Gå til innhold

Vaksinepropaganda i skoletiden.............!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha meg frabedt med denne propagandaen i skoletiden.

La meg si...: en ting er normal informasjon som går på vaksinering generelt, men å proppe småtroll med død og fordervelse hvis man unnlater å vaksinere seg...............JA da blir jeg faktisk forbanna!!

Barn i småskolene forstår ikke basiskompetansen for *for eller mot* vaksinering og da føler jeg det blir feil at helsesøster skal stå overfor ungene med nesten kors i hånden for å skremme de!!

Sist jeg skjekket var dette frivillig, dermed er det opp til foreldrene, derfor føler jeg at skal man i hele tatt ha en slik dag med informasjon så skal det ligge til en grunn som gjør at man forstår hva det dreier seg om...........IKKE at barna føler seg truet av å dø når man velger å frastå fra dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med de kunnskapene du kommer med i dette innlegget sier det vel kanskje mer om dine kunnskaper om informasjon vs propaganda!

Mine barn har det i høyest grad helt utmerket=)

Håper du får en fortryllende dag anonym =)

Skrevet

Jeg syns man skal slutte å informere om noe som helst på skolen. Det er alltid en eller annen forelder som reagerer med sjokk og forferdelse over at ungene får tilgang til informasjon som ikke stemmer over ens med den meninga de har selv.

Skrevet

Bra noen tar ansvar siden du ikke gjør det.

Skrevet

Ganske vittig det der at det ein er enig i er informasjon, medan det ein er uenig i er propaganda

Skrevet

Darth Vader.

.Jeg er ganske så sikker på at det finnes helsesøstere som har en fin måte å informere på og det finnes faktisk en stor forskjell på et egg og ti høner!!

Skrevet

Hehe...beklager at jeg ler, men ditt svar gir meg øresus..... igjen jeg har kunnskap men er i mot propagandaen som foregår!!

Skrevet

holdkjeftenpådeg: er ikke enig med deg. På et enkelt plan vil jeg si at informasjon er når man får belyst begge sider av en sak. Propaganda er når man bare får info om den ene siden.

Når det gjelder vaksinasjon ser jeg ikke helt hvorfor små barn skal få så mye informasjon. Det er ikke de små barna som skal avgjøre om de selv skal vaksineres. Om foreldrene har bestemt at et ban ikke skal vaksineres og dette barnet får lære på skolen at de som ikke vaksineres ikke er beskyttet mot å bl syke, så vil jeg tro denne informasjonen bare gjør at barnet blir redd.

Skrevet

Når man står i en 1-4 klasse å utroper død og lidelser i denne forbindelse.......ja da blir jeg forbanna og vil ha meg frabedt dette så lenge jeg har barn på skolen!!

Skrevet

Hvor mange % av alle 12-åringer som vaksineres har satt seg nok inn i emnet til å vurdere for og imot på egen hånd tror du?

Det må da kunne karakteriseres som propaganda fra FHI, som vaksineprodusent, -distributør og eneste bivirkningsregistreringsapparat, når de går ut med ensidig informasjon til skoleelever på denne måten?!

De som nekter vaksinasjon får faktisk melding med hjem som foreldrene må skrive under på. Jeg mener det burde vært motsatt!

Skrevet

Tror du FHI skriver under på en garanti for barnets helse?

Skal jeg skrive under, skal de også møte meg med dette=)

Skrevet

Hmmm...min venninne skrev under. Hs truet med å tvangsvaksinere 12-åringen hennes..!

Skrevet

Hehe.....jaja.da må de forbi meg først!

Jeg har ikke noe i mot å møte på skolen jeg....et nei skal holde på lik linje som alt annet som er frivillig!

Skal de snart tvangsende overvektige barn på treningsleir da hvis foreldrene ikke signerer et papir?

Skrevet

Tviler vel på om de hadde håndhevet trusselen, og når den tid kommer for mine unger kan de jo bare prøve seg! Men her i bygda har folk faktisk blitt innkalt i møte med barnevernet fordi de motsatte seg vaksinasjon.

Skrevet

Hehe....det kaller vi frivillig helse Norge det ???........

Skrevet

hehe.. Få de hjernevaska helsesøstrene ut av klasserommet!! At disse hyledamene skal forpeste tankegangen til mine unger med slikt tull de lirer av seg vil jeg også ha meg frabedt:-) Vil jeg at ungene mine skal bli hjernevaska av tullinger så sender jeg dem heller i kirka på søndagene:-)

Skrevet

Ja, det er eg faktisk heilt enig i (og eg har vaksinert alle mine)

Skrevet

Eg er heilt enig i at informasjon om vaksine og anna helsegreier skal gå til foreldre og ikkje til barn under 16. Men eg lurer på korleis HI veit at infoen dei fekk var så skeiv. Av og til må ein ta det ungane kjem heim og fortel med ei klype salt. Men stemmer det, er det merkelig.

Skrevet

Jeg er enig med *Angelica*

Selv om jeg generelt er for å vaksinere barna mine.

Allikevel er jeg betenkt når det kommer nye vaksiner som de ikke har prøvd ut i lang nok tid for at jeg skal føle meg trygg. Dessuten så er det jo frivillig å vaksinere barna.

Det har vært mange tilfeller av nye vaksinasjonsprogrammer hvor de har fått fatale følger for de barna som har vært med på dette. Enten ved at de har blitt skadet for livet eller dødd ..... Det er ikke lenge siden det bør sendt en dokumentar om dette på nrk.....

Jeg hadde blitt sint om skolen hadde drevet med vaksinepropaganda på skolen.

Er dette noe nytt eller?

Tantepose

Skrevet

Dette er vel egentlig lærernes skyld....? Fysj, lange ferier har de og!

Skrevet

Foreslår at du kommer på skolen selv og prøver å forklare de søte små at etter at vi fikk vaksiner så har barnedødeligheten sunket vannvittig osv osv. så forteller du samtidig at et lite antall foreldre ikke vil vaksinere barna sine og bruker dine argumenter for det...legg gjerne til at de folkene (Les "steinerskole-folk") som ikke vaksinere for feks kikhoste ødelegger hele opplegget ved at kikhoste blomstrer opp igjen slik at de som er vaksinert allikevel kan få det!

Skrevet

Noe så selvmotsigende! Hva er vitsen med å vaksinere hvis man allikevel ikke er beskyttet mot sykdommen!?

Skrevet

Hehe.....barnedødelighet har nok mange andre årsaker enn vaksinen, men hovedsaklig har jeg ikke i mot de som velger å vaksinere. Jeg er for at folk selv ønsker å finne ut om dette og ta en avgjørelse.

Jeg er ikke for at HS skal komme inn i en klasse til små barn å utrykke hvor syke og døde de blir av å ikke ta en vaksine!

Jeg er for at HS en gang for alle klarer å akseptere andres valg for dette er valgfrihet.

Jeg er for at foreldre burde få den virkelige sannhet om begge sider ved vaksinering.

Jeg er sikker på at når en kommer til HS å skal vaksinere så er det ikke mange som blir spurt om de vet noe om vaksiner, hva de mener om dette om de har noen kritiske spm rundt dette.

Uansett er så små barn en gjeng brukere som overhode ikke skulle ha hatt denne informasjonen uansett, de er for små til å forstå hva en vaksine egentlig er.

Men klart vi alle har opp gjennom blitt foret med denne informasjonen , og derfor er det vanskeligere å gå utenfor denne sirkelen å tenke litt annerledes.

Men ære være de som virkelig ønsker å lese om dette stoffet før de tar et valg om det så er å ta vaksinen eller la være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...