Gå til innhold

TROMSØJENTENE 11.MARS 2008


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Blodprøve er kun ved første kontroll ;-)

 

Men hun sløve legen jeg hadde, tok ikke det da heller hun.... Men JM sa det ikke gjorde noe siden hun hadde info om blodtype og sånn fra forrige gang...

 

 

Hvordan var det på treff i dag da??

Har så mye å lese for tiden, så 12 er litt i tidligeste laget... Bruker å være på skolen fra halv 8 til i 12-13 tiden. Sånn pittelitt seinere hadde vært fint =P Men ellers så er jeg med på treff når som helst =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei...

 

Ringte lægekontoret, dæm sa at dæm måle blodprosenten på hver kontroll!

 

Hmm veit ikje, får bare vente å se...

 

 

Velkommen til deg Olaug2, bare koselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir flere og flere! Velkommen Olaug2!

Ønsker dere alle en kjempe fin påske!

 

Gleder meg allerede til neste treff!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olaug2!! Arti me flere!!! :-)

Vogntips: Tjo, kommer jo egentli an på ka slags vogn du treng? Å har plass til? Å kor du har tenkt å bruke den??

Vi har bestilt emmaljunga edge duo combi (e litt usikker på rekkefølgen te edge duo eller duo edge da.. :) fordi æ vil ha ei stor å stødi vogn, har plass i biln te den å har lyst på ei vogn vi kan ha lenge!! Bli å gå mest på asfalt, grusvei så har å prioritert ordentlige hjul å kan vri over håndtaket sånn at æ slipp å snu den! :-)

 

På dagan kan æ møtes på treff når som helst egentli!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Mzme=)

 

Jeg tok blodprøve første gang hos legen og første gang hos JM ( stikk i fingeren da).. Tok blodprøve hos legen da jeg var der i forrige uke grunnet bekkenplager. Jeg er jo resus minus, så tar vel litt oftere enn ellers.. Tok ikke blodprøve hos JM idag da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AS :-)

 

Okei.. Lægekontoret sa til mæ at dæm tok på hver kontroll. Før å måle blodprosenten! Hehe får vell bare vente å se :-)

 

Gikk d bra hos JM da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olaug2! :) Maria?? Så artig! Visste jo at du var gravid! Kent-Rune sa det og tenkte jo æ skulle høre me dæ om du ville være med på treff. Vi har det veldig koselig! Supergreie jenter som har termin i sommer.

 

Regne med at æ bli å føde omtrent når du har termin, e 14 daga på overtid 8.juli, hehe. Ble satt ei uke frem på ultralyd, fra 2.juli te 24.juni. Mamma gikk også over tiden, så forberede mæ på det verste. Har også Eva Fredriksen som jordmor og e fornøyd.

 

Æ jobba først 120%, men no jobbe æ bare 50%. Har blitt gradvis sykmeldt... Æ har tatt blodprøve te legen, men ikke hos jordmor. Like det ikke nå særlig så går bra for mæ å slippe :) Slapp å ta blodprøve på første kontrollen siden æ va gravid ifjor og gjorde det.

 

Vi har også kjøpt Emmaljunga Edge Duo Combi. Fikk veldig god hjelp på Sjarmtroll og over 2.000,- kroner i rabatt siden vi kjøpte alt på en gang av de store tingene. Du må være med på treff over påske ja! Tror vi har snakket om onsdag 26.mars på Peppes pizza. Vi er flere som jobber, så best om det blir sånn i firetida.

 

Takk te olinebrum (Annette) og Junibaby08 (Pia) for koselig treff idag! Va jo sååå søte babya der... 3 måneder virke som veldig lang tid no.

 

God påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme=)

 

hehe.. ja, vi får vel bare vente og se=) Ikke sikkert de har samme rutiner de legekontorene. Men men, så lenge vi med resus minus blir tatt vare på, så er vi fornøyde, sant?

 

Det gikk bare fint hos JM. Føler meg i grunnen litt lite reflektert, for har jo ingenting jeg lurer på. Men, det er vel som sambo sier, det at vi vet det meste siden vi har lest en del på nett. Ja, vi vet som i at en vet teorien, for erfaringen kommer jo ikke enda.. hehe..JM bare lo av meg da jeg sa jeg følte meg lite reflektert som ikke lurte på noe.. hehe..

