
petite fleur Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Jordmoren tok vannet mitt 4 timer før gutten kom til verden.
Mor til et enebarn Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Fødselslegen som tok vannet mitt! 2-3 timer før fødsel - husker ikke helt!
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg var innlagt på sykehuset en uke før fødselen, så det gikk der.
Gjest Morn du Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Etter å spurt om vannethadde gått enda, tok jordmor vannet ved begge fødslene. Å ja, kanskje det går litt lettere da, sa jordmor.. Gjorde ikke det da..
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Nr 1-hjemme, ved siden av akvariet, ironisk nok Nr 2-jordmor tok det 12 min før mini kom til verden
kjerringa-mot-straumen Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 1 gangen gikk det hjemme paa soveromsgulvet, andre gangen ble det tatt 10 min for babyen kom ut
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Legen tok vannet mitt også,ble senere satt på drypp men det skjedde IKKE noen ting...Så lille prinsen ble forløst med keisersnitt om kvelden kl 21:33... Da hadde jeg holdt på siden tirsdag kveld:( Dette var torsdag....
klg,2 boys now:) Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 vannet ble tatt på sykehuset,å gud for noen mengder.glad jeg ikke visst hvor mye det faktisk var,da had jeg ikke kommet til å gått utendørs.hos ei vennine av meg gikk vannet i kirka i bryllupet til ei anna vennine:)
Kanutten83 Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Jordmoren tok vannet 1 time før gutten var ute, for å lette på presset jeg hadde i ryggen. Ikke at det hjalp, viste seg at det var pressrier;o)
"husmor"med lille Nora Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 noe gikk hjemme og resten på sykehuset. kom litt og litt vann hele tiden.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 Vet ikke.. Merket ikke noe til det, men tror det gikk i badekaret på sykehuset.
Sommer & sol:-) Skrevet 12. mars 2008 #14 Skrevet 12. mars 2008 med første gikk vannet på skehuset ca 12 timer før hun kom til verden. med andre mann gikk vannet på badet hjemme,rett i fanget på en ambulansesjåfør...
MissBenz Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 Da jeg satte meg i den nye stasjonsvogna vår Men tengte at det kom til å gå da, så jeg hadde forberedt meg med søppelpose å teppe Fikk pressrier ti minutter før det, så måtte "holde" inn babyn på den 40 minutter lange turen til sykehuset...
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 12. mars 2008 #16 Skrevet 12. mars 2008 Var nervøs for at vannet skulle gå i sengen så jeg sov med tisse laken fra en god måned før termin (ikke veldig behagelig med tanke på at det krøllet seg). Og det skulle vise seg at det var helt unødvendig for jeg var så spet at jeg ikke fikk sove og sto i dusjen når vannet mitt gikk 0545 på morgenen. Var egentlig ganske skuffet over det lille blod vannet som rant nedover innsiden av bena mine i forhold til de dammene man ser på film.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #17 Skrevet 12. mars 2008 Rart at dett skal være så forskjellig. Hos meg fosset det masse blankt vann, pluss at det sivet ut litt og litt hele tiden resten av fødselen.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #18 Skrevet 12. mars 2008 Det gikk helt av seg selv ca en time før babyen kom ut:) Rett etter en av de vondeste riene.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #20 Skrevet 12. mars 2008 Ops! Hvordan gikk det da? kom alt på en gang eller?
Prins05&07C",) Skrevet 12. mars 2008 #21 Skrevet 12. mars 2008 Kjente at proppen spratt mens jeg pusset tennene en morgen, satte meg på do, og da gikk vannetC",)
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 12. mars 2008 #22 Skrevet 12. mars 2008 Da skulle jeg nesten ønske jeg hadde fått sett ditt. (ble skikkelig skuffet). Kom jo stadig vekk mer og mer under fødselen, men missa liksom den store begynnelsen. Ringte sykehuset og sa at jeg tror vannet mitt har gått. De svarte jo såklart tror? Og jeg måtte jo bekrefte at det er noe blodvann som renner nedover på innsiden av bena mine og jeg skjønner liksom ikke hva annet det kan være (smilervedtankennå).
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #23 Skrevet 12. mars 2008 litt der og litt i heisen på vei opp til sykehuset..liefør mini ble født i heisen..hadde pressrier da..1 minutt etterpå var han ute, de fikk selngt meg på en båre..
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #24 Skrevet 12. mars 2008 Ja det var ganske heftig. Men likevel satt jeg en stund på do og tenkte litt. Hmmm, hva skjer nå? Skal jeg ringe føden? Skal jeg legge meg og vente på at det skjer noe mer? Men så kom riene og jeg gikk inn til sambo og sa at vannet har gått og jeg har fått rier. Da var det liksom ikke tvil
minsta Skrevet 12. mars 2008 #25 Skrevet 12. mars 2008 Nr.1: i senga mens jeg sov Nr.2: Litt overalt.. Jeg lakk i 9 dager før fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå