Gå til innhold

bekkenløsning


Andrebolleiovnen

Anbefalte innlegg

Sier bare tusen takk til det lure mennesket som kom på å lage sengetøy med åpning i bunnen av dynetrekket istedet for i sida! For da gikk det greit gitt!! Satt bare på senga og holdt i hjørnene og ristet nedover!! Så slengte jeg det utover senga og dro litt i hjørnene nede og VIPS!! Men vondt som fy da.. Men klarte det! Og det er litt godt..

 

Nå har jeg fylt spylevæske på bilen. En enkel operasjon, men de sekundene det tok å tømme væsken oppi hullet måtte jeg stå fremoverbøyd, så da ble det full stopp i meg. Så klarte å kreke meg inn døra og nå sitter jeg her! Panseret står oppe enda, men det er fint ute så går vel bra om bilen får lufta motoren litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, vårluft av motoren er ikke en dum ting nei!

Ligger i senga enda jeg, hatt ei elendig natt med lite soving og syke smerter når jeg har snudd meg... Uff, er så lei av nettene.. Skulle jo skaffe meg sånn sove slide som man sklir unna på. Men må ha rekvisisjon fant jeg ut etter å ha blitt satt videre på tlf for fjortende gang. Så får ta det med manuellterapauten på tirsdag.

Den Norske stat er et herk når man trenger hjelp av dem.

 

Så skal jeg på sykehuset og ta noen blodprøver senere, og vurderer å få meg tak i krykker da.. Begynner faktisk å få betennelse i senefestet på hælene virker det som. Akkilesen tror jeg. Pga feilbelastningen sikkert iom at jeg ikke klarer å gå normalt lengre... Noen av dere andre som har oppplevd det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, når det gjelder det med bekkenløsningsmerter og vondt i akillesen, så har jeg akkurat det samme. Kjennes betent ut i begge hælene, ømt rundt selve senen. I tillegg har jeg faktisk vondt i tærne (herregud så mye rart som skjer). Var hos legen i dag, og han var helt klar på at dette måtte bli 100 % sykmelding. Så nå skal jeg forsøke å ta det litt mer med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i sal i dag.

 

Jeg snakka med fysio at dette var J#¤¤%#&LIG vondt for meg, 2-3 dager etter.

Så nå skal jeg se det an til tirsdag.

Da ender det kanskje med kun basseng og individuell trening i stedet.

 

Men i dag ble det litt mindre gulv sitting på treninga, så har et ørlite håp om at det hjelper.

 

Nå er det snart leggetid, ser rosa ellefanter her. hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag her jeg faktisk en litt bedre dag enn på lenge. Føler virkelig med dere og utfordringene! Mitt problem (alltid noe når man er gravid??) er at jeg er stuptrøtt. Kan ikke ligge å sove på den ene siden lenga av gangen og når jeg skal snu meg om natta, må jeg første sette meg opp. Blir jo lysvåken hver gang av det!! I huset ser det ut som en tornardo har fått fritt spillerom! Hybelkaniner i fleng. I tillegg klippet jeg hunden vår her for et par dager siden - uten å bli helt ferdig. Han er ut som om han har fått en sånn "Fanta-Cut". Han er livredd for klippemaskin så jeg må først klippe han med saks for så å gå over med maskin. For å si det slik: Når jeg var ferdig med saksa var ryggen og bekkenet på ville veier og hunden ulte bare jeg startet den lille maskinen. Løsningen ble at "Fanta-Cutten" ble værende...... Liker ikke akkuratt å gå tur med han for tiden for å si det slik.. Og hunden vår som egentlig er så søt og fin i pelsen.... Mannen får ta tak i dette i kveld tenker jeg - pluss hybelkaninene...

Jeg skal nyte dagen med mindre vondt i kroppen - og ikke være overivrig som jeg pleier på slike dager. Vet du resultatet av det: ingen nattesøvn, vondt alle steder og spying i metersvis.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus75

Huff.

Spying i tillegg.

 

Jeg har nå våknet fra dvale etter noen timers søvn etter treninga i dag.

Nå er jeg igang med verkinga igjen:(

FAEN!!!!

 

Kryssa fingra litt i dag, men føler at det ikke var knepet i dag heller....