Lillebroren min på 15 år fikk komme inn akkurat i det Jm skulle høre etter hjertelyden. Det var stas.. Ble skikkelig virkelig for han da=)

 

Ellers, så.. er jeg i fin form=) Enn dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Jepp e sant d, så længe de tar vare på oss me resus minus :-)

 

Hehe bruke være sånn me mæ har en del spm, men når æ ska spørre om dæm så har æ glømt dæm :P

 

Men de meste står vell i bøkern eller på nette!!

 

Formen hær er bra, blir kvalm vest æ vente forlænge med å spise :( Men d lærer man sæ vell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var jeg sist også =P

Aldri noen spørsmål... Blir jo litt sånn at man ikke vet hva man lurer på, hehe... Men man finner jo det meste på nettet, så det er jo ikke noe krise!

 

Olaug!!!

Velkommen til deg!

Så artig at det er flere som vil joine gjengen =)

Kjempe hyggelige jenter, og jeg ser frem til hvert treff med dem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No må æ bare innrømme at æ e urolig.. Måtte ringe jordmor i dag tidlig pga så utrolig sterke kynnera de siste dagan.. Å fikk beskjed om å dra te legekontoret med en gang med en urinprøve.. Ho va redd for at æ sku ha en UVI som sku sette i gang tidlig fødsel sia det va så mye kynnera å dem va så sterk. Så no må æ bare vente på mårradagen!! Tenkte liksom at æ hadde nok med det bekkenet mitt som såvidt heng sammen.. Men neida.. Jaja!! Går vel bare bra det her å!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, kanskje urinveisinfeksjon altså? Hold oss oppdatert på ka du får beskjed om da! Hjelpe mæ om det bli så tidlig fødsel da? Vet andre det har gått bra med som har født så tidlig, men det e jo litt skummelt! Lykke te! Sees på torsdag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da!!!

Høres virkelig ikke bra ut =/

 

Var du hos legen i dag? Eller hvorfor må du vente til i morra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug : Velkommen til deg=) Spennende med flere juni/juliere..=)

 

OlineBrum: ååååh... jeg krysser fingre og tær for deg!=) Hold oss gjerne oppdatert! Sender varme klemmer fra Harstad.. de hjelper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg Olinebrumm! Hold oss gjerne oppdatert.

Det går nok bra skal du se!

 

Håper det gir seg snart, så du kan kose deg i resten av påska!

 

Klem til dæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jente! Takk for tanka å klemma!!!!

Har ringt å hørt å det va ikke UVI, så ringte tebake te jordmor å fikk faktisk ho Lillian som æ går te på tråden.. Ho kunne da heldigvis fortelle mæ at det va ganske vanlig å få mye kynnera no i den perioden æ e i no, sia livmora ska vokse veldig i denne tida som æ e i! Men måtte ta livet med ro å ringe føden eller legevakta i det øyeblikket det blei vondt, eller andre negative ting skjedde.. Så e mye roligere i dag!!

 

Ps.. Jordmora som æ snakka me i går va den samme som æ hadde da æ gikk gravid med Sigurd.. Å som æ ikke helt klarte å få nå samhold med og som ikke hørte på mæ i slutten av svangerskapet! Så va veldig glad for å treffe på "mi" jordmor i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olinebrum.

 

Godt at du fikk positive tilbakemeldinge fra jordmor!

 

D e skummelt når man merke forandringe å ikkje vet koffør d e sånn..

 

Ellers e æ i kjempehumør i dag. Har fått vogna i hus å e kjempefornøyd!! Den e så fiiiiiiin....! Sukk..:-) Rart d der, men vogna e liksom d viktie, alfa omega på en måte, i hvertfall for mæ som e førstegangsfødende. Vet ikkje korsn d e me dåkker andre, men no blei det liksom enda mer virkelig!! Hurra!.. E akkurat gått inn i mi 29 uke, snart bare 10 to go! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei... :-)

 

Olinebrumm: Kor fint at alt sto bra til! No må du bare kose dæ i påsken og ta d me ro :-)

 

E d nån som ska reise bort i påsken eller?

