Gå til innhold

bekkenløsning


Andrebolleiovnen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har hatt bekkenplager siden nyttår, og gått delvis sykemeldt.

Nå har jeg gått på vanngymnastikk for gravide en gang i uken, og gruppetrening hos fysioterapeut to ganger i uka. Dette har hjulpet meg masse, og smertene i bekkenet er ikke like hyppig. Anbefaler derfor alle å prøve slik trening i terapimaster hos fysio. I tillegg har jeg kjøpt meg en slik yoga-ball som jeg har hjemme. Denne sitter jeg på og "svinger på hoftene" ("lambada" bevegelser) når jeg ser TV. Dette er en av øvelsene på treninga, og trener bekkenet.

Håper dette var til hjelp for noen der ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått treningsforbud pga så sterke smerter her.. Men misunner dere damer som kan det!! Elsker å være i vann, så har så lyst å være med på vanntrim, men når jeg ikke klarer å få på meg hverken undertøy eller bukse selv lenger pga symfysen, så tror jeg det blir for heftig.. Men den ballen høres veldig god ut, så ei som brukte det under fødselen faktisk, og det så vedlig godt ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser innleggene deres her - og føler rygg og bekken lever sitt eget liv! værker masse spes om natta! Med en mill turer på do i løp av natta blir det noen ganger opp og ned trappa!

Jeg plages ennå av veldig svangerskapskvalme og har ikke greid å komme i gang med verken fysio eller trening grunnet spying. Håper ting bedrer seg litt på den fronten - slik at rygg/bekken blir bedre utover våren!

Fant fram yoga-ballen min her etter tips fra linken deres! Håper den virker for meg og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ideen om den ballen virker iallefall veldig god.. Så når gubben kommer hjem skal han få hente min, den ligger under senga til jr, han har sånn høy seng, og jeg klarer ikke bøye meg i dag.. Å da skal den prøves!!

 

Uff, må være utrolig kjedelig å spy i tillegg. Mange sympatitanker til deg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei bekkenjenter:)

Må bare si at sånn ball funker ikke for meg.. Men nå har jeg hypermobil muskulatur og ledd i tillegg fra før, så tror kanskje det er mest derfor ikke jeg kan bruke det. Bekkenet mitt må ha mest mulig stabilitet, og på en slik ball finnes ingen stabilitet.

Men for de som tåler det er det nok en meget god måte å få trent småmuskultauren i bekkenet på!

Ble kjørt til byen i dag, gikk 200 meter til en butikk og prøvde litt gravidklær og tilbake igjen, og nå er det så vondt at jeg føler jeg skal revne forran.. Og så vidt jeg foter meg når jeg skal gå...

Vanskelig å holde humøret oppe på slike dager!

Skal til legen i morgen, sykemeldinga mi på 80% går ut snart, så skal høre om jeg får lov å jobbe litt til, noe jeg tviler sterkt på. Fornuften er vel å kutte ut jobben nå, men er ikke helt klar for det enda....

Blir jo så lenge å være vekke og..

Rart hvor langt fra forestillingene mine om hvordan dette skulle være -graviditeten har blitt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Ørneredet! Ikke greit det nei.. Har en skrekkelig dårlig dag i dag selv, så sliter med de enkleste ting.. Nå gir jeg opp snart og legger meg. Da har jeg det ok i en halvtime av gangen i det minste (må snu meg ofte og da våkner jeg av vondter..) spent på om morgendagen blir like dårlig, og om det er slik jeg skal ha det utover.. Da blir jeg nokså lei meg rett og slett!!

 

Sånn som det høres ut så kan vel kanskje bekkenet ditt ha godt av mer hvile?? Jeg ville heller ikke slutte å være på jobb, men det var den eneste løsningen for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Another shitty day!!!!

 

Natta/Dagen startet med 5 ganger på toalettet for å tisse 2 dråper i natt.

Våkna av meg selv klokken 0800.

Gikk i dusjen, dusja ihvertfall 30 min.

(Hjelper på smertene!!)

Var ferdig i dusjen , tatt på nye klær, smørt meg med krem fra topp til tå.

Gjett hva som skjer???

Etter å ha vært spyfri i nesten 1 mnd, joda, Heiv meg over doskåla og spøy som en gris.

Hele kroppen vrir seg og jeg tissa meg ut, enda jeg akkurat hadde tissa...

Da var det bare å hive seg i dusjen igjen.

 

Så begynte jeg å stresse, skulle avgårde på bekken treninga.

Kjørte avgårde, uten å ha rukket frokost, eller noe pga spying og dobbeldusjing.

 

Verka meg ihjel i bekken og legga under trening.

Blodsukker og blodtrykk var sikkert på bånn så holdt på å sovne under treninga.... ( er jo slow motion med alt der....hehe)

Etter treninga kjørte jeg avgårde for å treffe ei venninne jeg ikke har sett på nesten ett år.

Hu hadde laga lunsj til jeg kom, kjempetrivelig å treffe henne!!

Etter noen timer der, var rullgardina mi trekt for for leeeenge siden.

Men hva gjør man ikke for venner?? Holder ut noen timer ekstra!!!

(men det var verdt det!!! lyspunktet i dag må jeg si!!!)

Etter å ha snakka om å reise i 2 timer.... dro jeg, med bekkenet hengende på slep...

 

Kjørte innom gubben på jobben så han fikk bli med på butikken, så jeg slapp å slite med varene i tillegg.

Kom inn på butikken og jeg ber han hente en 4 pk med cola og sette i vogna.

Han kommer med kommentar om at jeg kanskje skal kjøpe en annen type brus i dag, siden cola kanskje ikke var så sundt. (godt ment, men da!!!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!)

Jeg slapp vogna, suttra som en unge, og sa at jeg kjøper det jeg vil. Er gravid, sliten og har helvettes vondt i kroppen...snufs...snufs...

Han så på meg, de ansatte så på meg, og jeg skjemtes...

Huff og huff....

Tilslutt måtte vi bare flire begge to, handla ett par ting til og dro hjem!!

 

Har fått slappa av nå i ettermiddag/kveld, og kjenner at jeg kommer til å sove godt i natt.

Ikke har jeg krangla mer med gubben heller!!

han har lært å holde kjeft, og ikke mase på meg:) Det er digg!

hater å krangle med han.

Men disse HORMONA elsker det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå at mere hvile er tingen, jeg overdriver ikke om jeg sier at 85% av døgent ligger jeg i senga. Da har vi igjen fire timer som jeg bruker til å sitte å spise, sambo lager all mat omtrent. Mulig jeg smør meg noen skiver om han er ute og gjør noe av og til. Han jobber offshore, så nå er han hjemme og er husmor på heltid.

Og jeg er pittelitt på jobb, som består i å egentlig bare være sosial, gå litt og sitte litt ved pcn. Dette utgjør ikke mere enn seks timer i uka.

Så sitter jeg i sofaen da om vi har besøk, og er med å sitter i bilen om vi skal gjøre litt, og noen ganger med inn på butikker og slikt.

Livet mitt kan ikke bli roligere jo...

Psyken blir virkelig satt på prøve når livet er slik...

Så det er virkelig "godt" å se andre i samme båt!! Uten at jeg på noen måte unner andre et slikt liv!!

 

Men nå skal jeg legge meg i badekaret, muskelene i øvre rygg, nakke og skuldre blir jo også anspent av å ligge og ligge... Så godt med et varmt bad for å løse opp!:)

Håper dagen din blir bede i mårra olinebrumm!

Tenkte jeg skulle prøve meg på sykkeltur i mårra, en timinutterstur. Manuellterapauten min sa jeg fikk lov å prøve for å se om jeg ikke tok skade av det. Så håper det gjør underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom visst en innlegg til mens jeg skrev, hørtes ut som en berg og dal bane dag fullklaff!

Og som du sier, hva gjør man ikke for høydepunkt!

Får håper du slipper å betale så alt for mye for dagen i dag i mårra da...

Cola hørtes digg ut, men blir med et stort glass vann m isbiter og bad for min del nå!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørneredet:

Har ditt å stri med du og skjønner jeg:)

 

I morgen er det ny dag og nye muligheter!!

Satser på en fresh start på en "etterlengta" helg:))

 

Foresten fått snakka med farmor i dag (snart oldemor), hun kommer på besøk i slutten av april:)

Det blir koselig!!

Er godt å få besøk, da slekta bor 50 og 150 mil unna oss:)

Og i mai kommer mamma (snart mormor), og i juni da kommer snuppa vår:))

Og da håper jeg også at resten av slekta stikker innom i sommer en tur:)

 

Ha en fortsatt trivelig kveld!!

Og en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei fullklaff!! Ikke greit!!

 

Hehehe!! Ja Ørneredet, skjønner hva du mener.. Trodde du kanskje jobbet mer! Da jeg gikk 80% sykemeldt så jobbet jeg to dager til sammen, siden det er kommet nye regler på tilrettelegging i jobben.. Så derfor funka det ikke for meg!

 

Har faktisk hatt ei ok natt, sleit så i går at kroppen var nok fryktelig sliten den også.. Har ikke vært på do engang!!

Så nå er mann og barn dratt på jobb og i barnehage.. I kveld kommer svigers, så må vel ta meg i nakken og rydde litt her, ser jo ikke ut.. Men blir å ta alt meeeeeeeeeeget rolig siden jeg ikke har lyst på gjentakelse fra i går.

 

Håper dere får ok dag i dag dere også damer, og at den spyinga var bare en endagstilfelle Fullklaff!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full sympati-klem sendes herved over! Må likevel innrømme at jeg tørket et par latter tårer :-) Kjenner meg bare såååå igjen med den derre handlinga, varer og hva man ikke gjør for å ta vare på gode venner!

 

Starta dagen her på en relativ ok måte. Første dag på over et halvt år at jeg har greid å komme meg i dusjen og få klær på før jeg har spydd i metersvis!!!!!!

Skal på shopping med to venninner om litt. Ikke i form til det akkurat - men kafe besøk og butikker frister når man er sykemeldt og lenge borte fra jobb!!!

Har innsett at jeg ikke akkurat blir noe rikere heller av å være hjemmeværende med stor mage. Har fått dilla på ebay shopping. Sitter å byr på vogn i dag.

Har satt ei maks grense nå - siden den snart er like dyr som i butikken :-)

Ryggen og bekkenet henger på slet her og i dag - så gjett om det blir joggesko på denne fruen i dag. Mine flotte svarte støvletter får støve ned litt til.

Jeg får heller trippe rundt på høyhæla sko med barnevogn til høsten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!!

Ikke spydd i dag!!!

Bare enormt leggkramper, og bekkenet kjenner jeg at jeg har også.

Men er og blir en bedre dag i dag!!

Det kjenner jeg med en gang:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus75 :

 

Huff. jeg har spydd i over 5 mnd jeg og.

Og da jeg var ferdig med det, ja da kom bekkenløsinga.

Så kan tro jeg var bekymra i går da det var å stå med huet oppi doskåla igjen.

Men utrolig glad i dag!! Så ut til at det var engangstilfelle i går!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Fullklaff!!! Her har bekkenet krangla en god del i dag, men fikk laga brød i det minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min jobbkarriere over... 100% sykemeldt ut april, og rimelig sikkert frem til premisjon. Rydda pulten min på jobb i dag, vemodigt!

Men blir nok å stikke innom for lunsj på gode dager.

 

Har ikke vært mest plaget med skambeinet forran før de siste dagene, men nå kjennes det ut som jeg revner bare jeg beveger på meg... Hva gjør dere for å døyve denne plagen? Ligger med pute mellom bena, det hjelper litt i allefall! Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bekkenbelte eller stramme mammabukser? Det hjelper litt på symfysen hos meg.. Støtter opp magen litt, for det blir ikke bedre av vekta av magen iallefall!!

Trist at du er sykemeldt 100%, men sikkert godt for kroppen!!

Jeg har hatt lunsjplaner på jobb nå i flere uker, så skal ta meg sammen og hute meg dit en dag! Men har hatt så vondt i det siste at det har fristet utrolig lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på lenge jeg ikke har vært så sabla kvalm - men pokker å trøtt jeg er!

Det er fredag og har liksom lyst til å være litt sosial sammen med familien her. Det eneste jeg liksom orker er å sitte/ligge i sofa (med pc på fanget...hehe. Må da gjøre noe).

Her lages det brownies slik at denne jenta kan få litt mer sukker-kick!!

 

Håper ikke spyingen din kommer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMMMMM brownies hørtes utruli godt ut!!!! Misunne..... :-)

 

Skulle bare dukke innom her og si at i dag har jeg ikke hatt noe trøbbel med å kle på både bukse og sokker!!! Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Var så godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg på meg bekkenbeltet og vagget optimist avgårde på villmarksmessen.

