Gå til innhold

bekkenløsning


Andrebolleiovnen

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått diagnosen bekkenløsning.

 

I morgen starter trening, og forhåpentligvis får jeg bassengtrening om ikke så lenge også.

 

Jeg har vært litt usikker på om det var ryggen eller bekkenet, da jeg aldri har vært gravid før.

Så derfor snakka jeg med jordmor om dette på forrige kontroll.

Hun ga meg et skriv om denne fysioterapauten.

Og mente det var opp til han å sette diagnosen.

 

For denne timen betalte jeg 200 kroner.

De neste treningene og konsultasjonene vil være gratis, (dekket av trygdeverket)

 

Så godt å få et svar, og slippe å uroe seg.

Og ikke minst få den hjelpa man har krav på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig godt å få hjelp! Og at noen skjønner deg og ikke bare avfeier det som vanlige graviditetsplager...

 

Du får ha lykke til videre med det og ikke provosere bekkenet ditt... Jeg skal til min fysio nå og grugleder meg... :)

Basseng høres jo digg ut da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Var på trening i dag, sammen med 9 andre gravide:)

Godt å se det ikke bare var meg....

 

Treninga varte fra 10-11:30, med lette øvelser på ball og matte.

 

Men fytti som bekkenet krangler nå!!

Snakka med fysioterapauten etter timen, og hun sa det kom til å bli vondt/vondere noen ganger etter treninga fremover...

huff.

 

Og bassengtrening skal jeg begynne med enten før eller etter påske.

Så da blir det trening 2 dager i uken:)

Gjett om jeg skal bli frisk, rask og spræk:)

 

Godt motivert, selv om jeg biter tenna sammen i smerte her!

 

:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! Så kjekt da!! Jeg får ikke lov å trene, bekkenet mitt er såpass i ulage at det gjør vondt verre.. Skal nå prøve med masse knipeøvelser, men det gjør litt vondt det også så da skal jeg ikke gjøre mer av dem heller.. Så dette kan bli morro!!

 

Misunner deg som kan ha bassengtrening! Det hadde vært utrolig godt.. Du får følge opp her og skrive om det hjelper, så kanskje jeg kan finne en eller annen plass for å prøve det..

 

(og her også har jeg det sykt vondt etter fysio.. Men vondt skal vondt fordrive!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld dæ på bassengtrening på Elisabethsenteret da vel! :) Det e veldig fint og hjelpe på bekkenløsning. Starte opp etter påske hvis vi blir nok folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vet du korsn tidspunkt svømminga e på? Begynne å få tendensa til bekkenløsning æ å, tror svømming hadde vært bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, idag e det mandager kl. 16-17, men vet ikke etter påske. Er snakk om onsdager halv tre te halv fire tror æ, men spørs når det passe for instruktøren. Meld dæ på så får du beskjed om tidspunkt - så kan du ta stilling til om du har mulighet å være med. Vanntrimmen for gravide e forebyggende i forhold te bekkenløsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det samme jeg leste hva du hadde skrevet så husket jeg jo at du har sagt det før!! Utrolig denne hukommelsen altså.......... Jeg skal høre med elisabeth senteret og sjekke tidspunkt, og så får jeg se om det går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann!

 

Åssen går det med bekkenet damer??

 

Jeg var i dag hos fysioterapauten for å ordne med såler til sko.

Da vistnok den ene foten er litt lenger enn den andre, og kanskje var en medvirkende årsak til bekkenplagene mine.

 

I tillegg kom han med bekkenbelte til meg.

Han satte det på meg, og vips, ett nytt og bedre menneske!!

Det er noe av det rareste sa jeg til han, det var utrolig godt og behagelig å ha på.

Ikke bare hjalp det på bekkenet, men jeg fikk en flott holdning også:)) hihi

 

Har brukt det i hele ettermiddag, og synes det funker bra.

Håper det fortsetter!!

Noen andre som har erfaring med dette?

 

Noen som har vært på bekken svømming enda?

Jeg kommer igang med det etter påske.

Går på Gruppe-fysio på Skårer i Lørenskog og trener en gang i uken, og skal begynne med slik svømming på Rolvsrudhjemmet en gang i uken etter påske.

Noen andre som er der, eller som skal begynne der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det greit så lenge jeg er hjemme og styrer dagen min selv helt og fullt.. Ellers så gjør det rett og slett skrekkelig vondt!! Ingen trening på meg, da blir det bare verre.. Så fysioterapeuten min jobber med musklaturen rundt bekkenet for å unngå at jeg stivner...

 

Så godt du er igang med trening og opplegg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olinebrumm 27 uker:

Så du trener ikke i hele tatt?

Hva med bekkenbelte? Har du fått prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, alt av bevegelser gjør vondt, jeg har bekkenløsning bak på høyre side og fremme i symfysen.. Så har fått streng beskjed om å la være.. Fysioterapeuten sa det var første gang hun hadde gitt en slik beskjed, og jeg var defintivt den som var mest plaget.. Ikke så hyggelig å være på den toppen nei..

Hun har prøvd å tape meg både på ryggen og foran, men det hjalp ikke. Har kjøpt bekkenbelte som hjelper litt foran siden det holder magen litt opp, så går med det.. Har også glatt laken og har fått opplæring i hvordan jeg skal sette meg, reise meg, gå og stå.. Jobber med bekkenmusklaturen en del, men får vondt etter en liten stund siden blodgjennomstrømmingen blir sterkere..

 

Basseng har jeg både vurdert og ønsket meg, men etter å ha tenkt over hva som skal skje før og etter bassenget så går ikke det heller.. Bare det å ta på en bukse gir meg trøbbel,så jeg skal ikke plage meg selv med å styre med påkledning og slikt i en garderobe med mange andre og hvor vi må være ute etter en viss tid.. Her så dusjer jeg, hviler en halvtime, og så kan jeg kle på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.

Dette hørtes ikke mye alright ut nei.

 

For meg så ser det ut til at det beltet er tingen ihvertfall:))

Gledelig overraska!

Mens treninga tar jeg pøh om pøh...for etter den er jeg gåen i 2 dager...minst!

Sist gangen, klarte jeg ikke å henge med på halvparten av øvelsene pga smertene jeg hadde før jeg startet...

 

Jeg har tatt tak i dette ganske fort tror og håper jeg, og klarer forhåpentligvis å redde meg pga det.

Men har også fått beskjed om å starte treninga etter fødsel for å få trent opp alt igjen.

 

I går kjøpte jeg meg skoskje som er minst 50 cm lang.

Det var også et vannvittig godt hjelpemiddel, ettersom jeg nå har prøvesittet alt i huset for å få på meg skoa mest mulig behagelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bruke skoskje var faktisk utrolig smart!! Har ikke tenkt på det før.. Har kjøpt meg nye vintersko som er relativt lette å ta på, men må bøye meg for å dra dem på plass! Det trenger man jo ikke med skoskje!!Lurt!!

Ja ikke overdriv treningen hvis det gjør vondt, gjør bare det du klarer.. Jeg presset meg mye før, og reslutatet var at jeg knapt klarte å gå på do.. Flere ganger måtte jeg ha hjelp i å holde meg i badekarkanten og kanten på et skap for å klare å skli ned på do, og måtte nesten bare rope på hjelp for å komme meg opp..

I dag skal vi på besøk til svogeren min med familie.. Da må vi planlegge aaaalt nøye.. Nå har jeg stått opp og hviler litt før jeg skal kle på. Så er det frokost og påkledning av yttertøy.. Mannen min må gjøre det meste.. Utrolig kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skoskjea har blitt min nye venn:))

 

Høres ut som du må plamlegge dagen din ja.

 

Jeg må rope på gubben av og til jeg og.

Men er ikke alltid han kommer fort nok til unnsetting.

Da gjør jeg det selv...og det får jeg da svi for!!

MÅ bli flinkere med denne tålmodigheten jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja er ikke så greit å være avhenging av andre!! Du får trene litt på den, er jo heldigvis ikke så skrekkelig mange måneder igjen nå da.. :-)

 

Ps.. Har prøvd skoskjea i dag! Utrolig snedig!!!! Sånne småting som virkelig kan redde dagen omtrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, denne tråden vil jeg og være med på... Nå kommer litt syt:)

 

Ligger i senga mesteparten av dagen har gjort den siste uka.. Skal til ManuellTerapauten i morgen, så håper han får litt styr på bekkenet!!

Frustrerende å ikke få gjort en ting! Og takk Gud for en fantastisk mann som nå er husmor og fikser ALT for meg!! Skulle gjerne ha bidratt litt mere enn bare å legge sammen klær når jeg får dem lagt foran meg oppi senga!

klarer å sitte litt om gangen, men blir sliten og får vondt ganske kjapt.

Å få på meg sokker og bukser og sko går faktisk greit enda. Sitter selvfølgelig, men er 26 uker og magen er ikke så alt for stor enda..

 

Har et bekkenbelte liggende, men tørr ikke bruke det, da jeg i tillegg sliter med låsninger. Vil i allefall få sjekka det ut i morgen om jeg bør eller ikke bør bruke det!

 

"Kjekt" å se at ikke bare er meg som er litt "invalid" for tiden!! Så får vi bare bite i det sure eplet og ta den hensynen til kroppen vi bør for å komme oss raskt etter fødselen! Det er nok av dem som ikke gir seg og står på og får svi for det i lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte hjelp med en gang.

Har hørt nok av skrekkhistorier, og vil gjøre alt for å forebygge eller reparere meg selv før det går for galt!

 

Kanskje greit å sjekke med fysio angående bekkenbelte ørneredet.

Jeg har ikke peil på sånn låsning, men det strammer jo ganske godt sammen bekkenet.

Og for meg så er det som om kroppen ramler helt sammen, når jeg tar av beltet... så da funker det vell?? håper jeg:))

 

Her er foresten en link til det bekkenbeltet jeg har kjøpt via fysio.

Betalte han 350 kr .

http://www.ronda.no/3.html

http://www.atronda.com/uploads/bekkenbelte.pdf

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så optimist så jeg sto ute og snakket med naboen i en halvtime før i dag.. Da sleit jeg med å komme meg inn døra etterpå.. At jeg aldri lærer!! Å stå sånn i ro er fullstendig høl i huet, og det VET jeg jo!! Men neida.. Så da jeg skulle starte på middagen, var det ikke bare smertefullt, men helt umulig. Klarte ikke rette meg ut, reise meg eller skifte stilling i stolen. Fikk bare mannen min til å dytte meg bak i liggende stilling og klarte etterhvert å vri meg litt. Fy F..n så vondt! Å være i samme stilling mer enn 5 minutter gjør meg helt utrolig vondt. Blæh!

 

Huff.. Teit å avslutte kvelden med å syte så fælt, men det var bare så utrolig teit avslutning på en ellers grei dag!! Skal til fysioen på torsdag, og er spent på den nå.. Er to uker siden sist, så blir nok morsomt...

 

Mitt bekkenbelte kjøpte jeg på Reflex/sjarmtroll i Tromsø. Husker ikke i farten hva det het, kanskje Aurora?? De har truser og bher i samme merke iallefall. .Og betalt 350 kr jeg også!! Ingen dum pris for noe som faktisk kan hjelpe litt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Kjente meg brått igjen...

Treffer naboen og er utsulta på å snakke med noen for det eneste du snakker med om dagene er veggene inni leiligheta og bikkja, for 7 mnd på rad......

Står og prater altfor lenge med naboen, og turen til butikken ble pluttselig et rent helvette.

 

For ikke å snakke om når det er lang kø i butikken. og du selvsagt bare skal ha brød og melk og INGEN vil slippe deg foran i køa, for magen ikke er såååå stor enda...

Men man prøver å dra bort jakka, og blåse opp magen enda litt mer... hihi (måtte dette på lørdag...påskeaften... og hele Østlandet stod i samma køa på "min" Meny butikk...huff...)

Men hjalp det?? Neiiiida...ble stående 45 minutter i kø jeg...

Og hormona ( eller ho mona...som jeg kaller hormonene) pluttselig ikke viste seg...helt utrolig!!

Men da gubben sa noe...etterpå...ja da sprakk jeg....hærlig tid jenter:))

 

Enig med deg olinebrumm 27 uker, betaler gjerne for noe som hjelper jeg!!

 

Håper dere sover godt i natt!

Jeg har BIG PLANS!! Skal soooooove leeeenge, ikke slite meg opp 4-5 ganger for å tisse, banne, å vekke opp nabolaget med huff og stønn:)

 

(drømmer vist allerede.....hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheehehehehe!!! Ja butikkturene har jeg omtrent gitt opp nå.. Stakkar mannen min, han styrer verre her hjemme, tar seg av alt han! Pluss meg!! I dag skulle jeg egentlig kjøre knotten i barnehagen, men måtte be om hjelp der også... Klarer ikke stå skikkelig i dag etter ei urolig natt..

(Drømte at jeg var utro med en på jobb som er så EKKEL!!! Fikk helt noia og kasta meg rundt i senga - kastet og kastet fru blom...- og det får jeg sannelig igjen for nå.. Og han er så EKKKEL!!! BLÆHHHHHHH)

 

Nå skal jeg til lege for kontroll og gruer meg.. Langt å kjøre og vonde trapper opp dit. Pluss at han er litt streng da.. Men har tenkt å si at jeg er NØDT til å få 100% sykemelding videre for jeg klarer rett og slett ikke noe annet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, disse drømmene om dagen...

Kunne det vært noen kjekke karer man var utro med...hehe

Uansett godt det bare var en drøm da, spørrs om gubben din hadde hjulpet så mye ellers..hehe

 

Håper det gikk bra hos legen!

Er ikke morro å skrike seg til sykmelding når man vet at man ikke klarer å gå og legen ikke bryr seg før du ligger på gulvet og hamrer med bein og armer i ren fortvilelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig bra hos legen, men turen dit var et sant helvete.. Fikk ikke ut bilen pga snøen, og måtte vasse rundt i halvmetern med snø her.. Og både skuffa og spaden var nedsnødd så de fant jeg ikke, og måtte bruke bena.. Da jeg endelig fikk bilen ut hadde jeg så vondt at jeg holdt på å svime av! Hadde det ikke vært for at jeg måtte ha ny sykemelding så hadde jeg ALDRI kjørt til byen... Måtte ut av bilen hvert femte minutt for å gjøre ren viskerne, og dt er vondt det..

 

Så da jeg kom til legen og kontrollen var unnagjort, og tiden for sykemelding var inne,så sa han bare selv at han bare videreførte den jeg hadde i 100% og når den gikk ut om en måned så trengte jeg bare å ringe.. Er glad for det! Og har lidd i hele dag for både den vonde natta og helsikesturen bort til legen..

 

Men nå skal jeg hvile i morgen, kanskje ordne noen brød, men det går greit så lenge jeg gjør det ved kjøkkenbordet!!

 

Huff ja de drømmene.. Måtte styre så med bilen og snøen at jeg glemte det helt, men kom jo da på det nå igjen! Blæh.. Håper det i det minste kan dukke opp en eller annen kjekkas i natt hvis det nå skal være slike drømmer!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du er blitt enda verre til i dag etter alt styret i går.

Godt at du fikk videreført sykmelding og at du neste gang bare kan ringe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formiddagen i dag ble tilbrakt på sofaen! Bretta noen klær og det var det.. Men kom meg da heldigvis på BIM-treff i dag, det var godt.. Vondt det også, men blir iallefall steinsprø hvis jeg bare skal sitte inne...

 

Hvordan går det med deg og trening da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...