 

Nå har jeg sendt min kjære mann ut med bikkja i regnværet, mens jeg havna på bim.... Og skulle egentlig laga middag.

Bare det at huet ikke har våkna enda, og at middagstips ikke akkurat daler ned i huet om dagen heller....

Han ville ha Peppes, jeg er LEI Peppes, så vi får se ...hehe

Ikke lett dette heller nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fanden spøtte mæ altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Etter flere dager med ok smerter og ting har gått helt greit egentlig, bare hvilt litt etter anstrengelser som legebesøk og spylevæskefylling, så har jeg nå klart det.....

 

Hadde bestemt meg for å lage middag som lillemann er glad i siden han skal reise bort i helga, og han valgte da pannekaker. Så etter å ha henta han, noe som gjør vondt nok, så var det laging av pannekaker. Vondt.... Men så kom ryddinga..... SYkt vondt. Så bæsjet han.. da klarte jeg ikke reise meg igjen fra krakken på badet.. Kravlet meg fremover og ut til stolen.. Men så var det bare å komme seg opp igjen for å pakke kofferten til lillemann.. Da det meste var gjort klarte jeg ikke annet enn å stå å skjelve.. Og da var det leggetid for lillemann, han var så trøtt, så måtte på badet og stelle. Fy så vondt... Når han da i tillegg fant ut at han skulle være riktig morsom og ikke høre hva jeg sa, så ble det jo bare kjempeflott!! Heldigvis gikk han selv greit opp i senga og jeg fikk sagt skikkelig god natt.. Nå har jeg falt sammen...

Til og med å sitte rolig nå gjør fantastisk vondt, det "hyler" inni meg av smerte!!

 

Ang feilbelastning og slikt; min fysioterapeut har lært meg å gå rett i forhold til bekkenløsningen og jeg unngår da å belaste feil område.. Skal heller ikke bruke krykker siden jeg da vil automatisk feilbelaste andre områder.. Men dette er jo ifølge min fysioterapeut! Har skjønt at de sier like mye forskjellig som andre leger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg synes så synd i dere som sliter så voldsomt med bekkenet altså:-(

Jeg som trodde jeg plagdes noe skikkelig får jo mine smerter satt i nytt perspektiv av å lese innleggene deres...

Ikke så mye jeg greier å gjøre hver dag før det gjør vondt, men så lenge jeg tar rikelig med pauser og holder et rolig tempo hver dag går det veldig greit. Og av en eller annen grunn er bekkenet blitt bedre de siste dagene...! (Men det skyldes sikkert at jeg ikke trenger å være på skolen så mye lenger...)

Idag hentet jeg faktisk lillemann i barnehagen alene for første gang på leeeeenge! Har ikke lappen heller så måtte gå et godt stykke til og fra bussen både hjemmefra og fra barnehagen, men det gikk faktisk bra, jippi!

Er også veldig heldig som bare våkner en gang om natten for å gå på do. Før var denne doturen et mareritt hvor jeg knapt greide å komme meg ut av senga, så skjønner ikke hvordan det kan ha seg at jeg nå spretter opp så lett som bare det...?

 

Håper virkelig dere får det bedre når fødselen nærmer seg, eller i hvert fall like etterpå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på en evighet som jeg ikke har spydd!!!!!! Hurra!

Men i dag igjen er gleden over bekken og ryggen tilbake til "normalen". Vondt!

Og jeg som skal sitte i bil ei stund nå - og det liker ikke ryggen min no særlig. Bedre å være passasjer som kan vri på seg hele tiden - ikke like lett å kjøre rett og vri på seg hele tiden :-(

Men men - hva gjør man ikke for sin kjære bestemor som fyller år!

Har akkurat sendt melding til min kjære om at hans kjære vil bli veldig fornøyd når hun kommer hjem til rent og ryddig hus :-) hint, hint kalles det. Håper han er veldig effektiv - og lar kluter og støvsuger hvine gjennom huset her!! Hater å gjøre husarbeid. Spesielt nå når jeg vet at jeg får dobbelt så mye smerte etter en runde meg mopp og støvsuger.

Litt synd at min kjære heller ikke er veldig begeistret for husvask.

Jeg har støvalergi og tåler ikke dyr - så vi er nødt til å holde det rent og pent her for å si det slik. Jeg har i tillegg min kjære hund som fikk fanta-cut (halvferdig klippet) og som egentlig er langhåret og røyter veldig.

Men det er ferdag - og sola skinner her.

Tror sannelig jeg skinner litt jeg og idag siden jeg ikke har spydd!!!

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiaiai

 

Enda en natt uten særlig med søvn.

Men etter å ha vekket gubben for å sende han på jobb.

Da gikk rullgardina ned og jeg "hoppet" til køys ca kl 08.

Og sov til 12:30.

Da var det ikke no problem å sove....??

 

Stod så opp, spiste litt mat, gikk tur med bikkja, da våkna bekkenet skikkelig.

Så da var det bare å hive på seg bekkenbelte å sprade rundt med det resten av dagen.

 

I kveld har jeg vært litt bedre igjen, og det endte selvsagt opp i å ommøblere stua.

Noe jeg har tenkt på i gud vet hvor mange år.... hehe

 

Så nå sitter jeg her og syter over et bekken som er mega klar for å ta kvelden.

Men som garantert nekter huet og resten av kroppen den deilige skjønnhetssøvnen den virkelig har bruk for...

 

Har ihvertfall fått ordna stua mi:))

Glad og fornøyd!!

Åsså er det helg:) Jippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skikkelig smell igjen i dag etter en relativ ok gårsdag.

Vondt i hele ryggen og fra magen og ned til lilletærene liksom....

Startet morgenen med å kaste opp igjen......hmm - husker den følelsen ja.

Skal ikke skryte på meg for mange god-dager tydeligvis :-)

Fikk melding av ei mor her tidlig imorges som ville sende gutten deres på besøk her tidlig imorges. Jeg hadde ikke tenkt å stå opp ennå - så jeg måtte bare sende ei melding tilbake og ønske gutten velkommen LITT SENERE UTPÅ MORGENKVISTEN :-)

Stakkers - hun som sendte medlingen kunne jo ikke vite hvordan ståa var her i dag. Lunta mi var ûber kort - og spyfatet nesten fullt - så meldingen ble jo deretter.

Mann rydder hus i dag etter dårlig samvittighet for å ikke ha gjort en pøkk igår (jobbet overtid på en fredag siden jeg og guttene var på besøk).

Jeg må en liten tur til byen idag - og håper bekken og rygg vil være med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ok dag i går, å så dro vi på besøk til et vennepar 300 meter unna, og der begynte jeg å slite. For hjemme så sitter jeg litt, ligger litt og går litt og gjør litt. Sånn styrer jeg dagene og det går helt fint. Men så sitter man jo der og skravler da! Og tiden går, og når jeg da skulle opp av en hard trestol (uten pute på..) så gikk det en smule dårlig. Skulle spille spill etterpå, men jeg lå mer eller mindre slengt bakover og de måtte gi meg det jeg skulle bruke. Føler seg en smule ubrukelig til tider.... Jaja..

 

Stakkar deg Venus som har den oppkastgreia i tillegg. Masse sympati herfra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet bekkenbeltet mitt:) Er vel bedre når jeg bruker det, men om jeg får en vridning eller en bevegelse som gjør vondt, gjør det mange ganger mere vondt enn om jeg ikke bruker det! Så jeg har ikke helt bestemt meg om det er bra eller ikke...

Har i allefall, og bank i bordet, sovet hele natta i natt!! Ikke vært på do en gang! La oss ikke før klokka var to da, men likevel!!! Fantastisk!!

 

Ellers så stikker sambo på jobb i morgen og blir vel borte i to uker, så da må jeg igjen lage maten min selv... Skal vel klare det og, men det har vært utrolig godt å ha sluppet å tenke på den biten nå noen uker...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på vennebesøk vi og i går - og hadde spillekveld. Satt i sofa - men satt vel ikke akkurat slik jeg gjør hjemme. Ligger/sitter/står etc etter som rygg og bekken melder pass. resultatet ble 7 turer opp i natt for å bevege på seg. Kjempetrøtt i dag igjen.

Skal ringe fysio imorgen og purre på den venteliste-saken jeg står på. Må ha litt hjelp med bekkenet og ryggen nå. Mannen masserer her - men vet sannlig ikke om det blir bedre eller værre etterpå...