 

Ha en fin dag,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du e så langt på vei ja Mallis :) Det må vær godt! Æ e "bare" 26 uke enda... Kjenne æ e ganske utålmodig på fødselen, men det e jo leeenge igjen! Tror æ e litt påvirka av dæm høygravide som går på dæm vanlig BIM-treffan som får baby en etter en no. Og vi har hatt vogn, seng, stellebord osv. i hus ei stund no. Vogna står i gangen og den e kjempefin =) Glede mæ te å kunn bynn å bruk alt! E my utstyr som trengs og vi kjøpe jo alt nytt så koste litt.... Men det e jo absolutt ikke nødvendig, men veldig artig!

 

Et tips te dåkk som ikke har bleiebøtte fra før - dåkk får gratis på Reflex/Sjarmtroll! =) Koste egentlig 299 krona. Angel Care, veldig praktisk, hver bleie bli pakka inn i plast så den e helt luktfri.

 

Kos dåkk i påska da! Vi skal te Målselva en tur te helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Jepp så at man kunne få den bleiebøtta gratis, og d e jo bra :-)

Så spare man litt, hehe... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiebøtte e jo veldi praktisk, men refillan e så dyr, så vi ska kjøre samme stil som sist! Pakke bleian som e full av nr 2 inn i hundeposa å så tømme vi søppelbøtta på badet hver kveld! Kosta bare en minibrøkdel å e like praktisk.. Bare et sånt lite tips da.. :-)

 

Ja e så letta no etter å ha snakka me jordmor igjen at ååå!! Va utrolig godt å få en sånn beskjed.. Så no e det bare at æ klar å la vær å gjør ting da.. E vel det som bli vanskelig!! Hehehe!!

 

ÅÅ misunne dokker som har fått såpass mye på plass i heimen, vogna våres står på sjarmtroll å venta, å kommoden har æ jo funne, så e bare å handle når vi kan!! GLEDE MÆ!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter=)

 

OlineBrum, så bra du fikk oppfølging og at du nå er letta! En trenger å bli tatt seriøs og få de rådene en trenger, det skal være sikkert og visst. Ikke sunt å gå rundt å bekymre seg, og iallefall ikke når en er gravid! =)

 

Lurt det du skriver om å kaste bæsjbleier i hundeposer. Hvor kjøper en disse og hva koster de? Har også tenkt tanken på at de refillene til bleiebøttene sikkert er dyre..

 

Apropo det å få ting i hus, så har jeg arvet litt klær fra ei venninne. Satt å så igjennom det her om dagen, og da ble det hele mye mer virkelig. Det er altså 3 mnd til vi skal bli foreldre=) Owwwiiiii =)

Var noen klær i str 50, og det er jo genialt. Vi har ikke kjøpt noe i den størrelsen selv, så flott å vite at en har noe en kan bruke med en gang vi kommer fra sykehuset.

Ellers, så har vi bestilt bilstol og voksipose. Tenkte egentlig at vi skulle velge slike som du nevnte, men når vi fikk kjøpt de gjennom arbeidsplassen til stefaren min, så valgte vi det. Sparte vel 1200 kr ca på både bilstol og voksien, så da slo vi til =)

Ja, så har vi kjøp ny bil nå i påsken.. Ny for oss, men er 2001-modell..

Så.. her begynner ting å komme i orden. Herlig herlig, for tiden går nok fort fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Jepp tiden går fort, d ska være sikkert og vist :-)

Har fått noen klær i str 50, bra er d! Får vi har ikje kjøpt noen klær i den str..

 

Vi er enda usikker på kordan bilstol vi skal ha, vil ikje ha en som er så tung. Men samtidig kanskje en dær man kan lægge ryggen litt bak!

 

Voksi pose trenger man vell ikje på sommern..

 

Kjipt å være på jobb når d e et sånn nydelig vær ute, men får trøste mæ me at d e gått betalt og at imårra e d fri :)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...