Etter litt for mange timer der, er jeg død nå ihvertfall.

 

Men fy fillern så digg det er å komme seg litt ut!!

Det gjør det verdt det...selv om jeg verker noe innmari...

Leid meg masse jentefilmer og skal bare kose meg resten av helgen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir bedre for hverken psyken eller fysikken om vi bare sitter hjemme og avsondrer oss fra verden!! Er så godt å komme seg ut litt og være blant andre mennesker en stund.. Her prioriteres treff med andre gravide damer en eller to ganger i uka. Det er max av hva jeg klarer, men det er absolutt verdt smerter og vondter. Utrolig hva man kan få igjen for å sitte å skravle litt over en brus og en is!! Heheh!!

 

Her er svigers på besøk så nå bader svigermor Lillemann og jeg oppholder meg på soffen.. Drikker kakao og surfer på BIM.. Veldig ok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg om å komme seg ut av bjørnehula litt!

Men jeg klarer liksom ikke å begrense meg kjenner jeg. Var på venninnetreff både fredag og lørdag. resultatet ble en skikkelig bad day i går. Spøy hele dagen - fra 6 om morgenen til utpå 7 tiden om kvelden, pluss verka noe villt i rygg og bekken. Kunne ikke gå i det hele tatt. Ikke akkurat det jeg hadde tenkt å bruke søndagen på..... Skulle rydde plass i garderoben til knøttet som kommer...... Kan ikke se at det ble gjort nei... Og i dag har jeg bare campet i senga inntil videre. kvalm og svimmel med rygg og bekken som lever et annet liv.

Men jeg skal ut av redet snart. Må på 2 møter i dag og må få levert inn det permisjons skjemaet til NAV. Fikk beskjed om at jeg var sent ute med det da jeg ringte og bestilte det......Hallo - jeg har ikke termin før 22.6. trodde jeg hadde kjempegod tid...

Uansett jenter - grip dagen før den griper dere og bekkenet deres :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, hørtes ikke godt ut. Å ta hensyns til bekkenet før det er for vondt er alfa omega. Ja, det er kjipt og kjedelig og fælt når hybelkaninene hoper seg opp, men vi må tenke på at vi skal ha et liv etter fødselen og!

Mandag er manuellterapautdag for meg, og etter ei strålende fantastisk helg på hyttetur har spyken i allefall blitt helt frisk. Godt å være sosial!! Men oppover ryggen var jeg så stiv at det måtte nåler til, så håper det løsner seg til utover dagen. Blir litt sliten av denne turen, men kroppen kommer seg heldigvis mye dagen etter! Og det er oppløftende!

Så denne uka skal jeg prøve å være litt mere aktiv, men samtidig ta pauser ofte nok, men ikke så lenge av gangen. Håper det gjør susen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det bekkenet som bestemmer alt.. Og litt irriterende blir det da når jeg i dag skulle komme meg til legesenteret for å ta en glukosebelastningstest (kjører i 40 min) og de var fri for sukker... De hadde fått feil type, så slett ikke demmes feil, men fy så lei meg jeg ble.. Alt det og så mye vondt for ingenting!!!!! Jaja.. Fikk da besøkt jobben noen minutter og vært innom ei som jeg møter på treff og litt ellers, og det er jo koselig!!!!!!!!! Så skal ringe og være helt sikker på at de har rett type sukker før jeg prøver igjen iallefall.. Er så mye styr og tar så mye krefter å ha så vondt, at nå ligg/sitter jeg i sofaen og klarer ikke bøye meg..

Men gubben skjønte det da han kom inn så han har tatt middagsstyr og skal stelle og legge lillemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hadt velvære:))

Først ansiktspleie, deretter fotpleie!

Kan tro det var digg!!!

 

Men måtte lide litt for skjønnheten da det ikke anbefales å ligge på ryggen i over 1 time, med altfor dårlig bekken og stor mage som presser.

Men verdt det!! Jepp det er det ikke tvil om!!

 

I morgen er det ny runde med trening, og går det som de andre gangene, blir det minimalt med søvn i natt, leggkramper, og 1000 ganger verre etter treninga....

 

Så kan jeg bli positivt overraska om dette ikke skjer:)) hehe

 

Går med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...