Gå til innhold

Vaksinepropaganda i skoletiden.............!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja klart man skal det, men når en prater med lærer så er det liksom ikke så mange klyper å ta tak i desverre.

Så ja det stemmer og helt klart det må finnes en midtvei eller ingen=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tantepose.

Jeg vet ikke om dette er noe nytt, kanskje litt individuelt for hver enkelt HS tenker jeg, men jeg aksepterer ikke slik propaganda!

Det er et stort problem det som faktisk blir unnlatt i all denne informasjonen.

Skrevet

Er gald Darth Vader og InnMari ikke er lærere hos mine unger:-) slike lettlurte og ukritiske hallelujakjerringer burde vært etterfylt med manglende vaksinasjoner de selv mangler:-) Og den idiotiske komentaren lengre der oppe at Steinerskolebarn er de som forårsaker sykdom er bare så inn i hestræva så lavpanna kommentar som passer seg best innen dommedagssekter som dyrker sykdom og som bruker ungene som levende forsøksdyr for å sleike sympati ut av helsesøstre:-)

Skrevet

.....smart du er immari og et par anonyme luringer...påenget til angelica var muligens at; det vel strengt tatt ikke var noen stooooort sjakktrekk å skremme unger.....helsevesenpolitikk er vel neppe av noe av fagplanen på grunnskolen heller.....

og hva er problemet med informerte foreldre som er i stand til å ta stilling til vaksinespørsmål.....du eller andre småborgelige førskolelærere besitter vel neppe noen form for faglig kompetanse for å undervise i helsefag.....således kvalifiserer det vel muligens for "kvakk" å bringe dette på dagsorden på småskole nivå.....

Skrevet

He he, noen spiller dumme og andre er dumme, bryr meg veldig lite.............men sant nok, poenget var prinsippet ikke vaksinen............=)

Skrevet

Til Hi

Hvordan vet du at helsesøster drev propaganda? Var du tilstede? Eller har du bare barnet ditt sitt ord om hva helsesøster gjorde?

Skrevet

Til Nurket vårt.

Dette har jeg faktisk skrevet lengere opp, men kan alltids gjenta meg selv, jeg pratet med lærer=)

Skrevet

Jeg går ut i fra at Helsesøsters undervisning er lik den informasjonen helsesøster har gitt til mine unger landet rundt. I undervisningen ble det fortalt ungene om viktighetene av vaksiner og hva grunnen til at ungene skulle ha vaksine! Historie om sykdommer fra tidligere av og hvor viktig vaksinasjon har vært i forbindelse med "utryddelsen" av smittsomme sykdommer. Dette er hjernevasking og påprakking av produkter som tross alt er frivillig i dette landet og jeg støtter Hi fult ut med at jeg personlig skal ta mine unger ut fra helsesøsters hjernevask for å promotere vaksinene til GlaxoSmithKline, Merck&co, Wyeth Lederley og Sanoir Pasteur instituttet:-) Så kan foreldre som aksepterer hjernevask og helsessøters salgsturne overfor små barn bare fortette å la disse såkalte helseguruene stå med korset i hånden å drive lobbyvirkosmhet og promotion for dette tullet:-)

Skrevet

Stemmer det Yppert,.....kunne jo vært spennende å sett foreldre reagere på at slike overhysteriske kristne skulle kommet inn i klassen å holdt formaning om at det å ikke tro på Gud er en synd og barna kommer til å dø hvis de unnlater å tro på denne relgionen=)

Skrevet

....men det er jo strengt tatt ikke noen forskjell....mellom religion og vaksiner......det dreier seg jo strengt tatt om eksistensiell angst til syvende og sist......og da mister jo "presten" hodet innimellom......klart det er stas med litt skjærild i undervisningen......

Skrevet

"Mine barn har det i høyest grad helt utmerket=)"

- enn så lenge...

Skrevet

Du høres rimelig hjernevasket ut - har bestemt deg for noe og tar kun til deg synspunkter som passer med det bildet du har skapt deg. Sånne som deg er det liten vits i å diskutere med. (Ja, du vil selvsagt nekte for at det er slik).

Bra for ungene dine at de får høre et annet synspunkt enn det du forfekter da. Det er vel litt av selve vitsen med skolen, å informere ungene slik at de lærer å tenke selv!

Skrevet

Jeg kan ikke å godta det valget du har truffet så lenge det kan ramme mine barn. Om mitt varn hadde vært en av de som av en eller annen grunn ikke kan vaksineres, så kan dine valg øke faren for at mitt barn blir utsatt for smitte.

Egoistisk, synes jeg det er ! Og derfor støtte jeg HS som informere alle om ulempene ved å ikke være vaksinerte!

Skrevet

For noe tull!! mener du at vi skal hjernevaske ungene våre å proppe de full av kjemiske giftkomponenter for at ungen din er syk??? Greit at du har din infernalske tro på at vaksiner er riktig, men ikke kom her med religiøst massepropaganda for at vi andre skal ofre ungene våre for å beskytte din:-)

Skrevet

Alt i alt er det vel strengt tatt ikke verre enn alt annet skolen kommer med som går på tvers av det en selv måtte mene? Ungen må da uansett lære å tenke sjæl.

Skrevet

Sug Lut...Nei sant nok, men å holde tale med død og fordervelse hvis en unnlater vaksinering på små barn er å gå litt for langt=)

Skrevet

.....produktreklame på barneskolenivå er vel heller ikke etisk forsvarbart....i lissom-moralens-steinrøys.....motivet kan jo ikke settes i kontekst av å være sykdomsforebyggende da det desverre er få holdepungter for at sydommene forsvant med vaksinering for de som klarer å lese enkel statistikk....hvilket i og for seg bør være en pensumbit på lærerskolen....kildesjekk er alltid lurt......

Skrevet

Å sjekke annet en det som ligger rett foran en, har vel heller blitt en trend på dette punktet hos mange...............poenget er vel redselen for hva man finner når man leter=)

Det man ikke ser, ønsker man ikke å få rede på=)

Skrevet

....eller uforglemmelig sjarmløs og dvask latskap og/eller idioti.....fordreid av bløt samfunnsånd samt feigt og teatralskt lissom-ansvar for oss som ikke vaksinerer....my goooood.....

Skrevet

Blir litt usikker på om du er er helt ved dine fulle fem jeg angelica, kan du forklare meg hva som er propaganda i vaksine programmet som er her i landet. Jeg vet at det er flere steder i afrika som dem ikke vaksineres mot sykdommer i løpet av livet, og det livet varer sånn ca 30 år. Alle vaksiner kan ha uheldige bivirkninger men dette skjer så sjelden at man kan si at det veier opp for alt det positive. Når det gjelder bruk av ordet propaganda så burde du vurdere og skaffe deg en ordbok og lese litt definisjoner.

Skrevet

Klart jeg ikke er ved mine fulle fem..............for ved et fritt helsenorge og tar et valg så er man ikke det.

Hvis du har dårlig for å lese så gjentar jeg meg flere ganger oppover, så da kan du heller ta en titt og komme tilbake etterpå!

Si meg..............ser du noe forskjell på afrika og Norge??, lurer litt på hvem som er dum jeg og mer trenger vel jeg ikke si!!

Skrevet

Ja du gjentar deg ca tusen ganger men du forklarer aldri hva du mener med propaganda! Ja og forskjellen på diverse land i afrika. (Afrika er nemlig ikke ett land i seg selv, noen land der har også bra vaksine program) og norge er at vi blant annet har vaksiner. Du får jo slå deg sammen den rimelig lamme dr yppert som tydelig prøver og reklamere for seg selv og likesinnede. Tygg gress rett fra naturen og bli aldri syk. Ja det har jo hjulpet ca like mange alvorlige syke som moderne medisin det. Håper virkelig ikke dere oppdrar barn.

Skrevet

Jeg lurer egentlig også på hva det er du legger til grunn for at vaksiner ikke er bra...? Det er jo umulig å vite om det er vaksinen som gjør at ungen evt blir syk, rett og slett fordi man ikke vet om ungen ble syk av seg selv.

Det er jo de første 3 årene (om jeg husker rett) det er mulighet for å få de sykdommene man mener vaksinene kan forårsake (som feks. autisme) og man vet jo aldri grunnen til at det kommer, og da mener jeg at det blir for dumt å ikke vaksinere barna sine pga en redsel(?) som ikke er helt berettiget.

Hvis man ikke vaksinerer, kan man i verste fall bli så syk at man dør, og sykdommer som man nesten hadde tatt knekken på, kan blusse opp igjen. (Feks har jeg tuberkolose, ble smitta som baby da jeg bodde på lungeavd på sykehus. Dette gjør at jeg nå faktisk er immun mot tuberkolose-sykdommen, fordi det er utvikla seg til å bli en recessiv sykdom, men ikke alle er så heldige som meg!)

Hvis man skal veie opp fordeler og ulemper med vaksinering, så tror jeg fordelene hadde vunnet kolosalt over ulempene.

MEN jeg er enig i at HS bør holde seg for god til å drive skremsel overfor barna, fordi barn lett kan få angst overfor slike ting. Barn trenger på ingen måte å få høre at de kan dø hvis de ikke får vaksinen, det blir for dumt.

Vil gjerne høre dine synspunkter på hvorfor du har valgt å ikke vaksinere barn(a) dine?

(det er ihvertfall det jeg klarer å lese utav det du skriver)

Skrevet

Hehe.......småirritert=)

Det må være slitsomt å gå med slike øyelapper som du virkelig gjør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...