fartilti Skrevet 13. mars 2008 #51 Skrevet 13. mars 2008 skylapper? forklar meg gjerne dine store vyer. Du må jo ha bind foran øya du. Eller har dr yppert sendt deg ei bok du har lest. Gidder ikke å bli irritert over dere engang jeg.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #52 Skrevet 13. mars 2008 Problemet er vel kanskje å ha vaksinert med ikke så heldig utfall! Hendviser deg gjerne til vaksinedebatten, der er det mye, enn at jeg skal hente opp igjen det som ligger tilgjengelig. Men man kan da begynne å søke litt, og ang bcg så står det ganske så tydelig at man ikke anbefaller den på alle, men det er liksom greit å pøse på alikevel...........igjen dobbeltmoral.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #53 Skrevet 13. mars 2008 http://web3.custompublish.com/getfile.php/474665.961.xvsuebvwcv/M0906_s028_vaksi ner_bivirkninger.pdf?return=www.matoghelse.no Du kan jo begynne med denne og jobbe deg videre hvis du i hele tatt er opptatt av hva som er i vaksinene?
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #54 Skrevet 13. mars 2008 Tja, alle religionene er død og fordervelse, alle spiser hverandre i naturfag og dessuten har vi felles forfedre med masse vi regner som dyr, og historie er historien om hvor mange som døde. Jesus spikres opp hvert år, det er da jamen like skummelt. Men jeg er for å lære om alt, selv om jeg (orker ikke hele tråden) ikke veit direkte hva som ble sagt til dine, da, det forbeholdet tar jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #55 Skrevet 13. mars 2008 har du sett noen prosent anslag på dette angelica, dem er nemlig utrolig små. Og man vinner dessverre ingen krig uten ofre. Håper at dem fleste med meg mener at det hadde vært mye verre hvis vi ikke vaksinerte og lot forvirrede mennesker som det ikke få riktig informasjon som ja faktisk kan være litt skremmende,
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #56 Skrevet 13. mars 2008 Hehe...igjen går all info ut med så manglende tilbakemeldinger med bivirkninger. Les litt før du kommer med en hel haug svada....................blir bare så teit å diskutere da........!!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #57 Skrevet 13. mars 2008 Er villig til å respektere læring på et normalt plan, men igjen noen sklir litt ut..........eller litt vel ut på sidelinjen.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #60 Skrevet 13. mars 2008 Ja, definitivt. Antakelig er vi enige, men på hvert vårt felt. Jeg tilta da ungene skulle i Pinsemenigheten for å være med på et møte og få sine Nytestamenter uten at det forelå alternativer. Ble en del skraping med føttene da jeg påpekte at dette var hinsides, ja. Så ungen (og to muslimer og en annen ateistyngel) fikk faktisk en fantastisk dag med kunsthistorie, av alle ting, på skolen i stedet - lagt opp så bra at han kom hjem og ville vite mer om Chagall som tegna alt mulig som fløy...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #61 Skrevet 13. mars 2008 Ha ha ...så bra............=) Høres ut som en utrolig givemde dag. Jeg ville vært gledelig i denne læringstimen jeg også siden kunsthistorie er langt mer artigere og spennende.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #62 Skrevet 13. mars 2008 jasså.. så "fartilti" Er den nye hjernevaska tulingen som skal slå pisken rundt seg her inne på kranglesiden mot oss som ikke tror på den blekka som omhandler vaksinasjon:-) Jo da.. mange syke predikanter som har svaret på alt, men den tullingen som har besudla navnet mitt her i denne tråden kan jo "gulpe" opp en eller annen opplysning som tilsier at vi skal hjernevaske ungene med ensidig propaganda fra de såkalte helseguruene:-) Du angriper Angelica med å si at hun er dum for at Afrika har en høyere dødsstatistikk..hehe.. hør her din tulling!! Afrika er rammet av sult, AIDS, konflikter med krig og elendighet, fattigdommen er forferdelig, vannmangelen er stor og andre forferdelige sykdommer florerer der sammen med de epidemiske sykdommene!! Mulig dette er grunnen til at mange ikke opplever å bli over 30 år!! Ta heller med deg pisken din rundt på skolene rundt omkring i landet så får du sikkert til å piske litt vett i folk som er litt mer lettlurte og som synes at det er flott at ungene blir hjernevasket på et tidligere tidspunkt:-)
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #63 Skrevet 14. mars 2008 ....nok et bevis på at vaksinedebatt er meningsløst......de kunnskapsløse skriker opp.....og jadda......tomme boser har da alltid skramlet mest.....