 

Må rydde rommet til minsten her etter overnattingsbesøk. Vi hadde med oss et ekstra barn hjem etter spillekvelden. Resultat: ørten tømte lekekasser og krigs-sone på rommet hans. Guttene er fordyftet på syklene sine så der er det ingen hjelp i vente. Orker ikke kaoset - så får vakle meg med til rommet å ta grovrbeidet. Ingen finsotering heri gården i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp uten smerter i dag!!

Så utrolig digg!!!

 

Jeg heiv på meg klæra og tok bikkja med ut på tur:)

Snakka med naboene utenfor i over 1 time og var så glad for at jeg var i god form:)

 

Da jeg kom inn begynte jeg å rydde og vaske gulvet.

Lagde planer om å grille for solen dukket pluttselig opp.

Så da måtte jeg dra til butikken å kjøpe grillmat.

 

Da det var gjort og jeg hadde fått slept varene inn i hus.

Låste bekkenet seg totalt.

Etterfulgt av 3 nys, og urin lekkasje.

Jeg gikk rolig inn på soverommet for å hente nye klær så jeg fikk skifta.

Da stod det en kar oppi en bakke bak huset, og så inn.

(helt tilfeldig!!)

Jeg kastet meg i bakken bakom senga, da jeg kun hadde på meg genser. For jeg skulle som sagt skifte.

Da mannen forsvant...rimelig kjapt også...Kom jeg meg ikke av flekken.

Ble sittende limt fast i gulvet.

Hadde de verste smertene og var låst fast.

Jeg ble selvsagt på gråten, helt hjelpesløs, nesten uten klær....

 

Til slutt klarte jeg å stable meg på beina, men brukte nok minst 30 min.

La meg deretter nedpå senga og prøvde å få strekt ut musklatur og bekken.

Det hjalp litt.

 

Nå i kveld er jeg enda stiv og støl, og verker.

Og i tillegg har jeg pluttselig begynt å blø neseblod fra venstre nesebor.

Jeg har aldri på mine 29 år blødd neseblod før, og nå fosser det ut, holdt på i 15-20 min nå.

Men det er vell normalt det og.

 

Min nydelige dag!!

Ble ødelagt for min utolmodighet. At jeg aldri lærer??!!!

 

Foresten!! Det ble grilling i dag!! ENDELIG!!

Og like etterpå kom regnet:) Vi berget oss gjennom grilling og eting:)

Det var godt å endelig kunne slå værgudene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå Fullklaff.. Så trist!! Men vi er nok utrolig dårlige på det der.. Når vi først får en fin dag så blir den sannelig ødelagt av oss selv!!! Kjedelige greier!

 

Var hos fysio i går.. Pga sykdom og diverse er det nå tre uker siden sist, og det er for lenge.. For fy så jeg hadde stivna i musklaturen! Trodde jeg skulle klipe hull i benken hennes så vondt det gjorde.. Og nå blir det tre uker til neste gang.. Ikke bra! Men men.

 

Ellers da damer? Merker dere om det blir verre eller bedre nå utover? Jeg er bare så spent på om det blir som med førstemann, at bekkenet stabiliserer seg på slutten.. Hadde da nesten en måned uten smerter eller noe ubehag, og kosa meg så inderlig!! Hadde ikke lyst til at det skulle ta slutt nesten!! Heheh! Hadde jo vært å håpe på iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Noen dager er bedre, men som tidligere skrevet, så ødelegger jeg gjerne en god dag ved å gjøre alt det jeg helst ikke skulle ha gjort og ender med smertehelvette.

 

Men jevnt over er det så jeg kjenner plagene, men nå prøver jeg mer og mer og bare nyte graviditeten, er jo ikke all verdens lenge til snuppa vår kommer.

7,5 uke igjen:))

Går fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå nærmer vi oss, og godt er det!! Du er en del foran meg da, så litt misunnelig der... :-)

 

Vondt i dag også, vært i dusjen nå så jeg tror ikke jeg klarer å gjøre stort mer i dag.. Må samle meg til jeg skal å hente knotten i barnehagen senere.. Og hadde tenkt at han skulle få en litt kortere dag i dag siden han var lenge i går. Men får se hvordan det blir!!

 

God helg da jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg stadig den magiske datoen ja:))

Synes tida flyr jeg.

 

I dag ordna jeg til med kake og kaffe til den eldre og yngre garden av naboer utenfor hos oss.

Vi har fått tak i en benk, men den er for lav...fant jeg ut etter å ha sittet på den i 10 min...

Har så innmari vondt i rumpe, bekken, symfyse, lår, legger....ALT!!!

Orker ikke noe nå... Det var jo ikke planen min, da jeg skulle hygge meg og være sosial...

I tillegg har jeg så innmari med kynnere om kvelden at jeg tror jeg skal føde hvert øyeblikk...

 

Hva var det folk sa om at kynnere ikke skulle gjøre vondt??

Det er ihvertfall alvorlig mye nedpress og "krampe" i magen, men det gir seg til jeg skifter stilling eller gjør noe annet.

Men så kommer det igjen...

Var helt normalt sa jordmora...Og for noen var vist kynnere vonde...

Får vell bare holde ut.

 

Håper formen stiger utover natta:))

 

En riktig god helg !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må for første gang innrømme at jeg gleder meg til å bli ferdig med å være gravid.. Har så vondt i symfysen i dag, at de første timene etter at jeg sto opp ble brukt til å prøve å la være å hyle og gråte.. Lillemann var jo her og trenger ikke se mammaen sin sånn.. Og i ettermiddag drar mannen min på fotballkamp, og jeg har bestemt meg for at det skal han!! Så får jeg heller ha vondt i dag! For han gjør aldri slikt, og trenger litt morro han også, selv om han nok går rundt og er redd for at han må bli hjemme nå.. Og det verste er at hadde jeg hintet frempå om det så hadde han blitt det. Men skal ikke i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Er nok viktig å belønne de snille mennene ja!

Selv har jeg gjort det store i dag, drog på båttur. En 20 minutt med båten frem. Fire timer i strålende sol med grilling og bare ligge på teppe på svaberget og kose seg! Fantastisk! Men det å reise seg opp da, det var jo ikke lett, og gå tilbake til båten var en maraton.. Og da jeg skulle gå av båten da vi kom tilbake igjen måtte jeg ha hjelp til å løfte beina over kanten på båten og måtte ha noen å støtte meg på... Så kan ikke si jeg gleder meg til natta! Skal nok legge meg i badekaret en tur før segna, det bruker å hjelpe på litt.. Men så umobil som jeg er nå har jeg ikke vært tidligere i svangerskapet... Så vi får se....

 

Håper det blir en bedring når hodet fester seg, og at det fester seg tidlig! Det er på en måte eneste håpet jeg har til at det skal bli bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gubben var glad og fornøyd da han dro og skuffa da han kom hjem, for hadde vært en drittkamp! Men men! Tenker han kosa seg egentlig da.. :-) Gikk helt fint her hjemme, men "kjøpte" lillemann.. Han fikk se film! Han får se det bare av og til, så han var jo kjempeglad! Å den timet jeg sånn at når den var ferdig var det litt lek, kveldsmat og stell.. Er bare så glad det gikk!!

 

Men er tydelig at jeg gjør noe feil når jeg snur meg om natten, for i dag også våknet jeg av avsindige smerter.. Men i dag sto jeg ikke opp før etter en times tid med avslapning, og det hjalp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med fysioen du går til, de kan rekvirere sånn sove-slide som gjør at man sklir rundt på når man sover om natta.

Husker ikke ordrett hva det heter. men de vet det sikkert!

Hjelpemiddelsentralen er det vel som deler det ut. Det hjelper mye på snuingen i allefall.

Alternativt kan du kjøpe et glatt stoff og sy sammen sånn at du får bredt bånd rundt rompa, ikke trangt nei. Sy to stykk sånn at de kan sklir mot hverandre. Da og burde du få en bedre nattesøvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn soveslide har jeg hørt om, har satenglaken da, så er jo litt glatt.. Men skal se hva jeg får til! For vondt er det.. Var en smule ivrig i dag siden jeg ikke hadde mer enn "normalt" vondt da jeg sto opp, og har da selvfølgelig klart å ødelegge meg totalt nå... Jaja! I morgen skal jeg kun slappe av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere en kjempe fin dag videre i dag!!!

 

 

 

Måtte legge inn et positivt innlegg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...