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #64 Skrevet 14. mars 2008 Problemet med visse her at de ikke klarer å lese å forstå poenget med tråden=) Vaksinedebatten er en ting men denne tråden gikk da på propagandaen i skoletiden.........................ikke noe over og ingenting under!! Men igjen det er vel for mye å be om at visse klarer å forstå det=)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #65 Skrevet 14. mars 2008 Tror nok de fleste forsto det, selv om selve vaksinedebatten ble et undertema - ikke helt uventet. Problemet er at du vurker så hjernevasket og bestemt i synet ditt at mange mentre det er ganske OK at ungene dine får litt opplysning fra den "andre siden". litt av poenget den norske skolen er vel å bidra til at barn danner seg egne meninger på basis av ulike oppfatninger. Jeg tviler sterkt på at den informasjonen du gir ungene dine er veldig nyansert... Og, det kan da umulig være feil å si at vaksinen har bidratt til at stadig større andel av generasjoner får vokse opp. Det kan du da ikke mene at du er uenig i?
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #66 Skrevet 14. mars 2008 At jeg bruker hjernevasking av mine barn ang vaksiner er å ta veldig feil, først så anser jeg 6-9 åringer for små til å hele tatt forstå dypet rundt vaksiner. Det er også merkelig at du i hele tatt mener at jeg gir et *ikke nyansert* informasjon til mine barn? Når jeg selv mener at de driver propaganda i skolen så kjører jeg selv ikke hodene på de her hjemme og når barn er så små, så er det faktisk noe som er litt for tungt stoff for de til å ta et stanpukt for selv! Det er heller ikke *litt info* fra skolen, det er enten eller, jeg er ute etter en mellomting slik at barna selv får mulighet å tenke selv, ikke komme hjem å tro de dør hvis de unnlater sprøyten!! Riktig anonym, er ikke uenig at info om emne er greit, men da på eg grunnbasis slik at det ikke blir propaganda........ forskjell på å informere ungene til en bestemt mening med det man sier eller å legge ut informasjon til at barn kan faktisk vurdere begge sider. Men i utgangspunktet mener jeg en slik informasjon kan ligge til barna har kommet på et høyere nivå i skolen.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #67 Skrevet 14. mars 2008 hør her din anoyme tulling!! folk som ikke tro er ikke hjernevasket:-) Og om noen som iikke velger å drive med ofring av ungene heller iikke vil at de skal lære den vaksinepropagandaen på skolen, så er det vel ikke en selvfølge at " da burde det være en selvfølge at ungene fikk litt opplysning fra den andre siden" Du må være den mest lavpanna anonyme som hittil har svart:-)
Happy Ignorant Skrevet 14. mars 2008 #69 Skrevet 14. mars 2008 Hjernevask-annie! Du må gjerne mene at vi som ikke vaksinerer er hjernevasket, jeg er en av dem, og tolker det motsatt, da de fleste som vaksinerer kun besitter ensidig informasjon og den er servert fra produsenten(FHI)! Bortsett fra å inneha den hjernevaskede mening at vaksiner er noe dritt, mener jeg legemiddelindustrien suger, kunstig søtstoff, parabener og ftalater er helseskadelig, Fredrik Fasting Torgersen er uskyldig, jeg er en flittig bruker av alternativ medisin og økologisk mat, og i tillegg mener jeg at samfunnet trenger "utskudd", folk som tenker annerledes enn den gemene hop og er kritisk til etablerte "sannheter"! I din lykksalige uvitenhet må du gjerne kalle meg hjernevasket!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #70 Skrevet 14. mars 2008 Hadde det bare vært dine egne unger det hadde gått ut over, kunne jeg med letthet ha levd videre med at du og noen ytterst få andre hadde nektet å vaksinere ungne deres mot dødelige sykdommer. Problemet er bare at det kan ramme mine unger og alle andres unger. Derfor er det viktig at slike som dere ikke får for stor plass i samfunnet. Men, dere er jo veldig få og svært få lytter til dere. Heldigvis!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #71 Skrevet 14. mars 2008 Enkelte her høres ut som de mener de er mer intelligente fordi de mener noe annet enn det store flertallet. Nå har det seg slik at vi er mange flere enn dere som har satt oss grundig inn i fordeler og ulemper med å følge vaksinasjonsprogrammet, og de aller, aller fleste av oss har kommet til motsatt konklusjon enn dere. I virkeligheten høres dere ut som religiøse fanatikere. Blir litt sånn som div religiøse sekter som nekter blodoverføring til ungene sine.
Happy Ignorant Skrevet 14. mars 2008 #73 Skrevet 14. mars 2008 Hvordan dine vaksinerte unger kan rammes av at mine ikke er det, er en uttalelse som faller på sin egen urimelighet! Enten er vel dine unger beskyttet av vaksinene du har en slik urokkelig tro på, eller er vaksinene ineffektive, som eksempelvis ved kikhoste og tuberkulose!?
Happy Ignorant Skrevet 14. mars 2008 #74 Skrevet 14. mars 2008 Og da går jeg ut ifra at dere følger FHIs anbefalinger om påfyll hver 5 år, både voksne og barn, slik at dere selv ikke utgjør det du påstår er en smitterisiko!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #75 Skrevet 14. mars 2008 Hva om mitt barn har en sykdom som gjør at det ikke kan vaksineres...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå